Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
superpony schreef:Ja, dat wel. Maar je kan wel 20 mensen ontmoeten voor je diegene hebt die klikt met de honden en die je kan vertrouwen............En dan nog.
Daarnaast moeten ze ook kunnen wanneer je oppas zoekt. Zoals nu doet onze zoon het, maar die kan niet altijd, dus als je van 1 iemand afhankelijk bent, kan dat ook een dilemma zijn. Normaliter gaan we dan niet ergens heen, maar ervaring leert dat je niet alles kan afzeggen.
superpony schreef:We hebben al rond gekeken, maar overal heb je toch echt een echt hok wat ze niet gewend zijn. Bij de een mogen ze 2x op een veld rennen, bij de ander 3x.
Die van ons zijn het dus niet gewend, vandaar mn twijfel. Ze zijn 3,5 en niet gewend in een bench te zitten of van huis/van ons af te zijn.
Ze zijn met zn 2en, dus samen is absoluut een must. Andere honden erbij hangt er heel erg vanaf.
Mn teefje is ruim een jaar geleden gesteriliseerd. Ik zei nog tegen de dierenarts, bel me als ze bijkomt. Dat hebben ze niet direct gedaan en ze zat vreselijk te janken toen ik uiteindelijk werd gebeld dat ik haar mocht halen.
Ook invloed van narcose, maar ze was echt compleet de weg kwijt uren lang.
Ik wilde ze eerst eens laten wennen 1 dagje.
Siesjuh schreef:Ik heb alleen jouw berichten gelezen, maar ga gewoon bij een aantal plekken langs en ga eens praten. Je maakt je zoveel zorgen (die voor mij begrijpelijk zijn, wij hebben gelukkig een hondje dat overal mee heen kan en gaat en voor uiterste nood hebben we een plekje waar ze heen kan en zich prettig voelt) en die kunnen niet worden weggenomen door ons. Schrijf al je zorgen op, neem die lijst mee en ga praten. Wat bieden ze daadwerkelijk? Hebben ze ervaring met honden zoals die van jou? Mag je eens kijken? Kun je langskomen met je honden, zodat ze bijvoorbeeld een paar uurtjes kunnen proefdraaien? Op een andere manier ga je echt je zorgen niet kwijtraken denk ik. En heb je bij een pension geen goed gevoel, ga je gewoon door naar de volgende. Op internet kijken is handig, maar schetst gewoon niet altijd een realistisch beeld van de werkelijkheid, zowel positief als negatief.
Ik hoop dat je snel een fijn plekje voor ze vindt, waar jullie je allemaal fijn bij voelen!
essiesilly schreef:wat een lastig onderwerp toch ook he. Zo te zien lopen er veel mensen tegen aan.
Ik heb voor een dagje weg (en overdag als ik naar m n werk ben) een hondenluik zodat de honden in de tuin kunnen. In het tuinhuis staat nog een bank en een kussen dus daar kunnen ze ook lekker liggen. (of in het gras, op het terras etc )
Als ik meerdere dagen weg ga heb ik sinds vorig jaar godzijdank een heeel fijne oppas! een jonge meid die ik ken van de paarden, veel verantwoordelijkheid en komt dan lekker die dagen in mijn huis. ze laat de honden om en om uit en kan dat ook erg goed