Honden slaan aan als ik niet thuis ben

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 15:33

SophievdV schreef:
Ja de radio laat ik ook aan :) Thanks voor de tips!!

Het gaat om twee kruising Boerenfoxjes.

Dat is natuurlijk wel een type hond wat veel blaft.heel geschikt als waakhond op een boerenerf,maar ja,in een stadswoning kan het gekef overlast geven.Er worden hier al diverse tips gegeven,zoals gordijnen dicht.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:08

SophievdV schreef:
SweetVanille: jij suggereert dat ik niet goed naar mijn honden luister. Maw: ik zou niet goed voor ze zorgen. Die discussie ga ik dus niet aan.

" Maw: ik zou niet goed voor ze zorgen."

Dat maak je er helemaal zelf van. Over niet luisteren gesproken...
Niet mijn woorden gaan verdraaien ;)

Oh, daarbij suggereer ik niks. Zoiets heten gewoon feiten.

Maar laat maar, daar zal je ook niet naar luisteren.

Bonna

Re: Honden slaan aan als ik niet thuis ben

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:15

Ach de waarheid zal wat betreft uitdaging van het wandelen wel ergens in het midden liggen. Je hebt wandelen en wandelen. Ga ik fietsen met hond 1 dan is ze doodmoe bij terugkomst, fysiek en mentaal. Zij kan mentaal weinig aan, dus gewoon alleen buiten zijn zonder roedel is al best wel veel. Ga ik fietsen met hond 2 dan is ze fysiek moe. Slaapt 10min. En kan weer gaan. Maar je kunt natuurlijk ook actieve wandelingen maken: een hond die losloopt, zelf de route mag bepalen, indrukken van een stad moet verwerken, opdrachtjes tussendoor krijgt, een zoekspelletje, wat apport etc. Daar worden ze echt wel moe van. In weze is een puzzel binnen natuurlijk niet anders dan een tennisbal verstoppen buiten.

Laten we ts dus niet zeggen 'je doet het fout' je doet namelijk geen denkwerk, maar laten we tips geven over wat voor een denkwerk ze zou kunnen doen. Eventueel tijdens een wandeling. Misschien komen we er dan achter dat ze dat allemaal al doet. Voor sommigen is de definitie van wandelen 'een blokje om' voor anderen is het een heel uitdagende activiteit die je samen met je hond onderneemt.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:53

SweetVanille schreef:
Precies. Ze geven zelf heel duidelijk aan dat ze te lang alleen zitten door te gaan blaffen. Hond probeert te communiceren, dat moet je niet aftraffen met een evt blafband... -O-

Maar een hond blaft niet per se om aan te geven dat ze te lang alleen zijn. Het kan ook zijn doordat de roedelleider weg is, dat ze het gevoel hebben zelf het erf te moeten beschermen. Hebben ze zelf helemaal geen problemen mee, de buren dan weer wel... Ik denk dat we toch niet zomaar kunnen concluderen dat de honden aangeven dat ze niet alleen willen zijn?

Ik ben as we speak met mijn revaliderende hond onderweg naar een groot water om water apporten te doen... Die heeft echt een combinatie van de beweging en de mentale uitdaging nodig. Met één van de twee kom je er niet hihi.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:58

wat wordt er hier toch gekat zeg, misschien eerst maar eens even afwachten of het inderdaad de honden van de TS zijn die blaffen. En of er überhaupt geblaft wordt?

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 17:33

Pluttersput schreef:
Ik zou ze geen blafband om doen. Ik vind dat je die dingen nooit onbeheerd om moet laten.
Wat bij mijn, toentertijd blaffertje, hielp was inderdaad radio aan en gordijnen dicht. Zodat ze niet aan het raam kon gaan hangen en om alles kon gaan blaffen.

Kennis van mij met hetzelfde probleem. Tv aan, gordijnen dicht. Geen prikkels van buiten en veel kluiven her en der leggen. Blaffen nauwelijks meer...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 20:04

Schuur_ schreef:
Maar je zegt dat de buren ze al 'de blaffers' noemen? Daarmee ging ik er van uit dat je wel wist wie er last van zou hebben.

Ja die mevrouw die mij aansprak zei dat 'ze' ze zo noemen. De buren waarom het gaat wonen minstens 50 meter de andere kant op. Dat maakt het zo vreemd...

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 20:12

Ik zou inderdaad eerst maar eens zien of het wel jouw honden zijn voordat je vanalles gaat uitproberen van "tips". Niet iets veranderen wat goed werkt. Veranderen als het niet werkt.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 09:15

SophievdV schreef:
Ik werk 3 dagen per week en ik ben tussentijds nog wel eens weg om boodschappen te doen en mijn paard te trainen.

Ze zitten altijd samen en ze kunnen met dit mooie weer ook naar buiten in de tuin.

Die apps ga ik eens opzoeken.

Maar hoe lang zijn ze dan alleen thuis als je bent werken? Gewoon de hele dag? Ik zou de tuindeur elk geval dicht laten, dan horen ze zelf minder maar dringt er ook minder geluid van het blaffen naar buiten. Doen ze hun behoefte in de tuin als je werkt?

Moet ook nog even reageren op je zin 'ik lig in de tuin en ze zonnen nog liever dan ik' Je weet hopelijk wel dat een hond echt niet snapt dat het te warm is? Ik irriteer me mateloos aan mensen die denken dat hun hond er zelf voor kiest en het lekker vindt. Je moet echt niet toestaan dat ze in de brandende zon gaan liggen, ze weten echt niet wanneer ze oververhit raken.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 09:29

Nou ik ken een eleboel honden die echt wel weten wanneer het te warm is en dan vanzelf in de schaduw gaan liggen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 09:41

Schuur_ schreef:
Maar je zegt dat de buren ze al 'de blaffers' noemen? Daarmee ging ik er van uit dat je wel wist wie er last van zou hebben.

Nah... als een hond iedere dag aanslaat op t moment dat ts aanstaat heb je al mensen die de honden blaffers noemen. Je hebt mensen die niet begrijpen dat honden sowieso soms even geluid maken

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 09:42

Wij hebben toen Pip een puppy was via Skype gekeken thuis of ze stil was (en niet stout was :') ). De tablet thuis op een centrale plek gezet waar je haar kunt zien en dan video bellen of alleen bellen. Je kan de tablet dan zo instellen dat die automatisch opneemt als er gebeld wordt dus op die manier kun je regelmatig checken of ze stil zijn.

Zou dat als stap 1 doen inderdaad. Verder hebben wij altijd de radio aan omdat ze reageert op omgevingsgeluiden, we wonen midden in dorp dus die zijn er ook heel veel.

Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het jouw honden zijn als de desbetreffende buren 50m verder wonen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-18 10:11

Datbeniknou: maak je svp niet te druk met deze hitte. De honden hebben schaduw tot hun beschikking en gaan daar ook echt in liggen als het ze te warm wordt. Het zijn honden he, geen goudvissen die op het droge liggen. Ze regelen het zelf :)

Ik ga eerst aan de slag met de radio aan en geluidsopnames. Ik vermoed zelf dat ze wel regelmatig aanslaan op voorbijgangers en hun blafgeluid is vrij schel.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 10:29

Hier ook een goede waakhond.
Onze hond slaat ook aan bij ‘onraad’.
Ik vind dat juist fijn omdat wij wat meer achteraf en vrij staand wonen en ik van de hond ook verwacht dat die waakt.
Ik kan de hond hier dertig keer per dag lang uitlaten en twintig spelletjes mee doen (bij wijze van) maar dan slaat ze nog aan.
Het zou mij alleen verontrusten als het heel lang duurt en de honden er stress van krijgen of hebben.
Maar ik snap dat als je wat dichter op elkaar woont dat het lastig is ivm geluidsoverlast.

Als ik wegga doe ik onze hond altijd in de keuken. Daar ziet ze de straat niet en de ramen zijn hoog. Radio aan, scheelt weer geluid om op te reageren.
Zo weinig mogelijk prikkels creeeren dus.
Daarnaast is filmen een goed idee inderdaad.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 10:35

Wat ik mij afvraag, is dit altijd al zo geweest of is het nu pas dat de honden zogezegd ineens blaffen?
Vind het weer typisch dat buren verderop er overlast van ervaren en de naaste buren geen enkele opmerking daarover geven..

Ik zou zeker een camera plaatsen om te zien of ze het al zijn, wat de trigger is en hoe je het verder kunt oplossen.

Mijn honden hebben wel antiblafband aan, maar daar is bij 2 honden wel meer dan 4 jaar overheen gegaan voor uiteindelijk die beslissing genomen is. De andere 2 hebben deze 's nachts aan, in de kennel.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 10:36

SophievdV schreef:
Datbeniknou: maak je svp niet te druk met deze hitte. De honden hebben schaduw tot hun beschikking en gaan daar ook echt in liggen als het ze te warm wordt. Het zijn honden he, geen goudvissen die op het droge liggen. Ze regelen het zelf :)

Ik ga eerst aan de slag met de radio aan en geluidsopnames. Ik vermoed zelf dat ze wel regelmatig aanslaan op voorbijgangers en hun blafgeluid is vrij schel.

Jammer dat je daar wel op reageert en geen antwoord geeft op de vraag hoe lang ze dan die 3 dagen alleen zijn zonder uitlaat tussendoor en of ze hun behoefte dan in de tuin doen? Ik ben het overigens niet eens dat honden zelf kunnen bepalen of het te warm is in de volle zon, maar dat is een andere discussie.
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 07-07-18 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 10:47

Hoort de directe buurvrouw ze wel? Last hebben van is natuurlijk iets anders dan horen. Als zij ze ook niet hoort is het wel vreemd.

Ik ben zo'n directe buurvrouw die volmondig kan beamen dat hiernaast veel te veel geblaft en gehuild wordt, maar ik stoor me niet aan een dier dat daar weinig aan kan doen. Dankzij de overburen is nu toch de politie erbij (na vele loze pogingen om aan te spreken) want die worden wel helemaal gek, en dat snap ik ook.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:06

Nou ik snap het wel hoor..
Was net mijn eigen honden aan het uitlaten op een Uitlaatveld. Er tegenover kwam uit een huis continu geblaf, daar zou ik ondanks dat ik zelf honden heb, toch echt gillend gek van worden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 19:30

Bonna schreef:
Ach de waarheid zal wat betreft uitdaging van het wandelen wel ergens in het midden liggen. Je hebt wandelen en wandelen. Ga ik fietsen met hond 1 dan is ze doodmoe bij terugkomst, fysiek en mentaal. Zij kan mentaal weinig aan, dus gewoon alleen buiten zijn zonder roedel is al best wel veel. Ga ik fietsen met hond 2 dan is ze fysiek moe. Slaapt 10min. En kan weer gaan. Maar je kunt natuurlijk ook actieve wandelingen maken: een hond die losloopt, zelf de route mag bepalen, indrukken van een stad moet verwerken, opdrachtjes tussendoor krijgt, een zoekspelletje, wat apport etc. Daar worden ze echt wel moe van. In weze is een puzzel binnen natuurlijk niet anders dan een tennisbal verstoppen buiten.

Laten we ts dus niet zeggen 'je doet het fout' je doet namelijk geen denkwerk, maar laten we tips geven over wat voor een denkwerk ze zou kunnen doen. Eventueel tijdens een wandeling. Misschien komen we er dan achter dat ze dat allemaal al doet. Voor sommigen is de definitie van wandelen 'een blokje om' voor anderen is het een heel uitdagende activiteit die je samen met je hond onderneemt.

Inderdaad, je hebt wandelen en wandelen, en je hebt verschillende typen honden.
Mijn wandelingen zijn altijd mentaal uitdagend, niet altijd door spelletjes, maar er valt altijd wat te leren (bijvoorbeeld luid blaffende honden achter een hek passeren zonder te reageren, dat soort dingen)
Mijn reu is een echte werkhond, gek op spelletjes, en leert ook heel snel, maar is ook heel snel overprikkeld, dus regelmatig wandelen in een prikkelarme omgeving is voor hem juist prima herstel tijd.
Het is dus zaak om te kijken wat bij jouw hond past.

Maar ik krijg uit dit topic helemaal niet de indruk dat dit persé de issue is bij ts.
Ik zou inderdaad eerst zien te achterhalen wat er nou precies gebeurd (camera) en ik zou de mogelijk klagende buren opzoeken en vragen of en wanneer ze last hebben van de honden. Laten degene die last van je hebben dat recht in je gezicht zeggen, in plaats van dat jij er naar moet gaan raden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-18 20:01

Als ik wil weten wie de buren zijn, dan zou ik dus aan de overkant bij verschillende mensen aan moeten bellen met de vraag wie er last heeft. Ik vind dat eigenlijk de wereld op zijn kop.

Ironisch genoeg sloeg de hond van die buurvrouw die de waarschuwing gaf ook aan toen ik langs liep gisteren. Ben dan bijna geneigd aan te bellen om haar te waarschuwen dat haar hond blaft en ze er beter wat aan kan doen :')

Maar voor nu inderdaad eerst achterhalen wat er precies gebeurt in mijn huis als ik er niet ben.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 20:08

Je wil er echt geen antwoord op geven hé, op mijn vraag?

Er zit nogal verschil tussen even aanslaan voor de bel of iemand die passeerd of de hele dag bijna continu blaffen?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-18 20:15

DatBenIkNou schreef:

Er zit nogal verschil tussen even aanslaan voor de bel of iemand die passeerd of de hele dag bijna continu blaffen?

Ik ga inderdaad niet op je in ivm de toon die je aan slaat. Daar heb ik gewoon helemaal geen zin in.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 20:21

SophievdV schreef:
DatBenIkNou schreef:

Ik ga inderdaad niet op je in ivm de toon die je aan slaat. Daar heb ik gewoon helemaal geen zin in.

Woef!?
Er zijn meerdere die hier dezelfde vraag gesteld hebben en daar antwoord je ook niet op. Het is dus niet mijn toon, maar de vraag hoe lang ze die dagen nu eigenlijk alleen thuis zijn, die je niet aanstaat.
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 07-07-18 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 20:31

DatBenIkNou schreef:
Woef!

Wauw ….

Na met verbazing dit topic te hebben gelezen van alle uithalen die je krijgt TS hoop ik dat je het een plekje kan geven. Jij hoort jouw honden niet op bepaalde trigger momenten en er is ook niemand die naar je toe komt om aan te geven dat ze er last van hebben. Jouw directe buurvrouw hoort niets, dus wat moet je dan? Als ze er last van hebben kunnen ze dat op z'n minst even aankaarten, al is het maar door een briefje. Zodat jij er iets mee kan doen. En als je maar drie dagen werkt lijkt het mij sterk dat ze jou nooit kunnen treffen ;)
Hier woon ik in een echte hondenwijk. Ik heb zelf twee Border collie's die dus nergens op aanslaan. Ook niet als wij allemaal niet thuis zijn. Maar de buren rond mij heen hebben honden die je zeker zo'n zes keer op een dag flink lang hoort aanslaan. En dat kan al beginnen om half 7 's ochtends.
Een keer zelfs honden gehad die zo hard aan het blaffen/janken waren dat we dachten dat deze een pak slaag kreeg, meerdere buren hadden de politie gebeld.
Helaas woon ik niet in een wijk waar je met de buren kan praten dus leren we er maar mee leven ;) Maar de eerste die hier aanbelt dat onze honden zouden blaffen ……. :Y)

Succes TS!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 20:44

Uithalen maar ts? Je mag geen vraag stellen om de mogelijke oorzaak van het blaffen te achterhalen? Sorry hoor...