Ervaringen creche/dagopvang honden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 20:54

Ik volg je topic. Zit een beetje met hetzelfde dilemma...
Maar denk dat ik toch maar iemand ga zoeken die die enkele keren per jaar dat het voor zou komen, toch hier in huis wil bezoeken.

Vind ik het fijn, een vreemde in huis? Nee, absoluut niet. Maar wegbrengen lijkt me al helemáál niets. Voor mijn honden moet ik me over dat nare gevoel heen zetten dan vind ik. En je maakt sowieso eerst kennis.

superpony

Re: Ervaringen creche/dagopvang honden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 21:00

Ja, dat wel. Maar je kan wel 20 mensen ontmoeten voor je diegene hebt die klikt met de honden en die je kan vertrouwen............En dan nog.
Daarnaast moeten ze ook kunnen wanneer je oppas zoekt. Zoals nu doet onze zoon het, maar die kan niet altijd, dus als je van 1 iemand afhankelijk bent, kan dat ook een dilemma zijn. Normaliter gaan we dan niet ergens heen, maar ervaring leert dat je niet alles kan afzeggen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 22:19

superpony schreef:
Ja, dat wel. Maar je kan wel 20 mensen ontmoeten voor je diegene hebt die klikt met de honden en die je kan vertrouwen............En dan nog.
Daarnaast moeten ze ook kunnen wanneer je oppas zoekt. Zoals nu doet onze zoon het, maar die kan niet altijd, dus als je van 1 iemand afhankelijk bent, kan dat ook een dilemma zijn. Normaliter gaan we dan niet ergens heen, maar ervaring leert dat je niet alles kan afzeggen.

Helemaal eens hoor.
Maar was meer een gedachtenpinsel voor/tegen mezelf zeg maar waarin ik een beetje "uitleg" waarom ik voor die keuze zou gaan.
Maar zit met hetzelfde dilemma als jou helaas.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 15:07

Ja, ik vind het belangrijk om er op tijd aan te denken en voorbereid te zijn, omdat ik zie dat situaties veranderen en we er rekening mee moeten houden dat het echt een keer niet anders kan.

Binnenkort gaan we ergens heen en hebben we al gehoord dat ze mee kunnen, dus dat is mooi.

Geen idee op welk termijn we verhuizen, zal dit jaar nog zijn en dan wil ik zelf iets maken met binnen en buiten, aangekleed etc.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 16:25

Waar je denk ik wel rekening mee moet houden is dat de meeste pensions zeker in de zomer periode vol zitten waardoor er geen plek is als je niet tijdig hebt gereserveerd.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:24

Klopt als je een plek wil reserveren moet je echt begin van het jaar al je plek vastleggen. Ik heb zelf al jaren een opvang aan huis, ik heb dagopvang, weekend en vakantie opvang. Ik heb nu nog plaatst tot de 2e week van juli,daar na zit ik tot eind augustus echt vol. Veel opvangadressen gebruiken benches en andere hokken, dat hoor ik van mensen die bij me komen met hun hond. Er zijn er ook die zelfs stroombanden gebruiken, ze denken namelijk in korte tijd een hoop geld te kunnen verdienen. Vorige week kwam hier een herdershond met zijn baas, en die hond ging vorig jaar naar een huiselijke opvang. Toen heeft de persoon van die opvang de hond zelf naar een pension gebracht.

Ik hoor verhalen en daar zakt mijn broek echt vanaf, vorige week kwam er een klein hondje met haar baas en die was ergens geweest en daar was het zo smerig dat ze daar weer snel weg was. Ik heb een reserve lijst aangelegd, ik heb nu al zo,n 40 keer nee moeten verkopen. Dat is dan voor de zomer vakantie.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:41

superpony schreef:
We hebben al rond gekeken, maar overal heb je toch echt een echt hok wat ze niet gewend zijn. Bij de een mogen ze 2x op een veld rennen, bij de ander 3x.

Die van ons zijn het dus niet gewend, vandaar mn twijfel. Ze zijn 3,5 en niet gewend in een bench te zitten of van huis/van ons af te zijn.

Ze zijn met zn 2en, dus samen is absoluut een must. Andere honden erbij hangt er heel erg vanaf.

Mn teefje is ruim een jaar geleden gesteriliseerd. Ik zei nog tegen de dierenarts, bel me als ze bijkomt. Dat hebben ze niet direct gedaan en ze zat vreselijk te janken toen ik uiteindelijk werd gebeld dat ik haar mocht halen.
Ook invloed van narcose, maar ze was echt compleet de weg kwijt uren lang.

Ik wilde ze eerst eens laten wennen 1 dagje.

Kijk eens op Google bij Dierenpension Marijke in Kamerik. Huiskamers met kleine groepjes bij elkaar passende honden. Groepje is zo'n 5 honden bij elkaar. Super verzorging, halverwege het verblijf krijg je een smsje met verhaaltje hoe het met je hond gaat. Evt. tegen meerprijs kun je via webcam in de huiskamer kijken.
Onze dames, 15,5 en 4 genieten altijd van hun 5 sterren verblijf.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 00:25

Dank je wel, maar dat is best ver voor nood of een aantal uren. Ze zijn ook niet super sociaal.

Ik snap dat pensions en dergelijke van alles meemaken, maar dat werkt altijd 2 kanten op. Er zijn goede pensions en slechte. Er zijn goede eigenaren en slechte............Ik vind als een eigenaar nadenkt over hoe hij zijn honden laat opvangen tijdens afwezigheid dat als een goed teken van bewust om gaan met je dieren. Dat niet iedereen daarvoor kiest, is wat anders, maar beter dan dumpen of gewoon alleen laten. ( langere tijd )

Wij zoeken niet voor hoogseizoen. Gaan ook zeker niet in hoogseizoen op vakantie bijvoorbeeld, dus daar hebben wij geen last van.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 08:07

Ik heb alleen jouw berichten gelezen, maar ga gewoon bij een aantal plekken langs en ga eens praten. Je maakt je zoveel zorgen (die voor mij begrijpelijk zijn, wij hebben gelukkig een hondje dat overal mee heen kan en gaat en voor uiterste nood hebben we een plekje waar ze heen kan en zich prettig voelt) en die kunnen niet worden weggenomen door ons. Schrijf al je zorgen op, neem die lijst mee en ga praten. Wat bieden ze daadwerkelijk? Hebben ze ervaring met honden zoals die van jou? Mag je eens kijken? Kun je langskomen met je honden, zodat ze bijvoorbeeld een paar uurtjes kunnen proefdraaien? Op een andere manier ga je echt je zorgen niet kwijtraken denk ik. En heb je bij een pension geen goed gevoel, ga je gewoon door naar de volgende. Op internet kijken is handig, maar schetst gewoon niet altijd een realistisch beeld van de werkelijkheid, zowel positief als negatief.
Ik hoop dat je snel een fijn plekje voor ze vindt, waar jullie je allemaal fijn bij voelen!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 08:57

Hier komen ze voor een kennismaking om te kijken of de klik er is en ik leg dan uit hoe het er hier aan toe gaat. En soms komen ze een weekend proefdraaien.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:56

wat een lastig onderwerp toch ook he. Zo te zien lopen er veel mensen tegen aan.
Ik heb voor een dagje weg (en overdag als ik naar m n werk ben) een hondenluik zodat de honden in de tuin kunnen. In het tuinhuis staat nog een bank en een kussen dus daar kunnen ze ook lekker liggen. (of in het gras, op het terras etc )

Als ik meerdere dagen weg ga heb ik sinds vorig jaar godzijdank een heeel fijne oppas! een jonge meid die ik ken van de paarden, veel verantwoordelijkheid en komt dan lekker die dagen in mijn huis. ze laat de honden om en om uit en kan dat ook erg goed

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 11:37

Siesjuh schreef:
Ik heb alleen jouw berichten gelezen, maar ga gewoon bij een aantal plekken langs en ga eens praten. Je maakt je zoveel zorgen (die voor mij begrijpelijk zijn, wij hebben gelukkig een hondje dat overal mee heen kan en gaat en voor uiterste nood hebben we een plekje waar ze heen kan en zich prettig voelt) en die kunnen niet worden weggenomen door ons. Schrijf al je zorgen op, neem die lijst mee en ga praten. Wat bieden ze daadwerkelijk? Hebben ze ervaring met honden zoals die van jou? Mag je eens kijken? Kun je langskomen met je honden, zodat ze bijvoorbeeld een paar uurtjes kunnen proefdraaien? Op een andere manier ga je echt je zorgen niet kwijtraken denk ik. En heb je bij een pension geen goed gevoel, ga je gewoon door naar de volgende. Op internet kijken is handig, maar schetst gewoon niet altijd een realistisch beeld van de werkelijkheid, zowel positief als negatief.
Ik hoop dat je snel een fijn plekje voor ze vindt, waar jullie je allemaal fijn bij voelen!

We zijn al bij een aantal adressen wezen kijken. Ik schrok in eerste instantie van een aantal pensions, maar ga bij een enkele weer even terug, nu ik wat meer nagedacht heb en de reacties gelezen.

essiesilly schreef:
wat een lastig onderwerp toch ook he. Zo te zien lopen er veel mensen tegen aan.
Ik heb voor een dagje weg (en overdag als ik naar m n werk ben) een hondenluik zodat de honden in de tuin kunnen. In het tuinhuis staat nog een bank en een kussen dus daar kunnen ze ook lekker liggen. (of in het gras, op het terras etc )

Als ik meerdere dagen weg ga heb ik sinds vorig jaar godzijdank een heeel fijne oppas! een jonge meid die ik ken van de paarden, veel verantwoordelijkheid en komt dan lekker die dagen in mijn huis. ze laat de honden om en om uit en kan dat ook erg goed

In de tuin is hier geen optie helaas, maar gaan we na verhuizing ook zo regelen voor een lange dag. Onze buren houden niet van dieren, dus als ze 1x blaffen, hebben we meteen gezeur.

Als we echt een week weg zouden willen, regelen we dat wel op tijd met onze zoon die er dan voor ze is, want die doet dan ook de paarden. Maar dat gebeurt vrijwel nooit en is ruim op tijd goed te regelen.

Het is echt een verjaardag op lange afstand, dus lang weg zijn. Of als we samen een dagje weg willen en er niemand in de buurt is of blijft. Of een noodgeval.