Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tigra_ schreef:Een markies is ook leuk. Maar dat is volgens mij een wachtlijst van minimaal 1 jaar.
Natuurlijk moet het bij je passen. Ze zijn gevoelig maar ook intelligent. Al die negativiteit herken ik totaal niet. Karakter kan je niet veranderen maar je kan ze echt wel bijsturen. Het zijn echte werkhondjes die over het algemeen niet voldoende hebben aan 3x per dag een half uur wandelen.
En gezondheidsproblemen hebben alle rassen wel zou voor mij niet zo'n afknapper zijn.
Skippy01 schreef:Tigra_ schreef:Een markies is ook leuk. Maar dat is volgens mij een wachtlijst van minimaal 1 jaar.
Natuurlijk moet het bij je passen. Ze zijn gevoelig maar ook intelligent. Al die negativiteit herken ik totaal niet. Karakter kan je niet veranderen maar je kan ze echt wel bijsturen. Het zijn echte werkhondjes die over het algemeen niet voldoende hebben aan 3x per dag een half uur wandelen.
En gezondheidsproblemen hebben alle rassen wel zou voor mij niet zo'n afknapper zijn.
Dat laatste is hopelijk toch maar half-waar... Sommige rassen hebben zó veel problemen, dat het gewoon sneu is dat die überhaupt nog gefokt worden. Daar valt de kooiker voor mij niet onder hoor, maar extreem korte snuiten, te kleine schedels, etc bij sommige rassen, geven écht een lijdensweg. Dat zijn dingen die voor mij wél reden zijn om af te haken. Ik vind cavaliertjes bijvoorbeeld heel schattig, maar permanente hoofdpijn bij het grootste deel vd populatie door de te kleine schedel is wel een enorme afhaker voor mij geweest, daar wil ik NIET aan meewerken...
Tigra_ schreef:Skippy01 schreef:Dat kan ik eigenlijk geen gezondheidsproblemen meer noemen wat jij nu op noemt. Dat is gewoon een verkeerd fokbeleid waar eigenlijk niemand achter zou moeten staan.
Uiteindelijk kan iedere hond iets gaan mankeren en over het algemeen kijk ik niet zo naar wat ze ooit kunnen gaan mankeren. Ieder z'n ding natuurlijk.
BarbaLala schreef:Nienke; Tuurlijk kan iedere hond ziek worden, maar waarom bewust voor een verziekt ras gaan?
Nikass schreef:Wat goed om ook een heel positief verhaal te horen. Het kan natuurlijk ook niet alleen maar allemaal negatief zijn, ik denk dat deze honden ook vast een hele lieve en leuke kant hebben.
Wel zou ik bij jou de kanttekening willen plaatsen dat je hond nog erg jong, dwz niet volwassen, is.
XladyX schreef:TS, ik zou zeker gewoon even rustig gaan kijken bij een erkende fokker en deze verhalen in het achterhoofd houden. Misschien is het daarnaast een idee om te kijken naar een kruising met Kooiker hond? Die hebben wij dus en ik weet niet waar in de buurt je woont, maar kom gerust langs om kennis te maken. Durf mijn hand in het vuur te steken dat er geen perfectere hond is dan hem![]()
Maar hij is dan ook half Kooiker.
Nikass schreef:Is dat zo? Volgens mij worden er heel veel asieldieren en herplaatsers geplaatst.