reu of teef?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 19:17

Ik las hier in het topic toch vooral een voorkeur voor een reu in combinatie met onze andere reutjes.
Ook dat een reu over het algemeen wat gemoedelijker zou zijn dan een teef. Iemand maakte ook de vergelijking met merries vs ruinen, in omgang hebben we liever een ruin omdat die idd wel wat minder 'gecompliceerd' zijn. Dus denken we dat een reu hier inderdaad beter zal passen dan een teefje.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:10

Veel geluk met je pup :) Goed dat je alsnog informatie hebt ingewonnen en bij de fokker hebt rondgekeken. Plaats je tzt nog een foto van de kleine knapperd? :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 08:25

Antonius, je kan gekwetst zijn door de reacties hier, maar het is gewoon niet verstandig om op zo'n manier een nestje te fokken. Bij een ras met zoveel gezondheidsproblemen, is het heel erg belangrijk dat de ouderdieren zorgvuldig bij elkaar gekozen worden. Https://www.rashondenwijzer.nl/rashonde ... erdershond

Uit alles wat je vertelt blijkt dat de fokkers niet erg zorgvuldig zijn. Je moet er niet aan mee willen werken dat erop deze manier honden gefokt worden en daarom geen pups uit dit soort nesten kopen. Hoe vaak heeft de teef al op deze manier een nestje moeten krijgen? Lekker makkelijk, buiten op het erf, de teef zorgt er wel voor. Je zegt dat het jouw keuze niet is, maar dat je man de keuze heeft gemaakt. Dat begrijp ik niet, zo'n keuze maak je toch samen? Jij bent hier net zo goed verantwoordelijk voor.

Het is niet wat je wil horen, maar ik vind het erg jammer dat je niet op deze manier een nieuwe 'huis'genoot uitkiest. Ik hoop dat de verzorging en opvoeding van je pup beter verloopt.

__Nathalie__

Re: reu of teef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 08:36

Wij hebben jaren lang duitseherders gehad van een echte dh fokker ( mee opgegroeid) Zowel teefjes als reuen. Onze ervaring is dat de reuen over het algemeen een stuk dominanter zijn en daarmee met name sociaal moeilijk zijn met andere honden. De teefjes daarintegen heel makkelijk. Ik zou zelf nooit meer een dh reu nemen.
Ik vind dh teefjes op alle fronten makkelijker in gedrag.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:20

Lekker gemakkelijk om je achter je man te verschuilen. Ik vind het dieptriest dat je zonder informatie in te winnen een hond koopt en dan ook nog bij een broodfokker.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-18 11:28

Urona447 schreef:
Lekker gemakkelijk om je achter je man te verschuilen. Ik vind het dieptriest dat je zonder informatie in te winnen een hond koopt en dan ook nog bij een broodfokker.

Hey, als jij je beter voelt door dit soort reacties te geven, moet je dit vooral blijven doen! Wordt iedereen beter van....

Sammyoo: ik begrijp zeker je standpunt. Ik wil online niet verder ingaan op keuzes die mijn man en ik al dan niet samen maken, maar hij volgt mijn keuzes betreffende de paarden eigenlijk altijd, hij steekt daar ook moeite en geld in, terwijl het niet zijn hobby is, dus ik kan ook niet botweg zeggen, nee we kopen die hond niet. En dan mogen andere mensen dit geen goede keuze vinden, het is wel de bewuste keuze die ik maak en ik moet dagelijks samenleven met mijn man.

Nogmaals, broodfok zie ik hier echt niet in. Die mensen hebben 1 teef die nu een nest heeft. Ik kan inderdaad niet bevestigen of ontkrachten dat ze niet voortdurend opnieuw gedekt wordt, echter zie ik wel hoe de hond zich gedraagt en dat is in mijn ogen precies zoals een erfhond zich hoort te gedragen.
Die mensen verdienen inderdaad geld aan het verkopen van pups. Mijn buurman heeft een heel bekende fokkerij in springpaarden, fokt jaarlijks 20-25 veulens, en weet je, die verkoopt ze ook met (dikke) winst.

Bedankt voor de anderen met felicitaties!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 11:29

Een nest dat op een boerderij word geboren vind ik niet onder broodfok vallen.

Maar...ik heb 1 zonder stamboom zitten en dat is de enigste zonder erfelijke problemen!

2 stamboomhonden hebben erfelijke gebreken en andere honden dat ik haast had gekocht die waren ook niet correct na het rontgenen....
En dan komen zo'n honden uit gezonde lijnen, heel wat generaties terug....

Veel geld dan hoor. Ik koop ook geen DH meer, zeker geen pup meer en geen met stamboom...

Dan kijk ik liever naar een ander ras.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 11:38

Antonius schreef:
Urona447 schreef:

Hey, als jij je beter voelt door dit soort reacties te geven, moet je dit vooral blijven doen! Wordt iedereen beter van....

Sammyoo: ik begrijp zeker je standpunt. Ik wil online niet verder ingaan op keuzes die mijn man en ik al dan niet samen maken, maar hij volgt mijn keuzes betreffende de paarden eigenlijk altijd, hij steekt daar ook moeite en geld in, terwijl het niet zijn hobby is, dus ik kan ook niet botweg zeggen, nee we kopen die hond niet. En dan mogen andere mensen dit geen goede keuze vinden, het is wel de bewuste keuze die ik maak en ik moet dagelijks samenleven met mijn man.

Nogmaals, broodfok zie ik hier echt niet in. Die mensen hebben 1 teef die nu een nest heeft. Ik kan inderdaad niet bevestigen of ontkrachten dat ze niet voortdurend opnieuw gedekt wordt, echter zie ik wel hoe de hond zich gedraagt en dat is in mijn ogen precies zoals een erfhond zich hoort te gedragen.
Die mensen verdienen inderdaad geld aan het verkopen van pups. Mijn buurman heeft een heel bekende fokkerij in springpaarden, fokt jaarlijks 20-25 veulens, en weet je, die verkoopt ze ook met (dikke) winst.

Bedankt voor de anderen met felicitaties!

Ik vind het krom om het verdienen aan deze hond te vergelijken met de veulens van een bekende fokkerij.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 02:33

Nu ja ik begrijp wel dat de TS niet haar man wilt afvallen, alvast van harte met je pup! :)

Wat ik wel zou doen is voor je eigen gemoedsrust de hond op de juiste leeftijd gewoon op de foto laten zetten. Heb ik ook bij mijn husky gedaan :j en alles was prima gelukkig, met de foto's weet je zeker hoe alles eruit ziet op de heupen en ellebogen. Mocht er wat zitten kan je direct maatregelen nemen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 04:47

Dat laatste is mss wel een goed idee TS!
Ik ga mijn hond (groot ras, mèt stamboom) volgende maand (dan is ze 18 maanden) ook laten röntgenen op HD. Ze heeft absoluut geen last maar het is voor mijn gemoedsrust. Mocht er wat niet oké zijn, dan kan ik op jonge leeftijd al beginnen ondersteunen ...

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 09:18

Dat vind ik wel een goede tip, bedankt!!!