Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kiwiwitje schreef:Peelie schreef:De auto is stomweg te klein de hond kan letterlijk zijn kont niet keren. Als hij er in zit dan zit hij er in. Aan de andere kant moet hij er weel uit. Hij moet zichzelf balanceren op de bank die eigenlijk te klein is. Is dat zo moeilijk om te begrijpen?
Morgen ga ik met hem naar de DA om de verschillende opties door te spreken. De assistent gaf, na overleg met de DA, aan dat een hond op een gegeven moment immuun kan worden voor carpodyl en daarbij enorm aan de diaree raken en overgeven.
Ik heb nu iets mee gekregen tegen de diaree.
Wauw wat reageer je aangebrand zeg...
Als je steeds maar kleine deeltjes zegt maar geen uitleg dan kun je het niet raar vinden dat er mensen zijn die er geen hol van snappen...
Nynke1 schreef:Nynke1 schreef:Ik snap het wel hoor TS. Mijn hond met spondy vindt de auto ook niet mega relaxed ondanks dat hij op een matras met dekens en kussens ligt (ik heb speciaal voor de honden een bus aangeschaft). Dus dat begrijp ik zeer zeker. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alles heb gelezen dus dat ik niet wist dat hij niet op de foto is gezet recent. Dit zou ik dan inderdaad zoals anderen al zeggen eerst doen.
Qua CBD is de olie van medihemp goed. En dan moet je de 10% nemen voor een hond van dit formaat. Met CBD moet je wel een spiegel opbouwen. Dus ik zou beginnen met 3x 2 druppels en dan na een week verhogen. Wat trouwens ook een fijn supplement is, vind ik, is Doils Joint. En ik ga nu groenlipmossel bestellen, voor zowel mezelf als de hond, bij Synofit. Zij hebben een speciale variant voor honden en ik vond ze zeer behulpzaam qua vragen en informatie!
Edit: CBD olie is wel duur, houd daar rekening mee.
Nog een toevoeging; druppel de druppels een voor een op je vinger en smeer het aan de binnenkant van de wang. Ik zag hierbij meer effect dan dat ik het over het vlees deed. Via de wang wordt het beter opgenomen schijnt.
djinnie schreef:Ik heb weinig tips voor je qua pijnstilling en dergelijke, vindt het prachtig dat je hem nog een extra kans/huis biedt.
Voor je kleine auto heb ik wel een tip. Ik heb ook een kleine auto, maar met mijn achterbank kleed hoeft mijn hond niet te balanceren op de bank. Er zit een plank in het kleed, die de beenplaats afdekt. Zo hebben ze tot aan de voorstoelen alle ruimte. Of de bank plat. Dan is er ook meer ruimte, bij mijn auto althans, misschien geeft dat bij een aygo geen plat resultaat.
Succes met je knappe vent.
noviceh schreef:Ik zie al een aantal keer de vraag of je als eens kvv hebt geprobeerd? Sinds onze bullmastiff daar op over is gegaan, heeft ze mooie vaste, droge ontlasting en zo goed als geen winderigheid meer. RC waren wij niet tevreden over.
Krijgt jullie hond wel de kans om te kunnen kluiven? Ik merk aan onze hond dat zij daar echt behoefte aan heeft, regelmatig krijgt zij bijvoorbeeld een gedroogde pees of kophuid.
Aquatrainen zou ik niet snel voor kiezen. Over het algemeen is een bullmastiff niet gek op water en mogelijk kan je verzet krijgen wat nog meer spanning geeft op de gewrichten. Tenzij jij een waterrat hebt? Fysiotherapie aan huis is eventueel geen optie (bestaat dat überhaupt..)? Voor vervoer kan je mogelijk een auto lenen?
Hebben jullie eventueel een second opinion overwogen? Mogelijk komen daar nog nieuwe ideeën uit voort.
Wat betreft het blaffen, is daar een aanleiding toe? Iets buiten dat hem triggert te blaffen? Mogelijk een geluid, dieren (egels, vogels, ed), bepaalde geur?
Dropneus95 schreef:Onze vorige hond, Tibetaanse Terriër, is 18 jaar geworden. Vanaf dat ze een jaar of 13 was kreeg zij ook last van haar botjes en gewrichten. Dit is natuurlijk een hele andere soort hond, maar wellicht heb je hier iets aan. Zij heeft de laatste 4, misschien zelfs 5 jaar op metacam geleefd. Vele mensen zouden dit niet doen, maar onze hond liep weer lekker en was er gelukkig op. En ja... wij konden haar nog niet kwijtWaarom zou je het dan niet doen? Daarnaast hebben we haar ondersteuning kunnen bieden met royal canin mobility en glucosamine (gewoon bij het kruidvat, vele malen goedkoper dan de versie van de dierenarts, op advies van de dierenarts zelf
). We merkten echt wel goed verschil. Uiteindelijk is ze overleden door hartproblemen.
Ik snap dat je bang bent voor verandering in de voeding, maar soms moet je misschien ook gewoon dingen proberen. Gaat dat niet, kan je altijd weer veranderen...
Peelie schreef:kiwiwitje schreef:
Wauw wat reageer je aangebrand zeg...
Als je steeds maar kleine deeltjes zegt maar geen uitleg dan kun je het niet raar vinden dat er mensen zijn die er geen hol van snappen...
Nouja. Goed. Volgens mij heb ik al een paar keer verteld dat ik maar een toyota aygo heb. Volgens mij weet iedereen hoe klein zo'n auto is?!?
Iedereen ziet aan de foto's hoe groot de hond is. Ik heb vermeld hoe zwaar de hond is. Ik wordt dan op een gegeven moment kribbig ja als ik het voor de zoveelste keer moet uitleggen.
Goof schreef:Ik vind het wel jammer om te lezen dat jij het normaal vindt dat de hond, ondanks de ongemakkelijke positie in de auto, dagenlang kreupel loopt na vervoer. Al vouw je je hond dubbel in een auto, dan nog is het niet normaal. Stijf uitstappen na een ongemakkelijke rit? Ja, heel normaal. Dagenlang kreupel? Nee, absoluut niet normaal. Ook niet een beetje.
Peelie schreef:Kiwiwitje. Ik vind jou reacties anders ook een beetje jammer. Voor de zoveelste keer. Het past eigenlijk niet. Dat hij daar pijn van krijgt lijkt me logies. Hij gaat liggen, maar hij is breder dan de zitting van de bank. Bij optrekken, afremmen en bochten, hoe rustig je ook rijd, is hij constand bezig zich te balanceren op de te kleine zitting.
En daarbij, waarom moet ik dat helemaal tot in der treuren uitleggen. Als ik zeg dat het niet past, dat zal dat wel zo zijn. Je kan het ook gewoon ter kennisgeving aannemen.
Ook nog eens bijkomend is dat ik om advies en ideeën vraag. Dat betekend dat ik ook nee mag zeggen op adviezen en ideeën. Anders had ik wel gevraagd om het almachtige en eenduidige antwoord. Dat zou lekker makkelijk zijn...
Goed. Dat is wat ik er voor nu over kwijt wil.
Morgen naar de DA en dan zie ik het wel.
Kaus schreef:De dierenambulance brengt je voor 24€ overal naar toeReken maar dat je hond daar in past. Komt ie mooi in een bench, hoeft ie niet te balanceren.
En dan heb je inderdaad nog een fysio aan huis.
Mijn vraag is voornamelijk, wat wil je wél doen? Je wil geen foto's maken, je wil geen fysiotherapie, je wil niet te veel medicatie. Dus dan maar inslapen?
Ik denk persoonlijk bijna dat dat is wat je wil horen...
Peelie schreef:Kiwiwitje. Ik zit dus met de zelfde vragen als jou. Is het te laat? Soms bekruipt mij dus het gevoel dat het al te laat was toen hij het asiel in ging, maar de oude eigenaar de keus niet heeft durven maken.
Maar hij heeft normaal gesprokdn meet dan 90% van de tijd hele goede momenten. Dan is hij op zijn eigen rustige en coole manier helemaal happy met zijn mat. Of lekker een tukkie doen op de bank bij de baas (stiekem als de andere baas er niet is) zijn natje en zijn droogje. Mijn kleine neefje over de vloer vind hij geweldig. Mijn moeder, op wie hij helemaal verliefd is en boven alles op mij en mijn vriend, waar hij het toch mee zal moeten doen
Er zijn de laatste tijd alleen momenten dat ik zelf dus twijfel of we nog wel op het goede pad zijn, of dat we het kaarsje uit moeten blazen. Omdat ik het dus niet normaal vind dat hij zo veel last heeft van een autoritje, een rondje door het bos en weer terug naar huis in de auto. In een grote auto waar hij veel ruimte heeft en kan gaan liggen zoals hij wilt en niet zoals hij kan/moet dan heeft hij wel duidelijk minder last. Dan loopt hij nogsteeds niet helemaal soepel, maar dat duur dan heen dagen lang, maar eerder een nachtje slapen.
Deken ga ik me ook over inlezen. Klinkt iig goed.
Ik masseer hem zelf al. Daar komt hij ook met regelmaat om vragen. Hij gaat daar echt speciviek voor liggen. Vooral zijn buik, rug en nek vind hij altijd erg fijn. Dan ligt hij echt even te zuchten, zo van "he dat is lekker".
Hij weet ook wel heel goed aan te geven wat hij wilt. Eten, drinken, knuffelen, spelen, masseren. Ik spreek intussen behoorlijk Milonees (de hond heet Milo).
Supplementen ga ik het met de DA over hebben morgen. Vooral glucosamine staat hoog op het lijstje. Samen met CBD olie.
Peelie schreef:De auto is stomweg te klein de hond kan letterlijk zijn kont niet keren. Als hij er in zit dan zit hij er in. Aan de andere kant moet hij er weel uit. Hij moet zichzelf balanceren op de bank die eigenlijk te klein is. Is dat zo moeilijk om te begrijpen?
Morgen ga ik met hem naar de DA om de verschillende opties door te spreken. De assistent gaf, na overleg met de DA, aan dat een hond op een gegeven moment immuun kan worden voor carpodyl en daarbij enorm aan de diaree raken en overgeven.
kiwiwitje schreef:Peelie schreef:Kiwiwitje. Ik zit dus met de zelfde vragen als jou. Is het te laat? Soms bekruipt mij dus het gevoel dat het al te laat was toen hij het asiel in ging, maar de oude eigenaar de keus niet heeft durven maken.
Maar hij heeft normaal gesprokdn meet dan 90% van de tijd hele goede momenten. Dan is hij op zijn eigen rustige en coole manier helemaal happy met zijn mat. Of lekker een tukkie doen op de bank bij de baas (stiekem als de andere baas er niet is) zijn natje en zijn droogje. Mijn kleine neefje over de vloer vind hij geweldig. Mijn moeder, op wie hij helemaal verliefd is en boven alles op mij en mijn vriend, waar hij het toch mee zal moeten doen
Er zijn de laatste tijd alleen momenten dat ik zelf dus twijfel of we nog wel op het goede pad zijn, of dat we het kaarsje uit moeten blazen. Omdat ik het dus niet normaal vind dat hij zo veel last heeft van een autoritje, een rondje door het bos en weer terug naar huis in de auto. In een grote auto waar hij veel ruimte heeft en kan gaan liggen zoals hij wilt en niet zoals hij kan/moet dan heeft hij wel duidelijk minder last. Dan loopt hij nogsteeds niet helemaal soepel, maar dat duur dan heen dagen lang, maar eerder een nachtje slapen.
Deken ga ik me ook over inlezen. Klinkt iig goed.
Ik masseer hem zelf al. Daar komt hij ook met regelmaat om vragen. Hij gaat daar echt speciviek voor liggen. Vooral zijn buik, rug en nek vind hij altijd erg fijn. Dan ligt hij echt even te zuchten, zo van "he dat is lekker".
Hij weet ook wel heel goed aan te geven wat hij wilt. Eten, drinken, knuffelen, spelen, masseren. Ik spreek intussen behoorlijk Milonees (de hond heet Milo).
Supplementen ga ik het met de DA over hebben morgen. Vooral glucosamine staat hoog op het lijstje. Samen met CBD olie.
Als dat t geval is vind ik dat heel kwalijk van het asiel. Staat het asiel goed bekend? Ik heb niet zulke goede ervaringen met asiels helaas.. Dus ergens zou het mij niets verbazen.
Ja de deken is echt een aanrader. Ben er erg blij mee, en moet zeggen, de prijs valt me ook alles mee. Ze hebben hem hier regelmatig op. Mijn reu ook (die ploft ook echt gelijk neer als dat ding om is) Vind het ideaal.
Een nachtje stijf zijn is nog wel te overzien, dat is al minder dan dagen kreupel. Glucosamine kun je bijvoeren. Ik heb goede ervaringen met deze:
https://www.medpets.nl/puur+glucosamine+basis/
dan heb je ook nog deze:
https://www.medpets.nl/puur+glucosamine+extra/
Van beide kun je de ''paard versie'' bestellen. De samenstelling is gelijk.
En dit vind ik ook een goede optie:
https://www.dierapotheker.nl/Hond/630-T ... -tabletten
Global Medics staat in de paardenwereld heel goed bekend.
Maar er zijn ook verschillende mensen die gewoon deze gebruiken:
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-glucos ... /p/1124929
Misschien kun je er iets mee.
beatje schreef:Toch zou ik als ik jou was met de da eens hebben over troxocil.Het is een langwerkende pijnstiller die veel minder belastend is voor de maag en juist erg geschikt voor honden met atrose.
Verder zou ik met deze hond ook niet teveel leuren.Maak hem zijn laatste tijd zo aangenaam mogelijk en laat hem op tijd gaan.Dit is een ras wat niet heel oud word.
Kaus schreef:Maar je weet toch helemaal niet of het HD is, artrose is in bijvoorbeeld zijn knieën. Je kan niet in hem kijken. Laat me nogal relevant om te weten en is ook niet moeilijk te ontdekken.
Als je de oorzaak niet wil weten kun je ook geen goede aanpak vinden. Daarbij lijkt contact met de dierenarts voor pijnstillers me ook niet verkeerd. Of krijgt hij die momenteel wel?
Hannanas schreef:Peelie schreef:De auto is stomweg te klein de hond kan letterlijk zijn kont niet keren. Als hij er in zit dan zit hij er in. Aan de andere kant moet hij er weel uit. Hij moet zichzelf balanceren op de bank die eigenlijk te klein is. Is dat zo moeilijk om te begrijpen?
Mwah kwa ervaring is het denk ik echt een beter idee om over te stappen kwa nsaid.
Hannanas schreef:Peelie, je auto valt echt simpel op te lossen hoor.
Of oa je achterbank plat leggen, of een hondendeken op de achterbank die van hoofdsteunen van de voorstoelen naar hoofdsteunen van de achterbank loopt, (met evt nog een plank) en de hond hoeft dan dus geen enkele moeite meer te doen om op te bank te blijven liggen/zitten, tussen bank en stoelen vallen kan niet meer, daarbij kost een loopplank 50€ en zo hoeft je hond niet te springen (beide gebruik ik zelf in mijn fiat pandaatje.)
Succes morgen bij de dierenarts! Hopelijk kan ze je ook beter vertellen wat er pijn doet en waar/waarom.
Zo te horen is het echt nog geen gevalletje te laat als je typt hoeveel plezier hij nog heeft.