Vooral op donkere plekjes kijken. Hij zal waarschijnlijk ergens in een hoekje liggen te slapen op dit moment.
8nnemiek
Geplaatst: 06-01-18 15:48
Ik zou alleen geen val zetten met zo’n veer omdat die toch nog erg hard dicht klappen. Je hebt ook van de plastic vallen met een wip, dat gaat heel rustig en is minder stressvol. Al werkt een emmer of doos met een trapje aan de buitenkant volgens mij net zo goed voor een hamster
Ik ben vroeger mijn hamster 2 weken bijna kwijt geweest wij hadden onder de schuine kant van het dak een ruimte zitten en daar was hij blijkbaar ik heb heel lang voer in mijn kamer gelegd en op de grond geslapen .. uiteindelijk dacht ik nou hij is dood hok opgeruimd zit ik op mijn bed loopt hij ineens door mijn kamer
horses_m
Geplaatst: 06-01-18 15:57
Niet toevallig een kennis in de buurt met een hond ? Wij hadden een kennis en die was ook hamster kwijt toen zijn wij langs geweest met de hond (aangelijnd natuurlijk) om hem te laten snuffelen en toen bleef die elke x bij de kruipruimte staan ruiken en daar bleek die te zitten ideaal zo'n speurneus
Laatst bijgewerkt door horses_m op 06-01-18 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt
CathyTBP
Geplaatst: 06-01-18 15:57
Mijn vriendin heeft haar hamster ooit terug gevonden in de kachelpijp... Als ze de kachel hadden aangezet was de hamster, ehm geroosterd Gelukkig had ze hem op tijd uit de kachelpijp! Dus als je een houtkachel hebt, zou ik m even niet aan zetten tot dat de hamster gevonden is. Verder heb ik helaas geen tips, maar ik heb in dit topic genoeg bruikbare tips gelezen waar je iets mee kan!
mina_dero
Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-18 22:30
ze is terecht ze was naar buiten ontsnapt edit maar we hebben haar
Ik sliep toen ik nog bij mn ouders woonde op de zolder. ik had daar ook een hamster. En jahoor op een dag was dat kreng ook pleitte. Paar dagen later trok ik op de benedenverdieping mijn schoenen aan. Ik steek mijn voet in de schoen en voelde wat. Ik keek en jahoor daar zat ie met zijn slaperige oogjes aan te kijken waarom ik hem wakker maakte...
Mijn hamster zat ooit in zo’n plastic bak waar normaal een vis in zit en ze had een rondje geknaagt en was eruit gegaan ‘s nachts en ‘s ochtends vonden wij eerst een pootje, gewoon alleen een pootje, en daarna 1 tandje.. Opgegeten door onze kat
Gelukkig heb je haar gevonden! Waar zat ze buiten? Gelukkig is ze niet ver gegaan!
mina_dero
Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-18 23:00
bij ons lopen de hamsters (3 niet te gelijk natuurlijk) los op de begane grond en daar zit dus ook de deur naar buiten aan vast waarschijnlijk is ze naar buiten gegaan toen 1 van ons iets ging weggooien (de prullenbak staat buiten) maar de kelderkast deur stond ook open (normaal is die altijd dicht) en in de kelderkast zitten gaten voor buizen en dingen (weet niet waarvoor nog meer) dus wij dachten dat ze daar zou zitten maar ze bleek dus buiten te zitten vanavond kwam mijn broertje op de fiets terug van een vriendje en toen zag hij haar in het steekje zitten en heeft haar toen gepakt en naar huis gebracht madame had heel erg honger en ze was koud en vochtig maar ze zit nu veilig en warm in haar hokje en voortaan mogen ze alleen los met de keukendeur dicht (daar is de deur naar buiten) en dan kunnen ze nergens uit
maar heel erg bedankt allemaal voor het helpen en meedenken
Ach ja die zal het koud en ongemakkelijk hebben gehad daar, gelukkig is ze weer terecht en kan ze weer in haar warme nestje slapen met een buikje vol met lekkers!
dioni
Geplaatst: 06-01-18 23:19
Mijn moeder heeft ooit een hamster in de vuilnis gegooid omdat hij dood was. Liep hij de volgende dag weer de trap op.... Gevalletje winterslaap
Ja dat ken ik ook, ik dacht dat mijn hamster dood was. Mijn dierenarts was toen ook mijn buurvrouw en die zei * Zet hem eens op een warmere plek*. Ik dat beest in de woonkamer gezet en ff later kwam ie wonderbaarlijk weer tot leven
Veraaaaah
Geplaatst: 06-01-18 23:22
dioni schreef:
Mijn moeder heeft ooit een hamster in de vuilnis gegooid omdat hij dood was. Liep hij de volgende dag weer de trap op.... Gevalletje winterslaap
Sorry hier moest ik stiekem wel om lachen
Saskia9
Geplaatst: 06-01-18 23:24
Fijn dat je hamster weer gevonden is! Ik was ooit mijn hamster kwijt, en we hoorde tussen de muren gekrabbel... Daarna niet meer dus dachten dat ie vast zat en dood gegaan was... Paar dagen later werd ik sochtends wakker van vreselijk gepiep. Keek ik achter de schotten (sliep op zolder) en trof tot mijn verbazing mijn hamster aan,vechtend met een muis! Bleek dus dat we ook muizen hadden en dus blijkbaar een muis was die vast zat in de muren.. goed, mijn hamster kon weer in zijn kooitje en de muis had het niet overleefd
Speirs
Geplaatst: 06-01-18 23:25
Gelukkig is ze weer terecht! Leuk om ook van anderen te lezen dat een hamster dus best terug te vinden is. Ik dacht altijd dat het als een soort muis weg zou schieten en nooit meer terug zou komen. Laat staan zich zomaar zou laten vangen!