Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BarbaLala schreef:Dierenartsen zijn tegenwoordig helaas in 9/10 gevallen erg commercieel en denken daardoor eerder aan hun eigen gewin dan aan dierenwelzijn helaas.
Hoe zuur dat wellicht ook mag klinken; ik heb de afgelopen jaren ontzettend veel gezien en meegemaakt wat dat betreft.
(Zal 1 voorbeeld noemen; Een hond die van de bank viel en daardoor pijn in rug en achterpoot had, werd op consult een PL operatie aangepraat ipv pijnstillers/ ontstekingsremmers mee te geven. Compleet van de zotte en zo zijn er nog tal van zaken bij tientallen dierenartsen te noemen. Echt, ze gaan vaak meer voor het geld dan voor het dier, dierenartsen die echt voor het dier gaan zijn een zeldzaamheid geworden.)
Mijn advies; Kijk naar je hond en laat je niet gek maken door een arts.
waxmeltsenzo schreef:bruintje123 schreef:Zo hard was die niet voor zichzelfWas een grote pieperd.
Nee er was duidelijk geen pijn. Nogmaals ook bevestigd door DA.
En ook die noemde de operatie in veel gevallen commercieel en baasjes die een "kreupel" hondje zien en dan maar wat graag laten opereren. Volgens hem totaal onnodig in veel gevallen.
Er zullen vast gevallen zijn waar het wel moet maar zeker minder dan aangegeven.
Ik hoop voor jou dat je het nooit krijgt. Uit de kom schietende knietjes of gewoon naast hangende knietjes is zeer pijnlijk deze aandoening kunnen mensen trouwens ook hebben. Het is niet voor niets dat ook zij geopereerd worden.
Als jou hondje op 3 pootjes loopt hoe durf je dan stellig te beweren dat hij geen pijn heeft? Bij Pl is dat één van de tekenen van pijn. Ik had dus direct een andere da gezocht. Eentje die niet van due onzin uit zou kramen.