Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DeMolenhoek schreef:Nelleke, je kunt al heel veel antwoorden uit mijn voorgaande posts halen. Deze week zit ze maar 6 uur in de kennel. Had je uit bovenstaande post kunnen halen. 5 dagen in de week is een heel erg grote uitzondering. Volgende week kom je op maximum 23 uur in totaal, de week erna op 16 uur maximum in totaal, verspreid over 4 dagen.
De weide is de weide waar mijn paarden staan en ze even goed aandacht krijgt. Ze loopt niet gewoon wat nutteloos rond.
Buiten steken, ja. Buiten de vele wandelingen en bewegen die we haar al geven moet ze soms echt een minuut alleen buiten om haar behoeften te doen.
Ze slaapt bij ons op bed.
En verdorie, continu genegeerd! Denk dat ik het topic straks even laat voor wat het is. We leven voor Lilly, ze gaat overal mee naar toe en willen mensen geen honden in huis gaan we niet. Maar tuurlijk heb ik een hond om geen aandacht te geven en haar continu te negeren.
_Nelleke_ schreef:Ik kan je ook geen tips geven als je zelf geen helder beeld schetst van hoe het nu is. Je schrijft zelf in de titel dat het gaat om 'extreme jaloezie en verlatingsangst'. Uit het woordje 'extreem' maak ik niet op dat het wel meevalt en dat ze soms weken het gedrag niet vertoont.
Ik vind je hond de tuin in gooien in de ochtend om zelf haar behoefte te doen niet heel gezond en ik snap dat je hond daar van overstuur raakt. Zeker als het gaat om een onzekere, aanhankelijke en gestresste hond.
Jouw hond is niet gelukkig, want gelukkige honden vertonen dit gedrag niet. Jammer dat je dat zelf niet wil inzien want pas als je dat gaat zien kan je je hond helpen.
Zodra de reacties in dit topic niet zijn zoals gehoopt trek je je terug, want volgens mij had je liever gehoord dat jullie heel goed bezig zijn met de hond en dat dit probleem aan de hond ligt en dat je er niks aan kan doen. Alleen je moet iets bij jezelf veranderen voordat je verandering kan zien bij je hond en daar ben je niet toe bereidt. Dat is jammer. Voor jullie zelf, maar vooral voor de hond.
_Nelleke_ schreef:Ik kan je ook geen tips geven als je zelf geen helder beeld schetst van hoe het nu is. Je schrijft zelf in de titel dat het gaat om 'extreme jaloezie en verlatingsangst'. Uit het woordje 'extreem' maak ik niet op dat het wel meevalt en dat ze soms weken het gedrag niet vertoont.
Ik vind je hond de tuin in gooien in de ochtend om zelf haar behoefte te doen niet heel gezond en ik snap dat je hond daar van overstuur raakt. Zeker als het gaat om een onzekere, aanhankelijke en gestresste hond.
Jouw hond is niet gelukkig, want gelukkige honden vertonen dit gedrag niet. Jammer dat je dat zelf niet wil inzien want pas als je dat gaat zien kan je je hond helpen.
Zodra de reacties in dit topic niet zijn zoals gehoopt trek je je terug, want volgens mij had je liever gehoord dat jullie heel goed bezig zijn met de hond en dat dit probleem aan de hond ligt en dat je er niks aan kan doen. Alleen je moet iets bij jezelf veranderen voordat je verandering kan zien bij je hond en daar ben je niet toe bereidt. Dat is jammer. Voor jullie zelf, maar vooral voor de hond.
DeMolenhoek schreef:kiwiwitje:
Ja, dat vragen wij ons ook af, waarom er niets veranderd en we geen handvaten krijgen om verder mee te gaan. Wij krijgen altijd een: Wij weten het ook niet meer. Moesten wij die handvaten hebben gekregen had ik dit topic nooit geopend. En nee, ze prikken niet door het gedrag heen. Ze is al voor 90% positief gebeterd. Want geloof mij, het is allemaal veel erger geweest, tot janken aan toe van mijn kant dat ik niet meer wist wat ik er mee aan moest, dat mijn handen tot bloedens toe open lagen door haar.
Ik heb al op meerdere reactie's begrepen gereageerd. Maar vaak staan er ook veel vragen in. Omdat ik weinig tijd heb probeer ik eerst die te beantwoorden. Maar als ik uiteindelijk enkel nog maar bezig ben met mijn eigen te verdedigen heb ik er ook geen zin meer in. Er is als tip gegeven dat ze een veilig plekje moet krijgen waar ze ook mentaal tot rust komt. Daar zijn wij nu mee bezig.
Op de rest van jou reactie antwoord ik straks, want moet gaan werken.
kiwiwitje schreef:Dus ik raad je aan een goede gedragstherapeut te zoeken aangezien het alleen dus helaas niet lukt. Met alle respect, niet eentje die alles kapot analyseert zoals je in veel ''positieve opvoedingen'' ziet momenteel. Niet dat positieve opvoeding niet goed is. Maar het blijft gewoon nadenken met gezond boeren verstand. En sommige slaan een beetje door in het positieve. En dat positieve hebben wij in het begin ook gebruikt, daar was ze gewoon echt NIET aan toe, want alles wat ook maar leek op belonen werd ze in haar hoofd veel en veel te druk van en ze sloeg gewoon niets op.
En ik zou er ook niet gek van op kijken als er eentje tussen zit die aanbied om de hond in een roedel te houden en vanuit daar zelf te werken. Aangezien er echt een hoop miscommunicatie is en de hond die rust best kan gebruiken.
kiwiwitje schreef:Nikas, misschien is een hond eerder toe aan begrepen worden dan hem iets proberen te leren. Als je de hond niet begrijpt, kun je hem ook niets leren. En als je het stuk voor het onderstreepte leest, is dat dus wat ik bedoel met doorslaan. De basis is niet het positieve trainen. De basis is elkaar begrijpen en vanuit daar kun je pas trainen.
DeMolenhoek schreef:Ik zal het anders verwoorden: Als blijkt dat wij gewoon van in het begin gigantisch de mist zijn ingegaan qua opvoeding en het dus helemaal niet aan Lilly ligt, dan overwegen we het nog. Maar ik acht de kans sowieso heel mininiem. Dus ga er maar gewoon van uit dat er geen puppy’s komen.
Ik heb nog nooit, met geen enkel dier, gefokt voor het geld of omdat ik het eens wou mee maken.
Nikass schreef:kiwiwitje schreef:Nikas, misschien is een hond eerder toe aan begrepen worden dan hem iets proberen te leren. Als je de hond niet begrijpt, kun je hem ook niets leren. En als je het stuk voor het onderstreepte leest, is dat dus wat ik bedoel met doorslaan. De basis is niet het positieve trainen. De basis is elkaar begrijpen en vanuit daar kun je pas trainen.
Dat klinkt wel heel leuk, maar alle gedrag is communicatie. Dus van jou naar je hond en andersom.
Je kunt het leren niet een tijdje stil zetten. Een hond leert van jouw gedrag en van de dagelijkse praktijk om hem heen. Dat kun je niet even uitstellen totdat je hem begrepen hebt. En hoe laat je je hond dan zien dat je hem begrijpt? Door communicatie = leren. Dus je ontkomt er niet aan.
DeMolenhoek schreef:Nikass: Als wij Lilly ook te uitgebreid belonen wordt ze zo blij dat ze weer begint te bijten, wat dan weer negatief is. Zij heeft bv veel meer baat bij een gewone: Dat is flink. Als je te lang oefend kan ze ook met haar eigen geen blijf. 3 kwartier hondenschool is te lang voor haar. Ze heeft veel meer baat aan 10 minuten wel, 20 minuten mentaal tot rust komen en dan nog een kwartier.