Kleine hondjes en grote honden.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:09

Ilsey schreef:
Absolem schreef:
Ik heb zelfs een vrolijkw jolige malamute/husky kruising.

En een tijdje terug paste ik wel eens op een kleine Pinser.

Dat liep dus ook gerust naast elkaar in harmonie.

Echter op het strand had ik balou ( mijn hond) wel eens los. De Pinser altijd aangelijnd.

Komt er een vrouw aan met een Maltezer die mijn vertelde dat ik toch wel donders goed op moest letten want er liep een gevaarlijke husky los en verderop die op alles en iedereen dook.

Ik vroeg voor de zekerheid maar even welke kleur hij dan was. Ja een bruine witte! Met fel blauwe ogen!

Uuuhhhj Jah die is dus van mij mevrouw. En die doet geen vlieg kwaad. Daar voor ist een te grote schijterd.

Kreeg een hele tirade over mij heen terwijl mijn vrolijke lummel kwam aangerend. En de Pinser die met de Maltezer stond te snuffelen ( aan de flexilijn) dook vol enthousiasme op balou af. De maltezer schoot los balou rende er weer vandoor. Maltezer er achter aan en de Pinser wist niet meer waar ze het zoeken moest |( _O-.

Balou en de maltezer hadden de grootste lol en die vrouw had geen idee wat haar overkwam volgens mij.

Ik denk dus dat het soms ook wel heel lastig inschatten is voor mensen. Wat wel en niet Kan.

Liep jouw husky dan niet meer in jouw zicht? En waar haalde ze het dat hij op alles en iedereen dook? Liet hij de andere mensen met rust?

Hij was het heuveltje over gerend. Daar liep die vrouw net achter.
Balou is negen van de tien keer niet eens geïnteresseerd in andere honden. Ja even begroeten en dan gaat ie naar de mensen. Want hij kan intens genieten van aandacht.

Hij springt niet tegen ze op ofzo. Maar hij kan wel eens iets enthousiast aan komen rennen. En daarbij een soort body slam uitvoeren met een air van AAAI MMIIIJJJJ!!

En sommige mensen hebben van overdrijven gewoon een vak apart gemaakt denk ik :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ziet er ook wel echt levens gevaarlijk uit he? _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:22

Ik loop regelmatig met de sociaal gestoorde witte herder reu van mijn schoonouders. Die doe ik altijd vast als er een andere hond aan komt. Maar als mensen dat niet doen (losloopgebied) en ik zie dat de hond loopt te fixeren op mijn hond. Dan spreek ik ze aan of ze hem vast willen houden. Nu ben ik zelf groot (1.83) en sterk dus ik kan die herder goed bedwingen. Al meermaals geoefend terwijl er een klein mormel op hem af vliegt. Tja... stel je voor dat ik hem niet zou houden. Dan ben ik de schuldige. :+

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:24

MarlindeRooz schreef:
Ik loop regelmatig met de sociaal gestoorde witte herder reu van mijn schoonouders. Die doe ik altijd vast als er een andere hond aan komt. Maar als mensen dat niet doen (losloopgebied) en ik zie dat de hond loopt te fixeren op mijn hond. Dan spreek ik ze aan of ze hem vast willen houden. Nu ben ik zelf groot (1.83) en sterk dus ik kan die herder goed bedwingen. Al meermaals geoefend terwijl er een klein mormel op hem af vliegt. Tja... stel je voor dat ik hem niet zou houden. Dan ben ik de schuldige. :+

[ [url=m/1BFjY7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Want dan ben jij diegene met die valse herder -O-

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:16

Tigra_ schreef:
Ik hou ook niet zo van die keffers. Vooral omdat ik daar echt hoofdpijn van kan krijgen. Moet er ook echt niet aandenken om er zelf een te hebben. Op stal loopt een teckel rond die er ook echt wat van kan.

Mijn vrij grote hond is erg sociaal en wil met iedereen spelen. Maar we komen nog weleens kleintjes tegen die niet zo vriendelijk zijn. Ze worden wel gecorrigeerd maar aan de andere kant wil ik ook dat mijn hond leert wanneer het genoeg is en dat mag ook zo'n kleine aan geven dat ze ruimte willen. Dus ik sta er een beetje dubbel in. Een andere hond hoort niet uit te vallen. Zeker niet als ze los lopen, maar ik wil ook gewoon dat mijn hond niet reageert en dus gewoon weg loopt. Wat ook weer een goede les is. En voor mij ook wel geruststellend dat ze de confrontatie uit de weg gaat. Ik wil ook niet dat zij zomaar op iedereen af gaat.

Het ziet er niet uit een hond van zo'n 60 cm die weg loopt van formaat jack russel maar fijn is het wel.
Dit heeft ze trouwens altijd wel gehad.

Wat ik een bijkomend voordeel vindt van een groot formaat hond is dat mensen ons makkelijker uit de weg gaan of hun hond bij zich roepen/aanlijnen. Met mijn vorige hond was dat wel anders.

Het enige waar je eigenlijk controle over hebt is je eigen hond. Daar moet je beginnen. Zou mooi zijn als iedereen dat doet maar helaas werkt dat zo niet. Eigen hond is vaak toch heilig bij de eigenaar. "Dat doet ie nou nooit". Is toch een veel gehoorde uitspraak bij hondeneigenaren.

Ben ik het wel een beetje mee eens. Mijn hond loopt ook echt alleen los op het strand of duin/bos waar ik alles kan overzien. Vaak is hij zo druk bezig met de omgeving en snuffelen dat hij de andere menseb/honden vaak een beetje vergeet en luistert eigenlijk beter los als vast.

Ik heb een rottweiler en die hebben helaas wel een naam (terwijl het een groot watje is) hier ook een die met alle honden wel wilt spelen. Als hij een andere hond ziet blijft hij vaak even op een afstandje (wel dicht bij ons) staan kijken. Van kan ik ernaartoe of niet. En loopt er dan ook vaak rustig heen. Probeer altijd zoveel mogelijk rekening te houden met anderen omdat ik zelf ook dingen niet fijn vind. De een vind het prima als hij speelt met hun hond anderen absoluut niet. En als hij het zat is ontwijkt hij het en loopt ervoor weg waar ik erg blij mee ben omdat ik al meerdere situaties heb mee gemaakt waarin ik dacht ja als ik een dominante had gehad was het fout gegaan (mede dankzij kleine loslopende keffers als mijne aan de. Lijn zit)

Afbeelding

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:40

MarlindeRooz schreef:

In het losloop gebied loopt mijn hond los! Als ik zie dat een andere hond hem niet zo leuk vindt, roep ik hem terug. Maar ik ga niet mijn sociale hond aanlijnen omdat de jouwe de mijne wil opvreten. Ga dan niet naar een losloop gebied, maar naar een aanlijn gebied. Die zijn er over het algemeen meer dan losloopgebieden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:50

mvdende schreef:
MarlindeRooz schreef:

In het losloop gebied loopt mijn hond los! Als ik zie dat een andere hond hem niet zo leuk vindt, roep ik hem terug. Maar ik ga niet mijn sociale hond aanlijnen omdat de jouwe de mijne wil opvreten. Ga dan niet naar een losloop gebied, maar naar een aanlijn gebied. Die zijn er over het algemeen meer dan losloopgebieden.

Daarom houd ik hem dus ook vast, zijn manier van spelen wordt door veel honden namelijk niet gewaardeerd. (Er heel hard op af / achteraan rennen). Maar andere honden die grommend of fixerend op hem af komen die mogen gewoon los blijven lopen? :+

Als honden normaal doen, dan klik ik hem ook los en mogen ze spelen. Maar dat kan ik inmiddels goed inschatten of dat goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:53

mvdende schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ook in een losloopgebied moet je je hond netjes onder appèl hebben. Losloopgebied is niet dat elke hond maar met elkaar moeten spelen. En lomp op elkaar moet afrennen.

Mijn mechelreu kan prima loslopen lopen, staat goed onder appèl. Maar ik vermijd losloopgebieden omdat andere mensen hun honden niet onder controle hebben. En vinden dat ze maar met zijn allen moeten spelen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 12:01

Hier ook enorme keffers -O-
Ik heb 4 hondjes waarvan er 3 als een malle tekeer gaan als ze een andere hond zien. 1 chihuahua, 1 dwergpincher en 1 yorkshire terrier. (Allemaal kruisingen overigens) hiervoor een mechelaar gehad, nooit mee op curcus geweest, maar die was afgericht, daar zeg je u tegen. Die kon ik echt alles aan- en afleren. En bij die verrekte kleintjes krijg ik dat hysterische er niet uit..... Ben wel heeel realistisch, er komt een dag dat we de 'verkeerde' hond tegen komen en dan is het hap, slik, weg.... Ik zal dan geen aangifte oid doen, aangezien het 'mijn eigen schuld' is, ik heb immers mijn hondjes niet onder controle.... ben op cursus geweest en heb een privé trainer gehad, niks hielp helaas.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 12:26

love_western schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ook in een losloopgebied moet je je hond netjes onder appèl hebben. Losloopgebied is niet dat elke hond maar met elkaar moeten spelen. En lomp op elkaar moet afrennen.

Mijn mechelreu kan prima loslopen lopen, staat goed onder appèl. Maar ik vermijd losloopgebieden omdat andere mensen hun honden niet onder controle hebben. En vinden dat ze maar met zijn allen moeten spelen.[/quote]

Niet willen spelen is één ding, mijn hond gelijk aanvallen als hij vrolijk komt kijken is een tweede. Mijn hond is heel sociaal, maar gaat wel bij iedere hond kennismaken. Is een hond hier niet van gediend, mag hij dat op een nette manier laten weten. Dan loopt Skip of zelf al verder of ik roep hem even terug.

Het zal wat zijn als ik bij iedere hond de mijne naast moet laten komen, dan loopt ie geen 100 meter echt los hier in het bos. Is soms erg druk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 12:35

mvdende schreef:
love_western schreef:

Mijn mechelreu kan prima loslopen lopen, staat goed onder appèl. Maar ik vermijd losloopgebieden omdat andere mensen hun honden niet onder controle hebben. En vinden dat ze maar met zijn allen moeten spelen.

Niet willen spelen is één ding, mijn hond gelijk aanvallen als hij vrolijk komt kijken is een tweede. Mijn hond is heel sociaal, maar gaat wel bij iedere hond kennismaken. Is een hond hier niet van gediend, mag hij dat op een nette manier laten weten. Dan loopt Skip of zelf al verder of ik roep hem even terug.

Het zal wat zijn als ik bij iedere hond de mijne naast moet laten komen, dan loopt ie geen 100 meter echt los hier in het bos. Is soms erg druk.[/quote]
Zeg toch niet dat ze naast moeten blijven lopen. Als die van mij losloopt cirkelt ie gewoon om mij heen. En aandacht altijd deels op mij.

Honden die rustig kennismaken is geen probleem. Maar die komen aanstormen, die snauwt ie flink af.

Avalanche

Re: Kleine hondjes en grote honden.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 16:25

@Love_western: dat is ook super asociaal gedrag. Zomaar aan komen stormen, dat is net hetzelfde als een wildvreemde die je ineens vol op de mond zoent. Hij is nog netjes met alleen afsnauwen.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:17

Absolem schreef:
Balou is negen van de tien keer niet eens geïnteresseerd in andere honden. Ja even begroeten en dan gaat ie naar de mensen. Want hij kan intens genieten van aandacht.

Hij springt niet tegen ze op ofzo. Maar hij kan wel eens iets enthousiast aan komen rennen. En daarbij een soort body slam uitvoeren met een air van AAAI MMIIIJJJJ!!

En sommige mensen hebben van overdrijven gewoon een vak apart gemaakt denk ik :')

[ [url=m/Ov9n4Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4qDd2L.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/l5uh5A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waauw, ik vind jouw gedrag héél asociaal. Van je hond zal ik niets zeggen, maar jij zou wel een flinke opmerking krijgen vond ons. Het is niet omdat jouw hond vriendelijk is, dat hij geen probleem vormt met anderen te benaderen. Andere honden en mensen kunnen heel bang zijn (en angst, dat is een gevoel dat je overkomt, dat is niet 'overdrijven') en dus laat je een hond niet zomaar naar anderen toe gaan - ook al doet ie niets anders dan even begroeten. Als jouw hond mijn hond even leuk wilt komen begroeten, dan zal die een ferme knap krijgen hoe vriendelijk zijn bedoelingen ook zijn, en terecht. Ik zal dan niet delen in de dierenartsrekening hoor... Die van mij is netjes aangelijnd. Mijn honden hebben niet alledrie behoefte aan zomaar vreemde honden begroeten. Ik heb ook 1 vrolijke sociale hond maar ik laat die nooit zomaar andere honden of mensen begroeten. Nooit. En zij is maar 30cm hoog en zeer cute.

De onuitgesproken regels zijn duidelijk en zijn voor iedereen hetzelfde (ik spreek niet over in losloopgebieden hé, maar andere plaatsen waar honden vaak worden losgelaten zoals oa het strand of in het bos):

- Zorg dat je hond steeds in jouw zicht is, voor een bocht of heuvel roep je hem of haar dus even dichterbij.
- Nader je anderen die je moet kruisen, lijn je hond dan aan/ hou je hond bij jou (kan los maar enkel als die goed onder appél staat), en àl zéker als je ziet dat anderen hun hond aanlijnen of dat die aangelijnd is. Zorg dat je hond in geen geval zomaar anderen gaat begroeten, niet mensen, niet honden, niet andere dieren.
- Wil je je hond (een) andere hond(en) laten begroeten, VRAAG dat dan eerst aan de eigenaars van de andere hond(en).
- Zie je een hond met een geel lintje, respecteer het dan extra als die persoon de afstand vergroot en zorg dan dat jij niet steeds dichter gaat maar behoud dan jouw afstand.

Goeie afspraken, goeie vrienden.

PS: heeft jouw husky een stamboom? Hij lijkt eerder op een Alaskan Malamute?

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:40

Erg lastig inderdaad, ik denk dat ik het met een kwinkslag op zou lossen en wat steken onder water.

*Wat leuk, ze willen spelen, ik zal de mijne ff loslaten! en dan net doen of je je herder los wil klikken
*Och jee, hij bijt niet maar slikt zeker in 1x door.
*Recht erop aflopen en zeggen, wat fijn dat ze nu echt contact kunnen maken.

Of gewoon negeren en weglopen.
Of wat ik wel deed was gewoon niet voor dit soort mensen aan de kant gaan, heb het mijn reus wel gehad dat ze vonden dat wij van het losloopstrookje moeten, omdat hun hond zich niet kon gedragen, daar weiger ik aan mee te werken.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:51

Ilsey schreef:
Absolem schreef:

Waauw, ik vind jouw gedrag héél asociaal. Van je hond zal ik niets zeggen, maar jij zou wel een flinke opmerking krijgen vond ons. Het is niet omdat jouw hond vriendelijk is, dat hij geen probleem vormt met anderen te benaderen. Andere honden en mensen kunnen heel bang zijn (en angst, dat is een gevoel dat je overkomt, dat is niet 'overdrijven') en dus laat je een hond niet zomaar naar anderen toe gaan - ook al doet ie niets anders dan even begroeten. Als jouw hond mijn hond even leuk wilt komen begroeten, dan zal die een ferme knap krijgen hoe vriendelijk zijn bedoelingen ook zijn, en terecht. Ik zal dan niet delen in de dierenartsrekening hoor... Die van mij is netjes aangelijnd. Mijn honden hebben niet alledrie behoefte aan zomaar vreemde honden begroeten. Ik heb ook 1 vrolijke sociale hond maar ik laat die nooit zomaar andere honden of mensen begroeten. Nooit. En zij is maar 30cm hoog en zeer cute.

De onuitgesproken regels zijn duidelijk en zijn voor iedereen hetzelfde (ik spreek niet over in losloopgebieden hé, maar andere plaatsen waar honden vaak worden losgelaten zoals oa het strand of in het bos):

- Zorg dat je hond steeds in jouw zicht is, voor een bocht of heuvel roep je hem of haar dus even dichterbij.
- Nader je anderen die je moet kruisen, lijn je hond dan aan/ hou je hond bij jou (kan los maar enkel als die goed onder appél staat), en àl zéker als je ziet dat anderen hun hond aanlijnen of dat die aangelijnd is. Zorg dat je hond in geen geval zomaar anderen gaat begroeten, niet mensen, niet honden, niet andere dieren.
- Wil je je hond (een) andere hond(en) laten begroeten, VRAAG dat dan eerst aan de eigenaars van de andere hond(en).
- Zie je een hond met een geel lintje, respecteer het dan extra als die persoon de afstand vergroot en zorg dan dat jij niet steeds dichter gaat maar behoud dan jouw afstand.

Ilsey, goed onder woorden gebracht, zie ik ook zo. Zo doe ik het zelf in ieder geval wel.
Als mijn honden buiten zicht lijken te gaan leg ik ze af, dan moeten ze wachten tot ik zelf kan overzien wat er over de heuvel/bocht is.

Ik heb zelf ook zo'n enorme goedzak die met iedereen vriendjes wil zijn, mensen ...joeppie...misschien is er iemand bij die vriendjes met mij wil zijn en me aanhaalt...
Maar nee, als ik mensen zie dan hou ik hem korter, of als ie losloopt even aanlijnen.
Vaak genoeg mensen tegengekomen die doodsangsten uitstaan voor honden.
Als mensen het duidelijk zelf aangeven, dan mogen ze heus een aai over de bol gaan halen, maar ik wil eerst zeker weten dat mensen daar geen probleem mee hebben.

Ben ook van mening dat als je geen rekening houdt met anderen dat je dan steeds minder begrip en draagvlak voor honden mensen krijgt.

Ik heb ook een kleinere hond (naast mijn border collies) die ook omdat ie als pup gebeten is vanuit onzekerheid meteen een grote waffel opzet. Of ik nu een van zijn grote zelfzekere sociale broers bij heb of niet. Ik probeer dat meteen te corrigeren, maar het blijft moeilijk.
Die gaat dan ook zoveel mogelijk mee naar ofwel heel rustige plekken, of op tijdstippen waarop andere mensen niet het bos in gaan.

Hier in de buurt zitten ook (verder heel aardige mensen overigens, maar echt 0 verstand van een hond) met een labrador, die met een borstel op haar rug al blaffend op je hond af komt rennen, ze vinden het ook niet nodig hun hond aan te lijnen.
Die mensen heb ik ook gewaarschuwd dat ik daar niet van gecharmeerd ben, en als ze dat een keer doet en ik heb mijn teefje bij, dat die meteen heel duidelijk waarschuwt als een hond zo brutaal op haar af denderd, dan kan de andere hond een goeie snauw krijgen.
Mag ze van mij ook, ze maakt er geen gaten bij.

Mijn honden hoeven niet zo nodig te spelen met elke hond die we onderweg tegenkomen, ze hebben genoeg gezelschap aan elkaar.
Ik lijn aan als ik iemand zie aankomen, ook al heb ik (op een na) brave sociale honden, ze reageren gelukkig niet op kleine of grote keffers.

Kleine moeite gewoon even rekening te houden met elkaar ;)

A3a1: ook een goeie, doen alsof je je eigen hond(en) los laat, of ze het dan nog zo leuk vinden?
Ik loop meestal met 2 of 3 honden tegelijk, en als mijn man ook mee is dan hebben we er ook al eens 5 bij.
Zou ik stiekem wel eens willen zien of ze dan nog zo onverschillig blijven :D

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:45

Ilsey schreef:
Absolem schreef:

This een kruising malamute staat ook in de eerste post van mij in dit topic.

Hond was letterlijk twee seconden achter het heuveltje en toen riep ik 'm weer. Iets minder fel reageren van jou kant mag dus wel. Het strandje is niet groot heuveltje heel dichtbij van waar ik stond. En als mevrouw zo een last van angst heeft moet ze niet gaan lopen in een losloop gebied waar honden los mogen.

En als ik jou tegen gekomen was en jij had mijn hond zonder pardon aangepakt had je aan mij een verkeerde gehad. Kom je aan mijn beesten of beesten onder mijn zorg? Dan ben je van mij.

Van andermands dieren en spullen blijf je af zolang er geen gevaar is.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:36

Ik heb 2 chihuahua's, en ik schaam me kapot als ik een andere hond tegenkomt.
Ze gillen en blaffen de heleboel bij elkaar en 1 van de 2 bijt ook als hij de kans krijgt.
Ik vind het echt vreselijk, maar krijg het met geen mogelijkheid afgeleerd.
Ik laat ze nu alleen nog maar snachts uit, voor de rest gaan ze in de tuin.
Los laten lopen doe ik al helemaal niet.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:38

Absolem schreef:
Ilsey schreef:

Hond was letterlijk twee seconden achter het heuveltje en toen riep ik 'm weer. Iets minder fel reageren van jou kant mag dus wel. Het strandje is niet groot heuveltje heel dichtbij van waar ik stond. En als mevrouw zo een last van angst heeft moet ze niet gaan lopen in een losloop gebied waar honden los mogen.

En als ik jou tegen gekomen was en jij had mijn hond zonder pardon aangepakt had je aan mij een verkeerde gehad. Kom je aan mijn beesten of beesten onder mijn zorg? Dan ben je van mij.

Hij was niet onder jouw zorg, je had geen zicht meer op hem. Je kunt buiten alleen zorgdragen voor je dier als je hem in zicht hebt.

Ik loop met 4 honden. 2 grote en 2 kleine. Enig idee wat er in 2 seconden allemaal kan gebeuren tussen 5 honden? Ilsey heeft gewoon gelijk.

OT Mijn honden negeren keffende honden ze zijn lucht voor ze. Mijn kleine honden keffen niet. Ik wil het niet hebben, dus er wordt hier niet gekeft, als in nooit.
Verder hoor je je honden gewoon onder controle te hebben, maar aangezien je alleen controle hebt over jezelf en niet over andere mensen zorg ik gewoon dat die van mij andere honden negeren als ik dat wil. Zie ik andere honden aankomen stap ik van het pad af/ga uit de weg en laat ze allemaal zitten met iets lekkers als beloning. Dit doe ik van pup af aan, dan slijt het er gewoon in. Mechel reu van 14 maand komt ook al keurig voor me zitten en negeert aanstormende/rond cirkelende honden.
Verder heb ik me erbij neergelegd dat veel mensen hun honden toch niet onder controle hebben, ik zie het als een gegeven en laat me er niet meer door frustreren. Dat geeft een hoop rust en dat straal je weer uit naar je honden.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:45

colunder schreef:
Ik heb 2 chihuahua's, en ik schaam me kapot als ik een andere hond tegenkomt.
Ze gillen en blaffen de heleboel bij elkaar en 1 van de 2 bijt ook als hij de kans krijgt.
Ik vind het echt vreselijk, maar krijg het met geen mogelijkheid afgeleerd.
Ik laat ze nu alleen nog maar snachts uit, voor de rest gaan ze in de tuin.
Los laten lopen doe ik al helemaal niet.

Ga eens op clickertraining met ze, het zijn meestal echte harde werkers.
Maar dan kun je dus gaan belonen als ze stil zijn, dat is toch echt de beste methode die ik weet.

Maar vooral bij keffers, heel het gekef negeren en belonen zodra ze weer stil zijn.
Ook als je aan komt lopen en ze zijn nog stil, belonen.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 00:14

WeCo schreef:
Absolem schreef:

Hij was niet onder jouw zorg, je had geen zicht meer op hem. Je kunt buiten alleen zorgdragen voor je dier als je hem in zicht hebt.

Ik loop met 4 honden. 2 grote en 2 kleine. Enig idee wat er in 2 seconden allemaal kan gebeuren tussen 5 honden? Ilsey heeft gewoon gelijk.

OT Mijn honden negeren keffende honden ze zijn lucht voor ze. Mijn kleine honden keffen niet. Ik wil het niet hebben, dus er wordt hier niet gekeft, als in nooit.
Verder hoor je je honden gewoon onder controle te hebben, maar aangezien je alleen controle hebt over jezelf en niet over andere mensen zorg ik gewoon dat die van mij andere honden negeren als ik dat wil. Zie ik andere honden aankomen stap ik van het pad af/ga uit de weg en laat ze allemaal zitten met iets lekkers als beloning. Dit doe ik van pup af aan, dan slijt het er gewoon in. Mechel reu van 14 maand komt ook al keurig voor me zitten en negeert aanstormende/rond cirkelende honden.
Verder heb ik me erbij neergelegd dat veel mensen hun honden toch niet onder controle hebben, ik zie het als een gegeven en laat me er niet meer door frustreren. Dat geeft een hoop rust en dat straal je weer uit naar je honden.

Ik wordt zo moe van mensen die niet goed begrijpend lezen hé.

Onder mijn zorg bedoel ik mee dat het andermans hond is waar ik op pas of die ik uitlaat voor en ander.

En even for the record die honden laat ik nooit loslopen.

En al vind jij dat ze gelijk heeft wat mijn loslopende hond betreft . Moet ze nog haar handen thuis houden van andersmans dieren.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 00:33

Wacht even, ze zat toch neit aan je hond? Ze had toch alleen een verhaal over een woeste loslopende wolf die overal op dook?

En dit was op een strand waar de honden los mogen toch? Voor mij is eerder de vraag of je je hond onder controle had, of die onder appel stond. Als dat niet zo is, commentaar terecht. Vind het ook niet heel handig om je hond uit het zicht te laten. Maar: als je hem onder appel hebt, hij duikt niet overal op en is sociaal, lijkt het me verder geen probleem?

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 00:37

@absolem niet met je eens, jouw hond met de beschrijving zoals je hem zelf gepost hebt had van mij ook gewoon een maatje 39 onder zijn reet gehad als jij niet in het zicht had gelopen.
Waarom? Simpel ik loop met een weliswaar opgevoede hond maar zowel die als ikzelf ben niet gediend van een 'bodyslam'.
Ja ik blijf van andermans dieren af als eigenaar in het zicht loopt en is dat niet het geval en komt er een andere hond op mij of mijn honden af gedenderd dan besluit ik toch echt het heft in eigen handen te nemen, ik wil niet omver 'gebodyslamd' worden door andermans hond -O-

TS: ik heb als standaard reactie al, nee die van jou doet niks die van mij wel.
9 van de 10 keer is dat genoeg reden om mensen hun hond bij zich te laten houden.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:01

Ik snap niet zo goed dat honden in een losloopgebied niet naar elkaar toe zouden mogen gaan. Daar is het toch losloopgebied voor? Skip vind het dus echt niet tof als hij niet met een andere hond heeft kunnen spelen.

In mijn ogen is een losloopgebied ervoor om je hond lekker los te laten lopen en interactie te kunnen hebben met soortgenoten. Natuurlijk is niet iedere hond van contact gediend en als hij dat op een nette manier laat weten: prima. Maar met een agressieve hond heb je wat mij betreft niets te zoeken in een losloopgebied. Of je gaat er lopen op een tijdstip dat de kans dat je andere honden tegen komt niet zo groot is.

Ik woon in Den Haag en de losloopgebieden zijn zo klein dat het echt niet grappig is als je 100x je hond aan moet lijnen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:07

mvdende schreef:
Ik snap niet zo goed dat honden in een losloopgebied niet naar elkaar toe zouden mogen gaan. Daar is het toch losloopgebied voor? Skip vind het dus echt niet tof als hij niet met een andere hond heeft kunnen spelen.

In mijn ogen is een losloopgebied ervoor om je hond lekker los te laten lopen en interactie te kunnen hebben met soortgenoten. Natuurlijk is niet iedere hond van contact gediend en als hij dat op een nette manier laat weten: prima. Maar met een agressieve hond heb je wat mij betreft niets te zoeken in een losloopgebied. Of je gaat er lopen op een tijdstip dat de kans dat je andere honden tegen komt niet zo groot is.

Ik woon in Den Haag en de losloopgebieden zijn zo klein dat het echt niet grappig is als je 100x je hond aan moet lijnen.

Eerste wat in mij opkomt bij deze zin: waarom schaf jij dan niet een tweede hond aan, klinkt alsof jouw hond daar helemaal happy van zou worden :+

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:24

Onze Sheltie kan ook flink blaffen. Ik laat haar alleen los als ik geen andere honden zie. Wanneer ik haar aan de lijn heb, corrigeer ik haar geblaf. Ze zal nooit op andere honden afrennen, dat vindt ze eng. Maar het geblaf is irritant dus wordt gecorrigeerd. Mensen is geen probleem daar toont ze geen interesse voor en loopt ze zo voorbij.

Hierboven lees ik iemand die zijn hond uit het zicht verliest en dat de hond dan op mensen afrent. Dat vind ik wel erg asociaal. Omdat het toevallig ook een losloop gebied is, moeten mensen welke bang zijn voor honden er maar weg blijven? Nee, zeker als je hond los loopt dien je hem gewoon onder controle te hebben.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:35

Ow heerlijk topic... Voorheen had ik een middelgrote hond (te groot geworden springer spaniel, formaatje labrador). Hij negeerde andere honden altijd, hij vond ze niet leuk. Die liep in het losloopbos los, ging toch nooit verder dan tien meter bij mij vandaan. Is door andere honden wel gepakt een paar keer gek genoeg.

Nu heb ik een podengo, 10 kg, formaatje beagle zeg maar. Die loopt niet los, nog buiten zijn jachtinstinct om, waardoor hij niet los kan, is hij selectief sociaal. Sommige honden vindt hij super leuk en daarmee speelt hij op het losloopveld. Andere honden moet hij écht niet, en hij KRIJST echt, niet blaffen, maar krijsen, als hij een hond niet moet.

Met al je goede fatsoen houd je die hond dan kort aangelijnd bij het passeren van anderen, loopt hij niet los, en steek ik óók nog eens over als ik honden zie die 'niet in zijn straatje passen'. En dan zijn er ALTIJD mensen die het broodnodig vinden te zeggen 'maar de mijne doet niks hoor'. Tjah, de mijne maakt vooral erg veel lawaai, maar ik sluit niet uit dat hij 'snapt' en als de andere hond dan terugbijt, ben ik mijn 10kg monstertje wel mooi kwijt.

Overigens kan ik hier opvoeden wat ik wil, blijft een voormalige straathond, met vermoedelijk een verleden, die óók nog eens een paar keer gebeten is in een voor hem normaal gezien veilige omgeving (stal). Hij heeft keurig 2 diploma's op zak, is enorm gericht op mij en op mijn moeder waar hij heen gaat als ik er niet ben. Met haar hond (labradoodle) gaat het super goed - en zoals gezegd met sommige anderen ook.

Maar ik kén de issues van mijn hond en handel daarnaar om te zorgen dat hij geen problemen geeft. En dan kan ik dus ook écht gruwelijk boos worden als mensen zien dat je probeert te corrigeren en hun hond gewoon op de jouwe af laat denderen (en dan vind ik het formaat van de hond niet relevant eigenlijk, ik ben al hele opdringerige loslopende chi's tegengekomen, maar ook hele opdringerige loslopende herders - enige verschil is het eindresultaat voor mijn hond op het moment dat het escaleert...)