By the way, met een emmer water gaan wandelen? Come on, ik denk dat ts vooral iets heeft aan realistische adviezen

Ik zou vooral proberen die route te vermijden, al voelt dat erg onrechtvaardig, maar voor jouw hond (en voor jou) is de wandeling zo geen leuk uitje meer.
Voor onverwachte situaties een zweepje meenemen vind ik nog wel een optie. Daar heb je niet zoveel last van.
En elk voorval melden bij de politie, en zelf met datum en tijd noteren (dagboekje maken)
Ik ken dit soort katten ook helaas. Ik heb een herder gehad die goed met katten kon, maar toen er één uit de heg vol op haar dook gaf ze hem met een flinke snauw te verstaan dat ie dat beter niet kon proberen.
Maar mijn Rottweiler was als de dood voor zo'n terror kat. Als zij hem eerder zag dan ik sleurde ze me zo de stoep af, de straat op. Auto's of niet, die kat trok ze echt niet.
Het blijft een meten met twee maten: een hond die een kat een boom injaagt is op zijn minst niet opgevoed of asociaal. Een kat die aanvalt kan zijn goddelijke gang gaan want als de hond zich verdedigd is toch de hond weer de aso.
Een hond die een keer een haas weet te vangen en doodbijt is een soort misdadiger, terwijl er legio katten zijn die dagelijks vogeltjes doden.