Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Duhelo schreef:[ [url=m/bi5bfp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dZcu41.jpg]Afbeelding[/url] ]
de tre-ponti tuigjes hebben een handvat op de rug met een ring die erover glijdt, dat zijn hele fijne tuigen voor flexi wandelingen, ze trekken bijna niet scheef en de gesp knalt niet constant op die rug.
KimD schreef:Duhelo schreef:[ [url=m/bi5bfp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dZcu41.jpg]Afbeelding[/url] ]
de tre-ponti tuigjes hebben een handvat op de rug met een ring die erover glijdt, dat zijn hele fijne tuigen voor flexi wandelingen, ze trekken bijna niet scheef en de gesp knalt niet constant op die rug.
Je weet dat dit tuigje absoluut niet optimaal is voor het lichaam door de band voor de borst? Zeker als je een hond hebt die nogal wat gewicht in het tuig gooit. (Weet natuurlijk niet of die van jou netjes naast je loopt of niet)
De betere tuigen hebben een Y vorm voren bij de borst waardoor onder andere de schouders veel vrijheid krijgen.
superpony schreef:Volgens mij moeten de Y tuigen veel beter op maat zijn om goed tot hun recht te komen. Als ik zo lees hoe je moet opmeten etc, kijkt elk deel heel nauw.
Julius komt er overal wel goed uit. Ik lees bijv dat mensen het dekje wat dik vinden, maar verder weinig nadelen.
Bij de Huttra en een Noors? tuig lees ik bijv dat honden eruit kunnen komen en ze schuiven.
Tre ponti naar gekeken, maar kom er qua maat niet helemaal uit met onze misbakseltjes :p Zag wel vorige week een man ermee lopen met een DH en die was wel erg opzij geschoven. Geen idee welk model het was, zag alleen merktekentje.
Hier liepen ze eerst altijd los, dus ik wilde geen handvat, omdat ik bang was dat ze ergens aan zouden blijven hangen met tussen de bosjes door racen.
Nu lopen ze aan de rollijn en ze trekken nog steeds iets aan het eind. Ze snappen nog steeds niet dat er een limiet op zit vaak. Steeds vaker ook wel....
Als we met gewone riem hier in de buurt lopen is er niks aan de hand, maar zodra we de auto pakken, denken ze aan rennen. Zijn dus daarop aan het trainen steeds. Maar wil ze wel wat ruimte kunnen geven.
KarmaChansy schreef:superpony schreef:Volgens mij moeten de Y tuigen veel beter op maat zijn om goed tot hun recht te komen. Als ik zo lees hoe je moet opmeten etc, kijkt elk deel heel nauw.
Julius komt er overal wel goed uit. Ik lees bijv dat mensen het dekje wat dik vinden, maar verder weinig nadelen.
Bij de Huttra en een Noors? tuig lees ik bijv dat honden eruit kunnen komen en ze schuiven.
Tre ponti naar gekeken, maar kom er qua maat niet helemaal uit met onze misbakseltjes :p Zag wel vorige week een man ermee lopen met een DH en die was wel erg opzij geschoven. Geen idee welk model het was, zag alleen merktekentje.
Hier liepen ze eerst altijd los, dus ik wilde geen handvat, omdat ik bang was dat ze ergens aan zouden blijven hangen met tussen de bosjes door racen.
Nu lopen ze aan de rollijn en ze trekken nog steeds iets aan het eind. Ze snappen nog steeds niet dat er een limiet op zit vaak. Steeds vaker ook wel....
Als we met gewone riem hier in de buurt lopen is er niks aan de hand, maar zodra we de auto pakken, denken ze aan rennen. Zijn dus daarop aan het trainen steeds. Maar wil ze wel wat ruimte kunnen geven.
Mijn husky en border ontsnappen echt niet uit de Hurtta Y tuigjes, als ze er uit kunnen glippen hebben mensen gewoon niet de goede maat
KimD schreef:Ik had Julius tuigen, toen ik mij nog niet verdiept had in de vorm van die dingen. Zodra ik daar achter was heb ik ze weggegooid en Ruffwear tuigen gehaald. Zag ineens veel meer ontspanning en een goede pas vanuit de schouder, dus ik was overtuigd.
Voor onze ontsnapkoningin hadden we een webmaster, daar bestaat geen mogelijkheid dat ze eruit komen.![]()
Bij Julius ontsnappen véél honden, juist als ze de goede maat hebben, want Julius heeft geen goede maattabel.