loopse teef, reu op bezoek?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snuggle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 17:08

Anoniem schreef:
Kan jouw eigen hond een dagje naar evt buren of andere opvang?
Dat is niet de meest voor de hand liggende optie, maar misschien wel een makkelijkere?

Dat is inderdaad het enige wat ik nog kan bedenken als ze echt de poot stijf blijft houden. Wil het wel gezellig houden (ben nog jarig ook die dag :o ) , maar ja, beetje omgekeerde wereld.

snuggle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 17:09

Zoe_97 schreef:
Anoniem schreef:
Dat is niet de meest voor de hand liggende optie, maar misschien wel een makkelijkere?

dan nog gaat de reu haar huis onder piessen want dat ruikt natuurlijk naar loopse teef. en je maakt me neit wijs dat een puber die net een week bij deze mensne is zo goed luistert dat hij dit niet gaat doen.

O nee! Da's dus ook niet echt geslaagd...

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:10

Axivoca123 schreef:
Een broekje aan doen is idd een goed idee

Heel goed idee als je puppy's wilt.
Een broekje word gewoon opzij geschoven.

Ts, een dekking kan echt in een fractie van een seconde plaats vinden.
Mijn teef zat in 1 seconde gekoppelt aan de reu.
Grote kans trouwens dat de kindjes er van schrikken als de reu en de teef aan elkaar vast zitten, met alle gevolgen van dien dat de honden schrikken.
Dat wil je echt niet als ze gekoppelt zijn :(:)

Ik zou het echt niet doen.

Ocean_Child

Re: loopse teef, reu op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:14

Als een reu bij een loopse teef wil komen, vreet hij gerust je deurpost op -O-
De enorme frustratie van het niet bij de teef kunnen komen is voor de reu vervelender dan een paar uurtjes alleen.
Hond thuis laten en je zus een boekje over hondengedrag cadeau doen voor Sinterklaas :D

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:16

Zoe_97 schreef:
Anoniem schreef:

dan nog gaat de reu haar huis onder piessen want dat ruikt natuurlijk naar loopse teef. en je maakt me neit wijs dat een puber die net een week bij deze mensne is zo goed luistert dat hij dit niet gaat doen.

Jarenlang reuen gehad. Nog nooit in huis geplast als een teef loops was.

Wel kwijlen en onrustiger zijn. Wij haalden ze dan wel uitelkaar. :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:22

Sclimpre schreef:
janouk schreef:
Ik zou de bench neerzetten en de honden afwisselend in de bench doen. Ik snap dat je zus de jonge hond niet zolang alleen wil laten. Als ze afwisselend in de bench gaan, is het voor beide honden niet lang. Goede training meteen voor de nieuwe hond en zo hoef jij je geen zorgen temaken dat het fout gaat.

Je kan niet dezelfde bench gebruiken en de reu daarin zetten nadat de loopse teef daarin gezeten heeft.
En er is altijd het risico dat één van de kinderen even het deurtje opent om het hondje te aaien, zeker als die daar wat zielig zit te doen.

Zo spannend vind ik het niet. Bij mij thuis ben ik de baas en luisteren de kinderen en de honden etc. Als ik zeg dat niemand aan de bench komt, komt niemnd aan de bench. ~~}>
En mijn honden zijn getraind. Als je ze uit elkaar houdt, gebeurt er echt niets.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:25

Reu in een bench in de auto laten en tussendoor een paar x uitlaten?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:06

Al zou de reu in een bench kunnen, de kans is reëel dat hij gaat jammeren en huilen om bij de loopse teef te kunnen ook al zou je ze bij de buren kunnen laten voor die dag.
Mijn reu zit ook naast mijn loopse teef anders huilt die non-stop. Maar ernaast zit hij nog te jammeren en weet met zichzelf geen blijf (trillen en hijgen) en de teef probeert zich door de bench heen te drukken.
Niet echt een ervaring die je moet willen als een hond nog maar een week in je bezit is.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:18

Zus heeft hond pas een week, dus alle "positieve ervaringen" plus de commentaren erbij als "dus kan gewoon" of "gebeurt dus niks" zijn flauwekul: zus en ts kennen hond niet of amper dus het risico dat het wél gekloot, herrie, in huis pissen, onrust wordt is groot. Niet echt een dag om het eens fijn te gaan testen.
Ik begrijp je probleem niet echt ts. Jouw huis, jouw regels. Zus wil een hond, dus is zus daar verantwoordelijk voor. Nee is nee, dan mag zij voor haar hond een oplossing zoeken. Je aanbod voor beyalen opvang aannemen of geen sinterklaasfeest voor zus. Simpeler kan niet.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:23

snuggle schreef:
Is een broekje echt veilig? Dacht dat meer was om de vloeiing op te vangen.

Nee absoluut niet.

heb je een kamer over waar een van de honden in kan die niet open gaat (door spelende kinderen bijv?)

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:23

GamblersCup schreef:
Zus heeft hond pas een week, dus alle "positieve ervaringen" plus de commentaren erbij als "dus kan gewoon" of "gebeurt dus niks" zijn flauwekul: zus en ts kennen hond niet of amper dus het risico dat het wél gekloot, herrie, in huis pissen, onrust wordt is groot. Niet echt een dag om het eens fijn te gaan testen.
Ik begrijp je probleem niet echt ts. Jouw huis, jouw regels. Zus wil een hond, dus is zus daar verantwoordelijk voor. Nee is nee, dan mag zij voor haar hond een oplossing zoeken. Je aanbod voor beyalen opvang aannemen of geen sinterklaasfeest voor zus. Simpeler kan niet.

Helemaal eens, daarnaast weet zus al lang van het feest en zal de hond ook een bewuste keuze zjn geweest. Hier had ze al eerder over na kunnen denken.

Jouw aanbod om te betalen voor de opvang van haar hond vind ik heel genereus, maar neem aan dat ze dat ook zelf kan bekostigen. Anders vind ik een hond erbij met risico's op allerlei soorten kosten ook geen verstandige keuze. (jij kan niet zo heel veel veranderen aan deze situatie, overmacht).

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:28

Het meeste is al wel gezegd......een reu van 8,5 mnd kan prima al dekken.
Het is geen geplande dekking dus lekker uit elkaar houden. Niet de illusie hebben dat het wel goed komt. Uit elkaar houden dmv thuis laten, in bench ieders (bij 1 van de 2 kan er evt nog gedekt worden door bench heen!) of in ruimte waar geen mensen/ kinderen komen die per ongeluk deur open laten.
Ik denk dat je die hond er ook geen plezier mee doet hem ergens te zetten wat hij nog niet kent.
Ik denk dat je 2 opties hebt:
- reu en zus blijven thuis, of reu blijft thuis en zus zoekt daar oppas voor;
- reu en teef ieders in een bench in jouw huis, maar de kans bestaat dat de reu flink lawaai gaat maken...dan wordt het geen ontspannen avondje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:29

Ik denk dat het meer stress veroorzaakt voor de honden ze bijv. binnen aan de lijn te houden of 1 in een bench te stoppen dan dat je zus haar reu gewoon thuis laat.
Ben het ook wel eens met jou huis jou regels eigenlijk.. Ik zou gewoon zeggen het kan gewoon nu niet hij kan nu gewoon niet mee, einde discussie en het daarbij laten. Als zij dan gelijk niet meer wil komen nouja jammer dan voor haar, zij is waarschijnlijk dan de enige die later zich buitengesloten voelt of whatever..

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:40

Bizar. Dat mag je zus nooit van je verwachten. Je hebt het al druk genoeg en je zus kent haar hond ook nog niet door en door. Straks bakent hij ook nog terrein af binnen en krijg je een oepsnestje. Lekker thuis laten die reu en anders maar geen zus op visite.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:47

snuggle schreef:
Anoniem schreef:

Dat is inderdaad het enige wat ik nog kan bedenken als ze echt de poot stijf blijft houden. Wil het wel gezellig houden (ben nog jarig ook die dag :o ) , maar ja, beetje omgekeerde wereld.

Inderdaad de omgekeerde wereld. Ik was er al klaar mee geweest. Zal best een oppas uit de buurt voor die paar uurtjes te vinden zijn. En zin doordrammen? Dan ging bij mij de hele sinterklaas al niet meer door }>

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:48

Zoe_97 schreef:
hoe oud is de reu? en is hij gecastreerd? bij ene gecastreerde reu of een pup onder de 5 maanden zou ik het probleem zo niet zien. In andere gevallen zou ik geen vreemde intacte reu bij mijn teef willen als ze loops is. toch zeker neit als ze die pas een week hebben, je weet helemaal noog niet of het ene reu is die dadelijk ergens op springt. mijn dekreu kan ik prima bij loopse teven houden zoder probleem, maar ik ken die hond door en door en ene rustige dag heb je dan niet, het is toch altijd wat int oog houden en corigeren. (hij mag enkel dekken als hij toestemming krijgt, anders heeft hij de dame met rust te laten en dat weet ie donders goed)

Jou reu heeft toch nog nooit gedekt?

Broekjes zijn overigens NIET veilig tegen dekkingen en 8.5 maand is idd vruchtbaar. Als het echt echt echt moet zou ik beiden in bench doen in de kamer waar jullie ook zijn. Maken dat ze elkaar niet kunnen zien en flink bot erbij. Beiden moeten hun eigenaar kunnen zien en tussendoor x flink en apart uitlaten! 8.5 maand heeft vaak nog 0 interesse en weet van loopse teven maar zoek het niet op.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:09

Ik vind dat je zus niet van jou mag verwachten dat ze welkom is met haar intacte reu terwijl jou eigen teef loops is. Als ze de hond pas een week heeft lijkt het me sowieso niet de meest verstandige keuze hem mee te nemen naar een sinterklaasfeest.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:11

Ik keek 3 tellen niet, omdat ik een emmer in de stal zette en de dekking plus nestje was een feit.
Als ze echt willen, is er bijna geen houden aan.

Mijn ervaring in huis was veel onrust en gejank en geblaf. Dan zat de teef in de huiskamer, dan een brede gang en een woonkeuken als buffer, en de reu in het achterhuis in de berging.

Elkaar zien of niet zien, ze ruiken het volgens mij toch wel.

Voor een gezellig samenzijn zou ik het niet uitproberen.

Edit: typfoutje
Laatst bijgewerkt door Boras op 30-11-17 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:16

Wat vind de rest van de familie?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:17

Lekker niet doen hoor, dan maar een sinterklaas overslaan.. waar je al niet boos over kan zijn zeg :/ beter denkt ze aan haar hond. Arme ziel.

Of ze blijft thuis met hond, of hond gaat naar een oppas. Of sinterklaas viering verzetten.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:18

Blue_Monday schreef:
Wat vind de rest van de familie?

Wat heeft de rest van de familie er mee te maken? Het is ts haar huis, zij zit met de puppies incl alle kosten als de reu toch dekt. Ik vind nietdat de rest van de familie hier inspraak over heeft. Nee is nee en daar moet de zus maar genoegen mee nemen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:19

dierenfan schreef:
Zoe_97 schreef:
hoe oud is de reu? en is hij gecastreerd? bij ene gecastreerde reu of een pup onder de 5 maanden zou ik het probleem zo niet zien. In andere gevallen zou ik geen vreemde intacte reu bij mijn teef willen als ze loops is. toch zeker neit als ze die pas een week hebben, je weet helemaal noog niet of het ene reu is die dadelijk ergens op springt. mijn dekreu kan ik prima bij loopse teven houden zoder probleem, maar ik ken die hond door en door en ene rustige dag heb je dan niet, het is toch altijd wat int oog houden en corigeren. (hij mag enkel dekken als hij toestemming krijgt, anders heeft hij de dame met rust te laten en dat weet ie donders goed)

Jou reu heeft toch nog nooit gedekt?

Broekjes zijn overigens NIET veilig tegen dekkingen en 8.5 maand is idd vruchtbaar. Als het echt echt echt moet zou ik beiden in bench doen in de kamer waar jullie ook zijn. Maken dat ze elkaar niet kunnen zien en flink bot erbij. Beiden moeten hun eigenaar kunnen zien en tussendoor x flink en apart uitlaten! 8.5 maand heeft vaak nog 0 interesse en weet van loopse teven maar zoek het niet op.

Hij heeft wel al bij teven gelopen op wandeling die dekrijp waren en wist na een correctie zeer goed dat het niet mocht. Snuffelen aan een loopse teef was ok. Aanraken niet en weet hij. Dit is bij de reuen van kenai’s Fokker ook zo. Die dekken enkel als ze de toestemming krijgen (ga maar)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:19

En zorg dat je dingen reëel gaat zien.
Zij boos en geen empathie voor haar hond = niet jouw probleem. Laat de boosheid bij haar, kom op zeg. De familie heeft er ook niks mee te maken.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:22

Het is jouw huis en jouw hond (teef) en dus gelden jouw regels!!!

Hond thuislaten of in haar eigen auto laten, dan kan ze af en toe kijken of alles goed gaat en het gaan uitlaten.

Jammer dat ze boos is op jou, dan is ze maar boos.

Ze weet toch tevoren dat ze een reu heeft en jij een teefje hebt......dus dan moet ze gewoon zelf een oplossing gaan bedenken voor haar reu.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:22

Hannanas schreef:
En zorg dat je dingen reëel gaat zien.
Zij boos en geen empathie voor haar hond = niet jouw probleem. Laat de boosheid bij haar, kom op zeg. De familie heeft er ook niks mee te maken.

Eens!!!