Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
yvje86 schreef:Vooraf eerst de mededeling dat ik absoluut geen kattenmens ben.
Een ik je voor gek had verklaard als je me een half jaar geleden had gezegd dat ik in een kattentopic iets zou plaatsen.
Maar goed, in oktober afgelopen jaar hebben mijn man en ik een opknap boerderijtje gekocht.
Om een lang verhaal kort te maken...
Ik werd niet lang nadat we verhuisd waren op een ochtend wakker omdat er een muis in mijn haar zat.
Na een aantal weken daarna op de bank te hebben geslapen en we radeloos waren omdat er niet werd gegeten van het vergif, ze de vallen ontweken maar we nog steeds muizen hoorden lopen naar het laatste redmiddel geprobeerd.
Er móet een kat komen om de muizen te verjagen.
In het plaatselijke asiel zaten wel boerderijkatten, deze gingen per 2 en waren gratis.
Ach waarom ook niet zo'n beestje de kans geven.
Dus ik kwam thuis met maar liefst 2 katten.
Molly
[ [url=m/aA4XiM.jpg]Afbeelding[/url] ]
En Teun
[ [url=m/4W8PTC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Inmiddels hebben ze hun werk goed gedaan want we horen en zien geen muizen meer gelukkig.
Kan nóg steeds niet zeggen dat ik een kattenfan ben maar goed.
Ik zou ze missen als ze er niet waren denk ik.
Sjimbel schreef:@Maartje dat is wel bizar. Super leuk dat zo goed gaat.
Ik ga morgen bij een kat kijken in een ander asiel. Hij spreekt me wel heel erg aan, hij miauwt alleen bizar hard ( kon de vrouw van het asiel amper verstaan toen ze bij hem in het hok stond.) Hij is alleen aangeboren doof.. Iemand hier ervaring mee?
Monster_tos schreef:Mijn vorige poes 'Poes' kwam uit het asiel, haar eigenaren werden hun huis uitgezet. Dat Poes tot toen geen liefdevol leven had gehad was gelijk wel duidelijk, ze viel iedereen aan.. Ze heeft een paar maanden in het asiel gezeten toen ik belde. Ik had een super rustig huis te bieden zonder kinderen en andere dieren en opzoek naar een kat die niemand anders wou hebben. Het asiel kwam toen met Poes.
En dat heb ik geweten... De eerst weken heeft ze me alleen maar heel boos aangekeken, en als ik in de buurt kwam ging ze in de aanval.
Maar met tijd en geduld hebben we een band opgebouwd die ik met geen enkel dier heb gehad. Haar favoriete slaapplekje werd zelfs mijn nek. Andere mensen vond ze nog steeds niet leuk, al heeft ze op het einde wel mijn vriend die bij ons kwam wonen geaccepteerd en wou ze zelfs bij hem op schoot.
Poes was al 11 toen ik haar uit het asiel haalde, en helaas heb ik haar met kerst moeten inslapen. Na 2 beroertes had ze geen waardig leven meer. Heb een week non stop gejankt...
[ [url=m/uDWRRS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/J7Hdbq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vWOpIa.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tV5Hv9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hierna hebben we besloten dat als we weer een kat wilden dit weer een asiel katje moest worden die lastig een plek kon vinden.
Zodoende kwamen we bij Mor, een half jaar oud en onwijs bang. Ze zit bijna haar hele leven al alleen in het asiel, ze is bang voor de andere katten en voor mensen.
We hebben haar nu een weekje in huis, en ze springt inmiddels niet meer tegen de muren op, we kunnen tot ongeveer een halve meter afstand bij haar komen, en dan staat ze rustig op en gaat een meter verder op zitten.
Gisteren hadden we de primeur dat ze durfte te eten terwijl ik bij haar zat en mn hand dichtbij had.
Bijzondere is dat als ze geen kant op kan we haar wel kunnen aaien. Ze blaast en gromt als een malle maar haalt niet uit en bijt ook niet. Probeer haar dus regelmatig even te aaien als ze in haar 'grot'ligt zodat ze daar aan went.
Mor vonden we overigens een vreselijk naam, dus hebben haar Senja genoemd
Nog in het asiel
[ [url=m/2tHkYW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Thuis
[ [url=m/dITyFN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1kfzaq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fijn om te lezen dat ook andere mensen juist deze katten een kans willen geven!!
anitaolja schreef:yvje86 schreef:Vooraf eerst de mededeling dat ik absoluut geen kattenmens ben.
Een ik je voor gek had verklaard als je me een half jaar geleden had gezegd dat ik in een kattentopic iets zou plaatsen.
Maar goed, in oktober afgelopen jaar hebben mijn man en ik een opknap boerderijtje gekocht.
Om een lang verhaal kort te maken...
Ik werd niet lang nadat we verhuisd waren op een ochtend wakker omdat er een muis in mijn haar zat.
Na een aantal weken daarna op de bank te hebben geslapen en we radeloos waren omdat er niet werd gegeten van het vergif, ze de vallen ontweken maar we nog steeds muizen hoorden lopen naar het laatste redmiddel geprobeerd.
Er móet een kat komen om de muizen te verjagen.
In het plaatselijke asiel zaten wel boerderijkatten, deze gingen per 2 en waren gratis.
Ach waarom ook niet zo'n beestje de kans geven.
Dus ik kwam thuis met maar liefst 2 katten.
Molly
[ [url=m/aA4XiM.jpg]Afbeelding[/url] ]
En Teun
[ [url=m/4W8PTC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Inmiddels hebben ze hun werk goed gedaan want we horen en zien geen muizen meer gelukkig.
Kan nóg steeds niet zeggen dat ik een kattenfan ben maar goed.
Ik zou ze missen als ze er niet waren denk ik.
ff een vraagje...komen ze de bench niet uit? zie dat alles erin staat