Hond depressief na amputatie staart?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:09

Kuggur schreef:
Overdramatiseren is óók een kunst. Toen ik m'n sleutelbeen verbrijzelde een aantal jaar geleden zat ik pas een halve dag later in het ziekenhuis, waar me verteld werd dat er pas na het weekend werd geopereerd.
Zulke orthopedische problemen zijn écht niet zo ernstig dat mens of dier ónmiddelijk medische hulp nodig heeft.
Kortom, stel jullie niet zo aan, de ts verschaft de hond alle medische hulp die hij nodig heeft.

Een grote wond van 8 cm en waarbij de staart deels moet worden geamputeerd vind jij overdramatische? Ze moeten eerst half dood zijn? Blij dat ik jou dier niet ben. En om jezelf nou te vergelijken met een dier.. dus omdat die er niet gelijk dood aan gaat kan het wel wachten :(

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:15

luffwinny schreef:
Kuggur schreef:
Overdramatiseren is óók een kunst. Toen ik m'n sleutelbeen verbrijzelde een aantal jaar geleden zat ik pas een halve dag later in het ziekenhuis, waar me verteld werd dat er pas na het weekend werd geopereerd.
Zulke orthopedische problemen zijn écht niet zo ernstig dat mens of dier ónmiddelijk medische hulp nodig heeft.
Kortom, stel jullie niet zo aan, de ts verschaft de hond alle medische hulp die hij nodig heeft.

Een grote wond van 8 cm en waarbij de staart deels moet worden geamputeerd vind jij overdramatische? Ze moeten eerst half dood zijn? Blij dat ik jou dier niet ben. En om jezelf nou te vergelijken met een dier.. dus omdat die er niet gelijk dood aan gaat kan het wel wachten :(

Mee eens... een sleutelbeen breuk bloed niet (tenzij je een open wond had)
En sleutelbeenbreuken kan je je best wel een halve dag mee redden qua pijn (al is de pijn grens van iedereen natuurlijk anders :) )

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 21:18

Wat een lekkere reacties weer...voor de duidelijkheid, toen het net gebeurd was zag je enkel een klein sneetje van nog geen cm, manlief heeft het dadelijk verzorgd en verbonden en zo gauw het kon zijn we naar de DA gegaan. Daar kwam pas met scheren de ernst van de wonde naar boven.

Ik vindt mezelf trouwens helemaal niet zielig, ik wilde gewoon even duidelijk maken dat situaties niet altijd zijn zoals ze lijken.

Maar goed, ik reageer niet meer op de azijnpisserreacties, ik weet dat ik goed ben voor mijn beesten en dat ze alles krijgen wat ze nodig hebben en meer!

We hebben de raad hier in het topic opgevolgd, zijn zelf wat minder "zielig" tegen hem gaan doen en dat heeft enorm geholpen. Hij komt weer met speelgoed afgedragen en is weer wat happyer. De controle bij de DA was ook goed, de wonde is zo goed als dicht en de foto was in orde.
Hopelijk is hij over een paar weken weer de oude!

En bedankt aan de anderen voor de meelevende en lieve reacties, fijn dat er toch nog begripvolle mensen zijn!

Tieneke

Re: Hond depressief na amputatie staart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:26

Fijn dat het alweer wat beter gaat en dat de wonde goed geneest!

Het is altijd makkelijk oordelen vanaf de internetzijlijn.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:52

Wat een vreselijke reacties van een bende bokt moraalridders. Toppers zijn jullie! Van achter een schermpje staan schreeuwen is makkelijk.

TS trek het jou niet aan wat sommige bokkers schrijven. Beste stuurlui staan aan wel. Ik ben onlangs door de boktbrigade neergesabeld omwille van een kuiken dat zwaar gewond was. Het beestje ging binnen een paar minuten ging sterven en ik had het apart gezet met zijn vriendje op de plek waar ze zich veilig voelde. Was ook verkeerd. Had het beestje met de blote handen moeten doden of DA moeten bellen...

Tja soms is het makkelijk om een mening te vormen als je niet zelf in de situatie zit.

Ik wens jouw schoonvader van harte een goed herstel toe en ik hoop dat je hond snel de oude is. Sterkte!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 22:01

Bedankt Laibadji <3, schoonvader gaat elke dag beetje vooruit, tijd zal uitwijzen wat hij nog gaat kunnen!

Hond zal ook wel weer in orde komen denk ik, zeker als ik zie hoe hij dit weekend zich gedroeg!

Mensen zijn altijd heel snel met veroordelen, maar ze zouden beter af en toe in eigen boezem kijken, zouden er veel slimmer van worden!

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 22:06

TS ik werd oprecht kwaad en verdrietig door hun reacties naar jou toe. Je zit al in een moeilijke situatie.

Het is niet ok om dan nogmaals door de modder gesleurd te worden. Waar is de empathie en het mededogen? Mensen kunnen zo zuur zijn naar elkaar toe.

Je leest in je berichten dat je zielsveel van je hond houdt en dat je er alles voor doet.

Het wordt hoogtijd dat we allemaal wat liever doen tegen elkaar.

TS nogmaals trek het jou niet aan en veel succes nog!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 23:22

luffwinny schreef:
Blij dat ik jou dier niet ben.

Daar mag je inderdáád blij om zijn, het gros van mijn dieren wordt nl. jaarlijks geslacht... _O-

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 23:32

Kuggur schreef:
luffwinny schreef:

Daar mag je inderdáád blij om zijn, het gros van mijn dieren wordt nl. jaarlijks geslacht... _O-

Alsof één keer niet genoeg is. :\

@TS: Fijn om te lezen dat het al iets beter gaat met je hond. Zo'n narcose is niet niks, heeft waarschijnlijk ook gewoon tijd nodig.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 23:35

goeroe schreef:
[
Alsof één keer niet genoeg is. :\

.

Hahahaha, ahum, nee we slachten niet ieder jaar dezelfde dieren, je bent bekend met het fenomeen geslachtelijke voortplanting hoop ik.... :o?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 23:56

Onze hond had zn teen gebroken begin maart denk ik zo.
Nu was ie panisch van de dierenarts geworden en moest ie in korte tijd 3x gesedeert worden.
(1x voor fotos en onderzoek, 1x voor opnieuw splinten, 1x voor castratie en amputatie teen).

Hij was tijdens die periode echt depressief en na de amputatie moest ie ook nog zo'n stomme kap op en was het echt een trieste lamp. Want zo zat ie dan.. zn hoofd laten hangen en veel liggen. Was in niets geinteresseerd. Hij was toen 7 maanden oud.. hij is inmiddels 10 maanden.

Hij eet sindsdien moeilijker. Zn brokken gaan er moeilijk in maar vlees gaat maar niet met zo'n gusto als daarvoor.

Verder hebben we m veel rust gegeven en zijn we veel met m thuis geweest zodat ie niet alleen was. Uiteindelijk heb ik m weer aan het spelen gekregen door een super grote knuffel te kopen met wel 5 piepers erin. Wellicht helpt zoiets?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 00:17

Kuggur schreef:
luffwinny schreef:

_O- _O- _O- :') :') :')

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 00:20

Wat een getrut. Ze zorgt prima voor haar dier. Lekker hersenloos oordelen, is minder moeilijk dan nadenken.

Ts, geef het tijd. Ik denk dat je over een maandje al een veel vrolijker hond hebt. Sterkte!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 00:21

Kuggur schreef:
Hahahaha, ahum, nee we slachten niet ieder jaar dezelfde dieren, je bent bekend met het fenomeen geslachtelijke voortplanting hoop ik.... :o?

Van zo dichtbij als ik dat heb meegemaakt zul jij het nooit ervaren. :D

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 00:40

[/quote]
Nou ik ben het wel met haar eens, dier was toch wel ernstig gewond en die laat je dan niet eerst twee uur lopen, er is altijd een oplossing ( bekende bellen, buren en de meesten dierenartsen komen wel aan huis en hadden hem dan kunnen meenemen). Als een van hun gewond was geraakt hadden ze ook naar het ziekenhuis gemoeten.[/quote]

Ben het hier mee eens.. of je moet geen kennissen hebben en geen contact met buren..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 00:51

Laibadji schreef:
Wat een vreselijke reacties van een bende bokt moraalridders. Toppers zijn jullie! Van achter een schermpje staan schreeuwen is makkelijk.

Ja! Wat moeten we/ze dan? Het is toch een internetforum? Dat doe je toch vanachter een scherm?

Er is toch geen zaal afgehuurd voor een openbaar debat? Of heb ik iets gemist?
Zo'n zinloze dooddoener die te vaak voorbij komt....

Sterkte met alles, TS :(:)

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 00:59

Jongens goed is goed. Al die discussies almaar door. Doe dat even in PB, of maak een speciaal topic aan voor al dit soort discussies. Topic is inmiddels 3 pagina's lang en heb maar een stuk of 5-10 serieuze antwoorden geteld.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 09:51

Bedankt voor de lieve reacties en degene die het voor me opnemen! Heb ik al de zure reacties naast me neer gelegd.

Hond is vandaag weer naar "oma", ging hij deze morgen zwaar kwispelend naar binnen voor zijn ontbijt! Heb oma ook geïnstructeerd dat ze niet "zielig" tegen hem mag doen :D

Vanmiddag gaat mijn broer een lange wandeling met hem maken, mag hij ook vrij lopen, vindt ie helemaal geweldig. Dus we doen voorlopig alles wat hij leuk vindt, hopelijk krikt dat zijn moraal op! En tussendoor mag hij lekker in de zetel slapen bij oma en thuis :)

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:20

Het is al een wat oudere hond. Oudere mensen reageren vaak ook anders of heftiger op een narcose.

En hou er rekening mee dat het een windhond is. Die hebben meer last van een narcose. Hier kun je er wat meer over lezen: http://www.greyhoundsinnood.nl/pages/na ... windhonden

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 10:26

Estja: thx voor de link!

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:27

Man man, Bokt weer op z'n mooist 8)7 Mijn vriend moest ook een keer 1,5 uur wachten voordat hij werd geholpen terwijl hij net vrij diep in zn bovenste vingerkootje had gezaagd. Die is er ook gewoon bovenop gekomen. Niet alles is direct spoed. Ik kan me voorstellen dat je niet halsoverkop vertrekt als er verder niet veel te zien valt en als je op het moment zelf wordt verhinderd om te gaan.

Sterkte TS. Ik kan me inderdaad voorstellen dat je hond nog een beetne van slag is van alle gebeurtenissen in een korte tijd.