Hond weg doen of buiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:04

Ts, laat je hier vooral geen schuldgevoel aanpraten. Mensen die dat menen te moeten doen,richten hun verontwaardiging tot de verkeerde persoon.

Ts, jij hebt alle recht om deze hond niet in je gezin, je huis en je leven te vinden passen. Dat doet het ook niet. En dat je hondenkwijl vies vindt, dat mag ook. Zeker binnen een kleinbehuisd gezin met (waarschijnlijk kleine) kinderen. Jij hebt niet voor de hond gekozen.

Jij bent niet de verantwoordelijke in dit verhaal. Het is zoals altijd makkelijk (ver)oordelen vanachter een beeldscherm.

Veel succes, laat niet over je heen lopen

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:08

Ik heb helaas ook geen tips en weinig toe te voegen , maar vind het doodzielig voor de hond ..

Dier voelt het haarfijn aan dat ze ongewenst is ..

Toch wel fijn dat jij je bekommerd over het dier .. dat is voor nu wel fijn

Maar zou zo snel mogelijk een huisje zoeken waar ze wel gewenst is en waar ze blij met haar zijn , lukt dat niet dan zou ik haar in laten slapen hoe verschrikkelijk ook ..

En je schoonouders ?
Geen goed woord voor over :(
Laatst bijgewerkt door N4N4 op 18-07-18 09:12, in het totaal 3 keer bewerkt

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:08

Ik zou ook geen sint bernhard in mn woonkamer hoeven hoor. Is niet te vergelijken met een ridgeback of herder :+
Snap sowieso niet waarom ts zich moet verdedigen hier. Zij heeft de hond onder haar hoede genomen en zoekt nu een oplossing dat is toch geweldig! Ipv dat de hond bij ouders afgezonderd word ofzo.
Ik zou ook voor herplaatsen kiezen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:12

Hoelang hebben jullie haar al?

Zou idd kiezen voor herplaatsen of het beste er van maken, hoelang gaat het nog duren de hond is hoogbejaard.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:13

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:16

maar je zegt dat ze met jouw chi's samen kan? of heb ik dat verkeerd gelezen?
waarom zou ze dan niet met de pups kunnen? zijn die zo enorm druk, heeft de hond pijn ??
sorry maar ik vind dit van je SO én van jullie zelf echt niet eerlijk naar de hond toe.
hoop dat jullie je verantwoordelijkheid zien en opzoek gaan naar een lieve baas.

" Hondje gevraagd - aangeboden , herplaatsertjes " is ook een druk bezochte Facebook pagina. of "herplaatsing oudere honden"

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 09:16

Had haar ook daar kunnen laten zitten in een bench die nooit groot genoeg zijn voor zo'n hond.
Ze zit bij ons niet afgezonderd savonds licht ze bij ons op haar baby matrasje en overdag lekker buiten met mijn 2 chitjes. Snachts in de hal en als we weg zijn ook.
Ik vind honden kwijl en alle kwijl gewoon ontzettend smerig ja dat van mijn kind ook, daar kan ik niks aan doen is net zoals mensen bang zijn voor een spin.
Ze is 4 maanden bij ons en helaas is onze zaak niet gegaan zoals gehoopt en zijn we die kwijt daar lag ze gewoon lekker de hele dag binnen te kroelen met de klanten.
Als ik een groter huis zou hebben zou ze ook niet weg gaan maar die heb ik helaas niet:'(

meggiemeg

Re: Hond weg doen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:20

Ik vind het netjes dat je de problemen van de eigenlijke baasjes probeert op te lossen!
Heb je al wat gehoord van de rasvereniging? Dan komen er meer mensen gericht voor de hond die dan ook voors en tegens van het ras weten.
Ik heb alle ruimte maar zou niet moeten denken aan een verharende hond en ook nog eens met veel kwijl, dus kan je heel goed snappen. (daarom hebben wij ook gekozen voor een ras welke niet verhaard voordat ik iedereen over me heen krijg :x )

_kmbn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:25

Ik lees ze zit nu in de gang? Dat is toch prima dan? Ik vind echt niet dat deze hond no naar buiten kan. Alleen als jullie bereid zijn flink te inversteren in een goed geïsoleerde kennel met verwamd Binnenhok.

Ik snap dat de situatie vervelend is. Maar arme schat kan er ook niks aan doen dat ze zo is weggedaan. En om een zieke hond nog hertelaatsen (sowieso enkel gesteriliseerd) vind ik best wat.

Ik zeg in de gang in de nacht en als jullie weg zijn. En als je thuis ben buiten of een kleedje op de grond.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:26

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:38

Als dat mijn schoonouders waren geweest had ik ze toch goed de waarheid gezegd en die kwamen er bij mij dus niet meer in. Zulke mensen zouden geen dieren mogen houden en er helemaal niet mee mogen fokken. Schandalig. In mijn ogen valt dat net zo goed onder broodfok.

Jullie hebben je best gedaan TS, zoek contact met de rasvereniging en met deze fb pagina: https://www.facebook.com/groups/1834807 ... 8/?fref=nf

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:40

Boras schreef:
Ts, laat je hier vooral geen schuldgevoel aanpraten. Mensen die dat menen te moeten doen,richten hun verontwaardiging tot de verkeerde persoon.

Ts, jij hebt alle recht om deze hond niet in je gezin, je huis en je leven te vinden passen. Dat doet het ook niet. En dat je hondenkwijl vies vindt, dat mag ook. Zeker binnen een kleinbehuisd gezin met (waarschijnlijk kleine) kinderen. Jij hebt niet voor de hond gekozen.

Jij bent niet de verantwoordelijke in dit verhaal. Het is zoals altijd makkelijk (ver)oordelen vanachter een beeldscherm.

Excuse me?! TS heeft niet voor de hond gekozen? Ze had toch kunnen zeggen dat ze hem niet wou, en dat ze hun eigen problemen maar op moeten lossen. En is ze niet verantwoordelijk? Ze heeft de hond geaccepteerd dus de hond is nu 100% haar verantwoordelijkheid.

Oordelen vanachter je computterscherm is inderdaad makkelijk, maar ik had dit ook recht in haar gezicht durven te zeggen hoor.. Hou er niet van als mensen hun dieren zien als voorwerpen die je maar kan weggooien als het niet meer in je situatie past.

En van de schoon ouders van de TS snap ik helemaal niets van, dat die zichzelf fokker kunnen noemen snap ik niet. Die denken waarschijnlijk meer aan geld dan iets anders, laat die pups lekker buiten dan, prima weer nu hoor. Is het dan zo erg om gewoon even een stop in te lassen voor het fokken voor deze hond, maar nee hij word weg gedaan als oud vuil, sorry kan daar echt niet tegen!

Heb zelf net een week een mechelse herder pup en heb een volwassen teef, de eerste paar dagen heeft ze de pup ook een paar keer gebeten als hij vervelend was. En dat sta ik gewoon toe, pupje moet zijn plek weten!

Heb echt ontzettend medelijden met de hond, als ik er niet al 3 had, dan had hij zn oude dagen in mijn woonkamer mogen slijten..

Opties die je hebt:
*hond terug brengen naar je schoonouders
*nieuwe baas zoeken wat niet makkelijk gaat worden
*(dit is niet zo'n beste optie maar je kan het proberen) Neem een 2e hond bouw een mooie kennel met nachthok en laat ze buiten, ideaal weer nu om hem te laten wennen nu buiten.

Niet meer aan honden beginnen als je niet van kwijl en haren houd ;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:48

CharmingS schreef:

Ik pik dit stukje er even uit, al ben ik het met de rest van je post ook niet echt eens. Maar er zijn weinig honden die zo veel kwijlen als een sint bernard. Ik heb er ooit eentje een paar minuten moeten vasthouden en ik zat al onder. De eigenaresse zei ook dat ze in huis vaak een schort droeg om haar kleding een beetje netjes te houden als ze daarna nog de deur uit moest.

Ik hoef dus absoluut niet zo'n hond. Ik hoef ook geen kortharige hond met van die stekelhaartjes. Ik heb echt geen zin in permanent met de kledingroller aan de slag te moeten om mijzelf enigszins toonbaar te laten zijn.

En dus heb ik een poedel. En als volgende hond (hopelijk pas over 10-12 jaar) komt er waarschijnlijk een golden x poedel (wat minder gevoelig karakter). In principe geen kwijl en geen haren. Je moet er alleen eens in de zoveel tijd een scheerapparaat overheen halen of ze borstelen en netjes (laten) trimmen.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:50

Ik snap dat je haar niet naar het asiel wilt brengen, je kunt wel asiels benaderen, wellicht weten die wel een geschikte match.
Of misschien zijn ze bereid haar wel onder de aandacht te brengen maar dat ze tot er iemand gevonden word gewoon bij jullie verblijft ipv in het asiel zelf.

Via Facebook kun je het in veel hondengroepen delen
En via een rasvereniging heb je ook nog kans om iemand te vinden

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:52

Indi_Vito schreef:
Ik vind honden kwijl en alle kwijl gewoon ontzettend smerig ja dat van mijn kind ook, daar kan ik niks aan doen is net zoals mensen bang zijn voor een spin.

Kind ook maar op marktplaats dan? :Y)
Ook ik heb medelijden met de hond; Eerst mishandeld, toen bij je so terecht gekomen, maar die dumpen haar bij jou, maar jij hebt geen plek en hondlief is niet gewenst. Ik denk toch dat so dieren meer zien als inkomstenbron dan levende wezens, maar goed. Je wil vast het best voor de hond, dus ik hoop maar dat ze heel snel een plek krijgt waar ze meer dan welkom is met d'r haar en kwijl :(:)
Asielen zouden ook kunnen bemiddelen, dat ze bij jou blijft tot er een nieuw baasje gevonden is.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 09:52

Onze muppet is niet onwelkom alleen laat ik haar niet alleen in de woonkamer. Al kon ze overdag alleen blijven buiten en snachts gewoon binnen in de hal is ook geen probleem maar ze jankt de hele boel bij elkaar en daar worden mijn buren niet vrolijker van. Mijn kleintjes kan ik niet buiten laten want die blaffen de hele boel bij elkaar.
Een 2e grote hond wil mijn man niet dus zit er ook niet in.
Terug naar mn so vind ik zielig voor de hond.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:54

CharmingS TS heeft nog 2 andere honden als je haar reacties leest, de hond is dus niet alleen, de hond is alleen wel heel erg groot voor haar huis en haar omstandigheden.
Nogmaals is het wel heel netjes dat ze de hond opvangt al een tijdje omdat haar schoonouders de verantwoording niet nemen, dat zijn wel diegene waar het probleem in eerste instantie ontstaat.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:59

Wat hadden je schoonouders gedaan als jullie de hond niet in huis hadden genomen?

Een St Bernard is nu idd niet een standaard hond met idd veel kwijl, medische problemen en groot. Heb je al contact gezocht met de rasvereniging? Misschien zijn er ook rasgroepen op Facebook kunnen bemiddelen? Wat heb je al gedaan om de hond een nieuwe thuis te geven?

Buiten leggen is geen optie. Vooral nu je zegt dat als ze alleen is, ze de boel bij elkaar jankt. Alleen buiten leggen gaat dit niet verbeteren.

Misschien is het een optie om haar in te laten slapen? Dan wordt er ook niet meer gesleurd, pijnvrij en een hond voelt echt wel als die ergens ongewenst is.

Persoonlijk hou ik ook niet van liters kwijl. Vrienden hebben een rottweiler en bah, als die schudde zat het kwijl tot in je haar. Mijn hond kwijlt ook soms maar dat is zo af te vegen, zou dus nooit kiezen voor een kwijlend ras of eentje met lange haren. Ieder zijn voorkeur

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:03

Mizora schreef:
CharmingS schreef:

Ik pik dit stukje er even uit, al ben ik het met de rest van je post ook niet echt eens. Maar er zijn weinig honden die zo veel kwijlen als een sint bernard. Ik heb er ooit eentje een paar minuten moeten vasthouden en ik zat al onder. De eigenaresse zei ook dat ze in huis vaak een schort droeg om haar kleding een beetje netjes te houden als ze daarna nog de deur uit moest.

Ik hoef dus absoluut niet zo'n hond. Ik hoef ook geen kortharige hond met van die stekelhaartjes. Ik heb echt geen zin in permanent met de kledingroller aan de slag te moeten om mijzelf enigszins toonbaar te laten zijn.

En dus heb ik een poedel. En als volgende hond (hopelijk pas over 10-12 jaar) komt er waarschijnlijk een golden x poedel (wat minder gevoelig karakter). In principe geen kwijl en geen haren. Je moet er alleen eens in de zoveel tijd een scheerapparaat overheen halen of ze borstelen en netjes (laten) trimmen.

Je hoeft het ook niet met me eens te zijn. Maar ik denk er wel zo over..

En je weet van te voren dat zo'n sint bernard ontzettend veel kwijlt, dus ze had gewoon nooit toe moeten zeggen. Mensen moeten eens beter nadenken voor ze een dier in huis nemen.

@ Meggiemeg: daar heb ik overheen gelezen dan, maar dat maakt de situatie niet echt veel beter.. Man, 2 kinderen en 3 honden, en ik maar klagen dat ik het druk heb met mijn 3 honden. En dan heb ik niet eens kids..
En ik geloof ook echt wel dat de TS de hond uit goede bedoelingen heeft opgevangen, maar je denkt toch eerst ff na voor dat je iets doet.. Ik heb voor geval van nood 2 opvang adressen waar ik mijn honden naar toe kan brengen, tijdelijk of permanent, en dat zijn voorzorgsmaatregelen die ik heb genomen voor ik aan dieren ben begonnen. Mensen denken er vaak veel te makkelijk over, en dan is dat arme dier daar de dupe van..

Kan me inderdaad voorstellen dat je geen 4 honden wil TS, en snap ook heel erg goed dat de situatie lastig is.. Maar ik zou de hond terug brengen naar je schoonouders..

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:15

CharmingS schreef:
Boras schreef:

Excuse me?! TS heeft niet voor de hond gekozen? Ze had toch kunnen zeggen dat ze hem niet wou, en dat ze hun eigen problemen maar op moeten lossen. En is ze niet verantwoordelijk? Ze heeft de hond geaccepteerd dus de hond is nu 100% haar verantwoordelijkheid.

Oordelen vanachter je computterscherm is inderdaad makkelijk, maar ik had dit ook recht in haar gezicht durven te zeggen hoor.. Hou er niet van als mensen hun dieren zien als voorwerpen die je maar kan weggooien als het niet meer in je situatie past.

En van de schoon ouders van de TS snap ik helemaal niets van, dat die zichzelf fokker kunnen noemen snap ik niet. Die denken waarschijnlijk meer aan geld dan iets anders, laat die pups lekker buiten dan, prima weer nu hoor. Is het dan zo erg om gewoon even een stop in te lassen voor het fokken voor deze hond, maar nee hij word weg gedaan als oud vuil, sorry kan daar echt niet tegen!

Heb zelf net een week een mechelse herder pup en heb een volwassen teef, de eerste paar dagen heeft ze de pup ook een paar keer gebeten als hij vervelend was. En dat sta ik gewoon toe, pupje moet zijn plek weten!

Heb echt ontzettend medelijden met de hond, als ik er niet al 3 had, dan had hij zn oude dagen in mijn woonkamer mogen slijten..

Opties die je hebt:
*hond terug brengen naar je schoonouders
*nieuwe baas zoeken wat niet makkelijk gaat worden
*(dit is niet zo'n beste optie maar je kan het proberen) Neem een 2e hond bouw een mooie kennel met nachthok en laat ze buiten, ideaal weer nu om hem te laten wennen nu buiten.

Charming, was jij niet van plan om de hondenhandel in te gaan?
Richting buitenland eventueel?
Niet fokgerelateerd, maar africhtings-/sportgetelateerd?

Ik oordeel daar niet over. Maar ik zie wel overeenkomste en vind je daarom niet in de positie om op een ander af te geven.

Daarnaast herinner ik me een topic van jou waar bleek dat je zelf helemaal niet zo assertief bent thuis en zelf ook toegaf in de familiesfeer niet zo assertief te zijn. Zoals je dat op bokt wel vaak bent.

Helemaal niet erg, maar val de ts daar dan ook niet op aan.
We kunnen niet allemaal hetzelfde zijn.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:23

CharmingS soms heb je geen keuze, dan sta je voor het blok.
Wij hebben de afspraak met mijn moeder dat als ze er straks niet meer is en de hond leeft dan nog dat deze bij ons komt. Vroeger had ze altijd de meest makkelijke honden, ze waren netjes opgevoed, lief en sociaal, nu? Het tegenovergestelde, een zemelaar van een hond heeft ze er van gemaakt, komt vast door haar leeftijd (83 jaar) maar de afspraak staat, de hond is de jongste niet meer dus die verander je ook niet meer. hopelijk draait die dan nog een beetje bij als hij eenmaal bij ons is. Ik kan het dan ook niet over mijn hart verkrijgen om te zeggen dump maar in het asiel.

TS heeft de hond wel opgenomen in haar huis en probeert er het beste van te maken, ze probeert vooruit te denken, nu is het schitterend weer en kan een hond makkelijk naar buiten in de schaduw, maar straks wordt het anders, zij denkt daar nu al over na, ze had ook door kunnen modderen in deze situatie en als het weer dan omslaat in het najaar wat dan? Dan had ze wellicht een keuze moeten maken waar ze niet achter staat, dat kan ze nu wel proberen goed te doen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:29

Indi_Vito schreef:
Onze muppet is niet onwelkom alleen laat ik haar niet alleen in de woonkamer. Al kon ze overdag alleen blijven buiten en snachts gewoon binnen in de hal is ook geen probleem maar ze jankt de hele boel bij elkaar en daar worden mijn buren niet vrolijker van. Mijn kleintjes kan ik niet buiten laten want die blaffen de hele boel bij elkaar.
Een 2e grote hond wil mijn man niet dus zit er ook niet in.
Terug naar mn so vind ik zielig voor de hond.

jankt ze overdag ook als ze binnenzit? is het geen optie om ze overdag als ze alleen moet zijn haar gewoon in de hal te laten? lekkere matras erin, eten en drinken. 2*1 is nog altijd een stuk groter dan een bench. als je smorgens en savonds er een lekkere wandeling mee doet en ze dan ook in huis mag bij jullie zijn, lijkt me dat meer dan prima. > zo kan je ook de haren en het kwijl een beetje in de perken houden.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:44

Ik vind de reacties hier ook fel overdreven. Had TS een topic geopend met het verhaal dat haar schoonouders een arme hond weg willen doen omdat de pups voorrang krijgen, en dit echt onmiddellijk moet gebeuren, zou bokt massaal suggereren of ze hem niet even kan opvangen, en misschien overdag en 's nachts in de hal kan plaatsen, als ze het kwijl zo vies vindt.

Wie weet dreigden die mensen wel met een spuitje, gingen ze hem aan een lantaarnpaal binden en dumpen, werd helemaal niet verteld dat hij niet buiten kon of 's nachts zou blaffen, weten wij veel? TS heeft het geprobeerd, misschien had ze vooraf al kunnen weten dat het niet goed zou gaan, maar hey, fouten maken is menselijk. Mijn hond vindt niets zo leuk als me kusjes geven en dat vind ik prima, maar slierten kwijl? Bah nee, daar moet ik ook niets van weten. Maar mocht er een kwijlhond in mijn omgeving in nood zitten, zou ik het ook overwegen om hem tijdelijk op te vangen, dat maakt iemand toch geen slechte hondenbaas?

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:46

Het is echt geen schande om een dier weg te doen, niet iedereen kan een levenslang thuis bieden. Mensen die ervaring hebben met het ras willen de hond misschien wel hebben dus ik zou daar inderdaad naar gaan kijken. Het asiel is ook echt geen hel, hoewel ze daar natuurlijk niet maanden moeten zitten.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:56

Citaat:
Charming, was jij niet van plan om de hondenhandel in te gaan?
Richting buitenland eventueel?
Niet fokgerelateerd, maar africhtings-/sportgetelateerd?

Ik oordeel daar niet over. Maar ik zie wel overeenkomste en vind je daarom niet in de positie om op een ander af te geven.

Daarnaast herinner ik me een topic van jou waar bleek dat je zelf helemaal niet zo assertief bent thuis en zelf ook toegaf in de familiesfeer niet zo assertief te zijn. Zoals je dat op bokt wel vaak bent.

Helemaal niet erg, maar val de ts daar dan ook niet op aan.
We kunnen niet allemaal hetzelfde zijn.

Hondenhandel wil ik het niet perse noemen, ik richt een hond af voor een bepaald doel, na 3 jaar hoop ik dat hij klaar is om aan het werk te gaan. Ook al moet ik hem voor niks afstaan zou ik er nog niks om geven omdat het voor mij een passie is om honden af te richten.
Maar ik kies wel bewust een goede plek uit voor mijn hond waar hij het goed gaat hebben en waar hij zijn werk kan doen en zelf eventueel zijn oude dag kan slijten bij de desbetreffende begeleider. Daarnaast weet ik wat ik mijn honden te bieden heb, en dat is een hele goede basis ik leer ze alles van het sociaal zijn naar mensen en dieren tot het werk wat hij moet gaan verrichten, ik train met 2 honden waarvan een nooit meer weg hoeft. En ik steek daar ontzettend veel tijd geld en energie in, en dat ga ik daar dus echt niet aan terug verdienen met de 5000 euro die ik er na 3 jaar voor kan krijgen. Dus handel? Nee, dan zou ik wat meer honden moeten hebben wil ik daar iets aan verdienen ;)

Vind het een beetje jammer dat je het verhaal van mijn vader hier bij gaat betrekken, dat heeft namelijk weinig te maken met dit topic en assertief zijn. Om er even kort op in te gaan heb ik die situatie heel erg goed opgelost, mede dankzij tips van bokkers, maar dat staat helemaal los van het feit dat je uit impuls zonder na te denken een grote hond in huis haalt met medische problemen en waarvan je bij voorbaat weet dat je geen plaats hebt en de hond veel kwijlt..

Daarnaast kies ik er doelbewust voor om hem te verkopen zodra mijn hond klaar is om aan het werk te gaan, heb daar dan ook goed over na gedacht, en het is absoluut niet zo dat ik mijn hond maar ergens ga dumpen omdat ik er geen zin meer in heb. Want ik ga er moeite mee hebben om hem weg te doen.. Hetzelfde als bij de paarden heb ik ook jonge paarden opgeleid voor de verkoop, tot een bepaald niveau uitgebracht en daarna gingen ze.. Maar dat komt dus absoluut niet overeen met het geen wat er in de situatie van de TS afspeelt.