Ervaringen hondenuitlaatserice

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Re: Ervaringen hondenuitlaatserice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:27

En een jachtlijntje met stop? Zou hij die wel om laten doen? Of al de halsband/tuig eraan als de uitlaat komt.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:59

StonedRomy schreef:
En een jachtlijntje met stop? Zou hij die wel om laten doen? Of al de halsband/tuig eraan als de uitlaat komt.

Heb ik ook aan zitten denken maar het begint al bij wijzen naar hem.

Zijn er ook een soort dagpensions waar ze gewoon lekker heel de dag een veld met groot hok op kunnen met een andere hond waar ik hem zelf loslaat en zelf weer afhaal? Als mensen hem negeren negeert hij ze ook. Het is echt angst afweer.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:09

stoer schreef:
Even een schopje in dit topic... Ik zit er over na te denken om kleinschalige dagopvang te bieden, heb kennels maar ben daar niet zo fan van, in principe is het de bedoeling dat ze gewoon met mijn eigen twee honden mee in en uitlopen ( halve hectare zwaar omheinde tuin) en dat ze eventueel af en toe lekker mee gaan naar het strand/bos...
Wat zouden jullie hier een redelijke prijs voor vinden per dag? Vind dat best lastig daar ik ze bijna gratis zou willen opvangen omdat ik er zelf van geniet haha...

Ik zou voor één hond max. €20 willen betalen inclusief wandeling naar strand. Als ze alleen eenklein wandelingetje doen iets minder, max €15.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:55

stoer schreef:
Even een schopje in dit topic... Ik zit er over na te denken om kleinschalige dagopvang te bieden, heb kennels maar ben daar niet zo fan van, in principe is het de bedoeling dat ze gewoon met mijn eigen twee honden mee in en uitlopen ( halve hectare zwaar omheinde tuin) en dat ze eventueel af en toe lekker mee gaan naar het strand/bos...
Wat zouden jullie hier een redelijke prijs voor vinden per dag? Vind dat best lastig daar ik ze bijna gratis zou willen opvangen omdat ik er zelf van geniet haha...
10 tot 15 euro per dag.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:11

Ik heb ook een opvang ik vraag 17.50 per dag, 20 euro voor 24 uur en voor een week 100 euro.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:21

MiniMaxi schreef:
Omdat ik helaas genoodzaakt ben om van baan te wisselen en niet meer altijd optijd thuis zal zijn ivm langere reistijd zoek ik ook een oplossing voor mijn hond. Echter heeft mijn hond een probleem, hij wil niet aangeraakt worden door vreemden (een erg eigenzinnige hond) . Dus aanlijnen / de riem aandoen wordt dan erg lastig. Iemand suggesties hiervoor?

Ik heb ook een hond mee die eigenlijk niet aangeraakt wil worden. Ik heb met hem de afspraak dat ik zijn tuig om zijn kop hengel als hij in de bench ligt. Ik mag het tuig dichtmaken als hij uit de bench is en dan neem ik hem mee. Hij gaat in de auto in de bench, ik doe de lange lijn er aan en hij loopt mee. Hij luistert wel naar me en komt ook snoepjes halen. Soms mag ik hem zelfs aaien. :+ Hij komt zelfs steun bij me zoeken als er iets is wat hij spannend vindt. Terug doe ik het tuig los en af, deurtje van de bench open en hij loopt er in. Het is een onzekere hond en hij heeft veel baat bij vaste patronen, dat is voor hem overzichtelijk. Als hij nu rondloopt in de woonkamer kan ik hem ook aanlijnen, hij wordt al makkelijker. Meestal doet een hond niet zo moeilijk meer als je hem aan de riem hebt.
De meeste uitlaatservices werken met een intake gesprek, of vertel je zorgen als je belt. Ik weet niet of je de luxe hebt van keuze tussen uitlaatdiensten. Vraag of ze daar ervaring mee hebben en of ze honden aangelijnd willen houden.

Een hond moet het maar net leuk vinden als ze alleen op een veld lopen, vaak zijn ze daar snel uitgekeken en gaan ze 'rottigheid' uithalen. Ze gaan dan zelf wat verzinnen om te doen, dan krijg je de opstootjes onderling.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:44

Let er ook op hoe ze rijden met de bus. Ik heb er meerdere keren achter eentje gereden, was steeds dezelfde, die reed erg hard, door de bochten, rotonden, remmen e.d., dat ik hoopte dat de bus leeg was, maar nee, het tegengestelde was het geval. :oo
Persoon ook op aangesproken, vond het normaal zoals hij reed -O- , totdat ik vertelde dat ik al vanaf een bepaald punt achter hem zat en alles gezien had, toen had hij niets meer te zeggen en viel hij glansrijk door de mand, althans bij mij.
Voor mij een reden om aan zo iets niet te beginnen, ik snap zeker dat niet iedereen zo is, denk als alle bazen dit zouden weten h zijn bedrijf wel kan opdoeken.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 23:23

Esther schreef:
MiniMaxi schreef:
Omdat ik helaas genoodzaakt ben om van baan te wisselen en niet meer altijd optijd thuis zal zijn ivm langere reistijd zoek ik ook een oplossing voor mijn hond. Echter heeft mijn hond een probleem, hij wil niet aangeraakt worden door vreemden (een erg eigenzinnige hond) . Dus aanlijnen / de riem aandoen wordt dan erg lastig. Iemand suggesties hiervoor?

Ik heb ook een hond mee die eigenlijk niet aangeraakt wil worden. Ik heb met hem de afspraak dat ik zijn tuig om zijn kop hengel als hij in de bench ligt. Ik mag het tuig dichtmaken als hij uit de bench is en dan neem ik hem mee. Hij gaat in de auto in de bench, ik doe de lange lijn er aan en hij loopt mee. Hij luistert wel naar me en komt ook snoepjes halen. Soms mag ik hem zelfs aaien. :+ Hij komt zelfs steun bij me zoeken als er iets is wat hij spannend vindt. Terug doe ik het tuig los en af, deurtje van de bench open en hij loopt er in. Het is een onzekere hond en hij heeft veel baat bij vaste patronen, dat is voor hem overzichtelijk. Als hij nu rondloopt in de woonkamer kan ik hem ook aanlijnen, hij wordt al makkelijker. Meestal doet een hond niet zo moeilijk meer als je hem aan de riem hebt.
De meeste uitlaatservices werken met een intake gesprek, of vertel je zorgen als je belt. Ik weet niet of je de luxe hebt van keuze tussen uitlaatdiensten. Vraag of ze daar ervaring mee hebben en of ze honden aangelijnd willen houden.

Een hond moet het maar net leuk vinden als ze alleen op een veld lopen, vaak zijn ze daar snel uitgekeken en gaan ze 'rottigheid' uithalen. Ze gaan dan zelf wat verzinnen om te doen, dan krijg je de opstootjes onderling.

Heb er nu ook een op het oog die indivueel met de hond gaat lopen in zijn eigen omgeving (keuze voor een half uur of uur wandeling). Dus geen gezeur met een bus met benches en akkefietjes met andere honden op een veld.

Bij mijn hond is het idd ook puur onzekerheid en eenkennigheid. Als hij je eenmaal in zijn hart sluit is het voor eeuwig zeg maar.

Die ik nu op het oog heb werken ook met vaste uitlaters op vaste honden. Dus geen verschillende mensen. Ookal hou ik er niet van iemand anders in mn huis te laten denk ik dat dit voor mijn hond het beste is. Hij is onzeker en kan slecht tegen veranderingen. Dus ik denk beter dat hij aan een.m nieuw persoon moet wennen dan ergens heen met alles en iedereen nieuw.
Hij kan nu ook zijn vaste rondes blijven lopen. Dus binnenkort gaan we maar kennis maken en dan rustig opbouwen. Ik heb nog een paar maanden voor ik met mijn nieuwe baan begin dus nu al vast oefenen en wennen. Hoop dat het lukt.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:44

Ook ik heb angstige honden. Het vergt wat extra aandacht maar de meeste ontdooien uiteindelijk wel. Heb er 1 die zich door bijna niemand aan laat raken en gaat al zes jaar met me mee. Als ik niet te veel van haar wil vind ze me heel ok inmiddels. Esther , ik werk al 18 jaar met een eigen terrein maar heb er niet meer opstootjes of gedoe dan wanneer ik op een buiten gebied loop. Meer rust juist omdat het vertrouwd voor ze voelt. Het is wel een ruim terrein met veel uitdagingen.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:12

Geen antwoord op je vraag, maar misschien interessant:
Hoe denk je over een hond erbij nemen? Gezien je een uitlaatservice overweegt om je hond met andere honden te laten spelen en wel heel veel thuis bent....

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:30

Bedankt voor jullie antwoorden allemaal, ik begin voorzichtig met het opvangen en mee laten draaien van stabiele honden die goed bij mijn eigen roedel gaan.. Heb nu een aantal aanmeldingen... En verder ga ik er eerst voor zorgen dat ik ehbo en een stukje extra kennis vergaar... Mijn eigen honden staan te springen van blijheid als hun vriendjes worden gebracht... Tientje per stabiele hond is echt heel leuk voor beide partijen... Ik overweeg de uitlaat /opvang omdat ik na m'n burn out nu op zoek ben naar een andere inkomsten bron en ik hier gewoon heel blij van word.. Per ongeluk kreeg ik allerlei aanmeldingen via fb toen ik aanbood op iemand z'n hond te passen tijdens vakantie... Ben me nu toch verder aan het verdiepen om te kijken of het genoeg zou kunnen opleveren om dit echt "professioneel" te gaan doen... Zijn er nog dingen waar jullie tegenaan lopen? Of die jullie van te voren zwaar hadden onderschat?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:33

MiniMaxi schreef:

Wat doet hij als vreemden hem aanhalen?
Ik heb ook regelmatig oppashondjes gehad en ééntje kon in het begin nogal grommen en echt op je af springen als je hem wou aanhalen (en hij je niet mocht). Toch is het wel vrij goed gegaan, de eerste dag kon ik hem al gewoon aaien. Heeft misschien ook te maken met of de eigenaar in de buurt is? Als jij erbij bent vindt hij misschien wat steun bij jou en kan hij zijn 'koppige' gedrag verder zetten.
Met de eigenaar van deze hond ben ik ook eerst samen gaan wandelen, dan heb ik even met deze hond aan de lijn gewandeld zodat hij al wat kon 'wennen'.
De angstige honden die ik gekend heb wennen uiteindelijk ook wel, gewoon iemand zoeken die zachtaardig is en positief te werk gaat.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:26

Ik deel bovenstaande mening. Ik zie vaak dat angstige honden zich zodra baasje er niet is snel steun zoeken bij het nieuwe uitlaatmensje