Wanneer sliep jullie pup door ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 08:17

sunshine schreef:
Mijn pup is een tamaskan :j
Heb inderdaad ook liever dat hij het aangeeft en vind dat enorm knap van hem al, denk dat ik hem gewoon wat meer tijd moet geven.

Is dit niet een ras dat sowieso soms wat meer moeite heeft met zindelijk worden? :)
Persoonlijk zou ik het piepen nooit negeren als hij zijn bench anders vervuilt. Dat doet ie echt niet voor de lol. En een kleine bench heeft blijkbaar geen zin, dan zou ik die ook vergroten.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 08:23

TS, onze "pup" slaapt sinds een paar weken pas echt door 's nachts. *\o/* Bench was geen succes, elk uur er uit voor mini plasjes. Dus los in onze slaapkamer na een paar maanden gek worden van de gebroken nachten. Toen hoefde ze maar 1x per nacht eruit. Ze is nu bijna 2 jaar en ik durf nu wel te zeggen dat ze iig thuis doorslaapt. Uit logeren is een ander verhaal en gaat het soms mis, waarschijnlijk omdat ze dan toch wat stress ervaart.

Bonna

Re: Wanneer sliep jullie pup door ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:13

Bij ons de pup de eerste weken op bed en daarna naast bed. Na ongeveer 3 weken hoefden we er niet meer 's nachts uit,maar deden we wel rond 1 uur en dan om 6 uur weer.

Het verschilt ook gewoon per hond. Je bent op de goede weg en het kwartje valt echt wel!

Onze whippet is nog steeds af en toe lek. Bij stress of blijdschap slaat het meteen op haar blaas en moet ze veel vaker plassen/plast ze in huis net na het wandelen en dergelijke. Ook dat komt wel goed :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:26

Idd staan Tamaskans ook niet bekend om wat meer tijd nodig te hebben om alle "huiselijke" zaken tot alleen blijven te verwerken? Naar wat ik begrepen heb kan je ze op dat vlak niet vergelijken met de gemiddelde huishond.
Gewoon nog volhouden zoals je bezig bent TS.

En ivm het "niet realistisch" zijn op 3 weken zindelijk: ik heb nergens gesproken over compleet zindelijk zijn. Maar 6u doorslapen kan dus wel. En piepende schreeuwende pups, daarvoor had ik ze op bed of bij in de kamer. Elke hond is anders en pribs me gelukkig dat ik "gemakkelijke" pups had wat betreft de nachten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:49

Hier sliep ik de eerste paar nachten beneden bij beide honden(oudste is nu 6 , jongste word deze maand 2)
En ben er bij beide hooguit 2 nachten uit geweest denk ik
Voor de rest sliepen ze al vlot gewoon van 11 tot 6 door

Maar genoeg honden die er wat langer voor nodig hebben

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:02

sunshine schreef:
Ik merk wel dat het behoorlijk opbreekt hoor zovaak eruit per nacht.
Geen 1 nacht is ook hetzelfde zeg maar, dat maakt het wel lastig.

Overdag is hij zo goed als zindelijk, hij geeft het goed aan wanneer hij moet en heeft zelden nog een ongelukje in huis.

Hoe lang zit er tussen de plasjes overdag? Ik vind 1,5 uur tussen 2 plasjes wel erg weinig. Als ze dat overdag ook nog nodig hebben, dan is het natuurlijk normaal, maar als je pup overdag gewoon 3-4 uur zonder plassen kan, dan kan dezelfde pup dat s nachts natuurlijk ook.

In het geval dat hij overdag wel kan ophouden, lijkt het me wat aandachttrekkerij s nachts.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 12:49

Ze staan er inderdaad wel om bekend dat ze wat meer tijd nodig hebben voor sommige zaken.
Maar omdat sommige broertjes/zusjes al wel goed doorslapen begon ik te twijfelen :o
Gisteravond had ik avonddienst, en om 1:30u ben ik met ze naar buiten gegaan nog.
Heb er toen eens voor gekozen om geen wekker te zetten, en te kijken of hij zelf wakker wordt en mij wakker maakt.
Wij hebben namelijk een open trap, daar bedoel ik mee dat de trap in de huiskamer is en er dus geen deur voor zit, ik kan het dus horen.

Wat denk je? Ik werd wakker van mijn vriend omdat hij eruit ging om te gaan werken (6:45).
Bench was droog en deed een flinke plas buiten....
Ik denk dat hij dus gewoon ook mijn wekker hoort en daardoor wakker wordt en nadien moet hij natuurlijk plassen.

Ga dit aankomende nacht weer proberen....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:01

zeker als je de pup goed kunt horen zou ik idd geen wekker gaan zetten
ze maken je vanzelf wakker als het tijd is ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:05

Idd zou best kunnen dat hij op jouw wekker reageert en het is heel logisch dat een pup na het ontwaken "dringend" moet plassen. Op naar de volgende droge en stille nacht :)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 08:49

Stille & droge nacht 2 is een feit *\o/*
23:45u laatste rondje en om 5:45u werd ik wakker van zijn gepiep, hij moest plassen EN poepen!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:33

Mijn beagle was met 7 maanden pas echt zindelijk. Die was gewoon heel makkelijk :+ en hardleers. Mijn labrador is er de eerste paar nachten even uitgeweest voor een plas op de puppytrainer of op het balkon. Daarna meldde hij zich tegen een uurtje of 5. En nog steeds eigenlijk. De grappenmaker. Maar nu kan hij het wel ophouden hoor.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:26

Hier ook wat meer moeite met zindelijkheid. Nou ja meer moeite, ze doet het gewoon anders als de andere twee. De vorige waren ook binnen een paar dagen zindelijk in de nacht en ook heel snel overdag. Deze dame niet. Ze staat naast het bed en mijn reactie was als ze wakker was oppakken en naar buiten. Daar deed ze telkens een plas. In de eerste week was ik een keer te laat en heeft ze ook in de bench geplast. Daarbij is ze ook beneden een hele makkelijke van ow ik moet, hup te laat. Helaas piept mevrouw niet, ze zit rechtop wat te zuchten :+ daar wordt ik wakker van. Nu twee nachten tegen haar gezegd dat ze maar gewoon moet gaan slapen en ze ging weer liggen en konden we het weer wat uitstellen. Vanochtend was het 5.30 terwijl we om 22.30 voor het laatst buiten zijn geweest.

Wat bij ons het probleem is (misschien ook voor andere handig om dit in het hoofd te houden) is dat de andere ook mee naar buiten gaat en ze dan vaak gaat spelen en zo vergeet dat ze moet plassen of heel snel plast. Dus wij laten nu geregeld de andere binnen als we haar in de tuin laten.

Wel hebben wij een pup welke met 7 weken een blaasontsteking heeft gehad, misschien dat dit mee speelt dat het wat moeilijker gaat als bij de andere pups die wij hebben gehad.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:05

Machie schreef:
Hier neem ik ze mee naar bed en dan slapen ze eigenlijk altijd direct door. Of nouja, van 23.00-6.00 uur.

Hier ook en werkt elke keer weer. Direct een zindelijke hond die de hele nacht door slaapt. :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:07

Onze reu werd er juist stiknerveus van
Die lag alleen maar te hijgen en te draaien boven
Dus maar weer naar beneden verhuist en twee nachtjes beneden geslapen
Daarna gewoon in mijn eigen bed met alle deuren tussen ons en de pup in huis open

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:03

Jessix schreef:
Machie schreef:
Hier neem ik ze mee naar bed en dan slapen ze eigenlijk altijd direct door. Of nouja, van 23.00-6.00 uur.

Hier ook en werkt elke keer weer. Direct een zindelijke hond die de hele nacht door slaapt. :j

Op bed of naast bed?

Ik zou niet fijn slapen met het idee van een niet-zinderlijke pup in je bed. Zou veelste bang zijn om wakker te worden naast poep :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:19

Ik denk dat het heel erg kan verschillen per hond. 1 van de 3 heeft zo'n mini blaas :') die gaat gewoon 2 keer per dag een keer extra op het gras zelfs nu ze 3 is.

Dat terwijl je bij de andere om 21. 00 de laatste ronde kunt doen en dan pas weer om 9.30. Dit komt trouwens bijna nooit voor hoor :D maar zelfs dan hebben ze nog geen haast om op te staan