Dwergkees/Pomeranian topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:09

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:13

Ik vind ze vreselijk leuk en zou graag 1 willen. Maar die prijzen, belachelijk ik ga echt geen €1000,00 of vaak nog meer voor een hondje betalen. En dan hebben ze nog gebreken ook.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:24

pillow schreef:
Ik vind ze vreselijk leuk en zou graag 1 willen. Maar die prijzen, belachelijk ik ga echt geen €1000,00 of vaak nog meer voor een hondje betalen. En dan hebben ze nog gebreken ook.

Een leuke papierloze middenslag heb je voor rond de 300-400 :)

KarmaChansy

Re: Dwergkees/Pomeranian topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:52

Dat ziet er erg goed uit mirriejj :D ik vind 1000 euro nog wel meevallen :+ ook de papierloze gaan hier voor 1500/2000 weg :P Ik wil persoonlijk wel papier erbij of als het een papierloze is wil ik de gezondheidstesten zien.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:55

kirri schreef:
Dat ziet er erg goed uit mirriejj :D ik vind 1000 euro nog wel meevallen :+ ook de papierloze gaan hier voor 1500/2000 weg :P Ik wil persoonlijk wel papier erbij of als het een papierloze is wil ik de gezondheidstesten zien.

Zoek de fokkers maar goed uit dan, want een fokker vinden die met stamboom fokt en alle testen doet is een drama. Dat wereldje draait vooral om heel veel geld -O-

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:59

echt waar, daar baal ik wel van dan :( ik wil graag een gezonde hond, je hebt altijd risico's natuurlijk maar wil die graag klein houden. Mijn herplaats border is ook stamboomloos en geholpen maar heb hem toch op alles laten testen toen bij ons kwam en gelukkig want hij had een tumor op het bot! zelfde voor mijn husky HD ED en ogen etc zijn allemaal nagekeken.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:38

Kirri, over hun energie hoef je je geen zorgen te maken :') Hier wandelen ze ook makkelijk 2-2,5 uur mee door heuvelachtig gebied. Pauze vinden ze stom en op het laatst zijn ze nog aan het trekken om de wereld te ontdekken.
Qua trainbaarheid en loslopen, dat verschilt per hond. Gemiddeld zijn het slimme beestjes die makkelijk leren, al heb je er af en toe een dom exemplaar tussen zitten (zoals ons Noa := ). De stommerik luistert dan weer geweldig goed met loslopen, terwijl m'n slimste het hazenpad kiest zodra hij kan (bananen in de oren..)

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 22:17

De opvoeding van de keesjes vind ik persoonlijk makkelijk gaan. Mijn beide dames luisteren perfect en mijn oudste hoef ik maar aan te kijken of gebarentaal te doen en ze snapt meteen wat ik van haar wil.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:16

Wat? Kezen kunnen niet mee gaan hiken? als die van mij rotsen en bergen ziet klimt en klautert hij naar believen, het is zijn favoriete bezigheid! Naast het strand dan, da's ook 1 van zijn favorieten. Als wij op wandeluitstap gaan zijn wij soms meer dan 4u onderweg, soms zelfs nog een pak langer. We hebben al tochten in uitdagend gebied gedaan van meer dan 20km zonder dat te lastig was. Ze hebben het meestal gemakkelijker dan ons :+ wij hebben trouwens nog 2 kleinere hondjes dan onze middenslag kees, een Norfolk Terriër en een kruisingske, en die doen ook gewoon alles mee zonder we hen moeten dragen. Behalve op en over hoge dingen geraken dan moeten we hen helpen haja. We kunnen geen wonderen verwachten van hen. We hebben nu tuigen gekocht met handvat op.

Hier mijn middenslag kees in Auvergne:
Afbeelding

Zelfs stijl omhoog in de sneeuw in de Hoge Venen op 10-jarige leeftijd gaat zonder problemen:
Afbeelding

Wat opvoeding betreft, onze keeshond heeft een redelijke goede will to please, is heel slim en een heel leuke hond om mee te trainen.

Hier is het ook wel zo dat de twee slimsten het moeilijkst los kunnen. De kees kon jarenlang zonder problemen los en week niet af van het pad en van ons. Maar 1 keer mee het veld in gegaan met een jachthond en de smaak te pakken gekregen, konijnen en loopvogels zijn té verleidelijk en dan heeft hij bananen in zijn oren. De Norfolk is heel dom (ja, niet lief om zo te zeggen maar het is wat het is) en die kan perfect loslopen zonder zorgen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:46

Bedankt voor alle info, klinkt als een perfect hondje voor bij mijn honden :D ik heb mijn husky leren loslopen met jacht instinkt dus dat zal ook wel goed komen :))

Ik ga niks overhaast doen, ik wil een gezond pupje met alle testen al duurt het een jaar :+

SaphiraR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 18:13

Lieve mensen in het topic. Ik heb een vraagje, ik heb zelf een kleine maat dwergkees en ben opzoek naar 1 voor erbij, maar door de bomen zie ik het bos niet meer, er worden er redelijk wat aangeboden, maar ik wil geen broodfok en het liefst geen pom uit een oostblokland en ben opzoek naar een goede fokker die pomeriaan of dwergkezen fokt in een kleine maat. Liefst met stamboom maar dat is geen must, wel zou ik graag de gezondheidstesten enz wel gedaan willen hebben. Ik ben bereid er wel wat voor neer te leggen. Dus wie o wie weten er goede fokkers in Nederland?

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:37

Ik ken enkel Amici Amato in België. Maar er zijn ook facebookgroepen voor het herplaatsen van keeshonden, misschien kan je daar eens kijken?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:43

Ik heb een kruising dwergkees x jackrussel Senna:
Afbeelding

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:27

Hallo! Ik ben ook langzaam op zoek naar een nieuw hondje. Ook ik heb moeite met tussen de bomen het bos niet meer kunnen zien. Heeft iemand nog tips voor goede fokkers? Hoef er niet per se stamboom bij (mag wel), ik zoek een teefje en liefst orange/ fawn. Heeelppppppppp hahah

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 17:50

Mijn bomma heeft er een van Pommekes Resort, wel in België. Normaal werken ze met een wachtlijst, dus kan nog wel even duren voor je dan een pup zou hebben.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:34

Gigixponys schreef:
Mijn bomma heeft er een van Pommekes Resort, wel in België. Normaal werken ze met een wachtlijst, dus kan nog wel even duren voor je dan een pup zou hebben.

Thanks voor je reactie, hier heb ik wat aan! Belgie is geen probleem (kwam mijn Chi ook vandaan). Ik heb gelijk contact met ze gezocht maar ze hebben inderdaad een wachtlijst, balen! Ga me er wel op laten zetten want de hondjes zijn prachtig.

Mocht iemand anders nog wat weten, hoor ik het graag!

GigiGlitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 22:13

Meld je eigen aan op Facebook bij de Pomeranian pagina´s. Daar zijn goede fokkers die met geteste ouders fokken. Pomeranians hebben ontzettend veel gezondheidskwalen, dus lees jezelf alsjeblieft góed in voor je er zomaar een koopt, omdat hij daar maar 500 euro is. Een Pomeranian is nou eenmaal een duur hondje en als je dat er niet voor over hebt, zou ik jezelf besparen om een goedkopere versie te halen. Heel veel honden lijden aan de ziektes SM en/of CM.