Sxnnelenix schreef:Wij hebben thuis een Mechelse herder rondlopen. Vergis je niet, dezen zijn draakjes als ze jong zijn maar met de juiste training heb je er de perfecte hond aan! Hij is waaks en daarnaast heel lief en zal alleen op kommando in aanval gaan. Maar zoals ik al zei je moet er wel tijd voor hebben om hem te trainen.
Wij hebben al 14 jaar een Mechelaar. Is geboren en opgegroeid op ons melkveebedrijf. Een betere erfhond kan ik ons niet wensen. Blaft Max, ga dan maar kijken, want er is vreemd volk en hij blijft net zolang blaffen tot hij de baas heeft gezien, daarna druipt hij af. Net alsof hij dan denkt; zo neem jij het van mij over? Zijn karakter is geweldig, hij heeft nog nooit iets verkeerd gedaan. Een enorme kindervriend en erg trouw.
We zijn nu verhuisd en daar heeft hij het best moeilijk mee gehad, maar na een paar maanden is hij toch weer opgeknapt en waakt hij weer als vanouds. Er is alleen een maar; Max wil niet binnen zijn, hij heeft altijd buiten gelopen en op de deel geslapen, dus hij ligt nu 's nachts in de schuur met een uitloop naar buiten.