Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
StonedRomy schreef:En een jachtlijntje met stop? Zou hij die wel om laten doen? Of al de halsband/tuig eraan als de uitlaat komt.
stoer schreef:Even een schopje in dit topic... Ik zit er over na te denken om kleinschalige dagopvang te bieden, heb kennels maar ben daar niet zo fan van, in principe is het de bedoeling dat ze gewoon met mijn eigen twee honden mee in en uitlopen ( halve hectare zwaar omheinde tuin) en dat ze eventueel af en toe lekker mee gaan naar het strand/bos...
Wat zouden jullie hier een redelijke prijs voor vinden per dag? Vind dat best lastig daar ik ze bijna gratis zou willen opvangen omdat ik er zelf van geniet haha...
stoer schreef:10 tot 15 euro per dag.Even een schopje in dit topic... Ik zit er over na te denken om kleinschalige dagopvang te bieden, heb kennels maar ben daar niet zo fan van, in principe is het de bedoeling dat ze gewoon met mijn eigen twee honden mee in en uitlopen ( halve hectare zwaar omheinde tuin) en dat ze eventueel af en toe lekker mee gaan naar het strand/bos...
Wat zouden jullie hier een redelijke prijs voor vinden per dag? Vind dat best lastig daar ik ze bijna gratis zou willen opvangen omdat ik er zelf van geniet haha...
MiniMaxi schreef:Omdat ik helaas genoodzaakt ben om van baan te wisselen en niet meer altijd optijd thuis zal zijn ivm langere reistijd zoek ik ook een oplossing voor mijn hond. Echter heeft mijn hond een probleem, hij wil niet aangeraakt worden door vreemden (een erg eigenzinnige hond) . Dus aanlijnen / de riem aandoen wordt dan erg lastig. Iemand suggesties hiervoor?
Esther schreef:MiniMaxi schreef:Omdat ik helaas genoodzaakt ben om van baan te wisselen en niet meer altijd optijd thuis zal zijn ivm langere reistijd zoek ik ook een oplossing voor mijn hond. Echter heeft mijn hond een probleem, hij wil niet aangeraakt worden door vreemden (een erg eigenzinnige hond) . Dus aanlijnen / de riem aandoen wordt dan erg lastig. Iemand suggesties hiervoor?
Ik heb ook een hond mee die eigenlijk niet aangeraakt wil worden. Ik heb met hem de afspraak dat ik zijn tuig om zijn kop hengel als hij in de bench ligt. Ik mag het tuig dichtmaken als hij uit de bench is en dan neem ik hem mee. Hij gaat in de auto in de bench, ik doe de lange lijn er aan en hij loopt mee. Hij luistert wel naar me en komt ook snoepjes halen. Soms mag ik hem zelfs aaien.Hij komt zelfs steun bij me zoeken als er iets is wat hij spannend vindt. Terug doe ik het tuig los en af, deurtje van de bench open en hij loopt er in. Het is een onzekere hond en hij heeft veel baat bij vaste patronen, dat is voor hem overzichtelijk. Als hij nu rondloopt in de woonkamer kan ik hem ook aanlijnen, hij wordt al makkelijker. Meestal doet een hond niet zo moeilijk meer als je hem aan de riem hebt.
De meeste uitlaatservices werken met een intake gesprek, of vertel je zorgen als je belt. Ik weet niet of je de luxe hebt van keuze tussen uitlaatdiensten. Vraag of ze daar ervaring mee hebben en of ze honden aangelijnd willen houden.
Een hond moet het maar net leuk vinden als ze alleen op een veld lopen, vaak zijn ze daar snel uitgekeken en gaan ze 'rottigheid' uithalen. Ze gaan dan zelf wat verzinnen om te doen, dan krijg je de opstootjes onderling.
MiniMaxi schreef:Omdat ik helaas genoodzaakt ben om van baan te wisselen en niet meer altijd optijd thuis zal zijn ivm langere reistijd zoek ik ook een oplossing voor mijn hond. Echter heeft mijn hond een probleem, hij wil niet aangeraakt worden door vreemden (een erg eigenzinnige hond) . Dus aanlijnen / de riem aandoen wordt dan erg lastig. Iemand suggesties hiervoor?