Wat doen jullie met dit weer voor de (huis)dieren.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:31

Kat krijgt een koelelement (in handdoek) om tegenaan te liggen. Al lijkt hij hem vandaag minder nodig te hebben dan gister.
Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:31

Wij hebben 2 binnen konijnen, en die krijgen koude flessen op plekken waar ze graag liggen. Veel groente geven.

De heren liggen wel lekker tegen elkaar aan, bips tegen de fles en snurken maar.
Verder gewoon lekker met rust laten, ze eten wat minder en drinken meer en goed in de gaten houden.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:36

Mijn man heeft een grote waterpomp in de sloot hangen laat die nu in het weiland stromen , paarden lekker spelen en de vogels lekker badderen...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 15:49

Afbeelding

Nee het is nog niet warm genoeg.. :+

KarmaChansy

Re: Wat doen jullie met dit weer voor de (huis)dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 18:00

Ik ga in de nacht rond 4 uur lopen met mijn poolhonden en collie overdag alleen naar buiten voor een snelle plas/poep :j

verder liggen ze veel in de badkamer ik maak de vloer lekker koud en dan slapen ze daar

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 18:09

Bij ons, als ik buiten ben en ik zit in het zwembad, maak ik mijn honden nog wel eens nat met mijn handen (mijn ouders willen de hondjes niet in het zwembad. Zijn ze ook wel te klein voor). We hebben ook zo’n speelbal voor mijn jongste hond, die heel koud wordt als je hem in de diepvries doet. Dus daar wordt ook veel gebruik van gemaakt, aangezien wandelen hem nu niet wordt, en ze enorm energiek is. Verder ga ik straks voor het eerst proberen of ze een hondenijsje willen. Mijn jongste hond zal geen probleem zijn, maar mijn oudste hond wel denk ik. Die zal hem niet willen, en die heeft juist her meeste last van de hitte :n

Verder liggen ze beneden gewoon op koele plekjes. Her is nier zo heel warm beneden graadje of 25 denk ik.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 18:18

Ik hou mijn gordijnen dicht en het raam ook overdag. Daarnaast geef ik ze ijsblokjes met iets lekkers erin (goed afspoelen van te voren!) en hier slubberen de ratjes en de gerbils graag aan. Ook geef ik ze een stenen bakje die ik in de koelkast heb gehad, gaan ze ook lekker in liggen. Daarnaast ook bevroren flessen op de kooi. Het klinkt misschien als veel, maar het is behoorlijk warm op mijn kamer.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 18:20

Hier zitten de poezen het liefst buiten in de schaduw. Tot de middag wordt er ook nog op een muisje gejaagd :Y) Daarna siesta en af en toe pootje baden in kleine emmertjes water :z

Heb overal schaaltjes en emmertjes staan voor de egels en de vogeltjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 18:24

Voor de katten heb ik buiten elke dag een verse bak water staan en binnen uiteraard ook, eergisteren heb ik een vochtige handdoek in de schaduw gelegd de handdoek liggen ze normaal veel op maar moesten er nu niks van hebben, zoeken zelf lekker de schaduw op en slapen veel en ik laat ze wat meer met rust.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 18:25

Voldoende water ter beschikking en ik hou alles zo veel mogelijk binnen overdag. Wandelingen alleen 's ochtends vroeg of 's avonds laat, overdag een snelle plas in de tuin.
Mijn honden hebben een hekel aan water, die willen geen zwembadje of koelmat :roll: Gelukkig zijn de tegels ook fris aan de voeten/buik.
Ook zetten we een waaier op de grond aan voor de honden, waar ze voor kunnen liggen als ze willen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 18:27

In mijn huisje is het niet bloedheet, de katjes lijken zich prima te voelen. Natuurlijk is er voldoende vers (en stromend) drinkwater. Als ik thuis ben gaat de ventilator aan.

Maar zelfs nu ligt er eentje buiten in de tuin, wel in de schaduw maar ze heeft lange haren en toch doet ze het.

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 18:37

Afbeelding
De kat, hond en pony doen wat ze willen. Hebben altijd water en kunnen de schaduw opzoeken.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 18:44

Afbeelding
Zo liggen ze hier vaak.

Afbeelding
Al was Stoffer het wel zat :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 18:51

Mijn jongens (katten) mogen niet op het balkon. Heb alles goed dicht zitten en wacht nu tot de temperatuur gaat zakken vanavond. Dan mogen mijn katten ook op het balkon.

Ik heb een htk kat en een kruising sphynx en vooral mijn htk heeft het zwaar. Ze eten ook minder, maar drinken veel. Zijn wel actief, maar met mate. Het is hier tussen de 28 en 30 graden binnen. Heb gelukkig wel (mobiele) airco en ventilator.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 18:52

Es_ther schreef:
[ [url=m/sCDa9q.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo liggen ze hier vaak.

[ [url=m/O5uhgx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weer zo’n stoffer en blik geval? _O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:01

Paarden s'nachts naar buiten, katten kunnen kiezen, binnen of buiten. Onze pup laat ik veel binnen en het spelen even op een laag pitje want die gaat nog over zijn grenzen heen. De wilde dieren om ons huis, paar ooievaars, roofvogels egels, daar zet ik zoveel mogelijk water voor neer en ik heb me arm gekocht aan eendagskuikens voor de roofvogels.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:04

Afbeelding

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:09

Zo min mogelijk. Vanmorgen vroeg hebben ze een goede boswandeling gehad en net om 18 uur even een rondje park waarbij ze even het water in mochten op een plek waar het water stroomt. Vanavond na 22 uur nog een half uurtje. Tussendoor laat ik ze enkel even plassen.
De jongste 2 doen alles alleen op 200% dus die moet ik tegen hunzelf beschermen.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:18

Net mijn zwarte poesjes midden uit een loei heet weiland gehaald de mafkees was op muizen jacht 8)7

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:44

Ik heb mijn ratjes een ijsblokje gegeven, vonden ze erg lekker. Later heb ik ze beide een bevroren tuinboontje gegeven. Ik houd de zon van het hok en vraag niets van ze.
Ze hebben ook een badje waar ze zich in kunnen wassen.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:49

Paardjes hebben de volledige weide + paddock zodat ze de koelste plekjes op kunnen zoeken.

Poeslief heeft extra water, mag het huis in en uit wanneer ze wilt en heeft een koelmat die afgekeurd is omdat de structuur niet waardig genoeg is.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:00

Xyris schreef:
Poeslief heeft een koelmat die afgekeurd is omdat de structuur niet waardig genoeg is.

Waarom ben ik niet verbaasd? :')

Ik heb mijn kat een klam washandje aangeboden maar ze keek erbij alsof ik net een of ander uitermate oneerbaar en totaal ongepast voorstel deed. Dus die mag 't lekker uitzoeken. Ze kan naar binnen en buiten, in de toch zitten, in de schaduw, in de zon of plat op de plavuizen naast de ventilator.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:04

LoveGlove schreef:
Es_ther schreef:
[ [url=m/sCDa9q.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo liggen ze hier vaak.

[ [url=m/O5uhgx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weer zo’n stoffer en blik geval? _O-

Ja :=

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:08

Honden liggen veel in de bijkeuken, dat is de koelste plek van het huis, zon 22 graden dus goed te doen.
Verder alleen kleine plasrondjes, geen lange wandelingen, niet naar het bos.
En vandaag stonden de sproeiers in het weiland aan, daar hebben ze zich ook nog een tijd vermaakt!
Konden ze toch een poos heerlijk spelen en hun energie kwijt.

Afbeelding

Afbeelding

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:14

kainda schreef:
Mijn katten en hondjes liggen lekker in huis op koele plekjes.
Ik heb meerdere bakken water neergezet om te drinken maar ook om
even de pootjes in te doen :)

Maar ik maak me veel zorgen over de vogeltjes en andere wilde diertjes |(
Ik zie dagelijks meerdere dode vogeltjes liggen.

Ik heb rond mijn huis meerdere lage bakken met water staan. Stuk of acht.
Ik verschoon en verfris het water vaak per dag. Het wordt erg warm, al staat het in de
schaduw.
En er komen overdag veel vogels drinken en een badje nemen :)

Willen jullie ook allemaal bakjes water buiten zetten? Indien mogelijk hoor.
Er wordt dankbaar en meer gebruik van gemaakt dan je denkt.

Bedankt alvast!!

Hier ook , standaard een grote platte schaal met fris water, overdag voor de vogeltjes / zwerfkat Toby, in de schemer en nacht voor de steenmarter en de egels / Toby .

Ik zie regelmatig iets op de camera voorbij schuifelen ❤️ De egels blijven al gewoon zitten als ik langs kom met de hond .. er staat ook een schaaltje met kattenbrokjes. ( Uiteraard voor Toby, maar de egels snoepen er goed van mee, zij hebben eigen bakje buiten het kattenhuisje. )