Maandelijkse kosten van huisdieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:42

September was een tegenvaller :P

2 grote honden, 1 middelmaat:

Voer voorraad ingekocht voor €300.- maar komt per maand op €88,-
Kluifjes € 29,97
Zak koekjes €14,99
Dierenarts (3x enten, voor hond 1 voor 3 maanden pijnstiller, hond 2 oorzalf en hond 3 shampoo) €325.-
Daarentegen had ik deze maand geen ontworming/vlooienspul nodig dus dat scheelt weer iets.

Voor de honden dus ongeveer €670.- Maar ik denk dat ik maandelijks gemiddeld op €175.- zit dus volgende maand hopelijk weer een stuk minder.

Voor onze ene kat deze maand geen kosten gemaakt. Ze gebruikt ongeveer €7.- per maand voor de kattenbak en €9.- aan voer. Soms krijgt ze ook nog van die sticks van €2,99 voor 4 ofzo. Maar deze maand hebben we alles vanuit de voorraad gebruikt. Kat wordt wel ontwormd maar inmiddels niet meer geënt (is eerste 2 jaar volgens schema geënt maar komt niet buiten en vind t niet echt gezellig bij de dierenarts dus dat hoeft van mij niet meer).

Voor mijn vier paarden wil ik het niet weten dus dat topic sla ik over :+

Oehlala

Re: Maandelijkse kosten van huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:44

mijn 2 honden eten een zak voer per maand ongeveer van circa 50 euro.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:44

Mmm, ik heb er nooit zo bij stil gestaan wat ze me per maand kosten :+

Als ik even snel reken komen 2 honden uit op 60 per maand aan voer. De meeste kosten hierin zitten in botten en kauwdingen, niet in het voer zelf.
En de 2 katten op 40.

Overige kosten zijn incidenteel.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:04

Mijn katten krijgen wel wat duurder voer, daar bespaar ik liever niet op.

Natvoer is €35 per maand. Brokken ongeveer €30 per maand. Kattenbakkorrels heb ik nu wel een dure variant van, kost me denk ik zo'n €20 in de maand, ik ga nog even zoeken of de goedkopere versie net zo goed bevalt haha. In principe hebben ze alles wat ze nodig hebben, ik koop soms wel eens iets extra's als een potje kattengras of zo.

Uitgaande van een tientje per maand aan extraatjes komt het op €95 uit voor twee katten. Ontwormen doe ik maar 1x per jaar omdat ze niet buiten komen. Ontvlooien niet nodig. Medische kosten heb ik vrijwel niet.

Daarnaast nog 3 ratten, ik denk dat die voor €20 in de maand klaar zijn.

Leuk om dit een keer uitgezocht te hebben!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:05

Interessant! Ik betaal zelf mijn gerbils en mijn tamme ratten. Vanaf oktober ga ik het stipt bij houden :) De hond betalen mijn ouders.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:07

Cayenne schreef:
Ik vind het topic over de maandelijkse kosten van paarden heel interessant, maar het viel me op dat er nog niet zo'n topic voor huisdieren is. Daarom bij deze!
Wie doet er mee in maandelijks de kosten bij houden? :) Zet er wel even bij wat voor huisdieren en hoeveel.

(17 valkparkieten en 1 edelpapegaai).
Deze maand (september) een schrikbarend dure maand gehad := Vooral ivm de vogelartskosten. Helaas zijn we daar nog niet klaar mee, dus ik verwacht volgende maand nog meer dierenartskosten :\

Voeding (zaad, 2 zakken ala 25 kilo per stuk): 51,50 euro
Voeding (groente en fruit etc): 193 euro
Bodembedekking 5 zakken zeoliet, ala 25 kilo per stuk: 60,23 euro
Vogelarts (2 bezoeken waarvan één spoedconsult dus dubbel tarief): 298 euro
Speelgoed en overige kooibenodigheden: 121,70 euro

Totaal: 724,43 euro :oo
Het scheelt wel dat een aantal van deze kostenposten volgende maand niet terug komen. Wel weer even schrikken zeg :o

Wij hebben zo’n 40 Catharina parkieten en die eten denk ik eens per 6 weken 22 kilo zaad. Nu hebben wij wel geïnvesteerd in een apparaat wat de lege zaadjes blaast moet zeggen dat dit ons een hoop voer bespaart.

En dan nog 2 honden die voor 80 euro in de 2 maanden eten. Valt bij ons opzich nog mee.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:19

Goed om eens bij te houden. Dit is mijn schatting;

3 krielkippen €10,- voer, grit en strooisel.
1 konijn (moet er een bij) €10,-waarvan voer(€7,-), en strooisel(€3).
1 hond (kleine newfoundlander) €60,- Waarvan brokken (€50) en ontvlooien(€10,-).
3 katten waarvan 1 dieetvoer €50,- waarvan voer (€35,-), grit (€5,-) ontvlooien (€10,-)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 18:22

netjuh6 schreef:
Wij hebben zo’n 40 Catharina parkieten en die eten denk ik eens per 6 weken 22 kilo zaad. Nu hebben wij wel geïnvesteerd in een apparaat wat de lege zaadjes blaast moet zeggen dat dit ons een hoop voer bespaart.

Die heb ik ook, maar ben er te lui voor :')
Plus dat mijn valken eigenlijk toch wel alles uit het zaadvoer eten. Ik laat het meestal 2 dagen staan zodat ze de rest ook wel op moeten eten.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:32

Wij hebben twee pyrrhura's.
Deze maand moesten we hun voervoorraad weer aanvullen.

Zaadmix met zonnebloempitten 3 kg €4,50
Gepelde zonnebloempitten 1 kg €2,25
Emmertje gedroogde wormpjes €4,95
Dat was het tot nu toe voor ons.

De enige overige kosten waren voor de aanschaf van kooi en java boom en speeltjes natuutlijk. Ze krijgen met kerst altijd nieuwe cadeautjes en speeltjes. Dus dan gaat er flink geld tegenaan.
En kosten voor het wieken bij de VA maar bij thuiskomst vlogen ze zo naar hun kooi.€70 naar de maan. Heb diep adem gehaald en daarna gezegd dat we voortaan zelf wieken.

Tot nu toe pas 1 dierenarts gehad die fatsoenlijk kon wieken.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:39

Ik heb 2 ratten en ben er ongeveer 15 euro in de maand aan kwijt. Bodembedekking, 1 pak per 2 maanden (15,60) en voer 25 euro voor 4 maanden. Speeltjes/hangmatjes etc. Voornamelijk in het begin gekocht, ze slopen gelukkig niet echt en met oude spijkerbroeken kan je ook wat leuks maken.
En ze hebben ook nog niet naar de dierenarts gehoeven.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:42

ArankaM schreef:
Ik heb 2 ratten en ben er ongeveer 15 euro in de maand aan kwijt. Bodembedekking, 1 pak per 2 maanden (15,60) en voer 25 euro voor 4 maanden. Speeltjes/hangmatjes etc. Voornamelijk in het begin gekocht, ze slopen gelukkig niet echt en met oude spijkerbroeken kan je ook wat leuks maken.
En ze hebben ook nog niet naar de dierenarts gehoeven.

Dit herken ik ook erg haha. Eerst kocht ik allemaal mooie hangmatten en zo. Nu hangen de oude onderbroeken van mijn vriend erin. :')

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:43

Ik heb zelf 3 konijnen en ik denk dat ik wel 50 euro per maand kwijt ben. Daarnaast is met name de aanschafkosten en jaarlijkse enting hoog, aan enting ben ik elk jaar 190 euro kwijt voor de 3 :wave:

Op het moment wil ik de 2 dames laten steriliseren maar dat kost ook een hoop geld, maargoed, alles voor de gezondheid van de beestjes.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:47

Interessant, zowel wat anderen doen als mijn eigen kosten per maand op een rijtje. :)

September is een goedkope maand omdat ik nog zat voer heb liggen en ook de duurste pillen voor mijn grote hond nog op voorraad heb. :)

Dus, twee honden, 10kg en 30kg, september 2018:
* ontwormingstabletten €8
* filaria preventie €4
* duivelsklauw supplement €12
* ontstekingsremmer €3
* matrasje voor de kleine €25

Totaal €52

Neem gerust van mij aan dat het veel bonter kan :D

Montgri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:50

Yessy schreef:
Jess897 schreef:
Maar momenteel is zijn dit de kosten, ik wil naar beter voer toe gaan, dus dat zal wel een klap geld extra kosten, maar dat maakt niet uit.

Dit valt meestal heel erg mee, van beter voer hebben ze veel minder nodig. Ik heb twee grote katten (4,5 en 5,5kg) op (voornamelijk) TOTW brokjes staan en die eten samen nog geen 100 gram voer per dag. Van Whiskas-achtige merken zou dat 150 gram of meer zijn. Kortom, het zal duurder zijn maar je bespaart weer op andere zaken (al is het alleen al de hoeveelheid grit doordat ze minder poepen :D ).

Op grit zal het niet schelen denk ik. Ik haal namelijk om de dag de drollen er uit, en catsan klonterd niet, dus de urine kun je niet echt wegschepen, tenminste dat doe ik ook nooit. Na een week begint de bak echt nat te worden, dus elke week verschonen is bij mij wel noodzakelijk.
Mag ik vragen wat TOTW is? Is dat een merk? Er zijn tegenwoordig zo veel merken. Ik hoop enkel nog een keer de juiste brokjes te vinden die Baloe wel accepteerd en lekker vind.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:54

Ik heb een dwerg konijn en hooi en stro kan ik gratis halen. Hij eet een zakje voer per maand en dat kost €1,00. :+

Het enige 'dure' is het enten. En toen hij twee jaar geleden echt ziek is geweest. Dat heeft me wel flink geld gekost.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 19:06

Poeh, ik weet niet of ik het wel wil bijhouden %)

1 hond, 1 hamster en 2 paarden maar die tel ik hier dan niet mee.

Hamster - Mini
Deze maand geen uitgaven, voermengeling had ik nog en geen nieuwe inrichtingen aangekocht.

Hond - Murphy
- Oor spoelen: € 142,54
- Controle + nieuwe antibiotica: € 75,97
- Operatie gehoorgang deels verwijderen: € 321,76
- Nabehandeling: gratis door complicaties
- Hypoallergene brok: € 86

Totaal: € 626,27

Als het goed is zou het hierbij moeten blijven maar ik ga nog niet te hard roepen. Kijk al uit naar de volgende maand..
Nu even in een hoekje huilen :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 19:07

Pfoe, dat is ook pittig, Granoek!
Alles voor je beestjes he :+: Is het toevallig een Cocker Spaniel? Daarvan hoor je vaker dat ze dit soort dingen nodig hebben.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 19:07

Voor de knaagdierhouders: ik bespaar ontzettend veel geld met groot inkopen.

Geen zakken hooi maar een baal: grote baal 10 euro. Doe er met een Vlaamse reus, dwergkonijn en 2 cavia's ruim een maand mee. Hope Farms heeft ook 15kg verpakkingen, 17,50 terwijl 3 kilo kleinverpakking al 8 euro kost. Daarnaast gebruik ik als bodembedekker aubiose, 20 kg voor 10 euro.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 19:09

Cayenne schreef:
Pfoe, dat is ook pittig, Granoek!
Alles voor je beestjes he :+: Is het toevallig een Cocker Spaniel? Daarvan hoor je vaker dat ze dit soort dingen nodig hebben.

Het is toevallig inderdaad een Cocker Spaniel :P Ik wist waar ik aan begon maar die oogjes in het asiel, ja wat moet je dan :')

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 19:09

Cayenne schreef:
netjuh6 schreef:

Die heb ik ook, maar ben er te lui voor :')
Plus dat mijn valken eigenlijk toch wel alles uit het zaadvoer eten. Ik laat het meestal 2 dagen staan zodat ze de rest ook wel op moeten eten.

Dat kan natuurlijk ook Haha.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 19:21

3 honden en nu 2 katten.

1 kat begin van de maand met spoed in laten slapen (weekendtarief) €125,-
en laten cremeren a €210,-
Voer voor mijn katten €30,00 p.m
Kattenbak grind €25,00 p.m
Vlooien pipet € 30,00 voor 2 katten.

Voer voor mijn 2 eigen honden en 1 opvanghond ongeveer € 80,00 in de maand.
Deze maand 3 x een serestoband €90.00
Kluifjes etc rond de €30

En dan de nodige benzine kosten als we met de honden op stap gaan naar de veluwe, bos of strand oid.
Daarbij volgen we ook gedragscursussen maar dat word gelukkig grotendeels vergoed door de stichting '
waarvoor ik opvang.

kiimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 19:32

1 hond en 2 katten
Voer voor mijn katten: €32,50 p.m.
Kattenbak grid: 15,- p.m.

Voer voor de hond: €45,- p.m.
Snacks/trainingsbrokjes: €10,- p.m.
Hondenschool: €80,- p.m.
Supplement: €10,- p.m.
Eens per jaar serestoband, titersessie/enten en nog de nodige benzinekosten voor training en wandelingen (zeker €100,- p.m.) en bijkomende kosten van workshops, speuren e.d.

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 19:39

Oh interessant ik ga even meelezen en maar eens bijhouden wat wij uitgeven aan onze beestenbende .
Op dit moment 9 honden, 5 katten, 2 konijnen, 5 kippen en 10 schapen aan huis.
Afgelopen 2 maanden waren niet best 2 nieuwe pups en daarmee ook dierenarts kosten .

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 19:51

Wij hebben 8 paarden.

1 staat in pension is met pensioen en wordt door mijn ouders verzorgd. Hij moet elke 4 weken naar de hoefsmid en heeft extra voer.
Totaal circa 300 euro

Dan mijn rijpaard en mini's.
Totaal ben ik daar zo 600 euro aan kwijt.

Hond, alleen voer 80 euro per maand

Open ik mijn map dierenarts was die over een jaar genomen maar echt een mega pech jaar zo kleine 5 duizend euro.

En dan de hondenbrlasting, speelgoed, hondenclub, abbo's voor stamboeken, keuringen, dekens en verzorging.

Ik wil het niet weten haha! Het is veel geld maar ik ga niet op vakantie, ga nooit uit en drink niet. Rook niet, koop geen dure kleding, make up of luchtjes. Ieder zo zijn ding..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 19:59

Vijf honden, vier katten, vijf valkparkieten en twee pony's

Twee pony's:
€25,- per maand

Honden:
Voer: €275,-
Snacks, beloningen etc: €50,- - €60,-
Trainingen: +/- €190,-

Maandelijks zijn die honden niet zo gek duur, maar alle tierelantijntjes eromheen. De jasjes etc, dat is de kostenpost. Inentingen hoeven we niet meer de komende drie jaar.

Valkparkieten:
Voer: +/- €15,-
Speeltjes etc is eigenlijk niet noemenswaardig per maand.

Katten:
Voer: €25,-
Kattenzand: €20,-

Volgens mij heb ik wel alles, valt nog reuze mee.