Muilkorf of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:05

Als baasje van een hondje dat inmiddels 4 x flink gebeten is, waarvan 1 x als resultaat had dat we hem bijna moesten missen, wil ik je oprecht bedanken dat je ook aan andere hondenbezitters denkt, waren maar meer mensen zo. Onze buren hebben ook een uitvallende hond, maar weigeren die op eigen terrein of aan een riem te houden. Beest zwerft zonder begeleiding over straat zonder muilkorf en het kan ze niet boeien. Dit heeft tot gevolg dat ik niet meer zonder stuk hout van ons eigen terrein af durf met onze teckels (die ik altijd aan de riem houd - maar hij duikt er toch bovenop als hij de kans krijgt).

dierenfan

Re: Muilkorf of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:25

Overigens hier schrikt het helaas vrijwel nooit mensen af!! Nee men ziet mijn gemuilkorfde hond als vrijbrief om te testen waarom hij gemuilkorfd is want hij kan toch niets!

Ongelooflijk maar waar hoor. Onlangs jong gezin zien duidelijk de muilkorf en hebben het er over dat die ene herder een muilkorf om heeft. De ouders he!! 2 minuten later vliegt hun dochter van 6? Jaar rakelings langs mijn kort aangelijnde en gemuilkorfde hond die uiteraard uit viel. Dankzij korf kon er niets. Wij waren al gepasseerd dus verwachtte niet dat dit zou gebeuren. Maar zulke idioten zijn er dus helaas!

Net als dat ik al zeker tientallen keren te horen gekregen heb terwijl hij grauwend met korf in de riem hing dat ik hem los moest laten. Dan zou hij relaxter zijn EN kan toch niets want heeft korf om....

Gelukkig valt hij tegenwoordig nog maar zelden uit. Veel fijner wandelen al krijg je nu weer waarom gemuilkorfd want.......

T is nooit goed lijkt het wel

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 11:59

dierenfan schreef:
Overigens hier schrikt het helaas vrijwel nooit mensen af!! Nee men ziet mijn gemuilkorfde hond als vrijbrief om te testen waarom hij gemuilkorfd is want hij kan toch niets!

Ongelooflijk maar waar hoor. Onlangs jong gezin zien duidelijk de muilkorf en hebben het er over dat die ene herder een muilkorf om heeft. De ouders he!! 2 minuten later vliegt hun dochter van 6? Jaar rakelings langs mijn kort aangelijnde en gemuilkorfde hond die uiteraard uit viel. Dankzij korf kon er niets. Wij waren al gepasseerd dus verwachtte niet dat dit zou gebeuren. Maar zulke idioten zijn er dus helaas!

Net als dat ik al zeker tientallen keren te horen gekregen heb terwijl hij grauwend met korf in de riem hing dat ik hem los moest laten. Dan zou hij relaxter zijn EN kan toch niets want heeft korf om....

Gelukkig valt hij tegenwoordig nog maar zelden uit. Veel fijner wandelen al krijg je nu weer waarom gemuilkorfd want.......

T is nooit goed lijkt het wel

Ondanks dat het idd idioten zijn, toch goed dat je hond was gemuilkorfd, want zulke mensen zien bijtende honden graag dood... Ongeacht uitlokken of niet. Kon je straks ook nog je beste vriend missen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:11

antje_vip schreef:
Ondanks dat het idd idioten zijn, toch goed dat je hond was gemuilkorfd, want zulke mensen zien bijtende honden graag dood... Ongeacht uitlokken of niet. Kon je straks ook nog je beste vriend missen.

Daarom dus de muilkorf! Denk dat hij het nog niet eens echt kwaad zou bedoelen maar ipv vluchten als hij schrikt of bang is kiest hij helaas voor aanval als eerste reactie. Zie dat maar eens eruit te krijgen ;) hij doet dit al vanaf pup af aan. Inmiddels al heel wat minder gelukkig dus we zijn op de goede weg qua training

bzquinto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 11:44

Bedankt voor alle reacties en tips! Onlangs zag ik de 2 honden die door de aanval op mijn hond muilkorfplicht hebben gekregen (en een waarschuwing dat zij bij de volgende aanval ingeslapen worden) in de verte lopen zonder muilkorf. Leren mensen dan niks? Snap er niks van..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:02

bzquinto schreef:
Bedankt voor alle reacties en tips! Onlangs zag ik de 2 honden die door de aanval op mijn hond muilkorfplicht hebben gekregen (en een waarschuwing dat zij bij de volgende aanval ingeslapen worden) in de verte lopen zonder muilkorf. Leren mensen dan niks? Snap er niks van..

Foto'tje knippen en politie bellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:49

bzquinto schreef:

Helaas of het interesseert ze gewoon geen mallemoer.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 08:21

Little_Gift schreef:
Ik ben daar niet voor en wel om een heel goede reden!
Heb iemand gekend die ook een stafford had!
Om ongelukken te voorkomen (was nochtans een heel brave hond maar ze wou geen risico lopen) deed ze hem ook een muilkorf om...
Dat is die hond zijn dood geworden!
Op een dag wandelde ze langs een landweggetje en stormde er een loslopende bouvier de velden over, bovenop haar stafford... die weerloos was wegens de muilkorf!
De bouvier heeft de stafford letterlijk in stukken gebeten tot de boer erbij kwam en de bouvier er met een spade af moest slaan!
Stafford heeft het niet overleefd, beest was helemaal opengereten! En heeft zich niet eens een tand kunnen verdedigen wegens de muilkorf!
Zij hield de hare ook altijd aangelijnd dus een muilkorf was nooit nodig geweest! De andere hond moet maar niet in de straal van 1,5m komen (wat doorgaans de lengte is van de leiband), dan kan jouw aangelijnde hond niets doen!
Kan de jouwe dat wel, dan is het omdat een ander zijn hond niet bijhield!

Tsja dat is net zo iets als tegen het dragen van een autogordel zijn voor als je te water raakt? Het zal sporadisch gebeuren dat je door toedoen van de gordel dan verdrinkt, maar vele malen vaker zal het levens redden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:42

DatBenIkNou schreef:
Little_Gift schreef:
Ik ben daar niet voor en wel om een heel goede reden!
Heb iemand gekend die ook een stafford had!
Om ongelukken te voorkomen (was nochtans een heel brave hond maar ze wou geen risico lopen) deed ze hem ook een muilkorf om...
Dat is die hond zijn dood geworden!
Op een dag wandelde ze langs een landweggetje en stormde er een loslopende bouvier de velden over, bovenop haar stafford... die weerloos was wegens de muilkorf!
De bouvier heeft de stafford letterlijk in stukken gebeten tot de boer erbij kwam en de bouvier er met een spade af moest slaan!
Stafford heeft het niet overleefd, beest was helemaal opengereten! En heeft zich niet eens een tand kunnen verdedigen wegens de muilkorf!
Zij hield de hare ook altijd aangelijnd dus een muilkorf was nooit nodig geweest! De andere hond moet maar niet in de straal van 1,5m komen (wat doorgaans de lengte is van de leiband), dan kan jouw aangelijnde hond niets doen!
Kan de jouwe dat wel, dan is het omdat een ander zijn hond niet bijhield!

Tsja dat is net zo iets als tegen het dragen van een autogordel zijn voor als je te water raakt? Het zal sporadisch gebeuren dat je door toedoen van de gordel dan verdrinkt, maar vele malen vaker zal het levens redden.

Idd. Zelf net muilkorf 3 aangeschaft. Merk dat ik geen zin heb steeds de baskerville muilkorf om te doen. Is gesp sluiting en extra halsband en dat voor even gauw plassen is even werk. In de winter ook niet nodig dan vrijwel geen mens op straat. In de zomer krioelt het van de kinderen en ondanks aangelijnd dan nog mag hij niet (kunnen) bijten natuurlijk. Dus nu eenvoudige korf erbij gekocht die gewoon 1 band om de nek heeft en met klik sluiting. Is minder van kwaliteit maar voor dit soort stukjes ook goed geschikt. Geeft net dat extra stukje rust en extra klein beetje kans dat iedereen wat meer afstand houdt ;)

Je wil niet weten hoeveel honden die aangelijnd waren en door los trekken of breken van materiaal alsnog schade aan kunnen richten. Is je hond onbetrouwbaar? Dan gewoon kiezen voor veiligheid! De mijne dus aan heupgordel en aan riem in de hand met korf en tuig of halsband of gentle leader maar altijd dubbel vast in woonwijk in elk geval. En nogmaals hij heeft zelfs nog nooit schade gemaakt het is puur omdat ik zeer sterk vermoed dat hij wel schade durft te maken bij bedreiging.
Maar nu op vakantie in rustig afgelegen gebied en heerlijk los zonder korf vele kilometers genieten (buitenland en zeer grote overzichtelijke open vlaktes)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:46

welke korf is dat dan dierenfan?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 23:04

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 23:10

Ik heb mijn kruising ook gemuilkorfd... niet omdat hij zo ‘gemeen’ is maar om mensen die ‘tegen’ het ras zijn.
Ik kom ook gewoon op het honderstrand met hem en dan is hij ook gemuilkorfd...
Als mensen mij vragen waarom of roepen dat ik Mn hond moet aanlijnen leg ik uit dat het helaas ‘de wet’ is/word voor bepaalde rassen.
Dus laten wennen is sws geen slechte zaak.
En bovendien hebben alle honden daar de grootste lol.
Het enige nadeel is dat hij niet van zich af kan bijten als er wel wat gebeurt... sorry maar ik vind dat mijn hond dat mag als hij ‘aangevallen’ word.
Maar als t puntje bij paaltje komt is die van mij wel de dupe omdat hij het ‘verkeerde’ ras heeft....

Ik zou haar dus ook tijdelijk muilkorven totdat ze weer meer haar zelf is :j

EDIT: ik zie dat de baskerville veel word benoemd, als je 1 neemt zou ik die ook nemen(heb ik ook) via deze kan ze ook drinken en kleine koekjes eten.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 08:11

Mijn staffords dragen ook allebei een muilkorfje, nadat mijn ene staffy angstagressie ontwikkeld heeft na dat zij aangevallen werd in het park. Maar niet als ik ze even snel uit laat, maar wel in uitlaat gebieden. Soms om even te spelen met takken doe ik ze af op een overzichtelijk stuk maar zodra ik maar vermoed dat er een hond aan komt doe ik m op. Better safe than sorry. Ik vergeef het mezelf nooit al er op welke manier dan ook wat gebeurd, wel of niet schuldig.

Als ze mee gaan naar stal dragen ze ook een korfje omdat mijn ene niet met katten kan en de andere zich focust op eenden/kippen en dergelijke... al zitten die wel achter gaas, maar op die manier neem ik mijn verantwoordelijkheid.

En het zijn beide echt schatten van honden

Afbeelding

Afbeelding

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 08:18

x_Nadia schreef:
Ik heb mijn kruising ook gemuilkorfd... niet omdat hij zo ‘gemeen’ is maar om mensen die ‘tegen’ het ras zijn.
Als mensen mij vragen waarom of roepen dat ik Mn hond moet aanlijnen leg ik uit dat het helaas ‘de wet’ is/word voor bepaalde rassen.
Het enige nadeel is dat hij niet van zich af kan bijten als er wel wat gebeurt... sorry maar ik vind dat mijn hond dat mag als hij ‘aangevallen’ word.
Maar als t puntje bij paaltje komt is die van mij wel de dupe omdat hij het ‘verkeerde’ ras heeft....

EDIT: ik zie dat de baskerville veel word benoemd, als je 1 neemt zou ik die ook nemen(heb ik ook) via deze kan ze ook drinken en kleine koekjes eten.

Vind dat zo'n aparte opmerkingen en eigenlijk haaks staan op de verantwoordelijkheid die je neemt met het muilkorven? 'omdat mensen tegen het ras zijn' mijn hond mag van zich afbijten als hij ‘aangevallen’ wordt' .
Eigenaren gaan zo snel in de slachtofferrol. Je kiest nu eenmaal zelf voor een HR hond. Weet wat je in huis haalt, zorg dat je voldoende ras en hondenkennis hebt en neem je verantwoording. Je kan een snauw van een k*ttelikkertje nu eenmaal niet vergelijken en laten vergelden door de schade die jouw hond eventueel kan aanrichten.

Iris92: Top! Dat is exact wat ik bedoel. Het zijn schatten, als je weet wat je in huis haalt.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 11:06

DatBenIkNou schreef:
x_Nadia schreef:

Vind dat zo'n aparte opmerkingen en eigenlijk haaks staan op de verantwoordelijkheid die je neemt met het muilkorven? 'omdat mensen tegen het ras zijn' mijn hond mag van zich afbijten als hij ‘aangevallen’ wordt' .
Eigenaren gaan zo snel in de slachtofferrol. Je kiest nu eenmaal zelf voor een HR hond. Weet wat je in huis haalt, zorg dat je voldoende ras en hondenkennis hebt en neem je verantwoording. Je kan een snauw van een k*ttelikkertje nu eenmaal niet vergelijken en laten vergelden door de schade die jouw hond eventueel kan aanrichten.

Iris92: Top! Dat is exact wat ik bedoel. Het zijn schatten, als je weet wat je in huis haalt.

Ik denk dat je mij dan verkeerd begrepen hebt.
Een slachtoffer rol neem ik al helemaal niet aan.
Maar mag mijn hond dan niet zijn grenzen aangeven? waarschuwen? Of tijdens een eventuele aanval zich verdergingen?
Wat hij dus al niet kan omdat hij gemuilkorfd is...

En wat is zo raar aan mijn opmerking ‘omdat mensen tegen heg ras zijn’ ?
Hoevaak heb ik wel niet te horen gekregen, oh nee een Stafford, daarmee mag mijn hond/kind niet spelen. Hoevaak lopen mensen met een gigantische boog om ons heen?
Dus ja sommige mensen zijn ‘tegen’ het ras!

En daarbij weet ik prima wat ik in huis heb gehaald, En in jou woorden evenals mijn k*ttenlikker, zo veel oordelen over de HR rassen maar laten we maar niet over chihuahua’s beginnen... hoor meer daarover dan over staffs, en ja ik heb ze beide.

Maar goed daar gaat dit topic niet over.
Je mag mij gerust een pb sturen als je op mijn reactie wilt antwoorden, met een discussie schiet TS niks mee op.