Vlooien, vlooien, vlooien.. Beeeeestjussss..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 22:29

Donkydonkje schreef:
Balou_k schreef:
Ik spuit ruimte voor ruimte. Vandaag de boven, trap, gang. Morgen de woonkamer. En dan wissel ik de katten en onszelf om met de ruimte waar we komen.

Ik stofzuig juist. Dan spray ik en dan stofzuig ik twee dagen niet. Dan stofzuig ik weer en dan spray ik weer en stofzuig ik wederom 2 dagen niet. Anders zuig ik het spul toch direct weer op..?

Je moet dus juist in 1 keer je hele huis doen. als je de ene dag boven doet en de andere dag beneden helpt het niet effectief genoeg. Hele huis in 1 keer!

NIET van tevoren stofzuigen, eerst je hele huis van top tot teen sprayen, je dieren behandelen, van mij part na twee uur kun je je huis weer in. Zorg ook dat je dus je stofzuiger, dekbedden, echt alles insprayt, anders kom je er niet vanaf in jullie situatie.

Op de bus staat stofzuigen voor het sprayen anders zuig je de werkzame stof weer op. Ik zit met mezelf en de beestjes dus alles in een keer gaat niet. De deuren zijn wel gesloten per ruimte.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 22:30

robert45 schreef:
Ga inderdaad lekker je dekbedden inspuiten met vergif. Heerlijk om eronder te gaan slapen.

Dan lig je dus met je neus erin...

Eventueel uitwassen die handel. Meer is niet nodig.
Stofzuigerzak of weggooien of in de vriezer. Ook niets erin spuiten. Elke keer dat je dat ding aanzet komt het zo weer in de lucht.

Verder als je kinderen hebt onder de 4 jaar dan NIETS gebruiken als bestrijdingsmiddel. Dan kan je van sectolin een gebruiken op basis van dimethicone. Oftewel een soort van siliconen wat veilig is voor mens en dier en kind.

Beddengoed is in de was! Dat spray ik NIET in. Sorry als dat zo lijkt, maar dat doe ik niet. Kind is 8 jaar, ik ben wel zwanger dus ga niet heel mijn huis in 1 keer doen. Man sprayt en ik blijf 24 uur uit de ruimte.

Heb voor de slaapkamers toevallig secoltin. Leek me inderdaad veiliger!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 22:32

foxy80 schreef:
Ts, las ik het goed en ben je zwanger? Veel bestrijdingsmiddelen zijn ook no go tijdens zwangerschap (vb bom)

Mijn man sprayt en ik kom de ruimte 24 uur niet in. Nu dus de boven gedaan en de gang en ik slaap in de woonkamer. :+

Morgen de woonkamer.

De bom zou voor de ruimte zijn waarin verbouwt wordt. Maar dat is dan misschien voor nu geen goed idee..?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 22:44

smit_ilse schreef:
Zie al veel tips voorbij komen maar hier nog een tip, dweilen met afwasmiddel erin. Afwasmiddel dood de larven/ vlooien. Ook ideaal om een bak met water en afwasmiddel naast je te zetten zodra je de beesten kamt. Elke vlo die je vangt in dat water doen zodat ze gelijk dood gaan.

Larven zijn gek op vocht. Ik denk dat je je vloer behoorlijk in moet zepen mochten ze er al echt dood van gaan. Een omgevingsspray is veel effectiever en praktischer.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 22:53

annepaardoes schreef:
smit_ilse schreef:
Zie al veel tips voorbij komen maar hier nog een tip, dweilen met afwasmiddel erin. Afwasmiddel dood de larven/ vlooien. Ook ideaal om een bak met water en afwasmiddel naast je te zetten zodra je de beesten kamt. Elke vlo die je vangt in dat water doen zodat ze gelijk dood gaan.

Larven zijn gek op vocht. Ik denk dat je je vloer behoorlijk in moet zepen mochten ze er al echt dood van gaan. Een omgevingsspray is veel effectiever en praktischer.

Maar ts is momenteel zwanger dus niet fijn al die andere middelen. Deze tip heb ik van de dierenarts gekregen. Larven houden idd van vocht maar niet in combinatie met afwasmiddel. Daar gaan ze kapot aan.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 22:54

Overal bakjes met water en opgestoken kaars zetten. Of zeg ik nu iets stoms :+

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 22:55

De spray is nu al gesprayd boven. Maar eventueel gebruik ik voor de woonkamer ook de secoltin. Als dit beter is voor de gezondheid. :)

Wat een drama zeg vlooien. Hebben die beestjes ook nog enig nut trouwens?

Dat van die kaarsen in bakjes lees ik nu vaker. Heb nu geen drijvende kaarsen, maar daar kan ik morgen eens naar kijken!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 23:00

Vlooienmiddel wat we van de DA kregen was trouwens Virbac. Ik weet niet hoe ik vanmiddag op Beaphar kwam. :+

N0a

Re: Vlooien, vlooien, vlooien.. Beeeeestjussss..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 23:11

Ik zweer echt bij Comfortis. Verkrijgbaar bij de DA. Wel duur grapje maar kost zo veel minder moeite.

Je geeft de kat een pil. Binnen een halfuur vallen de vlooien dood van hem af. Katten lekker door het huis laten lopen, elke vlo gaat gelijk dood. Je geeft volgens mij 3x zo'n pil. Tot de cyclus van de vlo voorbij is. En je hoeft dus ook niet te sprayen etc. Ideaal!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 23:12

Ik werd helemaal dol toen ik vlooien aantrof op de kat. Ik doe alles in t tienvoud behandelen, liever te veel dan te weinig.

Afijn, na grondig onderzoek uitgekomen op comfortis tabletten. Dit meerdere maanden achter elkaar gegeven. Vlooien vallen binnen 4 uur dood van je kat af. Vervolgens overgestapt op seresto. Er zit een speciale sluiting en speciaal breekstukje op voor de veiligheid.

Ik wissel een beetje af. In de zomermaanden seresto (ook ivm teken) en de winter comfortis. Kitten krijgt nu nog stronghold (ook goed spul).

Hond idem dito, seresto en comfortis.

Afijn, het huis heb ik helemaal gezogen (bandje in de zak. En spray en Meteen weggegooid wel. )

Ik heb vervolgens alles ingesprayd met de vlllooienapray van de kruidvat (oranje/rode bus). Met alles bedoel ik de gehele vloer, overal (tegels, tapijt, laminaat etx), de bank, de plinten, bedlades kattenkrabpaal enz. Bij die van de kruidvat mag je erna niet zuigen.

Daarna duurdere spray gehaald... echt €17 voor een fles ik weet t merk even niet. Maar die is 6 maanden werkzaam mag je wel zuigen, niet dweilen. Die heb ik alleen gebruikt voor de plinten.

Dus eerst gezogen (extreem goed) , dubbele vlooienspray en meerdere maanden ontvlooid met comfortis. En alles wat ik kon wassen gewassen en bij voorkeur 60 graden.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 23:33

N0a schreef:
Ik zweer echt bij Comfortis. Verkrijgbaar bij de DA. Wel duur grapje maar kost zo veel minder moeite.

Je geeft de kat een pil. Binnen een halfuur vallen de vlooien dood van hem af. Katten lekker door het huis laten lopen, elke vlo gaat gelijk dood. Je geeft volgens mij 3x zo'n pil. Tot de cyclus van de vlo voorbij is. En je hoeft dus ook niet te sprayen etc. Ideaal!

Duur is relatief.. De Program was ook meer als €200,- en 4 wekelijks pipetten is ook een €25,- Nu met de sprays die ik vandaag heb ingeslagen en de extra wasmachines kan er nog wel wat bij. :+

Nu moet ik wel even nagaan of de comfortis gecombineerd kan/mag worden met de Program. Kreeg daar namelijk nog een berichtje over binnen. Enkel mijn twee kots-monsters zal ik dan alsnog een pipet moeten geven.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 23:36

Maartje1990 schreef:
Ik werd helemaal dol toen ik vlooien aantrof op de kat. Ik doe alles in t tienvoud behandelen, liever te veel dan te weinig.

Afijn, na grondig onderzoek uitgekomen op comfortis tabletten. Dit meerdere maanden achter elkaar gegeven. Vlooien vallen binnen 4 uur dood van je kat af. Vervolgens overgestapt op seresto. Er zit een speciale sluiting en speciaal breekstukje op voor de veiligheid.

Ik wissel een beetje af. In de zomermaanden seresto (ook ivm teken) en de winter comfortis. Kitten krijgt nu nog stronghold (ook goed spul).

Hond idem dito, seresto en comfortis.

Afijn, het huis heb ik helemaal gezogen (bandje in de zak. En spray en Meteen weggegooid wel. )

Ik heb vervolgens alles ingesprayd met de vlllooienapray van de kruidvat (oranje/rode bus). Met alles bedoel ik de gehele vloer, overal (tegels, tapijt, laminaat etx), de bank, de plinten, bedlades kattenkrabpaal enz. Bij die van de kruidvat mag je erna niet zuigen.

Daarna duurdere spray gehaald... echt €17 voor een fles ik weet t merk even niet. Maar die is 6 maanden werkzaam mag je wel zuigen, niet dweilen. Die heb ik alleen gebruikt voor de plinten.

Dus eerst gezogen (extreem goed) , dubbele vlooienspray en meerdere maanden ontvlooid met comfortis. En alles wat ik kon wassen gewassen en bij voorkeur 60 graden.

Alles gewassen: check!
Stofzuigen: check!!!
Comfortis vraag ik morgen na bij de DA.
Omgevingsspray: morgen de woonkamer. Beestjes en ik moeten wel kunnen afwisselen van ruimtes. Heb Bolfo + Sectolin gebruikt.
Seresto: ga ik nakijken, ben altijd wat huiverig geweest voor bandjes, maar wist niet dat die een breekpunt hebben. Wil alleen weten wat het doet als de kleintjes spelen en bij elkaar in het bandje zouden bijten. :)
Stofzuiger: zakloos, maar desnoods pleur ik die weg en koop een nieuwe. :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 23:39

Ik zou je stofzuiger ding dan goed inspeayen. Volgens mij heb ik ook de bolfo gehad. Is die voor 6 maanden? En een € of 17 voor 1 bus?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 23:42

Maartje1990 schreef:
Ik zou je stofzuiger ding dan goed inspeayen. Volgens mij heb ik ook de bolfo gehad. Is die voor 6 maanden? En een € of 17 voor 1 bus?

Wacht ik maak even een foto! Spray is al op, maar bus kan ik wel even uit de vuilbak graaien. :+

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 23:48

Afbeelding

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 23:52

TS je moet je er ook aan toegeven dat je niet meer kan doen dan je gedaan hebt. Haal diep adem en laat het z’n beloop gaan. Elk ongediertje wat zich nu door jouw huis verplaatst zal wel het lootje leggen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 00:05

Net de drie katten die gewassen zijn weer gekamt. Ze glimmen zo mooi, ze zien er prachtig uit, ze stinken naar de shampoo. :+
Vangst van de avond: twee vlooien! Gevangen en vermoord.
Morgen ochtend weer kammen. Nu zelf slapen. :)

Ondertussen ben ik i.i.g. blij dat ze geen vlooienallergie hebben. Ze krabben/bijten niet en zien er werkelijk spik en span uit. :)

Deze drie zitten in de badkamer, deze zijn gewassen. De twee andere enkel gekamt en hebben al een pipet gehad, omdat zij gek genoeg geen vlooien hadden. Zijn vlooien selectief??

Afbeelding

Afbeelding

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 00:16

Je kan ze evt ook wassen met dreft ( echt dreft geen andere afwas middel) dan vallen ze er ook per direct vanaf. Niet wassen voor of na het vlooien pipetje trouwens dan heeft het geen zin meer.
Ik heb ook last gehad van een vlooien”plaag” en de kat direct gewassen met dreft en was al een boel vlooien kwijt daarmee. Ik heb ook de bolfo omgevingsspray gebruikt. En de katten een bandje om( die de buiten kat binnen No time kwijt was zo makkelijk gaan ze af) en Ooh je kan indd een schoteltje met water en dreft neerzetten met een kaarsje er in ( hoeft geen drijf kaars te zijn kan gewoon een waxinelichtje zoveel water hoeft er niet in) vlooien komen op de warmte af en stikken dan in het dreft/water mengsel

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 00:32

Twee dagen wachten voor het aanbrengen van een pipet. In verband de vetlaag, heb ik geleerd i.i.g. :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 00:36

Kamperen in de woonkamer.. Afbeelding

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:44

Balou_k schreef:
Twee dagen wachten voor het aanbrengen van een pipet. In verband de vetlaag, heb ik geleerd i.i.g. :)

Klopt indd

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:36

Balou_k schreef:
foxy80 schreef:
Ts, las ik het goed en ben je zwanger? Veel bestrijdingsmiddelen zijn ook no go tijdens zwangerschap (vb bom)

Mijn man sprayt en ik kom de ruimte 24 uur niet in. Nu dus de boven gedaan en de gang en ik slaap in de woonkamer. :+

Morgen de woonkamer.

De bom zou voor de ruimte zijn waarin verbouwt wordt. Maar dat is dan misschien voor nu geen goed idee..?

Ik ben toen 3 dagen gewoon elders gaan slapen. Bom werkt trouwens best in afgesloten ruimte dacht ik. Kan verbouwzone afgesloten worden?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 11:37

Verbouwzone kan afgesloten worden. De binnen en buitenmuren staan. De vloer en de strijkvloer zijn reeds gestort en gehard.
Ze zijn nu feitelijk bezig met de laatste afwerkingen voor de vloer (tegels) erin kunnen.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:50

N0a schreef:

Dit effect had ik al bij de advantage nadat een logeerkitten een flinke plaag had veroorzaakt. Zolang je zelf nog katten in huis hebt lopen die met een goed middel behandeld zijn zullen de vlooien het liefst op de katten springen... einde vlo. En uiteindelijk is idd de cyclus doorbroken.

Echt problematisch wordt het pas als je geen katten meer rond hebt lopen...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:53

Maartje1990 schreef:

Die is uit de handel gehaald -O- -O- -O- -O-
Je hebt nu alleen nog 4 tot 6 weken.