Jouw dier en vooroordelen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDarkness

Berichten: 481
Geregistreerd: 03-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:42

Ianthe schreef:
Tsja sommige vooroordelen vind ik niet zo heel gek. Ik laat mijn honden ook echt niet met bepaalde rassen spelen hoor en als ik die zie, dan gaan mijn honden ook aan de lijn. ;) Dan maar vooroordelen hebben, veiligheid van mijn eigen honden gaat voor.


Oh ik wel hoor. Ik beoordeel per gedrag per hond of dit veilig en verantwoord is, niet per ras. Maargoed, -al zeg ik het zelf, het is niet om mezelf op de borst te kloppen-, kan honden best aardig lezen en heb dus ook gauw genoeg in de gaten of er spanningen ontstaan of niet.

Ik wil overigens niet oordelen dat jij dat niet hebt hoor, ik snap uiteindelijk de angst ook wel, daar niet van. Ik krijg ook de kriebels als ik een klein hondje met een dayakker die 10 keer zo groot is zie spelen, daar houd ik ook niet van. die grote zijn nou eenmaal best lomp zo en nu en een ongeluk is dan ook zo gebeurd.

rayoow

Berichten: 3462
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:43

LoeOrange schreef:
rayoow schreef:
Ik heb 5 honden
Allemaal groot en dus "agressief" het zijn de liefste honden ooit!!

1 is een akita kruising met bijna witte ogen. Dus die is zeer gevaarlijk voor mensen en andere honden, iedereen loopt minstens 10 meter rond haar.ze moet nog 2 worden en is echt een schoothondje :')
Iedereen is bang voor haar ogen, ik ben er verlieft op

[ [url=m/dUUPCh.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wauw, wat een prachtig dier! <3
Hier ook veel mensen die de dodelijke blikken van onze hond vermijden. Groene ogen in combinatie met fronzen doet niet veel goeds :')



Als ze fronst is her idd nog erger :') ook als ze met haar zus speelr kan ze boos kijken. Of we ze dan niet uit elkaar halen want ze vermoord haar zus nog... haar zus is bijna 2x zo groot

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:45

Ik kan honden ook prima beoordelen en ze goed lezen, anders zou ik wel een flink probleem hebben met een jachthond;p Heb zelf ook een aardig gevaarlijke hond gehad als eerste hond 10 jaar geleden, zo´n hond wil ik zelf ook nooit meer. Klein met groot heb ik totaal geen moeite mee. Mijn kleintjes die ik door de jaren heb gehad, liet ik juist altijd met grote honden spelen zodat het geen irritante keffertjes worden. Heb daar nooit problemen mee gehad. Maar rassen die erom bekend staan dat ze snel kunnen omslaan en veel schade aan kunnen richten, ga ik gewoon geen risico mee lopen. Ze hoeven niet met iedereen vriendjes te zijn hoor, dus die paar honden missen ze ook niet.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:49

Joolien schreef:
Wij hebben Klaaz. Klaaz is lelijk en eng. Klaaz is rimpelig en boos. Klaaz is kaal, dat hoort toch niet? Klaaz is eng om aan te raken. Klaaz kijkt altijd zo boos.

Een greep uit de vooroordelen over onze Klaaz. Gelukkig is Klaaz de tofste kat ter wereld voor ons :D :D
[ Afbeelding ]

Ik wil Klaaz knuffelen na alle verhalen die je over hem hebt verteld.

Cavaletto

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:54

Telpeva schreef:
Klaaz is de coolste kat van heel bokt

Helemaal mee eens:Klaaz rules .

Zelf heb ik te maken met Duitse herder vooroordelen. Mensen gaan met een grote boog om hem heen en hij heeft het altijd gedaan, zelfs als hij aangevallen wordt ☹️. Mensen moesten eens weten wat een lieverd het is. Doet geen vlieg kwaad en vindt zichzelf schoothond. Je moet alleen niet aan een gezinslid komen, dan wordt’ie ‘anders’ maar dat mag ook.

Ratjes vind ik erg leuk. Sociale vriendelijke diertjes. Wat kunnen mensen toch onbeschoft reageren. Vreselijk als je net afscheid hebt moeten nemen van je huisdier en iemand oordeelt dat het een vies dier is.

En ja, hier ook vooroordelen mbt afkomst paard. Er zijn juryleden, echt waar, heb er zelf naast gezeten, die vinden dat je op een paard met goed papier beter presteert....je raadt het al, die van mij heeft geen papier (en er zit nog Fries in ook ), kansloos

En nogmaals.... van Klaaz kan ik niet genoeg foto’s zien! Geweldige kat!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:57

Afbeelding

Als je hier mee aan komt gewandeld, dan lijnen mensen altijd heel snel hun honden aan. Vind ik best wel prettig :) . Niet dat mijn hond iets zou doen. Loslopende niet luisterende honden zijn vervelend vooral als je teef aan het revalideren is.

Inujojo

Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-06-08
Woonplaats: Glasgow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:57

Herkenbaar :'). Wij hebben een dobermann en het is echt de grootste goedzak ter wereld. Laat zich de kaas van het brood eten door de westie van m'n schoonmoeder, m'n vriend tilt 'm op en loopt met 'm over z'n schouders door het huis heen. Hij heeft zelfs tags op z'n tuig zitten met groot 'vriendelijk' erop, maar ik kom nog steeds wekelijks mensen tegen die echt met een hele grote boog om 'm heen lopen.
Gelukkig weten de meeste mensen uit de buurt nu zo langzamerhand wel dat het een enorme goedzak is, maar als ik een keer op een ander tijdstip loop, dan begint het hele ge-etter opnieuw :'). Het helpt ook niet dat er sinds kort een tweede dobermann bij ons in de buurt uitgelaten wordt die dus absoluut niet vriendelijk is.
M'n vriend kan zich er heel druk om lopen maken, maar dat heb ik naast me neergelegd. Ik wist dat soort dingen deel zouden zijn van het hebben van een hondenras die een reputatie hebben en ik snap ook echt dat mensen ervan schrikken als er ineens 45kg doberman de hoek om komt stuiven. Dus ik doe m'n best om dat te voorkomen en verantwoordelijkheid te nemen voor m'n hond.
Maar het blijft wel zuur dat mijn hond bij voorbaat uit de weg gegaan wordt terwijl ik van m'n levensdagen nog nooit last heb gehad van hoog-risico honden. Ik word alleen maar aangevallen door honden die bij de gemiddelde mens te boek staan als aaibaar :'). Twee keer aangevlogen doorverschillende border collies, een keer door een airedale terrier die als een ongeleid projectiel op die van mij afkwam zodra hij 'm zag en een whippet die los van de lijn met zijn eigenaar aan het joggen was en tegelijk met mij de bocht om kwam. Alleen de whippet heb ik daarna gemuilkorfd en aan de lijn gezien, de rest loopt nog gewoon los rond.

Leandra

Berichten: 1601
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:59

Ik werk op een dierenkliniek en daar krijg ik vaak te horen dat mensen het echt mishandeling vinden als katten niet naar buiten kunnen.

Als ik dan zeg dat mijn katten niet buiten komen zeggen ze gelijk dat ze het echt niet meenden en dat katten toch ook wel binnen gehouden kunnen worden.

Mijn katten gaan niet naar buiten vanwege medicijn gebruik en enorme stress van andere katten. Ze gaan elkaar aanvallen als ze stress hebben.

Afbeelding

maj0

Berichten: 6621
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:03

Hier is het juist anders om. Onze hond heeft helaas angst agressie. Waar door ze uitvalt. Hoe vaak mensen wel niet zeggen.

Ooh dat gaat wel goed. En wij haar dan nog net op tijd weg kunnen trekken.
Of dat ze gewoon op ons aflopen terwijl wij in alle macht de hond proberen vast te houden. Stel je voor dat je rekening houd met iemand.
Wij hebben een Friese Stabij en tja helaas heeft ze een heel lief hoofd.

Afbeelding

xDarkness

Berichten: 481
Geregistreerd: 03-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:09

Ianthe schreef:
Ik kan honden ook prima beoordelen en ze goed lezen, anders zou ik wel een flink probleem hebben met een jachthond;p Heb zelf ook een aardig gevaarlijke hond gehad als eerste hond 10 jaar geleden, zo´n hond wil ik zelf ook nooit meer. Klein met groot heb ik totaal geen moeite mee. Mijn kleintjes die ik door de jaren heb gehad, liet ik juist altijd met grote honden spelen zodat het geen irritante keffertjes worden. Heb daar nooit problemen mee gehad. Maar rassen die erom bekend staan dat ze snel kunnen omslaan en veel schade aan kunnen richten, ga ik gewoon geen risico mee lopen. Ze hoeven niet met iedereen vriendjes te zijn hoor, dus die paar honden missen ze ook niet.


Zo heeft iedereen zijn voorkeur :). Honden zijn niet per definitie gevaarlijk, het is alleen wel, zoals ik al eerder zei, anticiperen op je hond zelf. Heb je inderdaad een hond die snel om kan slaan, dan moet daar de opvoeding op aan gepast worden en daar gaat het helaas mis. Mensen weten niet wat ze in huis halen.

Ik vind het dan weer onprettig dat mijn kalf per ongeluk met een poot op het ruggetje van zo'n kleintje gaat staan. Het is mij nooit gebeurd maar wel eens gezien en daar word je niet vrolijk van -O-. Ik heb hier ook een minpin lopen en die twee mogen wel stoeien met elkaar, maar wel tot op bepaalde hoogte. Geen gespring en geslaag met poten, voordat ie per ongeluk door het raam vliegt :Y)

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:10

Zelfde als hier boven. Ze ziet er heel schattig uit maar is erg angstig.
Vele mensen die dat negeren en denken dat het wel goed gaat "want ze zijn goed met honden". Je kan wel goed zijn met honden maar als de mijne bang is, is ze niet zomaar opeens niet meer bang voor jou.

Afbeelding

Britta31

Berichten: 13176
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:10

Waarom ik een oude opgebruikte pony kocht van 28.Daar kan je toch niets mee.En iemand vond haar maar een kreng.Ze is soms wel een draak/heks.Maar in de 7 jaar dat ze bij ons is heeft ze nog nooit vals gedaan.

Mars

Berichten: 33291
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:12

Afbeelding

Meeste mensen zijn bang voor Paulientje, onze kousebandslang. Of ze vinden haar vies en eng. Terwijl het t meest verlegen zachtaardige dier in huis is. Zelfs mn parkieten zijn valser :=

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:22

Paunlientje is gaaf zeg! die zou ik zou komen ''knuffelen''

Vooroordeel over mijn husky is echt dat ze een wolf is, heb ik nu zo vaak gehoord! Nee ze is een sledehond geen wolf :))
Afbeelding

Sinds kort een nieuwe hus en die is helemaal eng want die heeft mooie ijsblauwe ogen
Afbeelding

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:24

Woooaah prachtig!

StonedRomy

Berichten: 7547
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:30

Oh er is ooit eens een groepje achter ons aan komen lopen in Frankrijk om te vragen of we echt met een tijger liepen?!

Afbeelding nee, gewoon onze akita :’)

thirteenn

Berichten: 2084
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:36

khirshanta schreef:
Ja, en dat terwijl ze super schoon zijn.

Een paar jaar geleden had ik een rat, haar zusjes waren gestorven en ondanks meerdere zorgvuldige pogingen met meerdere ratten wilde ze er niets van weten. Heeft dus een paar jaar los door huis mogen lopen, gedroeg zich perfect en als ik thuiskwam, gingen we altijd even knuffelen. Heel speciale meid... ik moest haar in laten slapen, kwam met 'huilogen' weer de behandelkamer uitgelopen met Layla, om thuis te begraven. Een vrouw in de wachtruimte was heel meelevend, tot ze zag wat ik mee had 'oh, gatver! He, gelukkig is het maar zo'n vies beest'.

Mijn klomp brak. Heb haar dus geëmotioneerd gezegd dat het voor haar misschien een vies beest was, maar voor mij meer dan 4 jaar mijn innig geliefde gezinslid was. Dat ze volgende keer misschien wat tactischer kon reageren


Wij hadden vroeger kippen. Gewoon als huisdier, niet als boerderij dieren. Nou was 1 van de kippen dood ziek en ik natuurlijk jankend bij de dierenarts met mijn moeder. Heeft de dierenarts ons kei hard uitgelachen dat we kwamen met een kip. "Die moet je maar gewoon de nek omdraaien of met de bijl". Tsja.. voor mij was het echt zoals een hond voor een ander (luisterde beter dan de gemiddelde hond ook :+ )

Tigress

Berichten: 8948
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:40

Corgi:
''joh, dat dat kan rennen! :oo ''
Waarom kijkt men daar niet gek van op bij een teckel? :')

''Ooooh die moet nog flink groeien, kijk die poten dan!''
Nee, 30 cm....that's it. Hij is al 2, dus veel hoger zal 'ie niet worden :')

''Corgi's zijn altijd zo schattig!''
Wacht maar af tot hij jouw reu uitdaagt omdat ze beide denken dat ze sterker zijn :+

Jarvis is soms ook erg...enthousiast :+ Enthousiasme uit zich in onder andere grommen.
''Oeh jeutje, pas maar op :oo''
Jupjup, heul vals :')
Afbeelding

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:41

Mlies schreef:
[ [url=m/LALHcd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh, is dat niet zo'n "gut hoe heet ie nou iets met italiaan"? Google :)* ! Bracco Italiano? Die ene die ik heb gekend was zo leuk. :)) De Bull Terrier vind ik ook geweldig, maar heb nou eenmaal een zwak voor dat ras (nota bene door een kat _O- ). En, en, en, ach, ik vind alle beestjes leuk, totdat ze zelf hebben bewezen dat ze dat niet zijn.

O ja, vooroordelen over dieren. Dochter van vzpaard. Quarter Horse. Kennisje van eigenaar kwam even een springpony tekort dus werd dat paardje aangeboden. 'Ja, maar die kunnen toch niet springen?'. Dus wel. Beestje vond 't altijd zo gaaf, om over dingen heen te zeilen. Dressuur kon ze trouwens ook best. Zal wel van d'r overgrootopa zijn, Rugged Lark was echt een multiveelzijdig paard, naast western onderdelen deed ie ook springen, dressuur en voor de kar snapte die ook nog.

En steevast bij de APK met mijn eigen katje. Ze is officieel kortharig maar in de winter verandert ze in een soort plofwolharig wezen. Of ze wel binnen komt, want ze heeft zo'n dikke vacht. En dan moet ik weer uitleggen dat ik geen koukleum ben, dat mijn kat meestal lekker binnen hangt maar ik nog gewoon dagelijks het raam open heb staan.
Zomer:
Afbeelding
Winter:
Afbeelding
Ja, het is echt alleen haar. Mevrouw heeft een modelgewicht. :D

xDarkness

Berichten: 481
Geregistreerd: 03-11-09

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:50

Die blauwe ogen van de husky's hier, prachtig. Schitterende honden, stuk voor stuk.

xDarkness

Berichten: 481
Geregistreerd: 03-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:58

Mars schreef:
[ [url=m/DKTQxs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Meeste mensen zijn bang voor Paulientje, onze kousebandslang. Of ze vinden haar vies en eng. Terwijl het t meest verlegen zachtaardige dier in huis is. Zelfs mn parkieten zijn valser :=


Ik ben echt panisch voor slangen maar eerlijk is eerlijk, deze ziet er wel lief uit x'D.

capopjekop

Berichten: 30683
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 18:00

Wat een leuke dieren komen hier voorbij. Kan niet snappen dat mensen negatieve dingen over ze zeggen.

En die lichte oren zijn prachtig en uniek

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:00

Ach ik heb ook wel last van de mening van 'vooral' HR honden. Ik lijn mijn honden altijd aan als ik andere honden tegen kom. Uit beleefdheid en voorzorg want ik heb een angstige hond en twee pittige teven die soms nogal nadrukkelijke beschermingsdrang krijgen. Hoe vaak ik wel niet hoor dat ik niet zo bang hoef te zijn voor hun staff of pitbull want het zijn echt engeltjes... Alleen niemand wil luisteren als ik zeg dat ik er ook niet bang voor ben, maar dat zij dat voor mijn hond zouden moeten zijn ik heb er serieus een keer ruzie om gehad.

Daarbuiten is met dat soort honden het probleem ook vaker de eigenaar dan de hond zelf. Er lopen gewoon teveel mensen die te weinig van honden begrijpen rond. Ook dat ben ik best beschermend wat een van mijn monsters weegt maar 5 kilo. Zodra mensen beginnen over 'honden kunnen het zelf wel uitzoeken' ben ik altijd snel klaar... Dat wil ik niet en als het fout gaat zit ik met een gewonde hond.

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:01

Bij mijn vorige honden hadden mensen altijd de verkeerde vooroordelen. De ene was net een klein worstje op pootjes, lichtgekleurd en krulletjes. Zag er heel schattig uit maar omdat hij oud, doof en blind was vond hij heel veel eng en kon dan ook onvoorspelbaar reageren. De andere was super lief en rustig, echt de liefste hond die ik ooit heb gehad. Groot en langharige zwarte vacht.

Je raadt het al: Iedereen wilde de kleine wel aaien maar de grote niet. Mensen vonden haar zelfs eng. Heb heel vaak moeten zeggen dat het toch wel een beter idee was om de grote te aaien ipv de kleine..

Afbeelding
Afbeelding

Cchanny

Berichten: 8872
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:02

Mijn duitse herder kan geen duitser zijn want ze is zwart -O- :')


en ook levensgevaarlijk volgens sommige.