Extreem liefdevolle dierenmensen, ben jij ook 1?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:05

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Pennywise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:05

Cayenne schreef:
Tijdens de paddentrek til ik er zoveel mogelijk op en breng ze veilig naar de overkant van de weg.
Telt dat ook? Mijn moeder verklaart me iedere keer weer voor gek :')

Wat lief <3

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:57

BarbaLala schreef:
Mijn overtuiging is inderdaad dat je hypocriet bent als je dieren eet maar van mening bent dierenliefhebber te zijn.
Dan kan je jezelf beter selectieve liefhebber van de een of andere soort dier noemen dan dierenvriend.
Immers; anders zou je de dieren niet eten. ;)

@ Selka, alleen maar goed dat je ze geen vegan voer geeft toch. :) De vegans die vleeseters plantenvoer geven zijn wat mij betreft dan weer extreem, (zelfde kaliber als de vegans die anti paardensport zijn :roll: ) Vleeseters hebben vlees nodig, zo simpel is het :j
En voor alle mensen die nu weer met de (eeuwige) opmerking komen over dat daar ook dieren voor sterven; Ken de feiten; In diervoeding wordt restafval van de vleesindustrie verwerkt. Juist, het restant van het lijk wat de consument niet eet. Dus geen dier extra voor gedood. ;)

Wat extreem is, is voor een ieder verschillend natuurlijk.
Maar als ik lees dat mensen op de grond gaan zitten voor een hond of dieren menselijk behandelen (kleding, menselijke emoties toedichten bijvoorbeeld) dan vind ik dat persoonlijk inderdaad wel heel extreem. Een dier is daar ook niet bij gebaat.

Waarom is een dier daar niet bij gebaat? Je stelt het als een feit.
Ik ben het met je eens dat de meeste kleding inderdaad flauwekul is. Ik l*l wel tegen mijn honden, en onze pup krijgt kleding aan, omdat hij het koud heeft. En ja ik ga met ze om alsof ze menselijke emoties hebben, wat is daar een probleem bij?

En daarnaast bestaat er vlees eten en vlees eten. Je kan kiezen voor de kiloknallers of voor bv wagyu vlees.

Het is hier inderdaad niet de discussieplaats voor. Maar er moet altijd wel iemand zijn plasje doen in een topic waarom iets niet goed is.
Zoals nu, mensen houden van hun dieren. Nee dat kan niet, daarvoor moet je vega zijn en het is niet goed want dieren zijn daar niet bij gebaat.
Laatst bijgewerkt door Nachocheese op 01-02-18 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Extreem liefdevolle dierenmensen, ben jij ook 1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:59

Ik eet ze niet op. :)*

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:05

BarbaLala schreef:
Mijn overtuiging is inderdaad dat je hypocriet bent als je dieren eet maar van mening bent dierenliefhebber te zijn.
Dan kan je jezelf beter selectieve liefhebber van de een of andere soort dier noemen dan dierenvriend.

ik zal mezelf dan wel slecht kennen, ik ben toch echt gek op onze koeien hoor. Maar ik zie ze ook als voedsel. Dat vind ik persoonlijk belachelijk aan sommige vegetariërs/vega's, ze kennen me niet maar menen mij blijkbaar wel te kennen, anders kun je dat toch niet zeggen over iemand?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:12

Wat ben ik toch een slechte dierenbaas als ik dit hier lees :+
Ik doe de deur voor ze open als ze naar binnen en buiten willen,slaap slecht als de kat s'avonds niet naar binnen komt. Wens ze welterusten als ik naar bed ga. Maar voor de rest? Als ik moet plassen mag mevrouw toch echt van mijn schoot af, de hond moet van de bank af als er iemand op dat plekje wil zitten etc. Ow en ze slapen beide op de bank, bed is van mezelf :Y)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:19

Ik doe niet anders dan zorgen de hele dag.
Mijn 2 katten redden zich prima zelf maar mijn 3 dwergpinschers moet ik echt vermaken.
Met de kou krijgen ze een warm skipak aan, ze mogen op de bank, slapen in bed(behalve mijn meisje want die slaapt liever in haar mandje), ik dek ze toe onder een dekentje.
Mijn autootje is er compleet voor ingericht en mijn vriend laat de auto draaien zodat het warm blijft in de auto als hij ze meeneemt.
Ik geef ze zelden iets te eten buiten hun eigen voer, dat vind ik juist goed zorgen.
Er worden kussentjes in de vensterbank gelegd voor de hondjes en de katten zodat ze in het zonnetje kunnen liggen.Ze zijn zelden alleen thuis en gaan bijna altijd mee.

Afbeelding

En de paarden zijn uiteraard een hele dagtaak.Maar daar weet iedereen hier alles van.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:24

Ja, daar reken ik mijzelf toch wel onder als vegan zijnde :+ maar hier dus ook, mijn benen voel ik intussen bijna niet meer, maar m'n hond ligt met z'n hoofd op mijn voeten dus ik durf niet bewegen :D

MarlindeRooz schreef:
Hmm vegan met huisdieren die vlees eten. :D

Ja, je gaat je eigen huisdieren toch niet tekortkomen door hen geen gezonde voeding te geven... dan zorg je ook niet goed voor hen en ben je evengoed niet goed bezig als vegan zijnde imo. Als je daar als vegan problemen mee hebt hou je imo beter enkel herbivore huisdieren.

Hier ook vegan en de honden eten een bio persbrok met vlees (en id toekomst als we een vriezer hebben krijgen ze ook BARF). We adopteren natuurlijk wel enkel, ik doe niet mee aan de vraag naar extra vlees-etende huisdieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:26

Kinke schreef:
BarbaLala schreef:

ik zal mezelf dan wel slecht kennen, ik ben toch echt gek op onze koeien hoor. Maar ik zie ze ook als voedsel. Dat vind ik persoonlijk belachelijk aan sommige vegetariërs/vega's, ze kennen me niet maar menen mij blijkbaar wel te kennen, anders kun je dat toch niet zeggen over iemand?

Dat is zoals wij slachtkonijnen kweken. Maar ik heb ook gewoon een dwergkonijn in de tuin en mijn kweekkoppels zijn handtam :) Krijgen de beste verzorging.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:28

Ik deel mijn lekkere, malse biefstuk met de kat. :D ;)

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:30

Ik had het vandaag nog, liep met 2 van mijn honden en voor mijn neus vliegt er een vogel tegen het raam en vloog verder een tuin in..
Dus ik bij die mensen waar die in de tuin geland was aangebeld, of die meneer in de tuin wilde kijken of er een merel lag, dat ik hem dan wel mee zou nemen.
Maar de merel was er niet.
Dus ik bij de buren aangebeld, mevrouw was aan het koken, dus ik mocht zelf gaan kijken, daar zag ik hem zitten op een tak, dus hij had sowieso zijn nek niet gebroken. Hij zat in de bosjes in een boom, ik kon er niet bij en hij zat goed afgedekt voor katten, dus heb hem laten zitten.

En daarbij werk ik als dierenartsassistente, dus ja, ik denk dat ik wel door kan gaan als extreem liefdevol dierenmens.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:41

EarthFocus, dat bekommerd zijn om dieren in nood herken ik wel. Wij vinden dankzij de honden - want dankzij hen gaan we elke dag wandelen - af en toe dieren in nood. Zo al vele vogels, egels e.d. geholpen en naar het opvangcentrum voor vogels (en wilde dieren) gebracht. Altijd leuk om nadien een e-mail te krijgen dat ze weer succesvol vrijgelaten zijn :j

Hier de laatste reddingsactie: een waterkieken bleef ter plaatse spartelen in het water. Ik heb dan met een lange stok naast hem gevist tot ik achter iets bleef haken waardoor hij naar mij trok en ik hem uit het water kon halen. Bleken zijn twee poten extreem hard verstrikt in de visdraad. Mijn vriend moest aanbellen bij huizen verderop om een hele fijne scherpe schaar te lenen. Na veel moeite heb ik hem bevrijd gekregen, rotte visdraad!!!

Afbeelding

Afbeelding

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:47

Waha nou manlief zat me net nog schapig aan te kijken. Honden liggen heerlijk languit op de bank en ik ga op een piepklein stukje zitten met als reactie dus ze even opzij welnee ze liggen zo lekker :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 23:20

Nachocheese schreef:
Het is hier inderdaad niet de discussieplaats voor. Maar er moet altijd wel iemand zijn plasje doen in een topic waarom iets niet goed is.
.

:') _O-

Oh Ilsey, dat visdraad!! :oo Wat goed dat je hem hebt geholpen!

De discussie wel/niet vega boeit mij eigenlijk ook niet zo, had alleen dit topic geopend om lekker te kunnen lachen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:22

dito schreef:
Waha nou manlief zat me net nog schapig aan te kijken. Honden liggen heerlijk languit op de bank en ik ga op een piepklein stukje zitten met als reactie dus ze even opzij welnee ze liggen zo lekker :D

:') Precies dat inderdaad, ik moest een keer van mijn moeder maar op een andere stoel zitten, want de hond had geen ruimte. En ja ze was serieus :D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:29

Ik heb de dierenbescherming gebeld voor een meeuw die bij ons al bijna 2 dagen in het weiland liep te strompelen, kon niet meer vliegen.
Vanuit de keuken zagen wij hem daar gaan, echt erg , als je naar buiten kijkt en je ziet steeds die gehandicapte meeuw.
Gelukkig kon de dierenbescherming hem makkelijk vangen, en heeft hem mee genomen. :D

Verder hebben we nog een stokoud hondje van 17, die wordt natuurlijk verwend.
Hij draagt warme dekjes omdat hij snel kouwelijk is, hij slaapt zijn hele leven 's nachts al op bed.
En verder heeft hij in zijn leven vele en vele kilometers gewandeld in de bossen!

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:36

De deur van de wc en badkamer blijft op een kier als ik daar ben. Anders gaan de katten aan de deur klauwen.

Ik voel mij schuldig als ik ze een nacht of meer 'alleen' laat.

Ik geef hun eerst eten en dan pak ik wat voor mezelf.

Ze slapen ten alle tijden bij mij in bed.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 02:03

Mijn liefde voor mijn dieren is dat ze krijgen wat ze nodig hebben: hun vrije leven in de tuin (ja, daar ben ik voor verhuist en heb er zelf flink op ingeleverd) plezieruitjes op niveau (de oudste heeft flinke heup en knieproblemen), goed voer, warme en droge hokken met kussens en dekens en alle nodige medische zorg (wederom wint de oudste in hoge kosten).
Joh, ik heb voor ze gekozen, ik krijg er vreselijk veel plezier en blijdschap voor terug. Ik vind het dus niet extreem. Ik vind het normaal. :) Anders had ik er gewoon niet aan moeten beginnen. ;)

Verder verzorg ik een halfverwilderde roedel. Omdat ze dus hun voer en water krijgen gaan ze niet op pad, zijn ze niemand tot last en doet dus niemand ze iets aan. Dankzij een castratieproject zijn ze allemaal geholpen en als dat klaar is is het klaar. Maar ook dat is mijn eigen keus en met plezier. Dus, imo, niet extreem. :)

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 02:22

Ik denk dat als je van dieren houdt, je ook oog krijgt voor je omgeving, hoeveel vogeltjes, egeltjes en ander klein spul ik niet groot heb gebracht is niet meer te tellen. Ik vind gewoon altijd van alles en anders mijn man wel. Er zijn zoveel klein en grote slachtoffers door toedoen van mensen(verkeer, honden/katten)dat ik vind dat ik als mens dan weleens iets terug mag doen :)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 05:53

Afbeelding

Ik heb een huiskip Piep.
Piep is heel lang heel ziek geweest en heeft daar neurologische schade aan overgehouden. Inmiddels is hij ruim anderhalf jaar en gaat super. Hij woont met zijn zus Pien in huis.
De overige kippen wonen gewoon buiten.
Piep slaapt in bed naast mij :)
Hij heeft zelfs een eigen Facebook pagina

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 07:20

Tja...mijn hond word nogal verwend...Afbeelding

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 07:46

Wat heerlijk om allemaal te lezen <3

Als eerste eet ik vegan om al het dierenleed te besparen :)
Dat niet naar de wc gaan voor de kat doe ik ook.
Mijn pony's gaan voor mijn studie, absoluut.

En mijn ene pony die ik al 12 jaar heb, gaat voor iedereen. Inclusief mijn vriend en familie. Hij is zo belangrijk en geeft zoveel liefde :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 08:15

Onze hond heeft verlatingsangst, dat betekend veel heen en weer naar oppas en in het weekend blijft er 1 van ons vaak thuis. Vrienden van ons met een kind zeggen dat hun het makkelijker hebben, want een kind kan je bijvoorbeeld meenemen naar winkels of aangepaste uitjes maar waardoor je wel dingen samen kunt doen. Daartegenover loopt hij altijd overal los en kan hij bij de meeste vrienden /familie mee Want dan gaat hij gewoon liggen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 08:40

antje_vip schreef:
Nu ik in een topic las dat baasje naast haar kat op de grond ging zitten, omdat poeslief niet op de bank mocht, deed mij dit denken aan mijzelf. Ik heb ooit het stofzuigen uitgesteld omdat mijn kat zo lekker in het zonnetje lag te slapen <3 En vervolgens werd ik voor gek verklaard door velen :+ Waarin ze misschien ook wel gelijk hebben...
Vergeet niet het stilzitten omdat de kat op schoot ligt te slapen!
Snotneusjes afvegen als ze verkouden zijn, bij ze blijven en een extra snoepje geven omdat ze ziekjes zijn.
De deur opendoen terwijl ze een kattenluik hebben..

Verder heb ik een kennis die de hond aan tafel mee laat eten als zijzelf aan het eten zijn, hond krijgt dan zijn eigen voer. :x

Wat voor bijzonder lieve dingen doe jij (of een bekende) voor/met je dier? :D

[ Afbeelding ]

Ik herken wel wat dingen die je zegt, maar de hond aan tafel laten mee eten vind ik geen dierenliefde maar gebrek aan opvoeding.
Verder kan ik er wel in meegaan dat ik mijn routine of planning kan aanpassen aan mijn honden. Maar ook dat vind ik eigenlijk normaal; het zijn levende wezens die onderdeel zijn van het gezin, dus daar hou je rekening mee.

Ik stel naar de wc gaan ook uit als mijn hond lekker op mijn voeten ligt
Vind t niet eens persé zielig voor de hond, maar hoe krijg ik hem daarna weer precies zo lekker warm op mijn voeten? ;)

Wat ik denk ik het meeste doe is voor de zoveelste keer het bed verschonen (omdat de hond in bed mag slapen) en als ik er niet meer aan toe kom met zand in bed slapen O:)
Evenzo de bank schoon zien te krijgen en dekentjes wassen tot de wasmachine het bijna begeeft van al het zand.

Met mijn paard heb ik vroeger uren in de stromende regen gestaan om haar te laten grazen omdat de pensionstal waar ik stond geen weidegang had. En in de winter met gevoelstemperatuur -15 met een skibroek aan in de buitenbak zitten omdat de paarden alleen onder toezicht in de bak mochten.

Oja en bij de shetlander ga ik mee in de trailer, omdat ze die nog zo spannend vindt ;)

En ik zou het bijna vergeten, maar wij zijn verhuisd, weg uit mijn geliefde locatie, om de paarden een beter leven te kunnen geven bij ons aan huis.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:00

Rivendell schreef:
[ [url=m/OB1MEl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb een huiskip Piep.
Piep is heel lang heel ziek geweest en heeft daar neurologische schade aan overgehouden. Inmiddels is hij ruim anderhalf jaar en gaat super. Hij woont met zijn zus Pien in huis.
De overige kippen wonen gewoon buiten.
Piep slaapt in bed naast mij :)
Hij heeft zelfs een eigen Facebook pagina

<3 Heerlijk !
Helemaal geweldig dat Piep mee in bed slaapt :D