2 Main Coon katten op een afgelegen plek..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Re: 2 Main Coon katten op een afgelegen plek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 11:13

Ts heeft het goed gedaan, nu duimen dat ze gechipt zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 11:15

Ik ben op die manier een kat kwijt geweest. Ook iemand die het raar vond, een raskat in het buitengebied. Laat maar snel de chip uitlezen. Voor hetzelfde geldt zit iemand nu vreselijk in de zorgen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 11:18

Jessix schreef:
Ja ik toch niet, want dikke kans dat ze 's avonds gewoon weer thuis waren gekomen. Of misschien al wel een uur later. Scheelt veel stress, gezoek en geregel. Daarbij blijven katten ook wel eens aan een ander huis "plakken" als ze daar eenmaal zijn geweest.

Nee ik zou het ook absoluut niet waarderen dat ze gecatnapt zijn, maar wel dat áls diegene dat dan toch al gedaan heeft wél snel zorgt dat ze weer bij me terugkomen ipv ze in het asiel te dumpen.

Als ik lees over ''ik moet vroeg werken en ben dan 's avonds pas weer thuis'' word ik ook niet vrolijk hoor, zorg dan eerst maar dat die chips uitgelezen worden zodat je de eigenaar kunt achterhalen want als je ze echt gecatnapt hebt zit diegene vreselijk in de rats door jouw goede intenties.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 11:38

Ik zou op zijn zachts gezegd not amused zijn. Wij hebben ook raskatten gehad en die liepen gewoon los buiten in het buitengebied.

Als ik er achter zou komen dat iemand mijn katten moedwillig achter zou houden omdat er geen "tijd" is zou ik toch wel even een pittig gesprek gaan voeren met de persoon in kwestie.

Dan nog het puntje geen kattenbak etc? Hebben ze wel eten of niet? Vind het wel kwalijk dat een zindelijk dier nu nergens normaal zijn behoefte kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 11:43

GDG schreef:
Jessix schreef:
Ja ik toch niet, want dikke kans dat ze 's avonds gewoon weer thuis waren gekomen. Of misschien al wel een uur later. Scheelt veel stress, gezoek en geregel. Daarbij blijven katten ook wel eens aan een ander huis "plakken" als ze daar eenmaal zijn geweest.

Nee ik zou het ook absoluut niet waarderen dat ze gecatnapt zijn, maar wel dat áls diegene dat dan toch al gedaan heeft wél snel zorgt dat ze weer bij me terugkomen ipv ze in het asiel te dumpen.

Als ik lees over ''ik moet vroeg werken en ben dan 's avonds pas weer thuis'' word ik ook niet vrolijk hoor, zorg dan eerst maar dat die chips uitgelezen worden zodat je de eigenaar kunt achterhalen want als je ze echt gecatnapt hebt zit diegene vreselijk in de rats door jouw goede intenties.

Ik kan het wel waarderen als iemand mijn kat ergens aantreft, zich zorgen maakt en m opsluit om dat even uit te zoeken. Het is goed bedoeld. En voor hetzelfde geldt zijn ze wel vermist of gedumpt. Maar als iemand de dag daarna gaat werken en het chiplezen uitstelt en ik daardoor een hele dag in de rats zit....nee. Daar zou je mij ook niet echt blij mee maken. Regel dan maar even dat een buur, vriend of familielid het oppakt ofzo.

Maar goed... Gelukkig staan ze wel op de site van Amivedi.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 11:53

Waar staan ze dan op Amivedi? TS woont in Naarden, maar ze staan daar niet aangemeld als gevonden op de site.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 11:55

Cayenne schreef:
Waar staan ze dan op Amivedi? TS woont in Naarden, maar ze staan daar niet aangemeld als gevonden op de site.

Ik begreep dat ze gemeld zijn uit post van TS. Maar misschien nog niet geplaatst?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 11:58

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:39

Ik zie eerlijk gezegd dit soort katten ook nooit buiten. En kennissen die dit soort katten hebben , moeten ze van de fokker binnen houden. (Volgens mij heeft zij raggdolls ..)
Omdat ze blijkbaar niet weglopen voor auto’s en honden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:41

Hier wel hoor. In de straat loopt ook een prachtige siamees rond, en verderop iemand met twee Noorse Boskatten en een Ragdoll die ze regelmatig los laat lopen.
De siamees poept geregeld in onze tuin, ook erg fijn :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:46

safina schreef:
Ik ben op die manier een kat kwijt geweest. Ook iemand die het raar vond, een raskat in het buitengebied. Laat maar snel de chip uitlezen. Voor hetzelfde geldt zit iemand nu vreselijk in de zorgen.

Nja dit dus. Kijk, zien ze er niet goed uit, gewond, uitgemergeld oid, dan snap ik dat je ze mee neemt. Anders, die beesten zijn geen kinderen, die redden zich prima buiten. Ik vind het onverantwoord dat je ze mee neemt, en daarna niet eens even de basisbehoeften voor elkaar hebt zoals een kattenbak :o
Dan niet gaan mauwen als straks de boel kapot/onder gezeken is. ;)

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 13:26

Ik zou de katten echt niet zomaar lang thuis houden, ik vond de situatie heel raar. Ze zaten daar al een paar uur in de regen en zonder bandje.

Ben blij dat ik het gedaan heb want vanochtend kwam de dierenambulance, hun chip is uitgelezen en ze kwamen idd uit de buurt.

Het gezin waar ze wonen woont nog niet heel lang in deze buurt en de katten kwamen nog niet heel lang buiten. Normaal waren ze voor etenstijd 17:00 thuis en nu niet. Ze hadden zelf al buiten gezocht maar ze wonen aan de hele andere kant van waar ik ze aantrof.

Dus of verdwaald of echt op boevenpad en waren ze misschien nog thuis gekomen snacht. Mensen waren iniedergeval blij en de katten werden vanochtend vroeg al opgehaald! Ze blijven voorlopig even binnen en krijgen halsbanden.

Eind goed al goed :) en top snel en goed gereageerd van de dierenambulance!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:29

Ik zou net zo gehandeld hebben als jij, TS ! Katten die een beste tijd in de regen blijven zitten, is niet zo heel normaal.
En ik denk dat die eigenaars heel erg blij zijn dat jij je over hen ontfermt hebt. Denk dat ze anders nooit meer thuiskwamen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:30

Top gedaan ts, dieren waren dus echt de weg kwijt omdat ze verhuist zijn. had zo maar goed fout af kunnen lopen wanneer jij niet ingegrepen had, chapeau!!!

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 13:36

Dankje Pandora :)

En Daks, ik heb zo snel ik kon kattenvoer geregeld en een kattenbak! Ze hebben gegeten en gedronken. Ik kon na 10 uur s’avonds de dierenambulance niet bellen dus s’ochtend meteen opgebeld! Ik kwam veel te laat op werk maar dat maakt niet uit, manager begreep de situatie en zou net zo gehandeld hebben.
Zou die katten echt niet zomaar opsluiten zonder iets en ze lang laten zitten.. ;)

Ik wilde de katten niet naar het asiel brengen idd vanwege de kosten etc. Dus ze hebben op het baasje gewacht bij de dierenarts op 1 min. Afstand van hun huis. Ze schrokken ook erg dat de katten zo dicht langs die snelle weg zaten.
Dat was ook de voornaamste rede dat ik ze meenam. Het idee dat ze aangereden zouden worden oid. Maakte me erg onrustig.

Mensen waren blij en ik zou zelf ook erg blij zijn geweest als het om mijn katten ging.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:43

Fijn dat het goed is afgelopen TS. En dat de eigenaren terecht zijn.

Maar nogmaals mijn raskatten lopen ook de hele dag buiten, ook in de regen. Dus ik hoop dat mensen die van mij gewoon lekker met rust laten. ;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:10

Ik vind eerlijk gezegd dat ts hier nogal afgebrand wordt. Ik persoonlijk zou blij zijn als iemand mijn kat meeneemt en mij laat contacteren, of het nu om mijn raskatten gaat of over de HTK katten van mijn moeder. Als ze zo dicht langs een drukke weg zitten en zich zomaar laten oppakken van een vreemde, moet ik meer voorzorgen treffen dat dit niet meer kan gebeuren, of ze op dat moment nu verloren gelopen waren of niet maakt an sich niet uit.
Ts heeft ook gehandeld uit dierenliefde en uit angst dat de dieren iets zou overkomen, waarom zou je daarover kwaad moeten zijn? :?

@ts: fijn dat ze terug thuis zijn én dat de eigenaars blij waren! goed gehandeld!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:20

Het is zeker niet mijn bedoeling om TS af te branden. Ik weet dat ze handeld uit de beste bedoeling.

Maar ik wil wel tegengeluid geven, want het is voor TS en andere mensen niet in te schatten wanneer een kat wel of niet buiten mag zijn. Ook katten met lang haar gaan graag naar buiten. :) Niet iedereen zou er blij van worden als die katten dan mee worden genomen.

In principe laat je een kat gewoon met rust tenzij ze verwond of verwaarloosd zijn.

Maar nogmaals in dit geval waren de mensen gevonden en blij, dus eind goed al goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:21

Fijn dat ze weer herenigd zijn met hun eigenaar. En dat ze een bandje krijgen. Goed gedaan, TS!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:27

GDG schreef:
Jessix schreef:

Dan moet je je dieren maar binnen houden dat is een risico die je zelf bewust neemt

Ts goed gehandeld zou het zelf ook zo gedaan hebben.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:33

Waarom moet je je dieren binnen houden omdat een ander er niet van af kan blijven? Beetje omgekeerde wereld dacht ik zo. :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:36

omdat als je niet wilt dat mensen ze meenemen als men denkt dat ze daar niet horen. ( het is gewoon een risico wat je zelf bewust neemt,) of moeten we je kat ook laten gaan als het ineens iets mankeert? dan ben je wel ineens blij?

nee als ik denk dat een dier niet oke is of er niet hoort of wat dan ook neem ik het mee.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:04

Fijn ts! De katten zouden heel goed verdwaald kunnen zijn! Katten gaan meestal niet ver van huis en deze zaten al 3 uur op dezelfde plek. Lijkt me ook niet heel gebruikelijk. Ik woon zelf ook in het gooi. Hier zie ik niet zo veel raskatten op straat hoor. Mijne ook niet.

Voor hetzelfde geld waren ze dus wel verdwaald en vannacht wel de snelweg op gerend en... plat...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:09

Gelukkig dat ze weer thuis zijn!
Goed gedaan!

Het is ook een inschatting die je maakt, de situatie zag er naar uit dat er meer aan de hand was dan gewoon een buitenlopende kat.
Ts neemt vast niet elke dag loslopende katten mee. :D

Als iedereen zou denken 'laat maar lopen' werden er weinig katten gered die wél hulp nodig hadden.
En als het een keer niet nodig was, is er geen ramp gebeurd.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:18

IMJ schreef:
Fijn ts! De katten zouden heel goed verdwaald kunnen zijn! Katten gaan meestal niet ver van huis en deze zaten al 3 uur op dezelfde plek. Lijkt me ook niet heel gebruikelijk. Ik woon zelf ook in het gooi. Hier zie ik niet zo veel raskatten op straat hoor. Mijne ook niet.

Voor hetzelfde geld waren ze dus wel verdwaald en vannacht wel de snelweg op gerend en... plat...

En voor hetzelfde geld waren ze niet verdwaald maar mochten ze gewoon buiten lopen. Net als mijn katten bijvoorbeeld. Die zitten ook gerust 3 uur lang op eenzelfde plek, want dan is daar gewoon wat te jagen. :)
En de meeste katten gaan wel eens wat verder van huis, helemaal als het lente word. Als je buitenkatten hebt, dan weet je dat ook wel.

Moraal van mijn verhaal. Ook langharige katten mogen naar buiten en zijn dan niet altijd in nood. Bedenk goed of er reden is om de kat mee te nemen. :)