Passorapard schreef:Een parkiet ! Ik heb er zelf een die ik super tam heb gemaakt , super gezellig !
Zijn ook groepsdieren en kan je dus niet alleen houden. Dat is zielig.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
N0a schreef:Neem aub geen kat als je zo veel weg bent. Naast dat je weinig ruimte hebt, is het naar zo'n dier ook niet eerlijk.
Ik ben verhuist naar een huis met 110 m2. Ik had mijn kat mee genomen, kon ook naar buiten. Maar ik heb haar enorm zien aftakelen doordat ik veel van huis was. Woon alleen dus ze had alleen mij. Hier werd ze ook ziek door, stress likken en slecht eten. Ik heb haar terug gebracht naar m'n ouderlijk huis waar ze nu maximaal 4 uur alleen hoeft te zijn per dag. Ze is enorm opgeknapt.
Katten zijn ook sociale dieren. Er wordt vaak van gedacht dat ze je niet missen en makkelijk weekenden alleen kunnen zijn met een bak voer. Maar neem van mij aan dat dit absoluut niet het geval is. Ik heb nu 2 katten uit het asiel, ondanks dat ze elkaar hebben merk ik dat ze blij zijn als ik er weer ben.
Denk vooral goed na of je situatie wel geschikt is voor een huisdier op dit moment. Wees daarin niet egoïstisch omdat jij graag iets te knuffelen wil.
StonedRomy schreef:Kan je het dier niet mee naar huis nemen?
Kat en konijn zijn imo niet echt knuffel dieren. Als je echt een knuffel dier wilt, dan zou ik voor een hond gaan... Maar imo heb je daar veel te weinig tijd voor om de ruimte te compenseren.
Kun je niet beter een hond uitlaten voor andere mensen? Dan kan je 5 dagen in de week knuffelen met een dier en er mee wandelen, maar heb je niet de verzorging voor een dier.
c_alsemgeest schreef:Ik vind het best grappig dat veel mensen met meerdere dieren als voorbeeld komen terwijl TS duidelijk heeft gezegd er 1 te willen ivm het niet kunnen verdelen van aandacht
Voor ons lijkt dit allemaal makkelijk te kunnen, maar van de TS is het wel een van de eisen.
Hier nog even een vervolgje betreft de hamster
De syrische is iets groter en leeft liever alleen.
In dit topic kan je hele gave bak-voorbeelden vinden:
[BB-ITP] Niet Aquascaping maar .... Hamsterscaping!
En zeg nou zelf?![]()
[ [url=m/imeYir.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jezzi schreef:Ik zou vooral ook eerst even afwachten tot je daadwerkelijk verhuisd bentWie weet heeft een van je buren een kat of een hond waar je regelmatig mee kunt knuffelen.
Hier toevallig een studentencomplex waar een kat rondloopt die, toen zijn baasje jaren geleden naar een ander deel van de stad verhuisde, is blijven hangen. Barry wilde gewoon niet mee en bleef maar terug lopen naar dit complexHij kent in het complex goed zijn weg en weet ook precies waar eten en aandacht te krijgen is.
8nnemiek schreef:N0a schreef:Neem aub geen kat als je zo veel weg bent. Naast dat je weinig ruimte hebt, is het naar zo'n dier ook niet eerlijk.
Ik ben verhuist naar een huis met 110 m2. Ik had mijn kat mee genomen, kon ook naar buiten. Maar ik heb haar enorm zien aftakelen doordat ik veel van huis was. Woon alleen dus ze had alleen mij. Hier werd ze ook ziek door, stress likken en slecht eten. Ik heb haar terug gebracht naar m'n ouderlijk huis waar ze nu maximaal 4 uur alleen hoeft te zijn per dag. Ze is enorm opgeknapt.
Katten zijn ook sociale dieren. Er wordt vaak van gedacht dat ze je niet missen en makkelijk weekenden alleen kunnen zijn met een bak voer. Maar neem van mij aan dat dit absoluut niet het geval is. Ik heb nu 2 katten uit het asiel, ondanks dat ze elkaar hebben merk ik dat ze blij zijn als ik er weer ben.
Denk vooral goed na of je situatie wel geschikt is voor een huisdier op dit moment. Wees daarin niet egoïstisch omdat jij graag iets te knuffelen wil.
Dat is echt per kat verschillend. Onze kat was zo’n sul waar je alles mee kon doen, kwam graag lekker op schoot zitten, maar lag ook net zo graag dagenlang bij de verwarming zonder je ook maar aan te kijken.
Juist zo’n lastig adopteerbare asielkat is het gewend om dag en nacht alleen in een klein hok zonder enige aandacht te zitten, en doe je alleen maar een enorm plezier met een studentenkamer en 6 dagen in de week knuffels en aandacht.
Beter dan dat de kat uiteindelijk wordt ingeslapen omdat niemand hem wil.
TS, ik zou gewoon eens bij het asiel langs gaan, vertellen wat de situatie is en eens kijken wat er zoal zit. Je hoeft echt niet meteen een dier mee te nemen, maar wie weet kom je daar dé perfecte kat tegen.
Ze hebben ook vaak handige regelingen, waardoor je de kat terug kan brengen als het niet klikt of niet werkt, of je kan bijvoorbeeld dieren tijdelijk opvangen totdat ze een nieuw baasje vinden en zo zijn er meer leuke opties.
JustFenna schreef:c_alsemgeest schreef:Ik vind het best grappig dat veel mensen met meerdere dieren als voorbeeld komen terwijl TS duidelijk heeft gezegd er 1 te willen ivm het niet kunnen verdelen van aandacht
Voor ons lijkt dit allemaal makkelijk te kunnen, maar van de TS is het wel een van de eisen.
Hier nog even een vervolgje betreft de hamster
De syrische is iets groter en leeft liever alleen.
In dit topic kan je hele gave bak-voorbeelden vinden:
[BB-ITP] Niet Aquascaping maar .... Hamsterscaping!
En zeg nou zelf?![]()
[ [url=m/imeYir.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dan vervolgens zelf met een optie komen die ik niet wilde... Het is niet dat de hamsterkooien zijn veranderd, het gaat mij om de hamster. Dat is wat ik niet leuk vind.
Gillbo schreef:Heel eerlijk, op 20m2 zou ik geen huisdieren houden. Dat gaat echt niet fris ruiken, zeker niet als ze een weekend binnen zitten. Beetje onhygiënisch ook, maar dat is persoonlijk
Heb je nu je gaat studeren geen baantje nodig? Misschien is het een idee om te solliciteren bij een uitlaat service of een asiel. Of als vrijwilliger in een asiel. Je kan helemaal los gaan met knuffelen en help die dieren echt.
En wie weet, als je dan nog steeds echt een huisdier wil, vindt je wel een arm schaapje dat je in huis kan nemen
JustFenna schreef:En dan vervolgens zelf met een optie komen die ik niet wilde... Het is niet dat de hamsterkooien zijn veranderd, het gaat mij om de hamster. Dat is wat ik niet leuk vind.
sunnybellami schreef:Ik zou als ik jou was geen dier nemen.
Ik woon zelf ook in een studio van 20m2 en er is gewoon geen ruimte voor een dier. Eventjeel een hamster ofzo. Ik mis het enorm het hebben van een dier (mijn hond woont nu ng bij mijn ouders) maar ben enorm blij dat ik hier geen dier heb, zou het gewoon echt zielig vinden.
Ik zou er gewoon voor kiezen om een hond van buren ofzo uit te laten enz.