Kat van broer plast op alles dat van mij is

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:38

Een kat doet dit niet om te treiteren. Ook niet uit haat. Dieren kennen zulke gevoelens niet.
Dit is maar wat een mens ervan maakt.
Ik denk dat dit gewoon verre van de ideale omstandigheden zijn voor het karakter van de poes.
Is er niet een mogelijkheid dat de poezen wel naar buiten kunnen? Dit geeft afleiding en rust.

Diddykong

Re: Kat van broer plast op alles dat van mij is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:57

Hebben je ouders geen inboedelverzekering? Want die vergoeden schade door huisdieren nog wel eens.
Voor je kat geen idee. Ik ken niet van die haatdragende monsters :').
Dit kwam wel voorbij op de reclame, misschien werkt het?
https://www.feliway.com/nl/producten/feliway-boodschap

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 19:10

Diddykong, Idd, van feliway veel goeds gehoord, ik denk toch dat ik eens subtiel wat reclame afprint en dat dan... overal in het huis laat slingeren ofzo :Y)

Pandora, dat zeg ik niet! Ik zeg gewoon dat ze het wel als one-up kunnen doen aangezien wij het in levende lijve gezien hebben :P Maar dat duurt meestal niet zo lang, daarmee dat ik twijfelde.

Het buitengaan zou ik ook wel willen, maar de kater durft niet naar buiten (Echt standaard dikke binnenshuiskat die zowat allergisch is aan de buitenlucht ofzo). We hebben de achterdeur al eens wijdopen gezet met goed weer zodat ze de keuze rustig op zichzelf kunnen maken en dan ook bij stress terug binnen kunnen, maar Panda... die zet zich in het zonnetje, net achter het vliegengaas (is zo'n los gordijn waar je door kan lopen) en verzet geen voet. We pushen hem ook niet, want toen hij aan de leiband buiten ging schreeuwde hij het uit nadat hij zich verstopt had onder een tafeltje... echt een dutsje.

Mittens en Ayla zijn allebei nogal avonturiers, dus ze zouden het goed doen buiten, maar we vrezen voor een van de buurtkatten. Die vecht echt dat de plukken ervanaf vliegen en we open wondes mogen verzorgen. Sinds het baasje van die kat overleden is, is die nogal psycho geworden... -O-

Tips om dit toch tot het goede eind te brengen? We hebben al zoveel vergiftigde katten ook meegemaakt, het is voor ons ook wel wat eng :=

Bellatrix schreef:
Het is de poes van je broer en hij maakt zelf de bakken niet schoon :? Niemand lees ik behalve jij. Lekker dan. :n

Ik maak ook 2x per dag mijn bakken schoon, doe ik dat niet plast er ook eentje wel eens ergens anders...helaas is dan meestal mijn bed de dupe. :x

Dat vooral! Ik had het ook in mijn gedachten, aangezien ze niet graag vuile pootjes hebben. :') Het is inderdaad lekker leuk, heb ook het konijn van mijn oudere broer moeten "adopteren" en naar beneden verhuisd omdat hij er echt niet voor zorgde. Hij moest ze per se hebben, maar hij maakte het kot niet schoon, nooit wat lucht op zolder want we zijn allergisch aan ramen opendoen ofzo, en ze kwam haar kotje niet uit. Ook geen eten of water. Die is nu helemaal opgeleefd nu ze los kan rondlopen in de living...

Het konijntje in kwestie is wel een beetje euhm, need for speed qua karakter, en ze is sinds een paar weken verhuisd dus naar beneden. Mittens is er wel wat bang van, misschien is dat ook iets? Ze durft er wel langs lopen (met speedtempo) maar ze voelt zich niet superveilig op de grond als konijnlief de buurt onveilig maakt. De andere twee katten zijn er gek op en slapen ernaast. Nu kan Mittens wel omhoog klimmen en ook naar de bovenverdieping gaan, daar is ze meestal het rustigst.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:15

Ik snap je frustratie maar vindt het onterecht om zo negatief over je broer te praten op internet. Wat ik zo heb gelezen, heb je geen positief wordt over hem te zeggen.. erg jammer want t blijft je broer.

Wat betreft die poes, volgens mij merk je al langer dat ze dat doet, doe je deur dan dicht.
Een dier kan niet kwalijk nemen dat die door het huis loopt wanneer deuren open staan.

Deels is het je eigen verantwoordelijkheid dat je je spullen weg haalt van de poes.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:41

xTweetyx schreef:
Ik snap je frustratie maar vindt het onterecht om zo negatief over je broer te praten op internet. Wat ik zo heb gelezen, heb je geen positief wordt over hem te zeggen.. erg jammer want t blijft je broer.

Je hoeft je familie niet leuk, lief of aardig te vinden. Als mensen een levensvisie & houding hebben die niet past bij de jouwe en waar jij niet mee geassocieerd wil worden dan is het prima om niet positief te zijn over je broer.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:26

Ook die kater heeft je moeder niet ‘teruggepakt’. Katten denken zo niet.

Het plots loslopende konijn is voor de kat ook weer stress. Ik vind het toch (te) druk hoor. Katten zijn van nature solitair en hun woonplaats delen kan voor veel stress zorgen, ook al bewegen de inwoners niet veel.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:53

Doe jij veel met het konijn? Heb je daarvan de geur misschien in je spullen hangen? Dan kan het misschien zijn dat de kat daarop markeert, omdat ze zo bang is van het konijn en op deze manier diens geur probeert weg te werken.

Weet verder niets over Kattengedrag ed, maar dit schoot me opeens in de gedachten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:02

Beetje off topic maar is het konijn alleen?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:09

Zoals zo vaak aangehaald denken katten (of andere dieren) niet in haat of wraak. Stress is een reden genoeg voor sommige katten om onzindelijk te worden. Probeer idd eens de kattenbak vaker proper te maken, feliway om de stress te minderen en zorg dat de kat ergens een vlucht plekje heeft, beschut voor haar alleen

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:14

Skyefate schreef:
Ze plast al op mijn spullen sinds... goh, ik kan het mij niet meer herinneren. Ze doet het allesinds al sinds ze kitten-af is. Ze zien hier ook opgegroeid.

En dan nog heb je niet geleerd om je kamerdeur altijd dicht te houden en je spullen altijd op je kamer te bergen?

Ik begrijp dat het heel erg vervelend is, maar ik begrijp niet dat je die kat nog steeds de kans geeft om op je spullen/bed/etc te plassen.

Daarnaast: je broer is 15. Die kat is natuurlijk niet geheel zijn verantwoordelijkheid, hij heeft hem een paar jaar geleden van jullie ouders gekregen ga ik zo vanuit en jouw ouders zijn de eindverantwoordelijken. Van je lens is echt vréselijk balen, maar je wist dat je cameratas daar niet veilig stond dus dat is toch voor een heel groot deel je eigen verantwoording.

Is die kat weleens onderzocht? Heel grote plassen zijn niet normaal hoor voor een kat, ik zou je ouders op zijn minst eens de urine van de kat eens laten onderzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 23:36

Jij denkt dat de kat expres de hele dag haar plas ophoudt tot het genoeg is om in jouw (net neergezette) cameratas te piesen? :')

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 00:21

Alle gedrag is communicatie....

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 01:33

Katten werken niet met revenge.
Ik lees heel veel negativiteit over jullie huis, relaties met elkaar en met elkaars dieren. 3 Katten opgesloten in een huis vol stress zorgt gewoon dat er ongewenst geplast wordt. Zeker als er dan nog andere dieren samen moeten leven op deze kleine oppervlakte.
Als inderdaad de kat volledig gezond is zoals je dierenarts zegt, zou ik opteren om ze echt wel buiten te laten of de kat die niet overeenkomt en de stress veroorzaakt een nieuwe thuis te zoeken.
Stress in huis is voor niemand leuk, katten niet en mensen niet.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 06:29

VivaLaVida schreef:
Jij denkt dat de kat expres de hele dag haar plas ophoudt tot het genoeg is om in jouw (net neergezette) cameratas te piesen? :')

Dat was een manier van vertellen, een grap, een 'embellishment' :') ik geloof voor geen meter dat katten hun plas ophouden om dit te doen, man.

Konijntje is niet alleen! We proberen ze enkel nog te bonden, dus nu laten we ze om de beurt los in neutraal terrein met een handdoek met de geur op van het andere, en ze kunnen mekaar dan ook zien met iets tussen, zodat ze niet kunnen vechten.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 06:39

Waar zijn jouw ouders in dit verhaal.
Ik lees gebrek aan opvoeding bij kinderen en bij dieren.

Alles op zijn beloop laten :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 11:41

Skyefate schreef:
VivaLaVida schreef:

Dat was een manier van vertellen, een grap, een 'embellishment' :') ik geloof voor geen meter dat katten hun plas ophouden om dit te doen, man

Vrouw :D

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 12:02

VivaLaVida schreef:
Skyefate schreef:

Dat was een manier van vertellen, een grap, een 'embellishment' :') ik geloof voor geen meter dat katten hun plas ophouden om dit te doen, man

Vrouw :D

Hahaha sorry! Ik gebruik dat echt te veel in conversatie :')

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 01:24

Als jouw broer pas 15 is, zijn jullie ouders (financieel) verantwoordelijk voor hem.
Jullie ouders moeten dit oplossen, in ieder geval jouw schade vergoeden.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 02:48

Ik las ergens dat jouw kat (Ayla) op alles ligt/slaapt dat van jou is? Plast de kat van je broer misschien over haar geur heen?
Niet dat ik weet waarom dat zou zijn of wat je eraan kan doen, maar anderen misschien wel en ik vind het opvallend.

WA verzekering proberen. :) (Maar eh, ben je eerst een topic gaan schrijven en daarna je camera gaan inspecteren op schade?)

Wat het 'neus door de plas halen' betreft. (Geen idee hoor (alles hier komt uit een opvang* dus was al zindelijk) en er zijn vast betere methodes.) *behalve de paarden, maar die wonen ergens waar ze niet zindelijk hoeven te zijn
Anyway :D is dat toch niet het enige wat gedaan wordt? Ik ken bijvoorbeeld ook het toespreken/corrigeren bij de plas binnen, om dan vervolgens -belangrijker in deze training, welke methode dan ook- naar buiten te gaan. Wachten tot ze plassen, en dáár dan voor belonen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 06:57

Idd inboedelverzekering proberen. Daar zijn ze voor. Mijn foon die ikzelf liet vallen viel er ook onder. Niet geschoten is altijd mis.

Wat betreft de kat, die doet het net om te treiteren. Feliway in huis zou je kunnen proberen. Daarnaast is de kat wel in orde? Wij hadden er ook een die overal in en op piste. Grote plassen. Die bleek een blaas probleem te hebben (ontsteking of gruis, weet niet meer). Duurde okk even voor we die link hebben gelegd.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 07:50

Skyefate schreef:
Neenee, ze is recent nog naar DA geweest! Had het hier ergens gepost, maar er is bij haar niets aan de hand :p Gewoon ja... altijd gestressed. En nee, ik had het ook niet per se over haat, da's veel te sterk, maar gezien de kater die toen mijn mama over zijn pootje had gereden ook echt alles van haar ondersproeide dat duidelijk hierom deed, vroeg ik me af wat ik haar ooit misdaan had :')

Waarom is ze naar de d.a geweest?
En bij de d.a worden ze niet zomaar op blaasgruis getest, dus misschien heeft ze dat wel?

Die kattenbak schoonmaken en meerdere neerzetten is echt iets wat gewoon moet!

Je wist trouwens dat die kat overal piest, dus zorgen dat je kostbare dingen opgeborgen zijn. Vind het daarom ook deels eigen schuld dat je cameralens stuk is.

Vind het wel een bijzonder huishouden trouwens.....waar zo weinig wordt schoongemaakt en zijn beloop wordtgelaten.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 08:30

Sorry TS maar ik heb wel keihard moeten lachen om te verhaal. Natuurlijk niet over je kapotte en verziekte spullen maar om hoe jij de kat omschrijft en jullie “band” _/-\o_

Misschien een idee om het over een hele andere kant te gooien. Zorg dat die kat super gek op jou is zodat ze voortaan jouw broer zijn spullen onder zeikt :j

Ik heb een kater en een poes en toen die poes erbij kwam was ze ongeveer een jaar, schichtig, en een regelrechte bitch die je pakte als ze kon.

Ik had er niet zoveel last van maar zij zeikte steeds mijn moeders spullen onder ( mijn moeder vond die kat vreselijk in het begin ) ze hield inderdaad net zo lang alles op of spaarde het op en de deur hoefde maar 1 minuut open te staan en er lag 5 liter op mijn moeders spullen.

Heb haar toen gevraagd te proberen om juist lief te doen tegen die kat en dr steeds snoepjes etc te geven. Sindsdien was het dus over.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 08:35

Dat dus! Persoonlijk zou ik het het proberen wel waard vinden. Zorg dat je zich bij jou veilig en geliefd voelt.
En ondertussen, dring er bij je ouders echt op aan dat ze de verzekering inschakelen of anderszins verantwoordelijkheid nemen voor de schade.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 22:11

Kunnen onwetende mensen stoppen met zeggen dat ze gehoord hebben wat misschien werkt?

Streng toespreken, straffen, alsnog buiten zetten, neus erdoor halen: dit helpt bij een kat NIET, integendeel.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 01:24

Nou, streng toespreken en desnoods 5 min buiten zetten helpt echt wel bij een kat hoor. Altijd katten gehad en nog geen enkele die het niet Begreep. Wel nooit dit probleem gehad met dit soort 'plasproblemen'