Hoe corrigeer ik m'n hond die op de bank ligt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:07

Probeer idd eens kinder matrasjes. Hoesje eromheen, kan je die nog wassen ook.
Vaak kunnen ze daar wat beter lang uit op liggen, wat ze vaak wel prettig vinden. Ik snap best dat ie anders lekker voor de bank kiest hahaha :j

Ianthe

Re: Hoe corrigeer ik m'n hond die op de bank ligt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:11

Ik zou ook een lekker matras kopen waarop die languit kan liggen. Hier had ik ook een tijdje een matras en de grotere honden lagen daar ook graag op. Terwijl ze hier ook gewoon op de bank mogen;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:35

dovish schreef:
Wij hebben ook twee grote honden (newfoundlander en kruising Berner/duitse dog) en zij hebben een peuterbed. Dat vinden ze echt heerlijk, het is van de grond af en een stuk goedkoper te vinden dan zo'n xxl hondenmand.

Wij hebben ook een Ikea houten peuterbed (met matras uiteraard :D ). Zoeen die je in en uit kunt schuiven. Voor 2 ridgebacks. Met nog een paar leuke dikke kussens erin ziet er leuk uit en is niet zo duur. Makkelijk verschonen. En de honden zijn blij.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:21

Voorkomen door stellages of bij voorkeur een lekker kleed op de/een bank leggen als je weggaat. Kan hondlief lekker op de bank meuren <3 .

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:22

Geen idee of mensen weten hoe groot een dog uitgestrekt is?die past niet op een baby matrasje ofzo.

Hier heeft hij een 1-persoonsmatras en uitgestrekt kan daar echt geen 5 cm vanaf aan alle kanten.....

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:46

Ik zou in dit geval ook voor symptoombestrijding gaan en gewoon een deken over je bank gooien als je er niet bent :P

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:56

Zorgen dat hij niet op de bank kan.
Niet in de kamer laten? Dus als je weg bent bv. in de gang laten liggen /keuken/ bijkeuken etc..
Daarnaast een (oude) matras (of een deel ervan) met hoes, kan hij lekker op liggen en jullie kunnen het goed schoonhouden.
Succes met uitzoeken wat gaat werken!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:00

SavannahNx schreef:
Lees ook even mee, bij ons blijft ze gewoon liggen en als je in de buurt komt om haar te corrigeren of eraf te halen, haalt ze uit en hapt ze. Verder is ze wel gewoon heel lief en doet nooit wat maar als je haar van de bank af wilt hebben gaat ze happen en grommen.

Zooo dat is brutaal en dominant zeg! Ik zou haar een riem/lijn aan doen en onmiddellijk een flinke ruk van de bank af geven bij dat gedrag. Nooit accepteren.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:03

tengeltje11 schreef:
Geen idee of mensen weten hoe groot een dog uitgestrekt is?die past niet op een baby matrasje ofzo.

Hier heeft hij een 1-persoonsmatras en uitgestrekt kan daar echt geen 5 cm vanaf aan alle kanten.....

Hebben jullie met die grote honden echt een 1 persoonsmatras in de huiskamer liggen????
Foto? :)

Mijn man heeft niets met honden en dit zou hem helemaal gek maken, haha
Ik vind die doggen echt geweldig *\o/*

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:07

SavannahNx schreef:
Lees ook even mee, bij ons blijft ze gewoon liggen en als je in de buurt komt om haar te corrigeren of eraf te halen, haalt ze uit en hapt ze. Verder is ze wel gewoon heel lief en doet nooit wat maar als je haar van de bank af wilt hebben gaat ze happen en grommen.

Die ging bij mij aan het nekvel met een flinke vaart van de bank af. :=

Onze hond doet dat ook, heeft ze nooit gedaan maar ze is 11 en heeft artrose dus ach... ze springt vaak van de bank als ze de auto hoort dus vaak merken mijn ouders het niet. ze heeft ook een “te kleine” en “harde” mand maar een nieuwe mand wil ze niet. Verschillende geprobeerd en ze gaat er naast liggen. Ze js nogal gehecht aan haar lelijke, harde mand. _O-

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:12

DatBenIkNou schreef:
SavannahNx schreef:

Zooo dat is brutaal en dominant zeg! Ik zou haar een riem/lijn aan doen en onmiddellijk een flinke ruk van de bank af geven bij dat gedrag. Nooit accepteren.

Wij hadden eerder een beschadigd hondje die dat deed, maar niet als je hem eraf stuurde met een commando, alleen als je hem een zetje probeerde te geven, dan voelde hij zich bedreigd.
Zei je gewoon 'laag' deed hij dat prima.
Dus dat zou ik eerst even oefenen. :)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:26

Voor de hond met aggressie: lijntje om en op de bank laten springen. Rustig ' laag ' of ' van de bank' zeggen. Doet hij het niet, dan rukje aan de lijn geven en het commando herhalen. Zodra hij met alle poten op de grond staat extreem belonen, hij heeft namelijk gedaan wat je van hem hebt gevraagd.

Voor ts, voorkom het op de bank springen en geef een aangenaam alternatief in de vorm van een kussen waar hij uitgestrekt op kan liggen OF een deken over de bank en het toelaten, zolang hij maar opstaat als jij op de bank wilt zitten.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 18:33

Het aluminium folie heeft geholpen, er lag net 1 kussen op de grond maar verder niks geprobeerd.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:43

HorseTopShop schreef:
Ik voel me echt erg.
Wij hebben speciaal een bank voor de honden gekocht :o

_O- Geweldig!!

Wij hebben een grotere auto gekocht toen we er achter kwamen dat onze nieuwe herplaatser wel erg krap zat in de achterbak. :=

Ik zou ook zijn eigen plek meer aantrekkelijk maken voor hem TS.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:47

Marie111 schreef:
Anders in de bench?

-O-

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 19:16

Paardenfan25 schreef:
tengeltje11 schreef:

Hebben jullie met die grote honden echt een 1 persoonsmatras in de huiskamer liggen????
Foto? :)

Mijn man heeft niets met honden en dit zou hem helemaal gek maken, haha
Ik vind die doggen echt geweldig *\o/*

We hebben zo'n 'bed' in onze keuken staan en eentje in de leefruimte :+

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 19:28

fjordjes schreef:
Ja bij de ikea hebben ze ook zo'n bankje knopparp. Moet ik alleen even opmeten of die groot genoeg is voor Milo.

Wij hebben een hond die heel graag een stuk boven de grond ligt. Dus op een bank of op een stoel, maakt niet uit hoe groot of dik het kussen was, hij lag liever op de bank.
Nu hebben wij sinds een paar maanden dat bankje van ikea en hij gaat nu heel netjes op zijn eigen bang liggen.
Hij heeft genoeg ruimte om uitgestrekt te liggen en is een Deense dog x Amerikaanse Stafford.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 19:45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 19:59

Ik legde altijd de eetkamerstoelen op de bank....

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 20:22

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 20:24

Hoe komen mensen erop dat een hond omwille van een niet aangepaste mand, de bank verkiest?!
Hoe vindt je het uit!
Tuurlijk kan de mand niet goed genoeg meer zijn maar het op de bank willen liggen houdt heus niet op door een andere mand of kussen of bank voor de hond te kopen!
De hond ligt op jouw bank omdat dat jouw plaats is en als de leider van huis is, dan neemt de hond die positie in.
Simpeler dan dat is het niet!
Kun je daar tig manden of kussens en banken leggen/zetten, de hond zal nog steeds op de bank liggen als jij er niet bent, geloof me! *\o/*

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 20:26

De hond neemt helemaal niet die positie in, hij zoekt een plek waar hij in ieder geval nog iets van de geborgenheid van de leider heeft zolang deze afwezig is. Eerder onderdanig dan dominant gedrag dus.

Maar een comfortabele mand/kussen doet wel degelijk wonderen, en als je er dan ook nog eens een oud (gedragen en niet! gewassen) shirt bij legt, zijn ze vaak een stuk beter te overtuigen van van de bank af te blijven.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 20:32

Droom verder Mizora!
Een onderdanige of onzekere hond zal nooit de plaats van de leider innemen als deze niet op zijn plaats zit of ligt! Dat is gewoon NOT DONE volgens de roedelregels!
Het zijn de opportunisten, de honden die zichzelf goed voelen als 2de in rang, net onder de roedelleider, die die zijn plaats en daarmee taak overnemen willen als deze zijn rug keert!

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 20:36

Little_Gift schreef:
Droom verder Mizora!
Een onderdanige of onzekere hond zal nooit de plaats van de leider innemen als deze niet op zijn plaats zit of ligt! Dat is gewoon NOT DONE volgens de roedelregels!
Het zijn de opportunisten, de honden die zichzelf goed voelen als 2de in rang, net onder de roedelleider, die die zijn plaats en daarmee taak overnemen willen als deze zijn rug keert!

Onzin...
Mijn honden zijn zo onderdanig als de pest. Je hoeft je stem maar iets te verheffen en ze staan al te beven als een rietje omdat ze niks fouts willen doen.
Maar óók zij liggen op de bank als ze even de kans krijgen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 20:40

Dan zijn ze niet zo onderdanig als jij denkt!
Er is een verschil tussen slaafs en bang om fout te doen en onderdanigheid! Generaliseer niet alles!