Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Er zijn al veel goede tips gegeven, met name het tussentijds aanlijnen en belonen met spel. Liefst een speeltje dat hij alleen krijgt bij het naar huis gaan.
Een lange sleeplijn aan de hond vastmaken zou ik niet doen. Ik heb daar veel gevaarlijke situaties door zien ontstaan (hond die verstrikt raakt in de lijn, lijn die om de benen van wandelaars of de poten van andere honden slaat) ook leer je hem er niets mee.
Set_Elkol schreef:Lange lijn lijkt mij ook vervelend met de modder en het water waar hij graag in gaat. Ik ga het proberen met tijdig aanlijnen
Set_Elkol schreef:Even een update al weet ik niet of dat nodig is verder, maar afgelopen twee dagen bij de paarden een oud lang halstertouw eraan gehangen nu het toch bevroren is qua modder. Beide dagen op het touw gaan staan en oh wat keek hij op zijn neus! Vandaag stond ik er al op toen hij naast me stond en op het moment dat ik naar zijn tuigje reikte wilde hij met zijn spelletje beginnen en oh wat was teleurstelling groot! Aap. De lange lijn heeft dus het gewenste effect. Geeft mij ook meer voldoening dan het negeren en wachten