HelmerG schreef:Nu kan ik wel erbij vermelden - ken Adinda en haar kat en de situaties wat dit met zich meebrengt omdat ik er meestal van op de hoogte ben in de app, waar we er naderhand wel om kunnen lachen als dit gebeurt haha - dat Adinda's kat echt HEEL SNEL doorheeft dat er iets staat te gebeuren. Die pikt echt de meest kleine details op, ook als je je bewust rustig wil houden en er 'geen gedoe van maakt'. Dus ik snap dat Adin andere tips zoekt want dit doet ze namelijk al en hij reageert gewoon echt enorm snel en is een expert in lichaamstaal van Adin herkennen - en Als ie dan eenmaal echt doorheeft dat wat gaat gebeuren, en soms ook nog na een mislukte poging vangen, is het natuurlijk een onmogelijke taak. Dan helpen snoepjes vaak ook niet meer als ze je doorhebben.
Inderdaad, en als je dan een snugger geval hebt dan trappen ze ook maar één keer in een truukje.
Mijn vorige kat wist wanneer het zover was plus dat het zinloos was om te verzetten, dus die verdween achter het gordijn, met zijn staart zichtbaar. Als verzet kansloos is dan maar een statement maken.
Huidige kat doet niet moeilijk. Ik pak ze op, zet ze in de mand, op de fiets heen en weer, en thuis weer gezellig op schoot. Mand goed achterop vastzetten is het meeste werk. Op de heenweg is het net een sirene. Terug begint al bij de DA. Ik zeg 'al klaar' en poes schuift op d'r buikje de mand weer in. Naar huis doodstil (breng 't mens niet op ideeën straks draait ze om). En thuis is alles weer oké en loopt ze zelfs rustig nog even de mand in om d'r speeltje weg te pakken.
Scheelt dat ze de mand ook gebruikt als speel,- en slaap plekje, omdat ie open en bloot staat (en dus niet dramatisch tevoorschijn wordt getoverd). Bovendien is het een bovenlader; met boven een klep. Kleine kat, grote klep, kat maakt geen kans. Wel inderdaad zorgen dat de klepknippen goed dicht zitten en blijven. Ik knoop er voor de zekerheid van die fietsspinnen om. Je moet er niet aan denken dat zo'n ding voortijdig openbarst
.
Met een voorlader heb ik één keer geprobeerd een vorige kat (die van 't gordijn), een grote halve Turk met uitvouwbare octopuspoten met klauwen zo scherp als scheermessen en een instant grijpstaart, in en uit te halen. Er in was al een heidens karwei (geloof dat ik serieus maar heb staan proppen
) en er uit was kansloos. Zelfs DA keek niet eens op toen ik meldde dat ie extra poten had gekregen. Dat kwam pas toen ik de doos op z'n kant deed en wilde schudden. Nooit meer voorladers...Nooit. Overigens merkte DA uiteindelijk fijntjes op dat er knipjes zaten en, o, kijk, zo kon de bovenkant open. Gut, wat was die kat toen nijdig (logisch
).