Wie nog meer Main Coon katten? Wie kan mij helpen?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 14:45

Gizeppie schreef:
maliejane schreef:
Mijn kitten (nu 4,5 maand) had ook last van dunne ontlasting. Ze is geen maincoon, maar bij haar lijkt het opgelost te zijn door een paar dagen zoolac propaste (probiotica welke helpt de darmflora te herstellen) en gewoon te bestellen via bol.com. Zij kreeg in het nest ook royal canin kitten brok, maar hier leek ze toch niet goed tegen te kunnen. Nu overgestapt naar een graan vrij brok met af en toe vers vlees en haar ontlasting stonk minder en werd al iets minder dun, maar nog steeds vaak te dun. Dus na wat rond lezen op een kattenforum besloten de propaste te geven en na 48h was haar ontlasting normaal, haar kontje is niet meer geïrriteerd rood en ze heeft eindelijk een schoon kontje. Ik heb 1 spuit van 15ml opgevoerd dus dat was 5 dagen (1ml per keer, 3x per dag) en ben nu 2,5 dag gestopt en het gaat nog steeds goed.

Andere tip van de main coon van mijn ouders is inderdaad overstappen naar royal canin sensitive als ze toch gevoelige darmen blijken te hebben. De kat van mijn ouders kan niet tegen groenten. Dan laat ze constant stinkende windjes en heeft ze diarree. Nu met royalcanin sensitive en natvoer van gourmet (enkel smaken zonder groente) gaat het al ruim 10 jaar goed. Zij is inmiddels 15 en nog steeds een mooie fitte dame met weinig problemen.

Hoop dat je hier wat aan hebt! Veel succes in elk geval.


Dank voor de tip! Ja ze hebben beiden denk ik wel gevoelige darmen. Mag ik vragen waar jij die graanvrije brok vandaan hebt?


Ik bestel het bij zooplus. Ik heb voor mijn kitten Nutrivet kitten en voor mijn ander kat meng ik de nutrivet adult chicken, nutrivet adult fish en nutrivet sterilised. Ik ben overgeschakeld van kittenvoer naar volwassenvoer 1 maand na de castratie aangezien ze toen in ene heel veel ging eten en zelfs op lagere dosering aan kwam van het kittenvoer. Maar mijne is wel een HTK dus was ook niet meer echt aan het groeien. Mijn kitten is een kruising Savannah en ik weet dat Savannahs trage groeiers zijn die tot ze 3 jaar zijn blijven groeien. Bij haar kijk ik dus ook goed naar haar postuur om te zien wanneer ik het beste kan overschakelen naar volwassen voer.

Gizeppie

Berichten: 2793
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 19:22

Het is idd jammer dat ze zo' n start hebben gemaakt.. Maar ik doe er alles aan om het recht te trekken. Het is soms alleen zo lastig.