Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amy schreef:Maandelijkse kosten is gewoon voor het idee, tuurlijk weet ik dat er een dierenarts aan te pas kan komen. Hier heb ik dan ook een potje voor.
Mocht er een dier komen word dat één uit het asiel of eentje die door omstandigheden een nieuw huisje zoekt oid. Een oude kat is misschien wel een optie dan inderdaad.
miesnaom schreef:Sorry maar ben ik de enige die vind dat ze eigenlijk nooit thuis is?
En dan op een appartement... zo mega is dat niet. Je bent praktisch dag en nacht weg. Voor die paar uurtjes dat je wakker bent en alleen is het misschien beetje egoïstisch om een aaibaar dier te nemen.
Zal bokt wel over me heen krijgen.
Maar ze geeft zelf in de openingspost aan zowat nooit thuis te Zijn. En dat bij nood die hond dan wel mee kan naar t werk....
Wat als blijkt dat de hond dat niet kan of ts het irritant vind. Zit dat arme beest hele dagen alleen en eindigd hij ook in het asiel
Kuggur schreef:cynthiar schreef:Een hamster, die slaapt overdag.
Dat huisdier staat imo net één stapje boven een " pet rock". En niet een groot stapje...
lor1_1984 schreef:Een groot voordeel van katten vind ik dat ze 's avonds als je kapot bent niet meer uitgelaten moeten worden.
Ff de kattenbak scheppen, voeren, water verversen en verder op de bank liggen knuffelen en wat spelen met een hengeltje en je bent in principe klaar.
Wel zorgen voor genoeg klim- en verstopplekken, krabgelegenheden en indien nodig oppas regelen.
In jouw situatie zou ik dan wel voor 2 katten gaan, een kat alleen heeft veel meer aandacht nodig.
Een hond kan natuurlijk ook, zeker als die mee kan naar het werk.
Tallie1979 schreef:Ik heb 2 katten. En ik ben ook best veel weg.
Mijn werk is veranderd toen ik de katten al had. Maar ze zijn elkaars beste matties en komen niks tekort.
Als je aan een kat wil beginnen, neem er dan op zijn minst 2.
Want: 1 is geen. Het zijn sociale dieren.
Roquen schreef:Tallie1979 schreef:Ik heb 2 katten. En ik ben ook best veel weg.
Mijn werk is veranderd toen ik de katten al had. Maar ze zijn elkaars beste matties en komen niks tekort.
Als je aan een kat wil beginnen, neem er dan op zijn minst 2.
Want: 1 is geen. Het zijn sociale dieren.
Nou, dat laatste is niet helemaal waar. Er zitten hier nogal wat katten in het asiel omdat ze stress van hun medebewoners (oa katten) hebben. Dus er zijn ook best katten die alleen kunnen.