Rattenkooi als tijdelijke gerbil kooi, mogelijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Rattenkooi als tijdelijke gerbil kooi, mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 17:02

Waaw wat ontzettend mooi gemaakt zeg!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 18:04

Mooi gemaakt hoor!
Je moet alleen niets aan die deksel hangen. Zodat ze niet aan het hout kunnen knagen want dat gaat geheid door! Ben benieuwd hoe ze het vinden!

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 22:35

Dank jullie!
Haha, ja, hout was misschien inderdaad niet heel handig. Maar ik denk dat als we de kooi inderdaad zo inricht dat ze niet makkelijk bij het hout kunnen komen, dat het dan vast wel goed komt. Mocht dit toch niet lukken, dan kan er eventueel nog een stukje gaas aan de onderkant gedaan worden, zodat ze niet bij het hout kunnen.

Ben ook heel benieuwd hoe ze het gaan vinden. Ze vertonen momenteel namelijk best wat stereotypisch gedrag, als in tegen de plastic bak aan krabben enzo. Hopelijk dat ze straks in hun nieuwe kooi wat beter hun natuurlijke gedrag kunnen vertonen en dat ze daardoor ook wat fijner in hun vel gaan zitten.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 22:51

Ziet er mooi uit zeg! Mijn eerste gedachte was huh heb je nu toch een bak gekocht in de winkel, hij ziet er zo netjes uit! Gaaf gedaan :D

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 16:33

Haha, dank je Telpeva, ik zou het zelf ook echt niet zo netjes kunnen hoor, daar heb ik een lieve vader voor.

Ze zitten erin *\o/*
Volgens mij zijn ze er wel blij mee :D Ze kunnen nu in ieder geval niet meer klagen dat ze niet genoeg bodembedekking hebben...
Vind het bijna jammer dat ze nu bij mijn broer staan :+

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:49

haha ja er ging wat mis met de quote in mijn vorige reactie. Anyway wat een geweldig mooie ruimte hebben ze nu zeg <3 fantastisch. Goed gedaan hoor, nu hebben ze lekker veel ruimte. Gaat de eigenaar dit ook meenemen naar huis zodat je werk niet voor niks is geweest?

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 17:40

Dank je wel!
Ja, de kooi staat momenteel al bij m'n broer. Hij is er ook wel erg blij mee, dus dat is mooi :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 18:33

top! nou wat fijn, weer twee happy gerbils ;)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 19:57

Wow nu zie ik pas hoe klein de kooi echt was, echt super lief van je dat je dit voor ze hebt gedaan dit formaat is echt veel fijner voor ze! hij lijkt ook mooi te passen bij het meubel ernaast, misstaat zeker niet zo in de woonkamer imo! paradijsje voor de gerbils dit

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:14

Zooo wat groot zeg! Super gaaf! *\o/*

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 12:49

Ja, het vorige kooitje was inderdaad erg klein. Was er de eerste paar dagen ook serieus chagrijnig van. Snap ook echt niet dat zulke kooien gewoon nog verkocht worden als gerbil kooi.
Maar mijn broer en z'n vriendin zijn er helemaal blij mee, dus dat is erg mooi. Iedereen tevreden *\o/*

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:57

Stille meelezer; wow, wat een prachtige kooi heb je er van gemaakt zo! Kan me voorstellen dat je broer er blij mee is! Bedankt namens de beestjes ;).

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:15

Ik blijf kijken naar die kooi zo leuk vind ik hem, vind het gewoon zo leuk van je dat je dit hebt geregeld voor ze. We zijn nu even verder, gaat alles nog steeds goed onderling met de gerbils? Geen wondjes of narigheid?

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 20:49

Wat lief van jullie, dank je!
Volgens mij gaat het nog goed tussen ze. Maar zal het morgen even navragen.

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 15:36

Het gaat goed met de gerbils. Ze zijn heel druk met gangen graven :D
Mijn broer heeft alleen het loopwiel er weer uitgehaald, omdat ze die helemaal begraven hadden. Denken jullie dat ze nu nog een loopwiel nodig hebben? Want volgens mijn broer gaat een loopwiel van 20cm of meer niet passen in het tralies gedeelte. En in de bak graven ze hem dus onder.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 16:00

Ik heb bij mijn muizen het loopwiel opgehangen. Misschien dat dat ook een optie is voor jou/jullie? Dan kunnen ze het minder makkelijk ingraven :).

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 16:04

Het loopwiel was inderdaad ook opgehangen aan het dak van het aquarium, alleen de bodembedekking is zo hoog, dat ze hem dan dus alsnog makkelijk kunnen ondergraven blijkbaar.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 16:19

Ik heb nog nooit een gerbil gehad die het leuk vond om in een radje te lopen, hier vingen die dingen altijd stof en eigenlijk heb ik ze daarom ook niet in de kooi (als ze ze toch niet gebruiken vind ik het zonde van de ruimte). Soms zet ik ze wel eens neer in een ren gewoon los in de kamer, maar ook dan is er ook weinig interesse. Het graven en rommelen in de kooi, en knagen aan karton en dergelijke vinden ze doorgaans leuker :)

Bij twijfel of ze dan nog genoeg beweging krijgen zou ik ze af en toe los laten lopen in een gerbil veilige kamer, als ze tam zijn heb je ze zo weer te pakken.

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 16:37

Een van de gerbils rende altijd wel fanatiek in het wiel, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat de kooi gewoon te klein was en hij dus niet op een andere manier z'n energie kwijt kon. Mijn broer neemt ze er inderdaad wel regelmatig uit, dus dan kunnen ze volgens mij ook wel rennen.
Maar ik denk dat ik hem gewoon even zeg dat hij het oude wiel terug moet hangen en als de gerbil er dan toch nog fanatiek gebruik van maakt, dat hij toch op de een of andere manier er een 20cm loopwiel in moet gaan hangen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 16:48

Als eentje het vaak gebruikt dan zou ik zeker een manier zoeken om het in de kooi te kunnen houden!