Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Goof schreef:Precies. Iedere diereneogenaar is verantwoordelijk voor zijn eigen dieren.
Van een eigenaar van een valse hond wordt verwacht dat hij deze muilkorft en nooit los laten lopen, als de kat van de buurvrouw schade toebrengt aan anderen noet daar dus ook verantwoordelijkheid voor genomen worden. Als het ts haar kat had geweest had zij moeten voorkomen dat hij andere nog schade kon toebrengen.
Billy schreef:Ik kan me dat wel voorstellen. Ik vind die “flikker-maar-op-straat-en-als-er -wat-met -poekie-gebeurt-is-het-de-schuld-van-een-ander” mentaliteit afschuwelijk.
Ik vind het niet leuk als Ravi ooit een kat te pakken krijgt, begrijp me goed. Maar ik ga ook geen eigenaar zoeken, dierenartskosten betalen of de crematie. Als je wilt dat je kat veilig is, hebbje daar als eigenaar zelf voor te zorgen.
Ik ben gek op katten, maar ik vind een kat binnen niks, en ik wil zelf niet dat mijn katten buiten lopen en overlast veroorzaken dus ik heb ze niet meer.
Maar dat betekent dus niet dat mijn honden niet in mijn tuin mogen zijn als ik achter de computer zit te werken omdat een ander geen verantwoordelijkheid neemt voor zijn huisdier.
Zoe_97 schreef:Ik snap werkelijk al die mensen niet die gaan klagen over dat hun kat aangevallen, aangereden en dergelijke is of wanneer een buurtbewoner klaagt over overlast is het maar een onverdraagzame zak....
Jolien87 schreef:Begrijp me niet verkeerd, ik ben een dierenliefhebber en heb niks tegen katten an sich maar ik ben principieel tegen eigenaren die hun katten andermans problemen maken.
Hoe vaak ik hier in de wijk op de rem moet trappen omdat er een kat voor de auto langs rent is niet bij te houden. En dan heb ik het nog niet over het aantal katten dat door onze tuin scharrelt.
En toen onze bouvier nog leefde had hij een bloedhekel aan katten dus telkens als er een kat in onze tuin kwam, moesten wíj de hond binnen houden om maar te voorkomen dat hij het beestje levend zou opvreten.
Het zou wel lekker zijn om de verantwoordelijkheid bij anderen te leggen omdat jij niet op je kat let maar zo werkt het natuurlijk niet.
Nu is het de kat van de buurvrouw maar het kan net zo goed een hond zijn of een auto waar hij onder komt.
Het wordt zo langzamerhand de omgekeerde wereld waarin je met de auto niet normaal over straat kunt rijden of rustig in je tuin kunt zitten zonder zo'n beest op je terrein te krijgen.
Natuurlijk is het naar als een andere kat zich als een terrorist gedraagt maar zodra jij ervoor kiest om je kat naar buiten te doen -en dus simpelweg anderen ermee opscheept want ze blijven écht niet weg van andermans territorium- kies je ook voor de bijkomende risico's.
Amber_anne schreef:Billy schreef:Dan laat ik hem ophalen door de dierenambulance....dood of niet dood...
Oke dat is prima en is je goed recht, zolang je er iets mee doet
Amber_anne schreef:Maar ik heb ontzettende last van honden. Begrijp me niet verkeerd want ik vind ze heel leuk maar ze blaffen, poepen op straat, rennen voor je fiets, grijpen vaak zat mensen met ernstige gevolgen, ook dieren overigens. Als je ziet hoe honden op het strand zijn en daar overal maar poepen, maar oh wee als er een verbod komt op een honden strand.
Dat is hetzelfde, mensen hebben nou eenmaal last van andermans dieren. Ik heb nog nooit last gehad van katten maar des de meer van honden. En als ik met mijn fiets een hond aanrijd dan ga ik ook geen da kosten betalen want dan had die maar aangelijnd moeten zijn.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat iedereen last heeft van andermans dieren maar dat het er allemaal bijhoort in deze maatschappij. Wil je geen last hebben dan moet je vrijstaand gaan wonen. En een beetje respect naar elkaar toe en het los laten is ook wel fijn