Dit vlees komt van de Lidl kipfilet. Sukadelap rest ligt nog in de vriezer. En surimi sticks.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lor1_1984 schreef:Ik heb voor mijn verjaardag dit jaar een voedseldroger gehad en tot nu toe appel, sinaasappel en voor de honden kipfilet (blokjes en ministukjes) gedroogd.
Eerdaags de vriezer weer eens ordenen en kijken wat geschikt is om te drogen.![]()
Ik haal ook geregeld vlees met kortingssticker, scheelt weer wat in de prijs en weggooien is zonde.
Deze droger heb ik:
[ Afbeelding ]
beatje schreef:Ik droog ook zelf,vind zelf gedroogd vlees ook altijd iets gezonder en voor kleine hondjes met obesitas nijging ook minder calorierijk.
Mlies schreef:Een Clatronic DR 2751, wilde eerst maar zien of ik er veel gebruik van ga maken voor ik een grote dure aan ga schaffen.
Nu eens op zoek naar adresjes voor vlees haha!
Wil beginnen met kleine trainers drogen.
KimD schreef:Je hebt ook mallen voor kleine blokjes KVV te kunnen drogen, dan maak je in principe trainers.
BeFunny schreef:KimD schreef:Je hebt ook mallen voor kleine blokjes KVV te kunnen drogen, dan maak je in principe trainers.
Mallen heb je echt niet nodig. Gewoon kleine stukjes. Ik heb een kruiden pad erin daar kun je echt kleine stukjes op leggen. Dan vallen ze niet door de gaatjes. En dan heb je dus mini trainers. Wil je ze groter dan kun je ook ijsblokjes vormen gebruiken. Maar ik maak altijd zelf bolletjes of plakjes of reepjes.
Ceetje_bokt schreef:Een schopje omhoog!
Door de komst van onze pup ben ik weer volop aan het droger geslagen. Ik doe het niet om goedkoper uit te zijn, maar vooral om een afwisseling te hebben tussen de chemische ienimini botjes in vrolijke kleuren en wat gezonders.
De afgelopen week ben ik in de weer geweest met koolvis, zalm en KVV (Rodi schijven, lekker fijngemalen) gaat lekker zo. Maar de vis heeft wel scherpe randjes, dus als snel trainertje niet zo handig, want ze moet er wel echt op kauwen.
[ [url=m/Xvb1Ks.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/11ViJ1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iNfWG8.jpg]Afbeelding[/url] ]
En ook eindelijk zelf bottenbouillon voor ze gemaakt in de slowcooker. ingevroren in siliconenvormpjes. Ik geef de honden twee keer per week 3 eetlepels over hun voer.
[ [url=m/8hGuYc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zyWOy5.jpg]Afbeelding[/url] ]