Ik wil goed doen, hondenbrokken help!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:13

Ik adviseer altijd om te kijken waar je hond het goed op doet. Bij mij is dat al sinds jaar en dag More, voorheen first class. Hond ziet er prachtig uit. Ooit eens de overstap willen maken naar *ik dacht* Taste of the wild? Omdat er gewooneen hoger vleespercentage in zit. Maar daar gaf mijn hond alleen maar op over.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:26

kiwiwitje schreef:
Euforie schreef:
Wat een hoop reacties al zeg! Dank jullie wel! Ook voor de mensen die pb-en!
Ik ga WOW eens uitproberen. Daar had ik bij het lezen al, het beste gevoel bij. Eens zien hoe ze het daarop gaat doen! Het is uiteindelijk toch goed kijken naar je hond en (uit)proberen.
Ga ook nog even extra inlezen over purizon. Dat klinkt ook wel goed!

Wij bestellen eigenlijk altijd dit van Wolf.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... gen/566874

Ik heb onze hond nu op Purizon staan. Dat eet hij goed, en z'n poep blijft ook mooi hard.
Brokken met granen is hij gelijk van aan de schijt.

Ik heb overigens op www.bitiba.nl besteld. Die is met Purizon in ieder geval een stuk goedkoper.

eponine

Re: Ik wil goed doen, hondenbrokken help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:35

Ik haal real wilderness in belgie, bij de maxizoo, en dat bevalt goed. Ook hier al lang zoekende, vooral omdat mijn hond het soms dagen vertikt om te eten.. ze lust geen kvv, barf enz, allemaal geprobeerd. Krijgt geen rund. Nu een combi gevonden die wel matcht, en soms krijgt ze voor het lekkere wat renske erbij. Wat pups betreft..bij de sharpei is het zo dat ze het best op volwassen voer gaan, omdat ze van de puppybrok veel te snel groeien en gewrichtsproblemen daardoor. Plus een voer met laag eiwit gehalte nodig hebben.

rhett99

Re: Ik wil goed doen, hondenbrokken help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:20

Het klinkt misschien heel raar maar beode van mijn honden doen het erg goed op de brokken van de aldi. We hebben wel eens andere brokken geprobeerd bij de oudste maar deze kreeg hier jeuk en afwijkende ontlasting van. Het is dus echt kijken wat het beste bij je hond past.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:33

Ik voer mijn honden vers vlees, maar een betere brok vind ik Renske en Arden Grange.

Als je kvv bij voert kies dan liever voor een kwalitatief betere kvv zoals Carnibest of Carnis in plaats van Smuldier of Naturis. Ook in kvv zit vaak "troep" (afval) verwerkt.

Je zou je brok ook af en toe kunnen aanvullen met kwalitatief goed spiervlees en groenten (de juiste groenten en rauw gepureerd).