Ik dacht: hee, een leuk topic! Even alle reacties gelezen en foto's bekeken en daarna tegen mijn vriend gezegd: kijk, deze bokker heeft de rups van een koolwitje in haar sla gevonden en *aaaahhhh* ze gaat hem redden!
Tot zover mijn blijdschap...
Mijn vriend is namelijk bioloog en weet (af en toe iets te) veel van insecten en vlinders en aanverwant iewwww gespuis...
Zijn eerste reactie: ehm ... dat is niet de rups van een koolwitje. HOEZO DIT IS NIET DE RUPS VAN EEN KOOLWITJE?! Ik was net zo blij dat ik hém ging vertellen wat TS had gevangen
Ik dacht hem eerst nog in een hoek te drijven door heel triomfantelijk foto's te zoeken op Google, maar de rups van een koolwitje is te ... hoe zeg je dat? Gestippeld.
Nou ja, meneer kent dus een één of andere hotemetoot op het gebied van vlinders en rupsen en die heeft de foto ook bekeken. Volgens hem is het de rups van een Katoendaguil. En hoera, daar vind je dus superweinig foto's van (en ik vind ze er niet op lijken ... nou ja, oké ... er lijken een paar foto's best goed). Maar ja, volgens mijn vriend is het: als hij het zegt, is het écht écht écht zo.
Maakt niet uit hoor TS, ik vind het een schatje en hij moet blij zijn dat hij bij jou zit. Mijn laatste rupsredding eindigde met een rups in stukjes
en mijn vriend vertelt me net nog even fijntjes dat ik ook eens een rups heb laten verzuipen