Poes wil niet worden opgepakt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vleddertje1

Re: Poes wil niet worden opgepakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:43

Ik heb ook twee binnenkatten en heb daarvan echt nog nooit(14 jaar) de nagels geknipt...gaat prima..hangen nooit ergens in..welke goed gebruik van krabpaal en laminaat vloer..
Wat betreft oppakken..ik verwacht niet dat training er voor zal zorgen dat deze kat zich makkelijk laat oppakken en al helemaal niet in mandje stoppen..wat dan goed werkt is idd nekvel met ondersteuning en de achterkant eerst mandje in..( ze hebben neiging om achteruit te kruipen...)

Magrathea

Re: Poes wil niet worden opgepakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:51

Allen: stop alstublieft per direct met het pakken van de kat in de nek, tenzij er absolute noodzaak is. https://www.praktijkvoorkattengedrag.nl ... el-pakken/
Dat het OK is om te doen omdat de moederpoes dit ook doet is niet waar, en de immobiliteit die volgt op het pakken in de nek is zeker geen teken van ontspanning

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:13

Magrathea schreef:
Allen: stop alstublieft per direct met het pakken van de kat in de nek, tenzij er absolute noodzaak is. https://www.praktijkvoorkattengedrag.nl ... el-pakken/
Dat het OK is om te doen omdat de moederpoes dit ook doet is niet waar, en de immobiliteit die volgt op het pakken in de nek is zeker geen teken van ontspanning

Het gaat hier niet om het straffen van een kat he...maar het op een snelle en meest veilige manier(zonder volledig open te liggen) voor kat en eigenaar een kat in vervoersmand krijgen...

Ik ben er zeker geen voorstander van om kat telkens in nekvel te pakken...maar puur hiervoor lijkt me dat geen probleem.

Hoe zou jij het dan aanpakken als je deze kat vlot in een mandje wil hebben?