Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:13

Witte herder haar heeft idd wel de neiging snel geur vast te houden, en ja ze kunnen naar hond ruiken, alleen dat gebeurd hier alleen als ze of gestrest zijn, niet helemaal in orde of fout voer hebben binnengekregen. Anders blijft het redelijk geurloos. Mijn auto is een harentapijt maar ruikt niet naar hond,

Engekse bulldog van een goede vriend, kortharig en klein heeft vaak wel een sterkte geur om zich heenn hangen, dat ruik je ook als je binnenkomt, bij hem is het echt voer gerelateerd en moeten zijn kleedjes vaak gewassen worden. Van vaker wassen gaat hij alleen maar sterker ruiken gek genoeg,
Laatst bijgewerkt door karuna op 22-12-17 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 14:16

Kentaro schreef:
En anders nodig je je ouders gezellig bij jullie thuis uit :D

Dat had ik dus ook gedaan, maar daar hadden ze geen zin in.
En ook in die beslissing geven ze elkaar de schuld trouwens :')
'Want ja, dan moeten we zo ver rijden.' Ja, maar dat moeten wij nu toch ook ieder jaar? (uur en 3 kwartier heen en weer terug).
Nu staat het hier gepland voor volgend jaar, maar ik kan je nu alvast vertellen dat daar ook wel weer een probleem van word gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 22-12-17 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:16

Je eigen hond ruik je naar mijn ervaring niet, omdat je toch de hele dag "in die lucht" zit. Ik ruik in mijn auto ook geen hond maar als mijn moeder instapt zegt ze "pff wat ruikt die auto naar hond". Dus je eigen neus zou ik niet al te veel vertrouwen hier.

Als ik mijn honden was en ze regenen in de week/anderhalve week daarna nat ruik ik vooral shampoo en geen hond :+ Dus op zich kan wassen ook met dit weer ook echt wel zin hebben. Ik moet eerlijk zeggen, die van mij gaan samen eigenlijk nooit mee op visite want twee is toch wel veel, maar toen ik alleen Oll had ging ie regelmatig wel mee. Ik was dan van mening dat IK zo nodig een hond wil meenemen dus als men dan tegen mij zou zeggen "hij riekt" dan zou ik 'm echt nog even wassen, desnoods vlak voordat we vertrekken :)

Cayenne

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 14:18

Moet ik er nog wel bij zeggen dat ze de vorige keer juist wel een dag van tevoren gewassen was. Op de dag zelf heb ik haar nogmaals ingesprayed en gezwitsald. Ik werd bijna misselijk van de zwitsalgeur :')
Maar goed, toen vonden ze haar dus juist stinken? :?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:18

Komen ook andere mensen in de auto met honden, dat scheelt. :+ tijdje geleden heeft een honden hater zelfs auto willen schoonmaken tegen betaling (ad het geld hard nodig :D ) heb hem horen vloeken over de haren maar niet over de lucht. Ik was de dekens erin nagenoeg iedere week dat wel. :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:21

OMG, meis, je WEET dat je het dus toch nooit goed kunt doen in hun ogen, dan zou ik me er echt geen druk meer om maken en gewoon zeggen dat ze gewassen is en klaar! En als ze haar dan weer vinden stinken, zeg je dat je haar dan de volgende keer maar niet meer wast...... :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 14:22

Kentaro schreef:
OMG, meis, je WEET dat je het dus toch nooit goed kunt doen in hun ogen, dan zou ik me er echt geen druk meer om maken en gewoon zeggen dat ze gewassen is en klaar! En als ze haar dan weer vinden stinken, zeg je dat je haar dan de volgende keer maar niet meer wast...... :+

Ja nou ja, ik hou graag iedereen tevreden :') Maar nu heb ik het wel een beetje opgegeven.
De dekens was ik hier ook regelmatig trouwens. Momenteel is ze loops, dus dat is wel iets om op te letten.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:23

Ik zou een verkouden hond ook niet snel wassen.
Verder ben ik altijd erg simpel in dit soort dingen. Als thuis blijven voor de hond geen optie is dan is het of jullie blijven thuis of je neemt de stinkende hond mee en meldt ze dat van te voren (dat je haar niet gaat wassen). Mochten ze moeilijk gaan doen zou ik daar persoonlijk snel klaar mee zijn en ze de keuze geven of zelf bij jullie te komen of dan maar helemaal niet bij elkaar te komen en zelf lekker thuis te blijven!
Wat een gezeur om niets zeg, van je ouders!

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:24

Neej schreef:
Je eigen hond ruik je naar mijn ervaring niet, omdat je toch de hele dag "in die lucht" zit. Ik ruik in mijn auto ook geen hond maar als mijn moeder instapt zegt ze "pff wat ruikt die auto naar hond". Dus je eigen neus zou ik niet al te veel vertrouwen hier.

Dat is waarschijnlijk de verklaring. Iedereen hier zegt dat de honden van anderen slecht ruiken maar die van henzelf niet. Idd het luchtje dat je gewend bent, ruik je niet meer, maar de anderen ruiken dat wel.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 14:27

Eigenlijk is mijn hond dus juist heel schoon op zichzelf. De husky van een paar pagina's terug die in de mensenstront heeft lopen rollen := :r Gelukkig rolt die van mij nergens in.
En idd ruik je vaak je eigen hond niet, maar ik zorg wel altijd dat ze een lekker geurtje op heeft en schoon is wanneer we ergens heen gaan. Om nou voor ieder bezoekje te gaan wassen gaat me te ver (en is ook niet goed voor de huid en vacht).

Bij ons thuis willen ze dus niet :+ En verder heb ik hele lieve ouders hoor. Ik wil er ook geen ruzie om maken, maar na eerder gemaakte opmerkingen was dit voor mij even een druppel.

Sclimpre: als ze nat is ruiken we haar ook echt wel en ik snap dat je soms je eigen hond niet ruikt, maar omdat anderen haar misschien wel ruiken zorg ik altijd dat ze een geurtje op heeft (speciaal voor honden dan. Ik spuit geen mensenparfum op mijn dier :P )

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:29

Met het risico dat mensen me nu een zeikerd vinden: Hier komt er geen een hond in huis. Ik vind ze altijd ontzettend vies ruiken. De enige uitzondering op die regel is de blindengeleidehond van een lief vriendinnetje, die is altijd welkom (en kwijlt en haart dan de boel onder, gadverdamme). En dat betekent dus ook dat als mensen alleen op bezoek willen komen mét hond, dan komen ze maar niet. Het is niet mijn dier en dus hoef ik er ook geen last van te hebben. En dan zijn er nog zo veel mensen die zeggen dat hun hond niet stinkt of zelfs niet naar hond ruikt, maar ik ruik dat dus wel... en vind het vies. Voor mij is het een regel die overeenkomt met 'er wordt niet binnen of net naast de deur buiten gerookt' en 'ik wil geen rauwe vis in huis'. Het stinkt gewoon te hard. Klaar.

Overigens vind ik jouw geval TS dat je ouders zo star niet zijn. Ze vragen of je de hond wil wassen, omdat anders het huis naar hond stinkt. Zo gek is dat toch niet?

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:33

Je kan de hond misschien ook 1 dag van tevoren bij een trimmer brengen en haar daar uitgebreid laten wassen? Als je er echt van uit bent haar niet te willen gaan/laten wassen, raad ik je ook heerlijke honden parfum aan. :) Ik zelf als trimster weet wel een paar enorm lekkere parfum die ook echt daadwerkelijk blijven hangen. Mocht je graag willen weten welke wil ik je wel een linkje naar wijzen. ;)

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:44

Meestal is dat toch echt de boodschap dat je hond niet mee mag.... Je hond speciaal moeten wassen / poederen / enz lijkt mij toch juist niet beter worden?!? Helemaal omdat ze normaal niet stinkt?

Kan je de vraag niet rechtstreeks stellen? Of de hond in de bijkeuken laten als tussenoplossing?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:46

Je kan er denk ik eeuwig over discusseren. Was je hond de dag ervoor. Of was hem niet en zeg dat je hem gewassen hebt.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:49

mvermeulen1 schreef:
je kan je hond gewoon wassen hoor ook met dit weer ;) Ik heb op het moment echt top drukte in de trimsalon van mensen die hun hond fris met de feestdagen willen :D

je heb ook droog shampoo.. of hondenparfum. en nee dat is echt geen chemisch spul maar vaak gewoon op waterbasis en de hond ruikt dan fris.

Aan die mogelijkheden dacht ik ook al.
En dan ruikt je hond héérlijk fris. Heb je kans dat iedereen aan je hond gaat snuffelen omdat ie zo lekker ruikt. :D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:50

Santos_05 schreef:
Meestal is dat toch echt de boodschap dat je hond niet mee mag.... Je hond speciaal moeten wassen / poederen / enz lijkt mij toch juist niet beter worden?!? Helemaal omdat ze normaal niet stinkt?

Kan je de vraag niet rechtstreeks stellen? Of de hond in de bijkeuken laten als tussenoplossing?

Het komt zó vaak voor dat mensen hun eigen huisdieren niet ruiken (door gewenning, heel normaal) terwijl de rest van Nederland dat duidelijk wel doet. :')

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:57

Ik heb niet het hele topic doorgelezen :o

Maar wat voor voeding geef jij? Daar kan het ook heel erg aan liggen dat je hond erg naar hond ruikt. Zelf ruik je het vaak niet.
Onze hond ruikt echt 0 naar hond, dat krijgen we ook regelmatig te horen als we ergens zijn met haar. (Tenzij je je neus erin drukt natuurlijk) Ook uit de bek ruikt ze amper.

Ik zou het ook erg vervelend vinden :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:03

Zoolgangster schreef:
Santos_05 schreef:

Het komt zó vaak voor dat mensen hun eigen huisdieren niet ruiken (door gewenning, heel normaal) terwijl de rest van Nederland dat duidelijk wel doet. :')

het probleem ligt in deze toch echt bij TS haar ouders!
Haar schoonouders, die niets met honden hebben, ruiken haar hond niet!!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:06

Cayenne schreef:
Moet ik er nog wel bij zeggen dat ze de vorige keer juist wel een dag van tevoren gewassen was. Op de dag zelf heb ik haar nogmaals ingesprayed en gezwitsald. Ik werd bijna misselijk van de zwitsalgeur :')
Maar goed, toen vonden ze haar dus juist stinken? :?

Echt niet dat ik al die rotzooi op mijn hond(en) ga spuiten om mijn ouders tevreden te houden. Als ze een hekel hebben aan mijn hond (en naar mijn gevoel is dat bij jou het geval), jammer dan, dan blijf ik wel thuis.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:09

Zwitsal is op zich ook in mijn ervaring niet hét product voor een lekker luchtje op je hond :+ Op babies: prima, maar ik heb mijn hond ook ooit gewassen met zwitsal bij gebrek aan beter, hij heeft nog nooit zo gemeurd _O-

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:14

Ik heb ook een collega die enkele Duitse doggen en Bullmastiffs thuis heeft rondlopen. En, heel eerlijk, dat ruik je soms gewoon. Ik heb hem eens in de auto gehad en ik heb -toen hij uitgestapt was- echt even met de ramen open moeten rijden. En dit ging dan gewoon over de geur die in zijn kleren gekropen was. Ik maakte er ook verder geen probleem van, ik vind een roker in de auto meenemen veel erger en wie weet stink ik wel net zo hard naar mijn eigen hond (hoop het niet :+ ). Maar ik kan me echt wel voorstellen dat er mensen zijn die daar niet zo om staan te springen of die daar meer moeite mee hebben. Dat mag toch? Niet iedereen moet hondengeur maar ok vinden omdat jij het ok vindt.

Waarschijnlijk willen de ouders inderdaad liever dat de hond niet meekomt, maar beseffen ze hoe belangrijk de hond voor TS is en gooien ze het daarom op een compromis. Ik vind dat TS dus best ook wel wat water in de wijn kan doen. Als de hond wassen ervoor zorgt dat ik gewoon lekker mijn hondje kan meenemen én iedereen zijn kerstmaaltijd zonder kokhalzen kan opeten, dan stak die hond nu al in bad. Badkamer op 25 graden stoken, haardroger en een massa fleecedekentjes en je hond zal niet doodgaan van de kou.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 15:27

Neej schreef:
Zwitsal is op zich ook in mijn ervaring niet hét product voor een lekker luchtje op je hond :+ Op babies: prima, maar ik heb mijn hond ook ooit gewassen met zwitsal bij gebrek aan beter, hij heeft nog nooit zo gemeurd _O-

Ik was haar er niet mee :P Het zijn van die doekjes die ik dan snel even over de vacht heen haal. Ik was haar met hondenshampoo voor witte honden.

Dracarys, ze krijgt 3 keer per week vers vlees en verder Cavom brokken. Toen we haar net kregen had de vorige eigenaar haar op een goedkoop hondenmerk staan waardoor ze enorm vieze scheten liet :r Dat doet ze nu gelukkig niet meer.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:39

Heb ook een hond, maar persoonlijk neem ik die ook nooit mee op visite bij familie en kennissen. Hoezeer ik de lucht kan waarderen, vind ik het altijd juist brutaal om de hond zomaar bij iemand mee naar binnen te nemen. Als je geen hond in huis hebt, ruik je de hond al snel en een hond laat wat haren achter. Vind het nog heel sportief van je ouders dat je de hond mee mag nemen op voorwaarde dat je hem wast. Dat moet toch gemakkelijk kunnen? Badkamer warm stoken, de hond föhnen of afdrogen en een paar uur niet naar buiten. Zou overigens geen Zwitsal gebruiken, maar gewoon hondenshampoo. Zwitsal is niet gemaakt voor dieren.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:42

Cayenne schreef:
Neej schreef:

Ik was haar er niet mee :P Het zijn van die doekjes die ik dan snel even over de vacht heen haal. Ik was haar met hondenshampoo voor witte honden.

Dracarys, ze krijgt 3 keer per week vers vlees en verder Cavom brokken. Toen we haar net kregen had de vorige eigenaar haar op een goedkoop hondenmerk staan waardoor ze enorm vieze scheten liet :r Dat doet ze nu gelukkig niet meer.

Ik zou de brokken leggen weglaten dan :o Voegt in mijn ogen niks toe

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 15:44

_Dracarys schreef:
Ik zou de brokken leggen weglaten dan :o Voegt in mijn ogen niks toe

Ze heeft snel wat last van tandsteen en de dierenarts heeft deze brokken aangeraden ivm de voedingsstoffen? Hij noemde dit een van de betere soorten brok.