Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BarbaLala schreef:Mijn overtuiging is inderdaad dat je hypocriet bent als je dieren eet maar van mening bent dierenliefhebber te zijn.
Dan kan je jezelf beter selectieve liefhebber van de een of andere soort dier noemen dan dierenvriend.
Immers; anders zou je de dieren niet eten.![]()
@ Selka, alleen maar goed dat je ze geen vegan voer geeft toch.De vegans die vleeseters plantenvoer geven zijn wat mij betreft dan weer extreem, (zelfde kaliber als de vegans die anti paardensport zijn
) Vleeseters hebben vlees nodig, zo simpel is het
![]()
En voor alle mensen die nu weer met de (eeuwige) opmerking komen over dat daar ook dieren voor sterven; Ken de feiten; In diervoeding wordt restafval van de vleesindustrie verwerkt. Juist, het restant van het lijk wat de consument niet eet. Dus geen dier extra voor gedood.![]()
Wat extreem is, is voor een ieder verschillend natuurlijk.
Maar als ik lees dat mensen op de grond gaan zitten voor een hond of dieren menselijk behandelen (kleding, menselijke emoties toedichten bijvoorbeeld) dan vind ik dat persoonlijk inderdaad wel heel extreem. Een dier is daar ook niet bij gebaat.
BarbaLala schreef:Mijn overtuiging is inderdaad dat je hypocriet bent als je dieren eet maar van mening bent dierenliefhebber te zijn.
Dan kan je jezelf beter selectieve liefhebber van de een of andere soort dier noemen dan dierenvriend.
Immers; anders zou je de dieren niet eten.
MarlindeRooz schreef:Hmm vegan met huisdieren die vlees eten.
Kinke schreef:BarbaLala schreef:Mijn overtuiging is inderdaad dat je hypocriet bent als je dieren eet maar van mening bent dierenliefhebber te zijn.
Immers; anders zou je de dieren niet eten.
ik zal mezelf dan wel slecht kennen, ik ben toch echt gek op onze koeien hoor. Maar ik zie ze ook als voedsel. Dat vind ik persoonlijk belachelijk aan sommige vegetariërs/vega's, ze kennen me niet maar menen mij blijkbaar wel te kennen, anders kun je dat toch niet zeggen over iemand?
Nachocheese schreef:Het is hier inderdaad niet de discussieplaats voor. Maar er moet altijd wel iemand zijn plasje doen in een topic waarom iets niet goed is.
.
dito schreef:Waha nou manlief zat me net nog schapig aan te kijken. Honden liggen heerlijk languit op de bank en ik ga op een piepklein stukje zitten met als reactie dus ze even opzij welnee ze liggen zo lekker
antje_vip schreef:Nu ik in een topic las dat baasje naast haar kat op de grond ging zitten, omdat poeslief niet op de bank mocht, deed mij dit denken aan mijzelf. Ik heb ooit het stofzuigen uitgesteld omdat mijn kat zo lekker in het zonnetje lag te slapenEn vervolgens werd ik voor gek verklaard door velen
Waarin ze misschien ook wel gelijk hebben...
Vergeet niet het stilzitten omdat de kat op schoot ligt te slapen!
Snotneusjes afvegen als ze verkouden zijn, bij ze blijven en een extra snoepje geven omdat ze ziekjes zijn.
De deur opendoen terwijl ze een kattenluik hebben..
Verder heb ik een kennis die de hond aan tafel mee laat eten als zijzelf aan het eten zijn, hond krijgt dan zijn eigen voer.![]()
Wat voor bijzonder lieve dingen doe jij (of een bekende) voor/met je dier?![]()
[ Afbeelding ]
Rivendell schreef:[ [url=m/OB1MEl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb een huiskip Piep.
Piep is heel lang heel ziek geweest en heeft daar neurologische schade aan overgehouden. Inmiddels is hij ruim anderhalf jaar en gaat super. Hij woont met zijn zus Pien in huis.
De overige kippen wonen gewoon buiten.
Piep slaapt in bed naast mij![]()
Hij heeft zelfs een eigen Facebook pagina