Nikass schreef:Riralto ik kan niet voor ts spreken, maar ik vind wèl dat jouw inbreng toegevoegde waarde heeft.
In kvv zit zeker veel verschil en soms is het best lastig beoordelen vind ik. Ik probeer altijd wel zoveel mogelijk informatie te achterhalen en dan krijg ik wel een bepaalde indruk van een merk.
Met Lotgering bijvoorbeeld heb ik meerdere keren gebeld en gemaild, maar zij kunnen mij weinig vertellen over hun producten. Bijvoorbeeld niet waar hun haas vandaan komt, of wat voor leven de dieren die in hun producten zitten gehad hebben. Ook vind ik hun kvv er niet geweldig uit zien en je kunt je afvragen hoe kwalitatief het kan zijn voor een kiloprijs van rond de 2 euro. Dan kom je een beetje op hetzelfde uit als smuldier.
Van Renske (vers gestoomde voeding - ook een aanrader voor de hond van ts wat mij betreft) kreeg ik heel veel informatie. Van alle verschillende diersoorten werd mij verteld waar ze vandaan kwamen en hoe het bij leven met hun welzijn gesteld was. Ook konden ze me haarfijn uitleggen wat de functie is van bepaalde toevoegingen zoals zeewier. Over de toevoeging van knoflook heb ik een leuke discussie met ze gevoerd (want ik ben geen voorstander van knoflook voor de hond). Deze open communicatie geeft mij al een veel prettiger en betrouwbaarder gevoel.
Wild, biologisch of anderszins vrij bewegende dieren zijn vele malen gezondere voeding dan dieren uit de bio industrie. Dus het is wel interessant om je te verdiepen in de inhoud van de kvv.
Bandit en Oervoer (Barf) leveren erg mooie producten wat dat betreft, maar met name Bandit moet je wel kunnen betalen.
Janderegelaa: een hond is idd een carnivoor. Hij eet geen darminhoud, maar wel maaginhoud. Daarom is vuile pens ook erg gezond, en geef ik mijn honden ook verse gepureerde groenten.
Sommige kvv's zoals Carnibest bevatten groenten.
Als je zelf groenten toevoegd is het wel van belang om te weten welke groenten wel en welke niet goed zijn voor een hond, en op welke wijze je ze moet geven.
Hier ook echt geen goede ervaringen met Lotgering. Denk heel eerlijk gezegd dat de kwaliteit van smuldier beter is dan de kwaliteit van lotgering.. Van smuldier heb ik nog geen problemen gehad en dat heb ik ook een tijdje gevoerd. (eerst naturis, toen smuldier, toen lotgering, al heb ik t na 1 voerpoging niet meer gevoerd, en toen kivo.
Hier krijgt er eentje trouwens ook groente. En ik voer ook deels brok.