Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Herfstwind schreef:Waarom reageer je niet op de adviezen om de dierenambulance / konijnenopvang te bellen?
Sjintoo schreef:Heb zitten zoeken voor een konijnenopvang in de buurt en die is er gewoonweg niet.
Dierenambulance heb ik alleen in Antwerpen gevonden. Ikzelf woon in Vlaams-Brabant. Denk niet dat ze daar speciaal voor tot bij mij gaan komen.
En dan vind ik het verder te zot dat ik tot weet ik veel waar moet rijden om dat konijn te droppen, terwijl als die een baasje heeft gewoon in de buurt woont. En dan zou het baasje ook nog eens zo ver moeten rijden om het diertje op te halen.
Verder vind ik wel dat ik er alles aan gedaan heb om zijn eigenaars te zoeken. Hij is aangemeld op de fb pagina van de gemeente, flyer hangt omhoog bij de bakker en ben in de buurt overal gaan aanbellen. Wat ik nog zou kunnen doen is wat meer flyers afprinten en in de brievenbussen wat verder gaan steken en in de DA-praktijk in de buurt een flyer ophangen.
Ook vroeg ik al wat meer info omtrent de verzorging voor als het baasje hem niet komt oppikken. Is dat nu zo verkeerd??? Ik ga echt de eerste maand geen konijn er bij halen. En verder vind ik het dan ook mijn plicht om hem zo goed mogelijk te verzorgen. Dan is het toch niet vreemd dat ik mij wat verdiep in de verzorging?
Paardenfann4 schreef:De TS doet er meer dan genoeg aan om de eigenaar te vinden. Ze heeft al vermeld dat er geen lokale dierenambulances zijn en ook geen konijnenopvang. Waarom blijft iedereen daar zo over doorzeuren? De eigenaar kan zelf ook even een oproepje doen om het konijn terug te vinden lijkt me. Bovendien moet dat beestje daar ergens uit de buurt komen dus dan is flyeren in de buurt wel prima. Op internet overal melden het beest gevonden is doet ze ook al. Veel meer kun je niet doen. Wees blij dat zij dat dier zo goed opvangt.