Hondenbrok gezocht: glutenvrij, vrij van kip en rund

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25729
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:49

Groot fan van de simpsons lijn hier! Met een mega allergische hond uiteindelijk over gegaan op de eend variant en echt ongelooflijk opgeknapt.

kiwiwitje

Berichten: 20162
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:54

shoes schreef:
Probeer Kivo petfood in Veldhoven. Zij produceren al hun brok en vlees zelf ook speciaal voor honden met allergieën. Wellicht kunnen ze jou goed adviseren.

Je kan altijd een kijkje nemen op hun site. Van brok en vlees staat als t goed is alles uitgelegd


https://www.kivopetfood.nl

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 20:06

Wauw Thanks iedereen voor alle suggesties, we gaan waarschijnlijk wolfsblut proberen daar er ook een leverancier bij ons in de buurt zit en anders zag ik online een plek waar de prijs nog redelijk oké is en gratis verzending. Deze brok is niet alleen gluten vrij maar ook geheel graanvrij. Verder 50% dierlijk (we gaan denk ik voor de visvariant) en ook zonder ei (ook nog specifiek op gelet)

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:03

secricible schreef:
Groot fan van de simpsons lijn hier! Met een mega allergische hond uiteindelijk over gegaan op de eend variant en echt ongelooflijk opgeknapt.


Heb de eend en aardappelen variant net binnen gekregen!
Ben super benieuwd hoe ze het zal doen erop!

Walkure

Berichten: 1398
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Hondenbrok gezocht: glutenvrij, vrij van kip en rund

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:36

Prins heeft een graanvrije voeding op basis van eend (hypoallergene voeding).

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Hondenbrok gezocht: glutenvrij, vrij van kip en rund

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 14:14

Na alle opties hier opgezocht te hebben, veel twijfelen, lezen op voervergelijk en zelf zoeken zijn we nu op Purizon single meat lam en erwten gekomen en hebben we die besteld. Geen granen, geen eieren, geen ander vlees behalve lam. (65% vlees). Dus ik ben benieuwd!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Hondenbrok gezocht: glutenvrij, vrij van kip en rund

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 22:04

Ik ben ook benieuwd! Hou je ons op de hoogte?

Renee1991

Berichten: 5990
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Hondenbrok gezocht: glutenvrij, vrij van kip en rund

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 23:08

Hé Maartje, ik zie nu pas dit topic en zie dat je al wat besteld hebt, maar ik wil toch even reageren.
Wij geven onze stabij Frits al vier jaar lang Wolfsblut Range Lamb (qua eisen weet ik niet of hij voldoet voor je), naar volle tevredenheid. Frits z'n vacht glanst er op los, hij poept niet vaker dan 2x per dag en stinkt ook niet. Gewoon goed voer. Ik bestel het bij food4pets.be, ze hebben een belachelijk snelle levering (gratis ook nog) en Mathieu geeft bij vragen over de mail meestal binnen het uur antwoord. Leg je je vraag aan hem voor, dan denkt hij ook echt met je mee qua wensen. Echt super service!
Mocht Purizon niets zijn, dan kan ik je Wolfsblut absoluut aanraden. :j

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Hondenbrok gezocht: glutenvrij, vrij van kip en rund

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-18 10:20

Renee: naar wolfsblut heb ik inderdaad ook uitgebreid gekeken. Maar door de analyses op voervergelijk zag ik door fe bomen het bos niet meer. Opzich sprak het merk me an sich wel aan.

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-18 17:38

No_No schreef:
Ik ben ook benieuwd! Hou je ons op de hoogte?


Zal ik doen! Vandaag binnengekregen. Eerst even mengen met zn oude brok en dan zien wat t doet. Ook qua koekjes hebben we van alles ingeslagen dat vrij is van kip, rund, ei en graan.

petitparis

Berichten: 15998
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenbrok gezocht: glutenvrij, vrij van kip en rund

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 17:58

Ik ben ook benieuwd TS!

Alleen zou ik geen voer mengen, zijn weer extra dagen die je "kwijt" bent om effect te hebben.

Anoniem

Re: Hondenbrok gezocht: glutenvrij, vrij van kip en rund

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:04

Ik heb taste of the wild, singles edition siërra mountain, enige eiwit bron is lam en het is graan vrij

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-18 18:06

petitparis schreef:
Ik ben ook benieuwd TS!

Alleen zou ik geen voer mengen, zijn weer extra dagen die je "kwijt" bent om effect te hebben.


Meteen in 1 klap overstappen op een andere brok is volgens mij ook niet goed. Behalve als je je hond aan de schijt wilt :+ dan liever die paar dagen extra.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:07

Ik voer al van pup af aan Nutrivet, dat wordt geproduceerd in Frankrijk, het bevalt mij heel erg goed! Ze hebben ook een snacks/koekjes lijn.

petitparis

Berichten: 15998
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:16

Ik meng nooit voer om om te schakelen en nog nooit problemen mee gehad. Maar heb altijd kvv of brok met hoog vleesgehalte gegeven. Nooit supermarktbrok.

kiwiwitje

Berichten: 20162
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenbrok gezocht: glutenvrij, vrij van kip en rund

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:18


Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:32

Maartje1990 schreef:
petitparis schreef:
Ik ben ook benieuwd TS!

Alleen zou ik geen voer mengen, zijn weer extra dagen die je "kwijt" bent om effect te hebben.


Meteen in 1 klap overstappen op een andere brok is volgens mij ook niet goed. Behalve als je je hond aan de schijt wilt :+ dan liever die paar dagen extra.


Ik stap hier al jaren van de 1 op de andere dag over van voer hoor.
Nog nooit problemen mee gehad (met ruim aantal verschillende rassen).
Hooguit 1 dag wat minder stevige ontlasting.

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:56

Onbekender merk, maar ik voer hier Kjen's. De zalm rijst variant, hypoallergeen en glutenvrij. Bevalt hier heel goed, mooie ontlasting, geen jeuk meer, betere vacht én het valt duidelijk beter in de smaak fan de vorige brok.
http://www.kjen.nl/zalm_rijst.html

En als je nog advies zoekt of goede snacks, kijk eens bij Hondjekoek! Allemaal onbekendere merken goede natuur diervoeding en heel veel graanvrije snacks!

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Hondenbrok gezocht: glutenvrij, vrij van kip en rund

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-18 22:05

De brok heb ik nu 12 kg van. Maar als dit de jeuk niet weghaald dan denk ik dat een ander voer wellicht ook niet helpt. Maar ik kan me ook bijna nuet voorstellen dat dit niet gaat helpen. Er zit niks in wat hij nu wel krijgt.

De brok die ik gemixt heb is maar voor 3x dus daarna volledig over.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Hondenbrok gezocht: glutenvrij, vrij van kip en rund

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 23:51

Je weet dat je het wel een aantal maanden de tijd moet geven om te zien of het wel of noet werkt?

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-18 23:59

Ik meen gelezen te hebben minstens 6 tot 8 weken? (Maar heb ook van iemand privé begrepen dat ze na 2 weken al verschil merkte).

Maar we hebben 12 kg en onze hond heeft nog geen 200 gram per dag van deze brok nodig.... dus we kunnen even vooruit :+

xDenies

Berichten: 13508
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Hondenbrok gezocht: glutenvrij, vrij van kip en rund

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 00:04

12 weken. Tussen de 6e en 8ste week kan je een soort terugval ervaren.

In ieder geval, zo is het mij geleerd en krijg ik ook in reacties van klanten terug.

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 00:26

xDenies schreef:
12 weken. Tussen de 6e en 8ste week kan je een soort terugval ervaren.

In ieder geval, zo is het mij geleerd en krijg ik ook in reacties van klanten terug.


https://www.mcvoordieren.nl/voedselallergie-huid 6 weken volgens deze dermatologe van dierenkliniek.

Maargoed we hebben sowieso voor zo'n 8 weken voer. Dus eens zien wat er zal gebeuren.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Re: Hondenbrok gezocht: glutenvrij, vrij van kip en rund

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 00:54

Wij voeren onze hond trovet dpd is op aanraden van de dierenarts en was eerst ook alleen daar verkrijgbaar voor 58,- euro 10 kilo.
Inmiddels bestel ik het via internet bij petmarkt voor 45,- euro aan huis bezorgd, gemakkelijk en goedkoop.
Onze hond doet het daar erg goed op, of het glutenvrij is weet ik niet, maar zijn brokken van aardappel en eend, hij is nu bijna 11 en krijgt het vanaf 9 maanden oud omdat hij gevoelige darmen had.


Onze hond had telkens ook zo verschrikkelijke jeuk, jeuken tot bloedens toe, maar komt toch door vlooien, ondanks dat er geen vlo te vinden is, hij heeft gewoon super allergie voor vlooien, en daarvoor krijgt hij nu elke 3 maanden een kauwtablet van de dierenarts, sindsdien geen jeuk meer, nu al 3 jaar niet.

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Hondenbrok gezocht: glutenvrij, vrij van kip en rund

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 02:26

Kan bij ons toch echt geen vlooien zijn. Want ik ontvlooi m elke maand met comfortis (van de dierenarts) en daarmee vallen de vlooien binnen 4 uur dood van je hond af. Ik ben daar echt super allert op.