Goudvis in te kleine kom verhuist onder dwang van politie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meisje2000

Re: Goudvis in te kleine kom verhuist onder dwang van politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 18:45

Meestal exploderen ze binnen 1 en 7 jaar ☺

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 18:58

Hoe het ook zit en of het overdreven is of niet... door deze actie van de politie heeft het nu grote aandacht.
Hopelijk resulteert dit erin dat mensen nadenken voordat ze een dier aanschaffen en zijn er nu visjes die gered worden uit hun benarde positie ;)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:12

TS deze mensen hebben de goudvissen gekregen als cadeautje na de bevalling van hun tweeling, niet eens zelf uitgezocht/aangeschaft. Dat de vissen het zolang in onwetende handen hebben uitgehouden is een wonder.
Zelf ben ik geen voorstander om dieren weg te geven als cadeau. Wat voor een dier dan ook, binnen de familie (voor eigen kinderen of ouders) alla. Mits er enige kennis en ervaring is met de te geven dier.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:19

iirrssjjee schreef:
Ik las net dit artikeltje;

https://www.ad.nl/binnenland/goudvis-in ... ~ab729d8e/

En ik werd hier echt boos over... De winkel eigenaresse doet er gewoon lacherig over dat de politie hiervoor langs kwam.... Schandalig dat je als dierenwinkel zo met dieren omgaat!

Vinden jullie het terecht dat de politie hiervoor kwam? Of wel wat overdreven? En van de reactie van de winkel eigenaresse?

even voor de duidelijkheid, het is geen dierenwinkel, maar een winkel die vis verkoopt, net zoals op de markt, je wel eens vis kunt kopen :') :') :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 19:31

Ketaki schreef:
iirrssjjee schreef:
Ik las net dit artikeltje;

https://www.ad.nl/binnenland/goudvis-in ... ~ab729d8e/

En ik werd hier echt boos over... De winkel eigenaresse doet er gewoon lacherig over dat de politie hiervoor langs kwam.... Schandalig dat je als dierenwinkel zo met dieren omgaat!

Vinden jullie het terecht dat de politie hiervoor kwam? Of wel wat overdreven? En van de reactie van de winkel eigenaresse?

even voor de duidelijkheid, het is geen dierenwinkel, maar een winkel die vis verkoopt, net zoals op de markt, je wel eens vis kunt kopen :') :') :')

Ik had al aangegeven dat ik dacht dat het viswinkel was van levende vissen. Dus dat had ik verkeerd begrepen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 19:32

aikon schreef:
TS deze mensen hebben de goudvissen gekregen als cadeautje na de bevalling van hun tweeling, niet eens zelf uitgezocht/aangeschaft. Dat de vissen het zolang in onwetende handen hebben uitgehouden is een wonder.
Zelf ben ik geen voorstander om dieren weg te geven als cadeau. Wat voor een dier dan ook, binnen de familie (voor eigen kinderen of ouders) alla. Mits er enige kennis en ervaring is met de te geven dier.

Dan lees je je toch achteraf in? Ipv er vanuit gaan dat het zo wel goed is....

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 11:26

Enig idee hoeveel mensen dat niet doen bij gekregen dieren? En ja, die gaan er van uit dat het zo wel gaat. Anders gaat het dier na een tijdje weer weg of gaat dood. Dit gebeurt al heel lang. Niet voor niets mogen dieren niet meer als prijs weggegeven worden bij loterijen en wedstrijden. In mijn jeugd was het heel normaal om een shetlandpony veulentje, lammetje of big als hoofdprijs te winnen. Wat er dan mee deed was de organisatie een worst.

Gelukkig zijn er ook die een dier als cadeau/prijs weigeren. Om reden dat ze er geen verstand van hebben of geen ruimte er voor hebben.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:04

Er zijn zat mensen die goede info krijgen bij t aanschaffen van een goudvis maar die t niks kan schelen en er gewoon 2 mee nemen en ze in een kommetje doen -:(-
Wettelijk is het hier in nl gewoon toegestaan

Ik vind t goed dat t onder de aandacht komt, maar ik denk dat veel mensen t alsnog niet veel kan schelen

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:22

Hoop dat dierenpolitie nu ook binnenvalt bij paarden die opgesloten worden in een box en daar meer dan 10 uur per dag instaan. Die hebben het nog benauwder dan een goudvis.