Waarom negeert een hond iemand?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:05

Wat een mooi verhaal, mijn hond is ook geen allemansvriend maar geeft dat aan door weg ervan te gaan, wat ik wel opvallend vind is dat mensen die mijn man of ik geen prettige mensen vinden onze hond deze personen ook echt niet moet wat zich uit dat hij door hen echt niet aangehaald wil worden en soms wel eens gromt naar hen als ze dat toch blijven proberen. Ik vind ook dat honden vaak mensen kennis hebben, maar uiteraard beslist mijn hond niet wie er wel of niet over de vloer komt haha. Heel fijn dat de oplichting is voorkomen. En idd lekker plakje rosbief.

Sclimpre

Re: Waarom negeert een hond iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:22

Het kan ook zijn dat je hond eigenlijk op jou reageert, dat jijzelf aangeeft dat je een bepaalde persoon niet zo prettig vindt.
Denk maar aan het paard dat zogezegd kon tellen, uiteindelijk bleek dat hij aan zijn baas zag wanneer hij aan de juiste uitkomst was.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:50

En waarom heeft de hond dan belet dat jij werd opgelicht?

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:53

Ik denk dat de hond aanvoelde dat de betreffende persoon niet eerlijk was.
Mijn hond is ook een allemansvriend. Als hij iemand niet vertrouwt, vertrouw ik die persoon ook niet (uitzonderingen daargelaten zoals mensen met andere motoriek of verstandelijk gehandicapten, daar moet hij altijd even aan wennen)

Inderdaad rosbief voor jouw hond!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:55

Tinkermuts schreef:
Wat een mooi verhaal, mijn hond is ook geen allemansvriend maar geeft dat aan door weg ervan te gaan, wat ik wel opvallend vind is dat mensen die mijn man of ik geen prettige mensen vinden onze hond deze personen ook echt niet moet wat zich uit dat hij door hen echt niet aangehaald wil worden en soms wel eens gromt naar hen als ze dat toch blijven proberen. Ik vind ook dat honden vaak mensen kennis hebben, maar uiteraard beslist mijn hond niet wie er wel of niet over de vloer komt haha. Heel fijn dat de oplichting is voorkomen. En idd lekker plakje rosbief.

Onze beast had dit ook! <3 die voelde elk persoon icm ons haarfijn aan.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:57

Eerlijk? Ik denk dat jij, mss onbewust, geen vertrouwen had in deze persoon en dat je hond dat feilloos heeft opgepikt waardoor hij zich zo ging gedragen. Wat jouw wantrouwen nog versterkt heeft.

Heel fijn dat je oplichting hebt kunnen voorkomen, al dan niet geholpen door je hond.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:01

loez schreef:
Tinkermuts schreef:

Onze beast had dit ook! <3 die voelde elk persoon icm ons haarfijn aan.
mooi hè loez, ik denk idd ook dat ze heel erg het gevoel vd baasjes oppikken

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 20:04

Suzanne F. schreef:
En waarom heeft de hond dan belet dat jij werd opgelicht?

Het betrof een persoon die verantwoordelijk was voor werkzaamheden aan mijn woning.

Er waren 2 offertes, waarvan visueel het eindresultaat hetzelfde was. Alleen de basis totaal anders. Een prijsverschil van duizenden euro's.

De werkzaamheden vertoonden een beeld dat ik niet vertrouwde.

Op het moment dat we in overleg waren over de oorzaak van het eindresultaat realiseerde ik mezelf dat de hond dat gedrag vertoonde en heb ik vol lef gevraagd of het optioneel was dat meneer de eerste offerte uitgevoerd had en de tweede offerte in rekening had gebracht.

Het was een soort van onderduikgevoel.

Meneer schrok van de vraag. Werd knalrood en erkende dat hij dat gedaan had.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:26

Citaat:
mooi hè loez, ik denk idd ook dat ze heel erg het gevoel vd baasjes oppikken

zeker dat TM! Zal jullie DK idd ook hebben! Ook zo’n trouwe vriend <3