moeder poes loopt weg bij kittens !!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

D_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 14:14

ik heb weer een vraagje...
met de kittens gaat alles goed en met moeders ook alleen heeft ze wel heel erg last van vlooien maar omdat ze nog voeding geeft ben ik bang dat ik hier nu nog even niks aan kan doen en haar als de kittens zelfstandig eten pas kan ontvloeien heeft iemand hier ervaring mee ?

ook heeft mijn nichtje het voor elkaar gekregen dat haar moeder een kitten wil kopen... dit lijkt mij egter geen goed iedee. toen ik haar zij dat ze dan wel heel goed voor de kitten moet zorgen was het antwoord het ging toch ook goed met drupje (de moeder van het nestje). dit is dus zoals jullie waarschijnlijk ook wel begrijpen niet het geval. de kitten word dan ben ik bang een paar weken in huis gehouden en word dan zonder pardon weer bij de andere katten buiten gezet. ik heb haar daar op gewezen dat de moeder kat nu ook heel mager is overal vlooien heeft. het enige antwoord wat ik krijg is dat de kat er nu toch wel weer beter uit ziet. en dat het komt doordat de ze kittens heeft gekregen. dit is natuurlijk niet het geval een kat hoort voor en na de bavaling gewoon netjes op gewicht te zijn. de reden dat de kat aansterkt is dat ik hem bij voer en elke avond zorg dat hij weer bij zijn kittens licht. nu is dus mijn vraag hoe ik op een nette manier duidelijk kan maken dat ze niet goed voor de kat hebben gezorgd en dat ik dus een ander thuis voor de kittens ga zoeken.

cissy

Re: moeder poes loopt weg bij kittens !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:17

Vraag je dierenarts om advies over ontvlooien. Ze moeten zeker wel ontvlooid want vlooien zuigen bloed en bij die kleintjes kan dat heel hard gaan en dat is niet best!
Koop zeker niet zomaar vlooienmiddel in de supermarkt want daar kunnen ze dood aan gaan als je het verkeerde middel koopt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:17

Je kunt beter de moederpoes wel ontvlooien en de dierenarts om advies vragen, er zijn genoeg dierenartsen tegenwoordig met zaterdag openingstijden.
Hoe oud zijn de kittens nu?
Je hebt mama poes en kittens toch wel al met 3 weken allemaal ontwormd? (Heb even niet terug je topic gelezen)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:20

Ps: ontwormen dus met: 3,5,7,12 weken oud.
En dan alle kittens én moeders.

D_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 14:26

ontvlooien doen we altijd met een anti vlooien bandje maar ga dit zeker eerst even na vragen aan de dierenarts hoe en wat ivm. de kittens. ontwormen hebben we nog nooit gedaan met 1 van de katten

D_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 12:16

Heeft er iemand eenig iedee hoe ik bij mijn oom en tante duidelijk kan maken dat het egt niet verstandig is om 1 kitten te houden? Ze zijn er stellig van over tuigt dat dat leuk is voor hun dochter toen ik ze convronteerde met het feit dat de moeder kat niet eens voor zich zelf kon zorgen was het antwoord : dan gaat die maar dood dan hebben we nog de kitten.... ik kan er niet met mijn hoofd bij dat je zo egoïstisch kan zijn.... maar blijkbaar vinden hun het allemaal maar normaal. Mijn ouders zij het met mij eens maar willen geen ruzie dus zeggen dat ik me er maar bij neer moet leggen...