sflj schreef:xxCYNNxx schreef:poe lastige.....tot op zekere hoogte de dierenarts.
Maar daarnaast vind ik wel dat als de eigenaar vind dat er genoeg gedokterd is en er geen verbetering meer te behalen valt, dat deze dan toch zelf mag beslissen dat het tijd is om te hemelen.
Gelukkig doet onze dierenarts daar niet heel moeilijk over; als de eigenaar het genoeg vind voor zijn/haar dier dan gaat er een spuit in.
Moet er niet aan denken dat mijn hond extra zou moeten lijden alleen omdat een da vindt dat het nog wel even kan.
Dus jij denkt dat je t beter weet dan iemand die ervoor opgeleid is?
En die dierenarts zal t hopelijk wel met de eigenaar eens zijn. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat een zichzelf respecterende dierenarts een beest doodspuit alleen maar omdat de eigenaar denkt dat t verder geen zin heeft...
Aangezien de eigenaar degene is die het dier kent, vind ik zeker dat de eigenaar zelf sneller ziet dat het voor een dier genoeg is ja of nee (uitzonderingen daargelaten).
En dat heeft niks te maken of ik het beter weet dan een da, maar met je dier door en door kennen, dus je hoeft niet zo denigrerend te reageren. Een da is ook niet heilig.
Meeste eigenaren zien dondersgoed of hun dier op is ja of nee.