.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:46

Ik zou in de berichten wel de term 'lapjeskat' noemen. Ik zou daar bij die tekening ook op zoeken als ik een kat gevonden had. Niet iedereen is bekend met een schildpad kat. Probeer een eventuele vinder het zo makkelijk mogelijk te maken :-)

Een beloning schijnt ook te kunnen helpen. Ik heb er geen ervaring mee en misschien is het ook al genoemd, maar je zou het kunnen proberen?

En inderdaad van de rijksweg heb ik ook gehoord dat de dierenambulance daar dan niet mag ophalen. De kat van onze buren was op een 80-km doodgereden en de buren hebben veel moeite moeten doen om te kunnen achterhalen wie verantwoordelijk was voor dat stukje weg. Bij ons is die weg (die dus door het dorp loopt) van de provincie (ofzoiets). Maar dat is in elke gemeente anders geregeld.

Heel veel sterkte en succes!!

MirandaMalik

Re: Van de aardbodem verdwenen...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:21

Ja idd want lapjeskat is meer algemeen en anders vinden ze het niet, ik dacht daar ook niet aan.
Is een tactiek om zoveel mogelijk verschillende termen te gebruiken zodat het makkelijker terug te vinden is. :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:37

Heb je geen whatsapp buurtpreventie groep? Daar worden bij ons vaak katten geplaatst.
En in de dorps facebook groep, daar worden ze hier ook vaak geplaatst.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:14

Lapjeskat, driekleurige kat, schildpadkat...kan jou het schelen hoe men haar noemt, als ze maar terug komt!

Op Marktplaats is trouwens ook een rubriek Vermiste dieren :j

Vind het wel heel sneu om te lezen dat je zo weinig steun in je directe omgeving krijgt, juist die mensen zouden toch moeten weten hoe belangrijk ze voor je is :(:)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:32

Annet_Dottie schreef:
Eef_Bam schreef:
Misschien niet wat je wil horen: Ik zou er toch sterk rekening mee houden dat je kat misschien niet meer leeft. Is sneu, maar veel katten worden helaas doodgereden. Ik zou de site van Amivedi regelmatig checken maar toch proberen het verder een beetje los te laten.

Hoezo niet wat ik wil horen? Niet banketstaaf bedoeld maar ik ben ook niet gek :x Ze staat overal aangemeld en ingeschreven mocht ze dus aangereden gevonden worden word ik gelijk gebeld, enige wat ik nog moet doen is gemeente bellen. Om te zeggen probeer het los laten vind ik een beetje apart ze is net 4 dagen weg het kan nog alle kanten op :x

Ik bedoel niet dat je alle hoop moet opgeven, maar 75% van je dag besteden aan zoeken lijkt me niet gezond of gaan werken. Is lastig in te schatten op een forum, maar het klinkt alsof je een beetje obsessief en wanhopig bezig bent met zoeken. Terwijl dat in veel van de mogelijke situaties die aan de hand kunnen zijn niet gaat helpen. Als ze is doodgereden/vroren komt ze niet meer terug, en als ze ergens binnen zit komt ze vanzelf wel weer naar huis, of wordt aangemeld bij amivedi. Ik snap best dat je verdrietig bent en er graag alles aan wil doen om je kat terug te vinden, maar denk ook aan jezelf :(:) . Ik zie in je laatste poos dat je dat ook probeert te doen nu ik dit schrijf, gelukkig.,

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 15:29

Heb je alweer nieuws?
Kan me zo goed voorstellen dat je in de stress zit!
Zou mijn meisjes ook echt niet willen en kunnen missen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 19:14

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 20:30

Ik meldt me hier ook even. Heb helaas geen tips, maar wilde wel even ergens op reageren.

Ik denk dat degene die aanraadde om lapjeskat en driekleur kat te noemen in je facebook post het niet bedoelt voor mensen die je kat niet van een foto zouden herkennen. Want je foto is inderdaad goed duidelijk en herkenbaar :) Maar waar je misschien niet aan denkt is hoe internet werkt. Als mensen haar vinden en googlen op "lapjeskat gevonden" komen ze niet bij jouw bericht terecht, omdat dat er niet in staat en google het dus niet herkent. Google kan geen foto's lezen;) Dus vandaar dat het handig kan zijn om er (voor google) zoveel mogelijk zoektermen in te gooien waar mensen misschien op zoeken als ze Puck vinden. Dit maakt de kans groter dat jouw bericht naar boven komt als mensen bepaalde zoektermen gebruiken.

Hopelijk komt Puck snel terug. Ik hoop natuurlijk voor je mee!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 20:46

Heb je hem ook op de fb pagina van dierenplaats van het noorden staan?
Daar zie ik hem nog niet

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 21:18

Heb je de poes ook staan op buurt apps? Ik bedoel hiermee bijvoorbeeld Nextdoor buurtapp?

Hielp bij mij enorm, er zitten veel jonge moeders en huisvrouwen die graag voor je opletten. Ik heb toen mijn poes weg was enorm veel reacties en medeleven gehad via die app en mensen die met ons mee dachten.

Mijn poes is uiteindelijk na 5 weken pas terecht gekomen. Uiteindelijk toch iemand die via posters mij heeft gebeld. Ze bleek heel dichtbij, maar wist waarschijnlijk toch de weg naar huis niet te vinden. Ik heb nog nooit zo'n paniekerige en tegelijk blije mauw gehoord, ze was overduidelijk blij dat ze mijn stem hoorde. Moest haar toch vangen omdat er zoveel paniek was, maar daarna is ze nooit meer weggeweest.

Succes iig! Ik hoop dat je haar snel in je armen kan sluiten!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:20

He wat vervelend!

Onze kat was ook eens kwijt, hele tijd terug al. Die bleek vast te zitten in de dakgoot (!) van de buren. Met haar staart onder een dakgoot. Had zichzelf helemaal schor en hees gegild (maar buren waren op vakantie) en het is dat we haar oortjes boven de dakgoot uit zagen komen. Ze kunnen echt op de gekste plekken vast komen te zitten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:10

.

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 12:13

Ik heb gisteren je berichtje op fb gedeeld, maar weet niet zeker of het zichtbaar is als fb jou zomaar blokkeert.
Sterkte en hopelijk komt Puck binnenkort weer gewoon thuis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 12:15

..

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 13:10

Oh wat een ellende TS, wij zijn onze vorige kat ook eens kwijt geweest. Hij was al op leeftijd, maar een echte stoere kat.
We hebben toen flyers opgehangen maar ook briefjes bij mensen in de bus gedaan. Hierop hadden we ook gevraagd aan de mensen in ons blok om hun schuren en tuinhuisjes open te zetten, zodat als hij erin opgesloten zat, hij er zelf uit kon komen.

En ineens was hij daar weer, extreem dorstig en enorme honger. Maar zooo gelukkig dat hij er weer was <3 Ik hoop het echt nooit meer mee te hoeven maken, de stress en radeloosheid die erbij komt kijken zijn voor sommige mensen (niet in dit topic overigens!) niet in te denken.

Edit: ik hoop dat je jouw lieve Puck toch snel weer in je armen mag sluiten en dat haar niks overkomen is. Sterkte!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 14:10

Niet alle katten miauwen! Ik heb een zeer vocale kat maar bij stress slaat ze dicht. Ik ben haar eens 4 dagen kwijt geweest en toen bleek ze IN huis vast te zitten IN de bank. We zaten er letterlijk bovenop en ze heeft geen kik gegeven. We hadden toen echt niet veel later moeten zijn denk ik.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 14:12

Hè jakkes, poes!
En hoe heb je haar ontdekt dan?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 14:16

Mijn man zei plots heel droog dat er iets onder de zetel bewoog. Er zat onderin dus een gat in de stof, en een hoekje van die stof zag mijn man bewegen en onder de zetel uit komen.

Vervolgens man uit zetel geduwd, zetel op zijn kop gezet, zetel helemaal opengeknipt en kat eruit getild. Die keek heel verbaasd rond en is vervolgens heel lang gaan drinken.

De andere kat keek ook heel verbaasd, die had precies ook niets door? Want die had de eerste dag wel lopen zoeken.

Sindsdien heet ze StomKatje.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 14:34

Onvoorstelbaar _O-

En wat een geluk dat je haar nog levend aantrof!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 14:51

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 14:58

Ja ze kruipen vaak in de meest onmogelijke plekken weg. Daar is de mijne echt een artiest in. Die raakte in ons appartement tot achter de vaatwasser. Omgekeerde Houdini’s zijn het.

Het belangrijkste is dat het onder de aandacht blijft. Mensen moeten weten dat je ze nog kwijt bent en indien ze gezien wordt moeten mensen haar herkennen en weten dat jij haar zoekt. Ze id gelukkig wel heel herkenbaar.

Geldbeloning is een goeie. Dat motiveert om toch eens extra goed te zoeken. Ik snap wel dat mensen dat niet zomaar doen.

Heb je flyers op mensen hun eigen portiek gehangen? Qua zichtbaarheid super natuurlijk maar ergens ook helemaal niet netjes. Ik vind het begrijpelijk dat die verdwijnen. Jij wil vast ook geen flyer aan je portiek over alle mogelijke ellende in de wereld :)

Je kunt ook kleine zakjes voer uitdelen met je nummer erbij en mensen vragen om dat buiten te zetten en je te bellen als ze haar zien?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 15:06

Ik vind een zoekgeraakt huisdier niet zomaar iets...daarvoor zou men hier ook best iets aan het hek mogen hangen!
Inderdaad geen uitnodigingen voor de plaatselijke bingo of iemand die een bijbaantje zoekt, maar een geliefd dier dat zo gemist wordt? ;(
Zou niet in mijn hoofd opkomen om dat te verwijderen :n

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 15:13

Annet_Dottie schreef:
benaming van kleur lijkt me het minste probleem, er staan 6 foto's bij zo ongeveer elk bericht dus lijkt me duidelijk hoe ze er uit ziet

Het gaat erom dat als mensen een kat hebben zien lopen, ze als zoekterm de kleur intoetsen.
En als ze dan niks vinden, denken ze 'zit er niet bij'..
Je moet het zo makkelijk mogelijk maken want het gaat al snel mis, zelfs bij de instanties.
Niet iedereen gaat een hele rij foto's nakijken, dat doe je pas als je op kleur hebt gezocht.
Als ik hier bijv. een zwarte kat zie lopen waarvan ik twijfels heb, zoek ik op zwarte kat anders krijg je honderden foto's van allerlei kleuren, dat is niet te doen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:09

Ik zou ook eens wat verder dan je eigen buurt zoeken.
Zo kwam er bij ons een kat aanlopen vanuit Rosmalen en wij wonen tegen Lommel (België) kat was ergens in een auto of busje gesprongen en zo mee gelift.

Succes met je zoektocht :(:)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:12

Shirley schreef:
Ik vind een zoekgeraakt huisdier niet zomaar iets...daarvoor zou men hier ook best iets aan het hek mogen hangen!
Inderdaad geen uitnodigingen voor de plaatselijke bingo of iemand die een bijbaantje zoekt, maar een geliefd dier dat zo gemist wordt? ;(
Zou niet in mijn hoofd opkomen om dat te verwijderen :n

Maar jij bent niet iedereen en dat mag je ook niet verwachten. Ik maak van veel flyers in de buurt een foto, mocht ik het dier dan later zien, kan ik de eigenaar contacteren. Ooit eens meegemaakt dat ik een kat zag lopen, haast zeker was dat die vermist was, maar de flyer niet meer kon vinden. Ook erg. Maar voor veel mensen is dit niet ‘belangrijk’. En iets aan je huis hangen vind ik ook wel op het randje. Voor een dier zou ik het zelf prima vinden maar voor andere zaken echt niet.