Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Zorg dat je het eten en drinken wel op een plek zet waar ze zich veilig genoeg voelt om te eten. Wat bij die van mij hielp was om tegen 'm te blijven praten en ook om wat muziek aan te hebben staan. Die van mij is nogal gevoelig voor geluid dus de muziek zorgde ervoor dat hij niet schrok van ieder klein geluidje. Niet forceren, komt vanzelf goed
) en hij heeft denk ik een week of 2 echt moeten wennen. Hij ging wel 's nachts spelen, eten en naar de bak, maar overdag zat hij onder het bed of op een stoel onder de tafel. We hadden gelukkig ook een hele lieve en speelse kitten die hem wel een beetje uit zijn tent heeft gelokt, dus die waren al snel beste vriendjes. Ze hebben echt even de rust en tijd nodig om bij te komen en alles te ontdekken. prii_boy schreef:Oei, dat zie ik met haar ook nog wel gebeuren haha.
Ik heb sinds gisteren de feliway in het stopcontact zitten, ik vraag me nu oprecht af of dat heeft bijgedragen bij het feit dat ze nu weer gegeten en goed gedronken heeft.
Dat heeft hier wel echt geholpen.
amandananana schreef:Ik vind het advies van dwangvoederen erg raar en denk dat dat het proces van wennen en vertrouwen in jou krijgen alleen maar verlengt.
) Vanillia schreef:Ik weet niet.. Als kat niet eet omdat ie bang is en stress heeft ga je dat met dwangvoederen niet oplossen. Dan liever iets heel lekkers aanbieden op een makkelijk toegankelijke plek.
Vanillia schreef:Ik weet niet.. Als kat niet eet omdat ie bang is en stress heeft ga je dat met dwangvoederen niet oplossen. Dan liever iets heel lekkers aanbieden op een makkelijk toegankelijke plek.
Dan zou je het met 1x al kunnen oplossen.
Maar: ze vinden het suuuper lekker en ze moeten het uit je hand eten (het is een soort danoontje maar dan met vlees). Dus dat zou een manier zijn om haar een keer wat dichterbij te krijgen misschien
Zo makkelijk was ze.
komt echt wel goed. Maine Coons zijn super leuke katten, ga je veel plezier mee hebben
IMJ schreef:En ik dacht juist net, die siberen die hebben dat volgens mij niet, mijne zijn zo makkelijk!
Maar de jouwe dus wel Iepoetjuh!
Uiteindelijk hebben we haar naar onze slaapkamer verplaatst samen met de kattenbak en haar water- en voerbakjes en haar daar een week laten wennen. Dat ging echt super! Na 2 nachtjes sliep ze zelfs bij ons op bed. Na een week hebben we de deur open gelaten en een dag of 3 erna liep ze door het huis alsof ze nooit ergens anders gewoond had.
Wij hadden helaas ook geen extra kamer over dus daarom ging ze bij ons op de slaapkamer, maar ze scheen het toch wel prettig te vinden.