Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Iris92 schreef:Onze honden zitten van 9 tot 13 en van 14 tot 18 alleen. Verder zijn we heel actief met ze.
mazzeltje89 schreef:Naar mijn idee zit er een heel groot verschil tussen wat een hond kan en wat je zelf moet willen. Mijn hond kan gerust langer alleen zitten maar ik hou een max aan van 5 uur aaneengesloten overdags. En dat vind ik echt lang zat. Ervoor en erna wandel ik dan altijd met hem.
Es_ther schreef:Shenavallie schreef:Zelf vind ik dat je een hond maximaal 1,5 tot 2 uur alleen mag laten. Anders moet je er niet aan beginnen. Ik lees wel eens dat mensen honden uren en uren achter elkaar alleen laten... ik vind dat diep triest.
Dat betekent dat je nooit een avondje kan plannen zonder hond?
Of dat je etentje een snackbar wordt, want hond?
Een keer een avond alleen worden ze vast niet anders.
Zonnetje81 schreef:Ik vraag me af of een hond zo kan denken maar goed.
Shenavallie schreef:Es_ther schreef:Dat betekent dat je nooit een avondje kan plannen zonder hond?
Of dat je etentje een snackbar wordt, want hond?
Een keer een avond alleen worden ze vast niet anders.
Ik ga ervan uit dat je niet dagelijks uiteten gaat? Voor dat ene avondje kun je toch oppas regelen?
Palmera schreef:Wat ik zelf echt zo fijn vind aan de honden permanent in de tuin is dat ze niets hoeven op te houden. Daar heb ik me zo schuldig over gevoeld toen ik nog met een hind in het appartement woonde! Gevolg was ook dat ik zelf nooit wat deed, altijd z.s.m naar huis voor de hond. Nu is het voor iedereen fijner.
En ze plassen/poepen echt niet de hele tuin rond. Ik heb ze geleerd hun behoefte te doen in een verre hoek, eentje poept zelfs op commando, en die hoek maak ik dagelijks schoon: poep scheppen en met de tuinslang afspuiten.
Zonnetje81 schreef:Mijne is zo jong als ze is een zonne aanbidster. Nu wil ze niet langer dan nodig alleen in de tuin maar in de herfstvakantie wel en lekker in de zon slapen. Dus als ze niet gaat janken mag ze van de zomer buiten als ik werk. Ze heeft al een luikje in de schuur. Nu hopen dat ze zich zolang buiten kan vermaken en dat ze zichzelf niet onder de schutting doorgraaft.
eilleen333 schreef:Yenni schreef:Mocht er een hondje komen dan gaat de hond waarschijnlijk 1 of 2 dagen per week naar mijn ouders en de rest van de dagen naar de dagopvang.
Waarom een hond als je er dus nooit bent? Ik begrijp uit dit stuk tekst dat de hond elke dag overdag ergens anders heen moet, dus er is alleen 's avonds iemand thuis? Waarom zou je dan uberhaupt een hond willen als je er niets mee doet/hem nooit ziet.
Ik vind het altijd zo'n onzin als mensen een hond willen, maar er eigenijk nooit zijn. En dan wel klagen dat de hond zo druk is, of dat men nooit zomaar iets kan afspreken ivm de hond. Waarom begin je er dan aan?
Als je hond regelmatig 8-9 uur per dag alleen thuis zit met een uitlaatservice... Dan zou je je af kunnen vragen waar je mee bezig bent.