Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Neonlight schreef:Misschien aanmelden bij http://www.sintbernardclub.nl/herplaatsingen/ ?
Boras schreef:Ts, laat je hier vooral geen schuldgevoel aanpraten. Mensen die dat menen te moeten doen,richten hun verontwaardiging tot de verkeerde persoon.
Ts, jij hebt alle recht om deze hond niet in je gezin, je huis en je leven te vinden passen. Dat doet het ook niet. En dat je hondenkwijl vies vindt, dat mag ook. Zeker binnen een kleinbehuisd gezin met (waarschijnlijk kleine) kinderen. Jij hebt niet voor de hond gekozen.
Jij bent niet de verantwoordelijke in dit verhaal. Het is zoals altijd makkelijk (ver)oordelen vanachter een beeldscherm.
Veel succes, laat niet over je heen lopen
CharmingS schreef:Niet meer aan honden beginnen als je niet van kwijl en haren houd
Indi_Vito schreef:Ik vind honden kwijl en alle kwijl gewoon ontzettend smerig ja dat van mijn kind ook, daar kan ik niks aan doen is net zoals mensen bang zijn voor een spin.
Mizora schreef:CharmingS schreef:Niet meer aan honden beginnen als je niet van kwijl en haren houd
Ik pik dit stukje er even uit, al ben ik het met de rest van je post ook niet echt eens. Maar er zijn weinig honden die zo veel kwijlen als een sint bernard. Ik heb er ooit eentje een paar minuten moeten vasthouden en ik zat al onder. De eigenaresse zei ook dat ze in huis vaak een schort droeg om haar kleding een beetje netjes te houden als ze daarna nog de deur uit moest.
Ik hoef dus absoluut niet zo'n hond. Ik hoef ook geen kortharige hond met van die stekelhaartjes. Ik heb echt geen zin in permanent met de kledingroller aan de slag te moeten om mijzelf enigszins toonbaar te laten zijn.
En dus heb ik een poedel. En als volgende hond (hopelijk pas over 10-12 jaar) komt er waarschijnlijk een golden x poedel (wat minder gevoelig karakter). In principe geen kwijl en geen haren. Je moet er alleen eens in de zoveel tijd een scheerapparaat overheen halen of ze borstelen en netjes (laten) trimmen.
CharmingS schreef:Boras schreef:Ts, laat je hier vooral geen schuldgevoel aanpraten. Mensen die dat menen te moeten doen,richten hun verontwaardiging tot de verkeerde persoon.
Ts, jij hebt alle recht om deze hond niet in je gezin, je huis en je leven te vinden passen. Dat doet het ook niet. En dat je hondenkwijl vies vindt, dat mag ook. Zeker binnen een kleinbehuisd gezin met (waarschijnlijk kleine) kinderen. Jij hebt niet voor de hond gekozen.
Jij bent niet de verantwoordelijke in dit verhaal. Het is zoals altijd makkelijk (ver)oordelen vanachter een beeldscherm.
Veel succes, laat niet over je heen lopen
Excuse me?! TS heeft niet voor de hond gekozen? Ze had toch kunnen zeggen dat ze hem niet wou, en dat ze hun eigen problemen maar op moeten lossen. En is ze niet verantwoordelijk? Ze heeft de hond geaccepteerd dus de hond is nu 100% haar verantwoordelijkheid.
Oordelen vanachter je computterscherm is inderdaad makkelijk, maar ik had dit ook recht in haar gezicht durven te zeggen hoor.. Hou er niet van als mensen hun dieren zien als voorwerpen die je maar kan weggooien als het niet meer in je situatie past.
En van de schoon ouders van de TS snap ik helemaal niets van, dat die zichzelf fokker kunnen noemen snap ik niet. Die denken waarschijnlijk meer aan geld dan iets anders, laat die pups lekker buiten dan, prima weer nu hoor. Is het dan zo erg om gewoon even een stop in te lassen voor het fokken voor deze hond, maar nee hij word weg gedaan als oud vuil, sorry kan daar echt niet tegen!
Heb zelf net een week een mechelse herder pup en heb een volwassen teef, de eerste paar dagen heeft ze de pup ook een paar keer gebeten als hij vervelend was. En dat sta ik gewoon toe, pupje moet zijn plek weten!
Heb echt ontzettend medelijden met de hond, als ik er niet al 3 had, dan had hij zn oude dagen in mijn woonkamer mogen slijten..
Opties die je hebt:
*hond terug brengen naar je schoonouders
*nieuwe baas zoeken wat niet makkelijk gaat worden
*(dit is niet zo'n beste optie maar je kan het proberen) Neem een 2e hond bouw een mooie kennel met nachthok en laat ze buiten, ideaal weer nu om hem te laten wennen nu buiten.
Niet meer aan honden beginnen als je niet van kwijl en haren houd
Indi_Vito schreef:Onze muppet is niet onwelkom alleen laat ik haar niet alleen in de woonkamer. Al kon ze overdag alleen blijven buiten en snachts gewoon binnen in de hal is ook geen probleem maar ze jankt de hele boel bij elkaar en daar worden mijn buren niet vrolijker van. Mijn kleintjes kan ik niet buiten laten want die blaffen de hele boel bij elkaar.
Een 2e grote hond wil mijn man niet dus zit er ook niet in.
Terug naar mn so vind ik zielig voor de hond.
Citaat:Charming, was jij niet van plan om de hondenhandel in te gaan?
Richting buitenland eventueel?
Niet fokgerelateerd, maar africhtings-/sportgetelateerd?
Ik oordeel daar niet over. Maar ik zie wel overeenkomste en vind je daarom niet in de positie om op een ander af te geven.
Daarnaast herinner ik me een topic van jou waar bleek dat je zelf helemaal niet zo assertief bent thuis en zelf ook toegaf in de familiesfeer niet zo assertief te zijn. Zoals je dat op bokt wel vaak bent.
Helemaal niet erg, maar val de ts daar dan ook niet op aan.
We kunnen niet allemaal hetzelfde zijn.